Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Luulin olevani hyvissä väleissä anoppiin, sain juuri tietää että todellisuudessa näin ei ole

Vierailija
28.04.2012 |

Oltiin menossa miehen ja lasten kanssa anopille, minä kokkaan ja syödään hyvin, juhlitaan vähän vappua kun miehen lapsikin on paikalla, eli tein simatkin matkaan jne. Anoppi oli kuulema tehnyt munkkeja.

Mies oli sitten ostanut kaljaakin, eikä meillä ole kamalasti nyt rahaa sellaiseen, loukkaannuin, koska ei oltu puhuttu tuollaisesta mitään. Itse en juo kaljaa, mutta anoppi ja mieheni juovat. Toki siis ei kuulu mulle muuten, mutta nyt ei olis ollut varaa kustantaa anopille kaljoja, kun ei miehellekään. Sanoin siitä ohimennen ja mies vähän hermostui että hän niin harvoin ottaa (nykyään) että kehtaankin motkottaa. Sanoin sitten rahatilanteesta ja mies vertasi että ostinhan suklaalevynkin kaupasta (TÄH, mun suklaalevy maksoi ehkä 1/20 siitä mitä ne kaljat maksoi?!).

Koetin sitten välttää riitaa anopin luona ja sanoin että unohda, jutellaan tästä toiste. Mies tivasi ja tivasi että selitä nyt kun aloititkin. Minä en suostunut ja mies alkoi pauhata että parempi nyt tottua vain hänen alkoholinkäyttöönsä. Minä siihen sitten että juoppohan sinä taidat olla kun vikat rahat pistät kaljaan, nyt piti olla lasten viikonloppu eikä kaljoista ollut puhetta. Anoppi säntäsi paikalle ja vaati saada tietää mistä on kyse. Sen enempää kuuntelematta alkoi sättiä minua siitä kuinka minulla on AINA ongelma kun mennään heille kylään.

Viime kerroilla mies (lyhytpinnainen) on ollut äreä ja tiuskinut minulle, ilman siis mitään syytä ja mies on siitä pyydellyt myös anteeksi jälkeenpäin. Anoppi on aiemminkin vihjaillut että menen sinne hänen kotiinsa haastamaan riitaa miehen kanssa, mutta kuittasin sen sitten herkkähipiäisyytenäni, ei se varmaan niin sitä tarkoittanut. Nyt sitten tuli täyslaidallinen että minä menen sinne riehumaan ja tappelemaan miehen kanssa ja etten enää ole tervetullut sinne.

Mies ei sanonut sanaakaan, minä olin vain ihmeissäni ja pakkasin kiltisti itseni ja lapset (omani, miehen lapsi jäi tietenkin sinne) ja lähdimme. Mies on nyt vihainen että lähdin sieltä noin, hänen lapsensa kärsii ja joutui tästä nyt osalliseksi.

Mitä helvettiä? Siis kertokaa mulle, sanokaa nyt ihan suoraan mitä mun pitää sieltä peilistä nähdä kun sinne katson? Joo, ehkä nipotin suotta niistä kaljoista, ainahan vappuun vähän kaljaa mahtuu juu mutta jos budjetti on pieni ja lapset on paikalla, ei ole ok mielestäni avata ekaa tölkkiä jo klo 16. Mitä mä tein?

Mies jäi sinne äidille ja tosiaan känny piippaa jatkuvasti syyttelyviestejä.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen minuun tutustumista mies oli aika rappiolla alkoholin kanssa. Jatkaakseen minun kanssa, on vähentänyt. En vaatinut häntä siihen vaan sanoin etten kestä tuollaista ja kerroin lapsuudestani ja peloistani mitä se voi lapsille aiheuttaa. Mies ymmärsi ja halusi mieluummin minut kuin juoda viikottain ihan liikaa. Nykyään hän juo kerran pari kuussa, mutta viime viikolla oli edellinen kerta.

Ap

Vierailija
42/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän suuri. Nyt ymmärrän, ettet halua, että lasten kanssa juodaan. Meillä mihen kanssa tuo 3040 tölkkiä vastaa _koko vuoden_ alkoholiannoksia, niin viinejä kuin muitakin.

Onko miehelläsi ja anopillasi alkoholiongelmaa?

T: se joka ihmetteli, että miksi ei ennen klo 16 voi tölkkiä avata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehesi.

Anoppisi ei välttämättä tiedä, että teilläkin on tiukkaa. Hän asettuu vaistonvaraisesti poikansa puolelle.

Sen sijaan miehesi on täysi mulkku, jos lasten nähden kännää ja käyttää viimeiset rahat hänen ja äitinsä ryyppäämiseen. Miten tuollaista kusipäätä jaksat katsella? Itse en katsoisi, toisaalta itselläni alkoholisti isänä ja miehenä puolestaan käytännössä absolutisti.

Vierailija
44/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tuli miehen kanssa pieni erimielisyys anoppilassa, ei siis mikään riita edes. Vähän tiuskastiin puolin ja toisin. Niin anoppi sitten haukkui minut maan rakoon, tyyliin että olen joku pirttihirmu, jolle ei mikään kelpaa. No, mä olen ainut jolle jäi paha mieli.

Vierailija
45/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan en osaa sanoa mitä anoppi juo, kun en ole seuraamassa hänen juomisiaan, mutta aina kun siellä ollaan kylässä niin on viiniä ja olutta tarjolla ja ne juodaan myös kaikki. En ole laskenut kuinka paljon. Minusta kuitenkin on vaikuttanut aiemminkin liialliselta. Ja se, että minä vahdin lapsia ja he keskittyvät lähinnä keittiön pöydän ääressä siemailuun, ei minusta vastaa lapsille mielikuvaa mummolaviikonlopusta.

Ap

Vierailija
46/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian miehen kanssa, riitelette vaikka loppuun sitten kun mies on tullut kotiin. Anopin jätätte tuon ulkopuolelle ja pahoittelette asiaa.

Meneehän tuosta anopillakin fiilikset, jos meno on tuollaista, ettei aikuiset ihmiset osaa olla ihmisiksi. Ja saatte varmasti kuulla tuosta asiasta jatkossakin anopilta. Tuo alkoholinkäyttöasia olisi pitänyt puida jo aiemmin, se selvästi luo jännitteitä ja näyttää siltä, että riidat tulee pienistä asioista, vaikka ne on oikeasti isompia asioita.

2

Vierailija
47/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juoko sun miehesi + äiti 15-20 tölkkiä per naama?

Mun käy sääliksi teidän lasta ja myös sitä, joka jäi sinne mummolaan.

Onko sun todellinen ongelma rahankulutus vai se, että alettiin juomaan ennen klo 16?

Millainen sun miehesi on humalassa?

Vierailija
48/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian miehen kanssa, riitelette vaikka loppuun sitten kun mies on tullut kotiin. Anopin jätätte tuon ulkopuolelle ja pahoittelette asiaa.

Meneehän tuosta anopillakin fiilikset, jos meno on tuollaista, ettei aikuiset ihmiset osaa olla ihmisiksi. Ja saatte varmasti kuulla tuosta asiasta jatkossakin anopilta. Tuo alkoholinkäyttöasia olisi pitänyt puida jo aiemmin, se selvästi luo jännitteitä ja näyttää siltä, että riidat tulee pienistä asioista, vaikka ne on oikeasti isompia asioita.

2

Ei ollut mitään kauniskielistä puhetta häneltä, oli selvästi hautonut samoja asioita jo pitkään, eli pitänyt minua kelvottomana vaimona pojalleen. Ei vain ollut sanonut mitään ja esittänyt sitten hyvääkin ystävää. Nyt purkautui kaikki ja jouduin sieltä lähtemään. En kai minä ala anteeksi pyytelemään.

Ap

Vierailija
49/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ja anoppisi mielestä kiskoa alkoholin suurkuluttajan määrät kerralla lasten nähden? Ei voida enää puhua mistään sivistyneestä "lapsien on nähtävä normaalia alkoholinkäyttöä"-asenteesta..

"Suurkuluttaja on mies, joka...

nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän.

nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa.

Suurkuluttaja on nainen, joka...

nauttii kerralla 5 alkoholiannosta tai enemmän.

nauttii yli 16 alkoholiannosta viikossa." http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/alkoholi/su…

Vierailija
50/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt samoin, äijä lähtis ulkoruokintaan, enkä todellakaan olisi näkemässä anoppia enää ikinä, ilman anteeksipyyntöä.

Huhhuh, aikamoinen ukko sulla :O

Vierailija
51/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Ei ollut mitään kauniskielistä puhetta häneltä, oli selvästi hautonut samoja asioita jo pitkään, eli pitänyt minua kelvottomana vaimona pojalleen. Ei vain ollut sanonut mitään ja esittänyt sitten hyvääkin ystävää. Nyt purkautui kaikki ja jouduin sieltä lähtemään. En kai minä ala anteeksi pyytelemään.

Ap

Tulkitsin tilanteen toisin. Mutta suhteissa on aina kaikenlaisia kaunoja mukana.

Vierailija
52/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla alkoholi määrillä anoppi on kelvoton isoäiti ja miehesi sekä kelvoton aviomies että isä. Ei tuollaista pitäisi edes harkita, jos ollaan menossa illalliselle. Eri jos kyseessä olisi suoraan ilmoitettu ryyppäjäiset, mutta silloin ei ole lapset todellakaan lähettyvillä.

Sinuna en pitäisi anoppiin mitään yhteyttä, enkä todellakaan päästäisi lapsia mummolaan. Juoppo mikä juoppo, ei ihmekään kun hänellä ei ole rahaa omiin kaljoihinsa.

Vierailija
53/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka ymmärränkin ap:tä, olen sitä mieltä, että voihan sitä edes vappuna juoda pari kaljaa, jos muuten ei tapaa juoda paljoa, kuten tekstistä käsitin. ei juhlina kannata alkaa nipottaa raha-asioista, koska niitä asioita puidaan ihan tarpeeksi arkena. juokoon ukkeli kaljansa vapun kunniaksi, vaikka sitten jo klo 16 alkaen. ei se ihmisestä (eikä anopistakaan :) vielä juoppoa tai perheenkeikuttajaa tee

se ei missään nimessä pysy enää kohtuuden rajoissa. ihan oikein teit ap etkä nipottanut turhasta. tämä on eri asia kuin pari vappukaljaa juhlan kunniaksi.

Vierailija
54/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juoko sun miehesi + äiti 15-20 tölkkiä per naama?

Mun käy sääliksi teidän lasta ja myös sitä, joka jäi sinne mummolaan.

Onko sun todellinen ongelma rahankulutus vai se, että alettiin juomaan ennen klo 16?

Millainen sun miehesi on humalassa?

Ongelma on rahankulutus ja se, että lapset saavat muiston siitä että mummolassa istutaan kaljatölkit kädessä heti kun ovesta sisään päästään. Tai viinilasit. Minusta se ei ole ok. Minäkin muistan omasta äidistäni sen, kuinka hänellä oli se sama lempilasinsa aina mukana, ja täytenä. Joskus jopa kävin täyttämässä sitä, kunnes tajusin asiayhteyden oudon käytöksen ja lasin suhteen.

Mies on ihan ok ja mukava humalassa, jos sattuu niin että mummolassa on ollut hiprakassa lasten ollessa hereillä. Nauraa enemmän ja laskee leikkiä. Loppuillasta sitten kun teen meille petiä, mies saattaa sammuilla sohville tai keskeneräiselle pedille, kerran hän heitti vahingossa jopa nojatuolin päälleni kun keikkui sen kanssa jotakin (olin menossa nukkumaan lattialle tekemääni petiin). Ei käynyt kuinkaan, mutta suutuin ihan hirveästi (niin joo, silloin kyllä taisin myös aiheuttaa hieman riitaa siellä, sen myönnänkin että aloin haukkua ja sähistä miehelle äkäisesti).

Useimmin kuitenkin minä menen nukkumaan hieman lasten jälkeen ja mies ja äitinsä jää istumaan vielä iltaa sen jälkeen. En ole tietoinen kuinka paljon juovat ja mitä, kun olen tosiaan ollut illan lasten kanssa ja sitten menen aikaisin nukkumaan. Ei siis ylipäänsä kovin kivoja reissuja minulle. Lapset kyllä tykkää, ja mies tietenkin.

Ap

Vierailija
55/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen kännäys ei kyllä sovi lasten nähden. Juoko sun miehes kotona tuommosia määriä kun olette perheen kesken? Ihme anoppi myös jos kuvittelee kännäyksen olevan jotenkin kiva tapa viettää iltaa lapsiperheen kanssa. Pari saunakaljaa olis vielä ymmärrettävissä. Jatkossa voit sanoa että olet mieluummin lapsen kanssa kotona kuin katsomassa heidän viinahuuruista menoaan oli rahat tiukassa tai ei!

Vierailija
56/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja äitinsä myös :-(

Ymmärrän, että sinua ärsyttää. Omakin mieheni saattaa juoda joskus paljon, mutta siitä sovitaan etukäteen ja silloin lähtee kavereiden kanssa ulos, ja kaikki tämä on suhteessa budjettiin.

Sopikaa selvät säännöt, paljonko voi juoda ja paljonko voi käyttää rahaa alkoholiin missäkin tilanteessa. Jos tämä ei käy miehelle, ehkä on parempi erota. Muuten saat stressata tuosta asiasta aina ja meno ehkä vain pahenee koko ajan.

Vierailija
57/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella siltä, että miehesi ja anoppi keskittyy kaljan kittaamiseen ja sä häärit piikana ja lapsenvahtina siellä. Eipä kyllä kuulosta mukavalta vapulta. Ruuatkin olisit tehnyt valmiiksi omilla rahoillanne. Anopin käytös on juuri sitä, mitä se nyt juopoilla on. Itsekästä ja omahyväistä. Halusi puolustaa sitä ryyppäämistä hyökkäämällä sun kimppuusi. Tuo 30-40 tölkkiä ei ole mikään pieni määrä.

Itse pitäisin välit jäissä niin kauan, kunnes pyytää anteeksi. Miehelle kunnon ukaasi: jos ei alkoholin käyttöön tule tolkkua--->ULOS! Yleensäkään anopilla ei ole asiaa sotkeutua teidän välisiin riitoihin. Olishan se voinut pyytää teidät molemmat ulos selvittelemään ensin välinne miehen kanssa, ennenkuin ajaa sut ulos.

Vierailija
58/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma äitini juo ehkä max 2 lasia viiniä (hyvä jos sitäkään) ja isäni ei lainkaan. Oma appeni juo max pullon keskiolutta ja anoppi on lähes täysin alkoton.

Me ei miehen kanssa lasiin syljetä, mutta käytännössä mies on kännissä pari kertaa vuodessa ja mä kerran. Joskus kun ei ollut lapsia, oltiin useammin, mutta silloin pystyi parantelemaan krapulankin. Nyt ei, ainakaan ilman lasten seuraa.

Vierailija
59/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun tekee mieli ottaa muutama (eli useimmiten 3, saunan jälkeen ja se nousee minulle kyllä jo päähän kovasti), mies ostaa sen 12-packin itselleen myös, eli mielellään ottaa heti jos siihen seuraa saa.

Toisaalta osaa kyllä sanoa ei, eli jos ollaan sovittu muuta menoa ei lähde jos joku soittaa ja pyytää baariin (enää!, hyvä mieheni!). Siis hirveän hyväksi on tilanne kaiken kaikkiaan muuttunut miehen alkoholinkäytön suhteen, mutta jostain syystä tuolla äidillään hänen on sitten saatava juotavaa.

Ja toinen asia, kun vieläkin ärsyttää koko juttu, mies on lopettanut tupakoinnin kun aloimme odottaa lasta. Itse en tupakoi siis edelleenkään, mutta aina kun ollaan äidillään, mies tupakoi "äitinsä seuraksi". Minusta melko selkärangatonta, varsinkin kun mies valittelee että tekee usein tupakkaa mieli. Kohta se varmaan sortuu taas arkitupakoitsijaksi. Edes baarireissuilla se ei polta, mutta äidillään tupakoi. Erikoista jotenkin!

Miehen kanssa tuosta mummolajuomisesta ollaan puhuttu ja mieskin oli niillä linjoilla ettei se ehkä olekaan hyvä tapa juoda aina siellä, vaan on niin pinttynyt tapa että pitää harjoitella siitä pois. Mutta mitään ei olekaan tapahtunut sen jälkeen.

Ap

Vierailija
60/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et tykkää ryyppäämisestä ja miehesi ja äitinsä taas tykkäävät. Kieltävät ongelmansa mutta huomaavat että sinä saatat vaikeuttaa sitä harrastusta. Siksi hyökkäsivät sinun kimppuusi.

Harmi että miehen lapsen piti jäädä sinne (tai siis ymmärrän kyllä, mutta lapsen kannalta ikävää). Sinuna olisin jatkossa aika tarkka tuon viinan kanssa, eli että mitä sen käytön kanssa tapahtuu. Jotain radikaalia muutosta odottaisin kylläkin nopeasti, siis raittiuden suuntaan. Muuten pelkäisin että koko ajan ollaan sillä rajalla, että koska se karkaa käsistä, jos sellaiseen siis on aiemminkin ollut taipumusta.

Ja jos tästäkin (viimeisten rahojen ryyppäämisestä ja sinun syyttämisestä) nyt seuraa enintään lupausta vähentää juomista, niin alkaisin pakkailla kasseja. Uskoisin, että jos mies ei itse, oma-alotteisesti raitistu, niin se väliaikainen parannus tapahtuu aina joidenkin tällaisten riitojen kautta, ja olisi vain ajankysymys että se lipsuisi samaan. En jaksaisi enkä luottaisi, enkä tosiaan menisi sinne anopille enää. Törkeää, että sinä olet kustantanut ja tehnyt ruoat, ja toiset on aikoneet vain ryypätä, ja sitten vielä syyttävät sinua. Olen pahoillani sinun ja kaikkien asianomaisten lasten puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi