Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Luulin olevani hyvissä väleissä anoppiin, sain juuri tietää että todellisuudessa näin ei ole

Vierailija
28.04.2012 |

Oltiin menossa miehen ja lasten kanssa anopille, minä kokkaan ja syödään hyvin, juhlitaan vähän vappua kun miehen lapsikin on paikalla, eli tein simatkin matkaan jne. Anoppi oli kuulema tehnyt munkkeja.

Mies oli sitten ostanut kaljaakin, eikä meillä ole kamalasti nyt rahaa sellaiseen, loukkaannuin, koska ei oltu puhuttu tuollaisesta mitään. Itse en juo kaljaa, mutta anoppi ja mieheni juovat. Toki siis ei kuulu mulle muuten, mutta nyt ei olis ollut varaa kustantaa anopille kaljoja, kun ei miehellekään. Sanoin siitä ohimennen ja mies vähän hermostui että hän niin harvoin ottaa (nykyään) että kehtaankin motkottaa. Sanoin sitten rahatilanteesta ja mies vertasi että ostinhan suklaalevynkin kaupasta (TÄH, mun suklaalevy maksoi ehkä 1/20 siitä mitä ne kaljat maksoi?!).

Koetin sitten välttää riitaa anopin luona ja sanoin että unohda, jutellaan tästä toiste. Mies tivasi ja tivasi että selitä nyt kun aloititkin. Minä en suostunut ja mies alkoi pauhata että parempi nyt tottua vain hänen alkoholinkäyttöönsä. Minä siihen sitten että juoppohan sinä taidat olla kun vikat rahat pistät kaljaan, nyt piti olla lasten viikonloppu eikä kaljoista ollut puhetta. Anoppi säntäsi paikalle ja vaati saada tietää mistä on kyse. Sen enempää kuuntelematta alkoi sättiä minua siitä kuinka minulla on AINA ongelma kun mennään heille kylään.

Viime kerroilla mies (lyhytpinnainen) on ollut äreä ja tiuskinut minulle, ilman siis mitään syytä ja mies on siitä pyydellyt myös anteeksi jälkeenpäin. Anoppi on aiemminkin vihjaillut että menen sinne hänen kotiinsa haastamaan riitaa miehen kanssa, mutta kuittasin sen sitten herkkähipiäisyytenäni, ei se varmaan niin sitä tarkoittanut. Nyt sitten tuli täyslaidallinen että minä menen sinne riehumaan ja tappelemaan miehen kanssa ja etten enää ole tervetullut sinne.

Mies ei sanonut sanaakaan, minä olin vain ihmeissäni ja pakkasin kiltisti itseni ja lapset (omani, miehen lapsi jäi tietenkin sinne) ja lähdimme. Mies on nyt vihainen että lähdin sieltä noin, hänen lapsensa kärsii ja joutui tästä nyt osalliseksi.

Mitä helvettiä? Siis kertokaa mulle, sanokaa nyt ihan suoraan mitä mun pitää sieltä peilistä nähdä kun sinne katson? Joo, ehkä nipotin suotta niistä kaljoista, ainahan vappuun vähän kaljaa mahtuu juu mutta jos budjetti on pieni ja lapset on paikalla, ei ole ok mielestäni avata ekaa tölkkiä jo klo 16. Mitä mä tein?

Mies jäi sinne äidille ja tosiaan känny piippaa jatkuvasti syyttelyviestejä.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?.. juhlitaan vähän vappua kun miehen lapsikin on paikalla....

ei ole ok mielestäni avata ekaa tölkkiä jo klo 16.

.

Alkoholistilta kuulostavat molemmat, jos nyt jo juhlitaan vappua. Vappu on vasta ensi tiistaina ja aatto maanantaina.

Vierailija
62/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juoko sun miehesi + äiti 15-20 tölkkiä per naama?

Mun käy sääliksi teidän lasta ja myös sitä, joka jäi sinne mummolaan.

Onko sun todellinen ongelma rahankulutus vai se, että alettiin juomaan ennen klo 16?

Millainen sun miehesi on humalassa?

Ongelma on rahankulutus ja se, että lapset saavat muiston siitä että mummolassa istutaan kaljatölkit kädessä heti kun ovesta sisään päästään. Tai viinilasit. Minusta se ei ole ok. Minäkin muistan omasta äidistäni sen, kuinka hänellä oli se sama lempilasinsa aina mukana, ja täytenä. Joskus jopa kävin täyttämässä sitä, kunnes tajusin asiayhteyden oudon käytöksen ja lasin suhteen.

Mies on ihan ok ja mukava humalassa, jos sattuu niin että mummolassa on ollut hiprakassa lasten ollessa hereillä. Nauraa enemmän ja laskee leikkiä. Loppuillasta sitten kun teen meille petiä, mies saattaa sammuilla sohville tai keskeneräiselle pedille, kerran hän heitti vahingossa jopa nojatuolin päälleni kun keikkui sen kanssa jotakin (olin menossa nukkumaan lattialle tekemääni petiin). Ei käynyt kuinkaan, mutta suutuin ihan hirveästi (niin joo, silloin kyllä taisin myös aiheuttaa hieman riitaa siellä, sen myönnänkin että aloin haukkua ja sähistä miehelle äkäisesti).

Useimmin kuitenkin minä menen nukkumaan hieman lasten jälkeen ja mies ja äitinsä jää istumaan vielä iltaa sen jälkeen. En ole tietoinen kuinka paljon juovat ja mitä, kun olen tosiaan ollut illan lasten kanssa ja sitten menen aikaisin nukkumaan. Ei siis ylipäänsä kovin kivoja reissuja minulle. Lapset kyllä tykkää, ja mies tietenkin.

Ap

Ei todellakaan mukava tilanne, kun sinulla on vielä anoppikin vastassa. Hyvä, että lähdit pois ja veit lapset turvaan. Humalaisten kanssa kun voi sattua mitä vain. Esim. tuo kun miehesi meinasi kaataa tuolin päällesi. Reagointitapasi siihen oli kyllä ihan oikea ja miehesi käytös se riitaa aiheutti etkä sinä!

Hyvä kuitenkin, ettei miehesi ole humalassa väkivaltainen hullu. Tietty vastuuttomuus tässä nyt tietenkin on, koska lapsiinnekin on vähemmän käytettävissä rahaa tämänpäiväisen kaljoittelun vuoksi. Miehesi ja hänen äitinsä laittavat alkoholin (omien tarpeiden tyydytyksen) perheenne edun edelle. Tämä on alkoholismille tyypillistä, kuten sinulla on kokemustakin : (

Ehkäpä voisit yrittää laittaa rahaa vähän sivuun tällaisia tapauksia varten, jos se on helpompaa kuin miehesi tapojen muuttaminen.

Hyvä, että suojelet lapsia. Vaikka heistä olisikin mälsä lähteä kivasta mummulasta pois, on se heidän parhaakseen kuitenkin.

Toivon teille kaikkea hyvää!

32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin kyllä ottanut kaikki lapset mukaan. En ymmärrä miksi piti se yksi sinne jättää kuuntelemaan isän ja mummon paskan jauhamista.. etenkin, kun on täysin odotettavissa, että juomistahti on lähtösi jälkeen vain kiihtynyt.

Jos tällä esikoisella on oma puhelin? niin sinuna soittaisin ja varmistaisin, että hänellä on kaikki hyvin ja tarvittaessa järjestät lapselle kyydityksen sieltä pois. Joko haet omiesi kanssa tai soitat lapsen äidille.

Vierailija
64/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään kauniskielistä puhetta häneltä, oli selvästi hautonut samoja asioita jo pitkään, eli pitänyt minua kelvottomana vaimona pojalleen. Ei vain ollut sanonut mitään ja esittänyt sitten hyvääkin ystävää. Nyt purkautui kaikki ja jouduin sieltä lähtemään. En kai minä ala anteeksi pyytelemään.

Ap

Minulle on käynyt samoin. Kaiken lisäksi tuo välikohtaus tapahtui meidän kodissamme, kun appivanhemmat olivat olleet meillä useamman päivän. Olimme mieheni kanssa eron partaalla ja elimme todella raskasta aikaa. Täysin yllättäen (kun mieheni ei ollut kotona) haukkuivat minut lyttyyn, hirveäksi pirttihirmuksi ja käskivät katsoa peiliin, jotta näkisin syyllisen tilanteeseen. Toivat myös esiin, että oikein odottivat eroamme. Järkytyin niin pahasti etten saanut sanaa suustani. Itkin koko illan. Myöhemmin mieheni selvitteli asiaa, jolloin appivanhemmat vain sanoivat etteivät olleet tosissaan. Olin kuulema tosikko vielä kaiken lisäksi.

Älä ap pyytele anopilta anteeksi! Se joka loukkaa, pyytää anteeksi. Miehesikin voisi miettiä kenen puolella on...

Vierailija
65/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valtava määrä juotavaa ja sä tosiaan olet vielä hankkimassa lasta alkoholistin kanssa. Voi ei, mikä kohtalo.

Toi on ihan järkyttävä määrä kaljaa juotavaksi. Aina tietty löytyy joku joka juo enemmän, mutta pitääkö sitä esimerkkiä seurata.

Meillä on tulossa aattona kolme perhettä kylään eikä siis varmaan kahdeksan aikuisen kanssa juoda tuota. Varmaan pari pulloa kuoharia ja muutama olut.

Vierailija
66/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelemaan sitä, miten todennäköisesti siellä arvostellaan minua ja katsomaan sitä kuinka ne kaljat juodaan entistä nopeammin tässä tilanteessa. Mies olisi toki voinut sanoa että hän lähtee myös, jos vaimonsa ei ole tervetullut, mutta ei hän kommentoinut ollenkaan koko asiaa. Minä siis lähdin ja mies jäi huutelemaan ovelta lapsille että kuuluu sanoa heipat kun lähtee!

Siis mies on oikeastaan raitistunut muuten kuin mummolakäyntien osalta, se on ollut hieno suoritus josta olen oikeasti tosi ylpeä, todella.

Mummolaan en ole enää itse menossa, joten todennäköistä on että lapset sitten jäävätkin minun kanssa kotiin tai korkeintaan mies käy esikoisensa kanssa pyörähtämässä päiväsaikaan siellä. Varmaankaan ei jää yöksi lasten kanssa enää, sillä joutuisi hoitamaan lasten sängyt ja omansa, sekä iltapuuhat kaikki yksin. Enkä varmaan antaisikaan ottaa kaikkia mukaan.

Tiedän että esikoisen äidin kanssa anopilla on ollut äärimmäisen huonot välit ja heillä on ollut ihan nyrkkimatsejakin vaikka lapsetkin on ollut mukana. Joskus on soitettu poliisitkin rauhoittelemaan rouvien menoa.

Olin kuvitellut että ex-vaimo oli se joka hämmensi soppaa, mutta nythän tiedänkin kyllä miten asiat on saattaneet mennä.

Ap

Vierailija
67/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ne kolme tölkkiä juoneena ja anoppi ei ainakaan silloin vaikuttanut ottaneen mitään kun sinne menimme, eikä sinä aikana kun ehdin siinä ruokaa laittaa, juonut mitään.

Enhän toki olisi voinut väkisin repiä lasta sieltä mukaani, ei minulla ole osaa eikä arpaa hänen hoitoonsa tai asioihin muutenkaan. Hän on perhettämme kyllä, mutta mieheni yli en voi kävellä lapsen asioiden suhteen. Valitettavasti. Tässä tilanteessa olisin sen tehnyt mielelläni.

Ap

Vierailija
68/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toimit aivan oikein, kyllä sen sällin tulisi ottaa huomioon teidän yhteinen talous ja myös sinun toiveesi vapun vietosta! Ja se anoppi, että kehtaakin tulla puuttumaan teidän riitaan. Taitaa olla tuo miehesi melkoinen mamman poika ja sen myös hänelle sinun sijassasi sanoisin! Olisin itsekin hävinnyt paikalta ja antaisin kyllä jatkossa täysillä ymmärtää kuinka typerää ja ala-arvoista käytöstä heiltä! Sinä toimit täysin oikein ja sanoit oikeista asioista, älä yhtään anna asiassa nyt periksi! Perkule sentään!!!!

Vierailija
69/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mahtuuko yhteen muovipussiin muka 30 tölkkiä kaljaa???

Vierailija
70/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos teillä ostetaan vain puolen litran tölkkejä, niin eihän sitä tajua, että pienempiäkin on myynnissä.

Vierailija
71/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut häntä mammanpojaksi aiempien riitojen aikana ja nyt sanoin tossuksi, kun ei voi yhtään puolustaa vaimoaan vaikka tietää että äitinsä haukkui väärää puuta aiempien riitojen suhteen. Mieshän toki loukkaantui enemmän ja vetosi siihen etten osaa käyttäytyä enää ollenkaan, kun vielä haukun häntäkin.

Meillä on kotona vallinnut sellainen tilanne että miehen äidistä ei ole saanut puhua mitään ikävää, eikä hänen tekemisiään saa arvostella, teki mitä hyvänsä. Tai jos mies arvostelee, minä en saa niin tehdä. En tiedä miksi, meille on tullut riitaa joka kerta jos olen vaikka ihmetellyt miksi anoppi nyt tuollaista touhuaa. Joskus sanoin anopin alkoholinkäytöstä miehelle, kun olin huolissani.

Meille tuli siitä aivan kamala riita, melkein erottiin. Sen jälkeen olen kyllä muistanut että anopin jutuista ei puhuta miehelle, koska hän ei kestä niitä. Hermostuu vain jos äidistään puhutaan "pahaa". Minä siis olen pistänyt niin monta juttua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos etten enää edes pysty laskemaankaan, sellainen möläyttelijä ja ex-vaimoon vertailija anoppi on. Oho, mähän pääsin vauhtiin. Täältä pesee, anonyymisti palstalle kaikki anopin tekemiset! :D

Tässä lisää; se on ollut naimisissa varmaan 7 kertaa ja lyhyin liitto tais olla 2kk. Siis eron joku harkinta-aika siihen päälle tietty. Mua se vertailee tosiaan miehen ex-vaimoon, jos kuulee että meillä on ollut jotain riitaa. Jos se tietää että meillä menee huonosti, se pommittaa mua ja vaatii kertomaan edes jotain. Sitten jos totean että liittyy vain raha-asioihin tms. niin alkaa puolustella poikaansa (no totta kai, mutta miksi pitää väkisin tonkia riidan aiheet?).

Anoppi on toinen nainen peräti kolmelle eri miehelle. Mies ei tiedä tätä, mutta anoppi kertoilee minulle näitä juttuja. En tiedä miten suhtautua, en haluaisi kuulla enkä haluaisi että anopilla on tuollaista elämää, ei mitään moraalia.

Joka kerta jos kerron jotain ikävää anopille, hän vastaa "ei minulla vaan tuollaista ole koskaan ollut..." jos taas kerron että sain vaikkapa töistä kivat bonukset niin siihen vastaa "juu, voi kun olis itelläkin hyvin asiat, meillä on vaan on se, tämä ja tuo mitkä painaa...". En ole puuttunut tällaisiin erikoisiin piirteisiin, annan anopin olla sellainen kuin on. Yritän pitää hyvät ja läheiset välit häneen lapsenlasten vuoksi. Ja tietenkin sen, että hän on mieheni kasvattanut ja on hänen ÄITI.

Huoh, olipa purkaus. Anteeks ja kiitos, kylläpä helpotti edes puoliksi sanoa "ääneen" näitä!

Ap :)

Vierailija
72/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin on ihminen, joka ei ole nauttinut (eli juonut) alkoholia. Ei sellainen, joka on juonut kolme olutta (ellei kyseessä ole alkoholiton olit).

Vierailija
73/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä hän juokin sen 12, että on edes humalassa. Muuten jää hiprakan asteelle. En käsitä miten, kun massaakaan ei ole mahdottomasti.

Vierailija
74/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos teillä ostetaan vain puolen litran tölkkejä, niin eihän sitä tajua, että pienempiäkin on myynnissä.

just laitettiin 24 tlk pussiin kun laatikko hajos ja mun mielest se oli aika täys ja paina jo niistä.. ja 0.33tölkit kyseessä..

Vierailija
75/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehelläsi oli todella kova viinanhimo, koska kaljat oli pakko saada rahanvähyydestä huolimatta. Hänen juomisensahan tekee nyt loven koko perheen budjettiin. Todella inhottavaa ja itsekästä, etenkin jos oli lasten viikonloppu. Ja kauhea anoppi. Hyvä, että lähdit!

Äläkä päästä miestä helpolla, kun tulee kotiin!

Vierailija
76/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaljat oli jo ostettu, niin pitikö sitä siinä samassa paikassa alkaa siitä riitelemään?

Vierailija
77/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse on käskenyt sinut pois kodistaan - sen jälkeen kun olet tuonut ruoat, laittanut ne, ja muutenkin varmaan puuhannut kaikkien paikallaolijoiden hyväksi. Miehesi suhde äitiinsä on outo, koko nainen on outo. Eikö olekin ihan hyvä, että lapsesi eivät ole kovin paljon hänen kanssaan tekemisissä?

Vierailija
78/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen tulee luopua isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa"

Minusta tässä on kiteytetty se, mille pohjalle avioliiton tulisi perustua. Ristiriitatilanteessa puoliso on aina oman vaimonsa/miehensä puolella omia vanhempiaan vastaan.

Jos äiti menee vaimon edelle, ei ole vielä tarpeeksi aikuinen solmimaan avioliittoa.

Vierailija
79/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likapyykit pestään kotona

Miehellä on siis taipumusta huudahtaa/ärähdellä mulle bussissa, kaupassa, kaupan tiskillä tai missä vain julkisissa tilanteissa. Ja aina, _aina_ olen siitä hänelle sanonut että pitää odottaa sopivaa hetkeä eikä ruveta huutamaan tai ärähtelemään siinä muiden kuullen!

Ja nyt siis tosiaan minä ihan itse provosoiduin riitelemään. En kyllä usko että sinäkään olisit odottanut kotiin saakka seuraavaan päivään, ennen kuin kommentoit kaljaostoksia?

Me siis tosiaan olimme jo siinä anopin kotioven korvilla, ei vielä sisällä kun sanoin miehelle niistä oluista. Kun oltiin sisällä ja kahden kesken pieni hetki keittiössä, mies alkoi tivaamaan että mitä niistä kaljoista. Ja minä lähdin siihen mukaan, hyvin helposti. Kerran koetin sanoa että jutellaan toiste.

Vierailija
80/98 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitaan, vaan olisi vaan pysynyt tyynen rauhallisena siellä anoppilassa. Vielä viisampaa olisi ollut olla nalkuttamatta niistä kaljoista lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi