Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET 2013

04.05.2012 |

Uusi täällä joten saattaa tällainen ketju jo jostain löytyäkin, mutta kun en heti bongannut, nin laitoin uuden kokeille.

Täällä siis lukuina 38 v. 4. tuloillaan ja kovasti aluillaan. vko 5+2. LA 2.1.2013.

Outoa, mutta eritisempiä raskausoireita ei ole toistaiseksi muutoin kuin pientä kuukautsten tyylistä nipistelyä alamahassa, kahvi maistuu ja väsymyskin kovasti kohtuullista. Tokihan tuo muisti voi siinä määrin temppuilla että ei enää muista kuinka tuo alkuraskaus oikein menikään edellisillä kerroilla. Vanhin 13, keskimmäinen 12 ja nuorin 6.

Ja nyt sitten iltatähti, kaivattu sellainen, jos luoja suo.Tällä iällä kun ei koskaan tiedä. Palsotja kun lukee niin keskenmeno tässä iässä alkuraskaudessa voi olla jo 20 % luokkaa ):......

Olisi kiva kuulla muistakin raskautuneista, oloista ja tiloista.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja onnea myös paljon! Olen plussannut 24.5 kp 30/28 clearbluen digitestillä 3+. En oikein ymmärrä miten tulkitsisin viikon, kun siinä mukana tulleessa ohjeessa sanottiin että tarkoittaa 5+. Netin laskurien mukaan olen kuitenkin vasta 4+6 viikoilla tänään. Huoh, no ehkä se selviää myöhemmin. Huomenna soitto neuvolaan, ja olen alkanut ajatella sitä varhaisultraa ja olisi kiva kuulla hintoja?

Itselläni oireina on ollut nännien arkuus, TURVOTUS, alavatsan nippailut sekä väsymys. Toivon todella ettei tulisi sitä pahoinvointia, koska vihaan oksentamista.

Mukava liittyä mukaan keskusteluun josta toivottovasti tulee monen kuukauden mittainen ;)!

Lumena 4+6 LA 30/31.01

Niin eli eihän tässä oikeastaan sulla tulos hirmusesti heitä eli jos viimeisistä menkoista lasket niin saat tuon 4 +6 ja digillä 5+ Niin eihän siinä välttämättä kovin paljoa eroa ole. muutamalla päivällä heittää. Voihan toki olla ettet ole ovuloinut aivan täsmälleen kiertosi puolivälissä vaan vaikka muutamaa päivää aikaisemmin jolloin alkion ikä todella on jo 3+ viikkoa. Digi mittari kuten muutkin raskaustestit mittaavat HCG hormonin tasoa virtsassa, joka sekin (tiettyjen normaalien viiterajojen sisässä) hiukan yksilöllisesti kohoaa. Olikohan todella sekavasti selitetty? :D

Ja sitten omia kuulumisia. Mä olen nyt 6+1 ja väsymys on ihan hirmuinen! Onneksi pahoinvointi on ollut vielä lievää ja muutenkin oon voinut hyvin. Silloin tällöin erityisesti stressatessa tai kauhuleffoja katsoessa alkaa alavatsalla menkkamainen jomotus, joka sitten kyllä hälvenee pulssin tassaantuessa. Vaikka kivut ei ole kovia niin kyllä sitä silti jotenkin aina hiukan jännittää... Koulua pitäis jaksaa käydä vielä... onneksi aihe on mieluinen. ;) Aika hauskasti sattu, että juuri ennen äitiyslomalle jäämistä koulussa kerkeen istumaan vielä ensimmäisen synnytyksen aikaisen kätilötyön kurssin! Valmennusta samalla itselle! :)

Neuvola ensi viikolla! Molemmat olemme innoissamme minä (24v) ja mies (29v).

Lämpöä kaikille

annamariah ja pikku pommi 6+1

Vierailija
82/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuin olen sen itsekkin ymmärtänyt mutta kun se digi testi näytti sitä 5+ niin sillon menkoista laskettuna oli vasta 3+2. No kai se selviää sitten ultrassa. Sullakin alavatsan jomotusta, mahtaako mullakin johtua stressistä.

Onko muilla ollut alavatsa kipuja ei mitään pikku nippailua vaan kamalaa vihlontaa ja tuntuu kuin jotain työntyisi siitä kohta läpi? Mulla alko nää kivut muutama päivä sitten, neuvolasta sanoi vaan että se voi olla merkki keskenmenosta tai kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Menisi nyt aika nopeasti ja pääsisi pian ultrailemaan. Haluaisin nauttia tästä, mutta olen tälläinen hermoheikko. Anteeksi valitus :D

Ihanaa kun kerrotte omia tuntemuksia, niitä lukiessa aina hetkeksi rauhoittuu

Lumena +möykky

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt alkanut täälläkin. Vielä en ole oksennellut, mutta kuvotusta ja yökkäilyä riittää. Tekee töissä olosta tosi hankalaa. Hormonit aiheuttaa myös aikamoisia mielialanailahteluita, kun olen normaalisti suht tasainen ihminen. Täytyy toivoa kärsivällisyyttä puolisolle ja lapsille. Alkuraskauden ultraa olen miettinyt ehkä ensi viikolle. Pahoinvointi ja alavatsan hervoton pömpötys toki ovat hyviä merkkejä, mutta olisihan se mukava varmistaa, että kaikki on ok ja selvittää myös raskausviikkojen määrä, josta ei ole oikein mitään hajua. Iltaisin meinaa iskeä totaalinen uupumus. Olen kuitenkin yrittänyt jaksaa käydä lenkillä ym., koska se selvästi helpottaa oloa.

Annimatilda ja rv??

Vierailija
84/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helly, et ole ainoa, joka taistelee noiden tuntemusten kanssa. Täältä saat varmasti vertaistukea ja tämä on juuri oikea paikka kaikenlaisten ajatusten jakamiseen.

AM

Vierailija
85/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin neuvolassa saman, että viidessä vuodessa on moni asia paitsi unohtunut itseltä, myös oikeasti muuttunut. Eli ihan hyödyllinen se käynti oli. :-)

Vierailija
86/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annimatilda: Todellakin oli hyödyllinen käynti. Sain ihan täysin uutta informaatiota ja muistin virkistys tuli näemmä myös tarpeeseen.

Mulla meni jo ennen pois lähtöä sekaisin millä viikolla piti mikäkin näyte viimeistään viedä. Mulle tehdään ensimmäisen kerran sokerirasitustesti ja nyt mietin täällä, et oliko se niin et se piti tehdä ennen rv 16?? Hitsit hatara pää. Sekä jäin miettimään, et ottaako vai ei sitä veriseulaa jolla tutkitaan downin oireyhtymää?? Ennen ei ole edes ehdotettu ja ei ole siis myöskään otettu. Nyt en tiedä. Mitä te teette?

Iso pettymys oli, kun neuvolan doblerilla ei voinut kuunnella sydänääniä.:/ Eihän ne olis edes vielä välttämättä kuulunut, mutta, kun on mulla molemmissa aiemmissa raskauksissa kuunneltu ekassa neuvolassa ja molemmilta on kuuluneetkin. Harmittaa vietävästi.

Mut ei tässä muuten mitään ihmeitä.:)

Vierailija
87/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sit ollaan käyty ja menossa Rv 8+1 LA 08.01.13

88/116 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä voisi hieman kurkkia tännekin suuntaan. Odotettu raskaus siis menossa viikoilla 9+1.

Esikoinen on syntynyt 2004 ja sen jälkeen on toista yritetty. Vuosiin on mahtunuut keskenmenoja, tylyjä lääkäreitä (joiden mukaan ylipainoni on syy lapsettomuuteemme) ja muuta alamäkeä.

Ikää on 33 vuotta. Edellinen keskenmeno tapahtui vuonna 2009 rv 9-rv10 välillä, ja pelottaa aivan hirveästi.

Neuvolassa on käyty ja kutsu ultraan tuli tänään. Kaikki on vähän niinkuin valmiina, mutta minulla on kauhean epävarma olo, mitä jos käy kuten aiemminkin... Kuvotusta ja huonoa oloa ja väsymystä, rinnatkin ovat kasvaneet ja ovat kipeät. Töissä on rankkaa olla ja illat menee sohvalla makoilen. Mitään ruokahimoja ei ole, mutta rasvainen ruoka on pahinta mitä voisin nyt kuvitella.

Tänään keitin kesäkeittoa ja oijoi mitä herkkua se olikaan!

La on 1.1.2013.

Vierailija
89/116 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pahoinvointi siis niin sucks. Mulla vois sanua et sellan kestorapula, ei mikään kauhee mut simmonen et koko ajan tuntee. Jos oikeen karmaseva haju tuleepi, ni sit kyllä meinaa ihan oksettaakin. Väsymys niin kaamee et sänky alkaa jo aivan ahistaa ja itku tuli eilenkin kun töitten jälkeen nukuin kl 20.00 asti, sit pari tuntii pysyin hereillä ja nukuin sit taas aamuun kl 06.30.

Siinähän se aika menee kun on töis ja nukkuu et siis voi ottaa niin kupoliin. Tykkään aina värkätä kevät istutuksii ja kukkasii, mut nyt ei siis ole edes sitä intoo. Vaan karsee saamaton ja pahantuulinen ja ellottava ja väsyny olo.....arrgghhh

Viikko nyt 9+1 vai 2,,,,nooh enivei kymmenes viikko.

Tuli np ultraankin aika. Olis 12.6.en tiä mitä ajattelis,,,,,ajatukset niin sumeena täs olotilas...Miten te muut oikeen jaksatte tämän,,,,mua alkaa jo ihan masentaan tämä ainainen nukkuminen yms,,,,,helppii,,,,,eikä sitten mitään et mene lenkille ja pakota ittes...EI PYSTY,,,testattu on,,,,heti alkaa pumppu hakkaan sataa ja tuleepi rytmihäiriöitä,,,,,arrgghh

Vierailija
90/116 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku kertoa että mikä mättää ? kun olen tehnyt positiivisen raskaustestin vähän sen jälkeen tuli todella niukkaa vuotoa n.5 pv ja sen jälkeen 2-3pv vähän runsaampaa vuotoa ei kuitenkaan voi kuukautisiksi sanoa ja oli täysin kivutonta, pari päivää kun vuoto oli loppunut tein positiivisen testin uudelleen, mutta tänään testi oli negatiivinen, oireet ovat kaikki vielä tallella !!? mahd. lapsen isä on identtinen kaksonen. Oireet ovat olleet pahoin vointi, nenän tukkoisuus, pään särky, erilaisia tuntemuksia vatsassa ns. vihlontaa ja muuta, vessassa käyminen on 30min- 1,5h välein pakolla, rinnat ovat suuremmaksi kasvaneet ja aristelleet vähän väliä enemmän ja vähemmän, nännit ovat tummuneet sekä siinä ympärillä sellaisia valkoisia "paakkuja" mitä ei ole kauheesti ennen plussaamista näkynyt, mieli ala vaihtelee huimasti laidasta laitaan yht äkkiä sekä itkut ovat herkemmässä vieläkin... mitä tapahtuu? keskustelin asiasta neuvolan kanssa, ja sain ajan ultraan .. mutta en jaksaisi odottaa niin kauaa yksin tämän kauhean tunteen kanssa... tietääkö kukaan mitä oisi voinut tapahtua tai mikä oisi mahdollisa ? kun en haluaisi että kun ultraan menen niin sieltä ei sitten mitään löydykkään vaikka oireet jatkuvat ehkä vielä pahempaankin suuntaan... jos nyt siis vielä raskaana olen niin 9 ja 10 viikon vaihteella olen.. osaako kukaan sanoa mitään ? ja mahd. LA oisi 13.1.2013 :) tsemppiä & onnea kaikille omien enkeleiden kanssa ! :)

91/116 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille uusille plussassta ja "vahoille" ultrauutisista! Erityinen onnentoivotus AgenttiJiille! Niin pitkä yritys! Ihanaa että nyt onnisti ja tarrasukkia kaikille!

Vauvakuume!Itse menisin huomenna aamulla aikaa varaamatta verikokeisiin ja kattoisin tuleeko sieltä negatiivinen tai positiivinen vastaus. Ainakin täällä on mahdollista mennä sillä tavalla! Toivottavasti oli vaan "huono" testi.

Väsyä ja pahoinvointia täälläkin...maanantaina neuvola ja 1 viikko varhaisultraan...oispa jo sen aika!

Vierailija
92/116 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aamulla päivystykseen menee suostuisivatkohan he ultralla katsomaan ?

onnea sinullekkin :)

Vierailija
93/116 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään aavistusta, että kuinka suuri mahdollisuus on että olisin odottanut kaksosia ja toinen niistä sitten oisi mennyt kesken ? ja elimistö ei olisi sopeutunut muutokseen ja sen takia näytti negatiivistä ?

94/116 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ymmärtänyt että pitäis olla kipuja että ultrataan mutta en tiedä varmasti.

Mulla edellinen raskaus kasoisraskaus. (toinen heistä ei selvinny yli 12 v) mutta mulle sanottiin silloin että kroppa voi luulla pitkään (ehkä jopa koko raskauden) että odottelee kahta joten raskaushormooneja tuplamäärä joten tän takia en usko että ois todennäköistä kun oishan se toinen kuitenkin siellä tuottamassa raskaushormooneja (mutta en oo mikään lääkäri niin en voi varmasti sanoa). Mulla toinen ei tullut ulos vasta sitten kun synnytin tätä toista vauvelia! Toivottavasti kaikki ois hyvin!

Vierailija
95/116 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tänään oli eka ultra ja siellähän se minivauva köllötti olla. Rv 8+6 nyt. Eli LA olisi 10.1 eikä 8.1.

Kivasti pahoinvointia ollut, varsinkin illalla. Ruoan ajatteleminenkin saa ällön olon aikaan. Nyt on iskeny himo appelsiinimehuun :)

Että tälläistä tänne. Ja minulla siis tämä raskaus toinen. Entuudestaan tyttö 09.

Vierailija
96/116 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Täällä olisi vielä yksi tammikuinen, joka ei aiemmin ole uskaltautunut kirjoittamaan. Ensimmäinen mahdollisesti tulossa. Kovasti suhtaudun epäilevästi kaikkeen, sillä aikaisemmin ollut paljon ongelmia, joista viimeisin KM 12/2011 viikolla 5+.

Nyt viikkoja kuitenkin kasassa jo noin 9+3. Kävin pikkuista kurkkaamassa jo viime viikolla, jolloin syke näkyi ja lekurin mielestä kaikki oli ok (8+1). Huomenna olisi eka neuvola joka hiukka jännittää. En tiedä tekevätkö mitään merkittävää, mutta olisipa kiva saada kuulla/nähdä, että pikkuinen edelleen jatkaa kasvuaan. Tuskaista jos joutuu vielä viikon-kaksi odottamaan seuraavaa ultraa..

Paljon on pahoinvoinneista kärsineitä :(. Voimia kaikille! Itselläni olo on iltaisin heikompi kun aamuisin (vaihtelevasti etova olo) ja väsymystä on ollut ilmassa aika tavalla. Rinnat ovat olleet hieman kipeät ja turvonneet. Vatsaa vääntää välillä ja kyllä jotain turvotusta on silläkin osastolla. Toki se voi johtua noista "pienistä" välipaloista joita päivän mittaan joutuu syömään, että saa kuvotuksen pysymään poissa... :)

Onnea kaikille odottajille! Kiva, jos porukkaan vielä mahtuisi yksi epäilevä Enska :)

Vierailija
97/116 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesa täällä istuu hämärän hyssyssä ja kirjoittelee pitkästä aikaa jotain uutisen tapaista...kiire on ollut kova menneillä viikoilla. On ollut koiranäyttelyä sun muuta joka viikonloppu, ihan maailman voittajanäyttelyn kera siellä Itävallassa. Tuliaisina sieltä Maailman Juniori Voittaja tittelia villakoira urokselleni. :-) Ultrakäynti myös takana ja laskettu on siellä 8.s päivä tammea kaiketi. Toivottavasti kaikki te mukavat äitykät voitte hyvin. Jaksuja sinne.

Riesa

Vierailija
98/116 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heei vaan! Tänne on ainaki löytäny moni tiensä. LA mulla on 10.1. Pikku hiljaa ku alkais väsymys lähtemään niin olisin erittäin kiitollinen :D. Noo viikko niin mennyt ensimmäinen kolmannes. Olen kuullut että sen jälkeen olisi mahd elämänsä kunnossa.

Vierailija
99/116 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea neuvola- ja ultrakäynneistä! Itsellä neuvolakäynti vasta loppuviikosta ja jännää nähdä miten paljon asiat ovat vuosien saatossa muuttuneet. Itse en uskaltautunut yksityiselle puolelle varhaisultraan, kun edellisellä kerralla kaksosista vain toinen jatkoi kehittymistä. Oli kyllä koko raskaus ajan huoli alitajunnassa, että mitä jos toinenkaan ei selviä. Elämän arvoituksellisuutta sekin. Yritän vaan ajatella et kaikki menee hyvin jos niin tarkoitettu, eikä turha murehtiminen auta asiaa. Murehditaan sitten, jos aihetta ilmenee. Silti täytyy ihan hillitä itseensä, kun olisi niin ihanaa jo ostaa vauvan vaatteita.

Tuttavilta ollaan nyt kuultu vauvauutisiax2, joten parhaassa tapauksessa pikkuisella on pienellä ikäerolla kavereitakin tiedossa!

Raskausoireista väsymys on nyt iskeny, nukuin 9h yöunet viimein yönä, kun normaalisti riittäisi n.6-7h. Samoin kuppikoko jatkaa kasvuaan.. Öllötys on pysynyt kurissa säännöllisesti n.3h välein syömisellä (vaikkei olis nälkä, esim hedelmiä, pirtelöä, leipää) ja runsaalla nesteiden nauttimisella. Aiemman raskauden kaltaista pahoinvointia ei onneksi ole ollut... Tsemppiä kaikille etomisen keskelle, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Hajuaistikin tuntuu herkistyneen... Silti ihanaa ajatella et nämä oireet kertoo siitä, että se vauva on oikeasti tulossa!

Muuten oletteko miten laajoissa joukoin siirtyneet tuonne suljetun ryhmän (tammikuiset2013) puolelle, kun keskustelu tuntuu hieman täällä hiljentyneen?

Vierailija
100/116 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi odottaja ilmoittautuu vielä mukaan. Ensimmäinen lapsi ois tulossa, yksi keskenmeno takana. Ikää mulla on 26 ja la 2.1. Ton keskenmenon takia tää on ollut tosi pelonsekaista aikaa, niin en oo tännekkään uskaltanu mitään laittaa. Mutta onneksi eka kolmannes ja pahimmat riskit on kohta takana. Kävin eilen ultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli mahtavaa nähdä 4,5cm oleva ihmisen alku venyttelemässä. :-)