Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Luulin olevani hyvissä väleissä anoppiin, sain juuri tietää että todellisuudessa näin ei ole

Vierailija
28.04.2012 |

Oltiin menossa miehen ja lasten kanssa anopille, minä kokkaan ja syödään hyvin, juhlitaan vähän vappua kun miehen lapsikin on paikalla, eli tein simatkin matkaan jne. Anoppi oli kuulema tehnyt munkkeja.

Mies oli sitten ostanut kaljaakin, eikä meillä ole kamalasti nyt rahaa sellaiseen, loukkaannuin, koska ei oltu puhuttu tuollaisesta mitään. Itse en juo kaljaa, mutta anoppi ja mieheni juovat. Toki siis ei kuulu mulle muuten, mutta nyt ei olis ollut varaa kustantaa anopille kaljoja, kun ei miehellekään. Sanoin siitä ohimennen ja mies vähän hermostui että hän niin harvoin ottaa (nykyään) että kehtaankin motkottaa. Sanoin sitten rahatilanteesta ja mies vertasi että ostinhan suklaalevynkin kaupasta (TÄH, mun suklaalevy maksoi ehkä 1/20 siitä mitä ne kaljat maksoi?!).

Koetin sitten välttää riitaa anopin luona ja sanoin että unohda, jutellaan tästä toiste. Mies tivasi ja tivasi että selitä nyt kun aloititkin. Minä en suostunut ja mies alkoi pauhata että parempi nyt tottua vain hänen alkoholinkäyttöönsä. Minä siihen sitten että juoppohan sinä taidat olla kun vikat rahat pistät kaljaan, nyt piti olla lasten viikonloppu eikä kaljoista ollut puhetta. Anoppi säntäsi paikalle ja vaati saada tietää mistä on kyse. Sen enempää kuuntelematta alkoi sättiä minua siitä kuinka minulla on AINA ongelma kun mennään heille kylään.

Viime kerroilla mies (lyhytpinnainen) on ollut äreä ja tiuskinut minulle, ilman siis mitään syytä ja mies on siitä pyydellyt myös anteeksi jälkeenpäin. Anoppi on aiemminkin vihjaillut että menen sinne hänen kotiinsa haastamaan riitaa miehen kanssa, mutta kuittasin sen sitten herkkähipiäisyytenäni, ei se varmaan niin sitä tarkoittanut. Nyt sitten tuli täyslaidallinen että minä menen sinne riehumaan ja tappelemaan miehen kanssa ja etten enää ole tervetullut sinne.

Mies ei sanonut sanaakaan, minä olin vain ihmeissäni ja pakkasin kiltisti itseni ja lapset (omani, miehen lapsi jäi tietenkin sinne) ja lähdimme. Mies on nyt vihainen että lähdin sieltä noin, hänen lapsensa kärsii ja joutui tästä nyt osalliseksi.

Mitä helvettiä? Siis kertokaa mulle, sanokaa nyt ihan suoraan mitä mun pitää sieltä peilistä nähdä kun sinne katson? Joo, ehkä nipotin suotta niistä kaljoista, ainahan vappuun vähän kaljaa mahtuu juu mutta jos budjetti on pieni ja lapset on paikalla, ei ole ok mielestäni avata ekaa tölkkiä jo klo 16. Mitä mä tein?

Mies jäi sinne äidille ja tosiaan känny piippaa jatkuvasti syyttelyviestejä.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että miehelläsi on jo aikamoinen toleranssi alkoholiin, mikäli massaa ei ole jotain 150 kiloa... Olisin kyllä tosi huolestunut, jos perheessämme olisi tuollaista.

Minkälainen ihminen mihen ex on? Voisko hänelle vaikka tekstata lapsensa tilanteesta? Olet tainnut naida juoppoon sukuun. Ei kuulostaa minusta normaalilta, vaikka ei meilläkään tosiaan lasiin syljetä.

Vierailija
82/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen tulee luopua isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa"

Minusta tässä on kiteytetty se, mille pohjalle avioliiton tulisi perustua. Ristiriitatilanteessa puoliso on aina oman vaimonsa/miehensä puolella omia vanhempiaan vastaan.

Jos äiti menee vaimon edelle, ei ole vielä tarpeeksi aikuinen solmimaan avioliittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen tulee luopua isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa"

Minusta tässä on kiteytetty se, mille pohjalle avioliiton tulisi perustua. Ristiriitatilanteessa puoliso on aina oman vaimonsa/miehensä puolella omia vanhempiaan vastaan.

Jos äiti menee vaimon edelle, ei ole vielä tarpeeksi aikuinen solmimaan avioliittoa.

Ehdottomasti samaa mieltä! Mies on sitä mieltä että niin hän on toiminutkin, muttei näe sitten näitä tilanteita minun silmin.

Ap

Vierailija
84/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän suuri. Nyt ymmärrän, ettet halua, että lasten kanssa juodaan. Meillä mihen kanssa tuo 3040 tölkkiä vastaa _koko vuoden_ alkoholiannoksia, niin viinejä kuin muitakin.

Onko miehelläsi ja anopillasi alkoholiongelmaa?

T: se joka ihmetteli, että miksi ei ennen klo 16 voi tölkkiä avata

kyllä 3040 tölkkiä vuodessa on aika paljon ;D :D

Vierailija
85/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen lapsensa on sitten kahden humalaisen kanssa siellä vappua viettämässä. Ls-asiahan tuo on :(

Vierailija
86/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tietää että meillä menee huonosti, se pommittaa mua ja vaatii kertomaan edes jotain. Sitten jos totean että liittyy vain raha-asioihin tms. niin alkaa puolustella poikaansa (no totta kai, mutta miksi pitää väkisin tonkia riidan aiheet?).

...

Joka kerta jos kerron jotain ikävää anopille, hän vastaa "ei minulla vaan tuollaista ole koskaan ollut..." jos taas kerron että sain vaikkapa töistä kivat bonukset niin siihen vastaa "juu, voi kun olis itelläkin hyvin asiat, meillä on vaan on se, tämä ja tuo mitkä painaa...".

Huoh, olipa purkaus. Anteeks ja kiitos, kylläpä helpotti edes puoliksi sanoa "ääneen" näitä!

Ap :)

Hankalille ihmisille ei pidä antaa mitään materiaalia, josta voisi haastaa riitaa. Ei mitään. Ylipäätään kannattaa olla ylimalkainen mutta positiivinen mitä omiin asioihin tulee, ja kääntää keskustelu heti pois itsestä jos joku alkaa enemmän udella.

Anoppi kysyy: ai teillä oli ollut riitaa?

Sinä vastaat: jaa, enpä nyt enää muistakaan semmoista. riidasta tulikin mieleeni, että luitko tämän aamun lehdestä (ihan mitä tahansa, siis teet selvän aasinsillan)

Anoppi kysyy: no mitäs sinne töihin kuuluu?

Sinä vastaat: noooh, sitä samaa, paljon töitä mutta niinhän sitä pitääkin. onpas muuten hyvää piirakkaa, kiitos kun olet taas meitä varten nähnyt vaivaa.

Vierailija
87/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalille ihmisille ei pidä antaa mitään materiaalia, josta voisi haastaa riitaa. Ei mitään. Ylipäätään kannattaa olla ylimalkainen mutta positiivinen mitä omiin asioihin tulee, ja kääntää keskustelu heti pois itsestä jos joku alkaa enemmän udella.

Sinä vastaat: jaa, enpä nyt enää muistakaan semmoista. riidasta tulikin mieleeni, että luitko tämän aamun lehdestä (ihan mitä tahansa, siis teet selvän aasinsillan)

Sinä vastaat: noooh, sitä samaa, paljon töitä mutta niinhän sitä pitääkin. onpas muuten hyvää piirakkaa, kiitos kun olet taas meitä varten nähnyt vaivaa.

En tiedä jaksanko enää sen epätasapainoisen ihmisen juttuja ollenkaan. Voi olla että tämä menee ohi, siis tämä olo. Mutta nyt tuntuu siltä että aion unohtaa koko anopin olemassaolon ja keskittyä anopittomaan elämään.

Ap

Vierailija
88/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuaattohan on vasta maanantaina ja vappu tiistaina.

Kirjoitat ihan eri maailmasta, missä minä elän ja järkyttyneenä luin tekstiäsi. En voisi kuvitellakaan, että veisimme anopille kaljaa, tai että hän joisi yleensäkään mitään lastenlasten paikalla ollessa, saati, että ikinä muutenkaan joisi kaljaa. Tai että mieheni joisi lasten läsnäollessa enempää kuin yhden tölkin. Ilmeisesti tämä tilanne ei sinulle kuitenkaan ollut järkytyksen paikka, vaan lähinnä se, että anoppi alkoi läksyttää sinua. Koita kestää, jos kaikki vielä muuttuisi hyväksi. Kuulostat itse kyllä järkevältä, pitäisikö harkita tarkoin, haluatko katsoa ja antaa lastesi katsoa tuollaista kännäämistä, vai pitäisikö harkita eroa?

Vierailija
89/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka utelisi.

