Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Olen asunut pitkään keski-Euroopassa ja tosi montaa eri kansalaisuutta on veikattu, mutta aika harvoin ovat suomalaiseksi tunnistaneet. Yleisin veikkaus on ollut aika yllättäen italialainen, jopa silloin, kun olen puhunut suomea. En kyllä tiedä miksi, koska mielestäni näytän ihan suomalaiselta. Hiukset tosin ovat (luonnostaan) punertavat ja silmäni ovat aika erikoisen väriset... Yllättävän monet keski-eurooppalaiset luulevat, että kaikki suomalaiset ovat sinisilmäisiä blondeja.
Mua on luultu tosi monta kertaa norjalaiseksi, lähes aina. Pari kertaa ruotsalaiseksikin. Olen luonnostaan tosi vaaleatukkainen ja vaaleaihoinen ja silmät vihreänharmaat. Suomalaiseksi ei jostain syystä ole koskaan ulkomailla tunnistettu, edes suomalaisten suosimissa matkakohteissa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:32"]
Australialaiseksi. Luultu Isossa britanniassa, jenkeissä ja Irlannissa. En ole koskaan käynyt Australiassa, asuin lapsena kolme vuotta Afrikassa. Puhun englantia kuin äidinkieltäni, veikkaan että Australia tulee siitä, että kuulijoilla on vaikeaa sijoittaa minua kartalle, kun aksentti ei kuitenkaan ole britti- tai jenkkiaksentti.
[/quote]milla aksentilla omasta milestasi puhut?
Venäläiseksi. Tosin niin luullaan ihan Suomessakin.
Kuulemma kasvopiirteeni ovat kuin venäläisellä. Äitini puoleinen suku vie kyllä osaksi venäjälle (1800-luku) mutta en ole koskaan ajatellut, että ne piirteet voisivat näkyä vieläkin =)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:38"]Puoliksi kiinalaiseksi... -_- olen osittain mongoli (isoäitini oli mongoli) mutta en sentään kiinalaista muistuta
[/quote]taidat olla aika ruma (nainen?) siinä tapauksessa? Itseäni luullaan kauniiksi venäläis-naiseksi. (osaan venäjää joten käytän tätä hyväkseni, saan aina miehiä jos sitten sanon olevani Venäläinen) venäläis-naiset ovat kauniita!
- yleensä saksalaiselsi
- italialainen
- englantilainen
- irlantilainen
- venäläinen
- jostain päin Usaa
Olen kyllä ihan sinisilmäinen, vaalea iho punettavan ruskehtavat hiukset.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 22:59"]
Matkakohteesta riippumatta minua luullaan aina paikalliseksi, sillä ilmeisesti näytän siltä, että eksyneiden turistien kannattaa tulla kysymään juuri minulta tietä. Tämä tapahtuu lähes joka kerta. Tai sitten näytän yleisesti vaan ei-stereotyyppiseltä turistilta.
[/quote] Zimbabwessakin ?
Venäläiseksi yleensä, johtuu kuulemna poskipäistä ja vihreistä silmistä. Otan kohteliaisuutena. Kerran puolalaiseksi, sitä en ottanut kohteliaisuutena.
Mielestäni se, että kansallisuuttani arvuutellaan, ja keskustelukumppani luettelee mieleen tulevia maita, ei ole sama asia kuin että hän oikeasti luulisi minua noiden maiden kansalaiseksi. Lasken siis vain tilanteet, joissa henkilö on aidosti yllättynyt kun en ollutkaan sen maalainen kuin hän luuli.
Minua on luultu ihan Suomessa suomalaisen asiakkaan taholta venäläiseksi, siis vaikka olin puhunut hänelle koko ajan suomea.
Ranskassa minua on luultu ranskalaiseksi, vaikka kielitaitoni ei ole mikään hyvä (yritän kyllä puhua ranskaa aina kun pystyn).
Muuta ei sitten tulekaan mieleen.
Ei pysty sanomaan. Kerran kuulin ruotsalaisnaisten keskustelvan siitä minkämaalainen olen kun itse tulin keittiöön. Eivät osanneet määritellä minkämaalainen olin, mutta en ainakaan suomalainen. Ruotsia taidan puhua kuin ruotsalainen. Olihan se varmaan heille ylläri kun olen taustaltani ranskalainen, ruotsalainen, venäläinen, saksalainen... noin niin kuin isovanhempani.
Venäläiseksi, myös matkaopas luuli. Ja oli siis venäläinen.
Norjalaiseksi, jostain syytä. Suomalaiseksi ei ole kukaan koskaan arvaillut. Johtuu ehkä siitä, että mulla on tummanruskeat, tosi paksut hiukset ja vihreät silmät. En näytä varmaan selkeesti minkäänmaalaiselta :)
Ruotsalaiseksi. Olen pitkä povekas blondi.
No se slovenialainen, jolla on babushka mukana :) Opas kyllä puhui meille myöskin venäjää, ei englantia.
Yeensä ihan saksalaiseksi, kun asun ja liikun ja asion tietysti Saksassa. Asun siis Saksassa eikä kukaan ole koskaan sanonut että, hei heti tiesin, että olet suomalainen. Huonosta saksasta valitettavasti kuulee, etten ole saksalainen, mutta niin moni täällä on jostain muulta, että harvoin kukaan jaksaa kiinnostua, että mistä olen. Jos joku arvailee, niin ei kyllä koskaan suomalaista. Unkarilainen, venäläinen, amerikkalainen, hollantilainen jne....
Yleensä jenkiksi. Myös jenkit on luulleet jenkiks aksentin perusteella...