Lasten takia on toki hyvä yrittää säilyttää kohteliaat ja siedettävät välit anoppiin, mutta ei niiden läheiset tarvitse olla. Itse ainakin otin jo ajat sitten sen taktiikan, että avaudun asioistani mahdollisimman vähän anopille, ja hyvin on toiminut.

En kyllä sietäisi tuollaista, että juoposta ja muutenkin sekaisin olevasta ihmisestä ei saisi sanoa mitään pahaa. Napanuora tosiaan kiinni vielä. Ei kovin hyvä äiti, jos juuri äidin luona poika innostuu juomaan enemmän ja polttamaan.

Vierailija
90/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin lähtenyt kanssa ja en kyllä alkuunkaan edes kertoisi anopille minun ja mieheni riitoja ja niiden aiheita, hittoako ne hänelle kuuluu?

mutta outo aihe kyllä alkaa nipottaan, jotkut kaljat.

Vierailija
91/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos teillä ostetaan vain puolen litran tölkkejä, niin eihän sitä tajua, että pienempiäkin on myynnissä.

siis mahtuuko yhteen muovipussiin muka 30 tölkkiä kaljaa???

just laitettiin 24 tlk pussiin kun laatikko hajos ja mun mielest se oli aika täys ja paina jo niistä.. ja 0.33tölkit kyseessä..

Lavallinen kaljaa on 24 tölkkiä eli miehes osti noin kaksi lavaa kaljaa? Samaa mietin minäkin kuin yllä ihmettelevät, että miten tollainen määrä olutta muka mahtuu yhteen muovikassiin - ei millään! Pikkaisen ristiriitaista infoa...

Vierailija
92/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuaattohan on vasta maanantaina ja vappu tiistaina.

Kirjoitat ihan eri maailmasta, missä minä elän ja järkyttyneenä luin tekstiäsi. En voisi kuvitellakaan, että veisimme anopille kaljaa, tai että hän joisi yleensäkään mitään lastenlasten paikalla ollessa, saati, että ikinä muutenkaan joisi kaljaa. Tai että mieheni joisi lasten läsnäollessa enempää kuin yhden tölkin. Ilmeisesti tämä tilanne ei sinulle kuitenkaan ollut järkytyksen paikka, vaan lähinnä se, että anoppi alkoi läksyttää sinua. Koita kestää, jos kaikki vielä muuttuisi hyväksi. Kuulostat itse kyllä järkevältä, pitäisikö harkita tarkoin, haluatko katsoa ja antaa lastesi katsoa tuollaista kännäämistä, vai pitäisikö harkita eroa?

Alkuunhan anoppi vaikutti oikein menevältä ja nuorekkaalta hyvin menestyneeltä ihmiseltä, hyvää viiniähän voi silloin tällöin ihan mielellään siemailla, tarjota vieraillekin jne. Emme nähneet kovin usein ja anoppi osoitti pitävänsä minusta erityisen paljon (nimenomaan verrattuna ex-rouvaan, teki tämän selväksi).

Miehen asiat tiesinkin, mutta hänhän tekikin ison muutoksen elämässään vain siksi että saisi edes mahdollisuuden seurustella kanssani. Oikeastaan vasta tässä viimeisen puolen vuoden aikana ollaan anopin kanssa pidetty yhteyttä enemmän ja olen tajunnut hänen elämästään ja historiastaan yhtä sun toista.

Onhan menneisyys toki minullakin, en vain salaile sitä ihan samaan malliin.

Miehen kanssa yritän parhaani, hänen kanssaan olen naimisissa enkä anopin.

Ap

Vierailija
93/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jaksanko enää sen epätasapainoisen ihmisen juttuja ollenkaan. Voi olla että tämä menee ohi, siis tämä olo. Mutta nyt tuntuu siltä että aion unohtaa koko anopin olemassaolon ja keskittyä anopittomaan elämään.

Ap

Vierailija
94/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos teillä ostetaan vain puolen litran tölkkejä, niin eihän sitä tajua, että pienempiäkin on myynnissä.

siis mahtuuko yhteen muovipussiin muka 30 tölkkiä kaljaa???

just laitettiin 24 tlk pussiin kun laatikko hajos ja mun mielest se oli aika täys ja paina jo niistä.. ja 0.33tölkit kyseessä..

Lavallinen kaljaa on 24 tölkkiä eli miehes osti noin kaksi lavaa kaljaa? Samaa mietin minäkin kuin yllä ihmettelevät, että miten tollainen määrä olutta muka mahtuu yhteen muovikassiin - ei millään! Pikkaisen ristiriitaista infoa...

En viitsinyt alkuun sanoa kaupan nimeä, nyt sitten sanon niin pääsette tuon asian kanssa eteenpäin. Enpä näemmä ole ainoa, joka tarttuu pikkuasioihin ;) Kyseessä on siis todella LIDLIN muovikassi, se hieman isompi missä ei ole remmit kantokahvoina, vaan reiät.

Ap

Vierailija
95/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisella tavalla. Minusta on epänormaalimpaa järkyttyä kaljan juomisesta lasten nähden kuin sen kaljan juomisesta.

Meillä kotona oli tuollainen epänormaali suhtautuminen alkoholiin. Kaikki alkoholi oli pahasta, paheksuttiin jopa liköörikonvehteja.

Itse ajattelen, että haluan mieluummin antaa omille lapsilleni esimerkin (minun mielestäni) normaalista alkoholin käytöstä. Hyvän ruuan kanssa lasillinen, olut grilliruuan kanssa, kilistely juhlan kunniaksi. Humalassa ei lasten nähden olla. Lapsille kerrotaan, miksi alkoholia ei lapset saa käyttää ja ettei sen liika käyttö ole aikuisillekaan hyväksi.

Ap:n jupina tölkin aukaisemisesta ennen klo 16 on minusta ihan hassua. Toisaalta ymmärrettävää, jos miehellä on ollut tapana humaltua lasten nähden. Sitä en minäkään hyväksyisi. Ap:n reaktio on ymmärrettävä myös siinä mielessä, että monesti alkoholistien lapset vetää asian ihan toiseen ääripäähän - kun se esimerkki normaalista alkoholinkäytöstä puuttuu.

Isoin asia koko asiassa on mielestäni rahankäyttö. Jos on 60€ käytössä koko perheelle, niin ei silloin kassillista kaljaa voi ostaa! Tölkin hinta on kai Lidlissäkin euron pintaan. Jos niitä on oikeesti noin paljon ollut (vähän epäilen) niin siihenhän olisi palanut jo puolet rahoista. MIllä rahalla ap sitten ruokaostokset suoritti? Kuuden hengen grillattaviin hujahtaa aika äkkiä 30€.

Vierailija
96/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä pirttihirmu ap oikein on, jos ei muutamaa olutta miehelleen suo, mutta nyt kun oon ketjua lukenu niin ymmärrän kyllä paremmin.

Toisaalta herää kyllä kysymys, miten olet alunperinkään mennyt yhteen tuollaisen miehen kanssa? Mua ainakin huolestuttais jo tuo, että mies näyttää olevan aika kiinni äidissään, ja jotenkin tuo juominen ja polttaminen vaikuttaa aika amismaiselta. Ja sekin, jos miehen äiti on ollu melkeen kymmenen kertaa naimisissa (kuinka ihmeessä on pysyny enää ees laskuissa) niin jotenkin tulee mieleen, että ei ole kotiolot ihan kunnossa, että miten semmoseen mieheen voi ylipäänsä luottaa. Eihän ne kotiolot tietty kaikkea kerro, mutta ainakin itselleni on tärkeää, että mies tulee edes jotenkin kunnollisesta perheestä eikä mistään alkoholiperheestä. Alkoholismi on kuitenkin perinnöllistä...

Mutta joo, samaa sanoin kuin kaikki muutkin, eli älä enää kerro mitään juttuja tuolle anopille. Ja pistäisin kyllä varmaan miehenkin pihalle, en tuommoista jaksais itse katsella.

Vierailija
97/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahat tiukilla! Miehesi on täysi juoppo. En minä katselisi tuollaista. Ja kamalaa, jos sen miehen lapsi on siellä nyt katsomassa isänsä dokaamista. Tuli todella paha mieli tämän lapsen takia. Sano, että tämä oli edes provo.

Mihin ihmiset sitä viinaa oikeasti tarvitsee näin kipeästi. Jos on elämää, ei tarvita viinaa. Ja en ole absolutisti, vaikka lasteni myötä olenkin vähentänyt juomiseni käytännössä nolliin.

Vierailija
98/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden hengen grillattaviin hujahtaa aika äkkiä 30€.

Minä en tehnyt grillattavia, vaan valmistin keittiössä hieman paremman ruoan, jonka ainekset olin ostanut pakkaseen onneksi jo aiemmin. Kävin ostamassa vain tuoreena tarvittavat eli yrtit, maidot ja kasvikset yms.

Lisäksi en missään vaiheessa kertonut montako meitä syöjiä oli, nyt voin kertoa että seitsemän syöjää oli laskettu aterian syöjiksi.

En tosiaan osaa arvioida luotettavasti paljonko niitä tölkkejä kassissa oli, minusta määrä näytti suurelta enkä laskenut niitä vaan silmämääräisesti arvioin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan