Siis kasvaako jalan koko muka raskaana ollessa..
tai raskauden/raskauksien jälkeen??
Mitä v*ttua ......... *piip* *piip*
Eikö sen pitäis vaan vaikuttaa niinku just niihin kohtiin missä konkreettisesti se raskaus näkyy eli rinnat, vatsa, alapää (hiukset?)
Joten miten se nyt vielä voi jalkoihin liittyä... :O tai niin oon kuullu jostain liekkö perätöntä sit, kertokaa te
Mulla on just nyt sopiva 38 ei kiitti isompaa jalkaa!
Kommentit (43)
Miksi ihmeessä kiroilet?
Kyllä se nimittäin kasvaa. Ei jalka sinänsä, mutta jalkaholvi laskee ja sen takia jalan koko kasvaa. Itselläni on kahden raskauden myötä kasvanut 37/38:sta 39:ään.
Ennen selkeä 38, nyt 38-39 ja sopivaa kokoa on todella vaikea löytää. Raskauksia edeltävät kengät ovat auttamatta liian pienet.
Eikö sen pitäis vaan vaikuttaa niinku just niihin kohtiin missä konkreettisesti se raskaus näkyy eli rinnat, vatsa, alapää (hiukset?)
Joten miten se nyt vielä voi jalkoihin liittyä... :O tai niin oon kuullu jostain liekkö perätöntä sit, kertokaa te
ja se mikä oli ennen 39 on nykyään 41
ja kyllä harmittaa..
Kuulemma luut ja nivelet jotenkin löystyy ja joustaa raskaushormoneista. Siksi saattaa kengänkoko suurentua.
ja toisilla kasvanut paino painaa jalkapohjaa lätyskämmäksi, jolloin kengän koko valitettavasti kasvaa.
Itselläni ei näin ole käynyt, mutta tiedän monia joilla on..
mutta raskaushormoni vaikuttaa sidekudoksiin (jotta vauva mahtuu sieltä ulos, niin luiden välisten siteiden tulee löystyä). Ja koska keho ei osaa suunnata sitä vaan lantioon, vaan myös muut löystyy. Jalasta tulee hiukan "lättänämpi".
Aikaisemmin sopivat jotkut 36 koon kengätkin, mutta raskauden jälkeen kaikkien kenkien oli oltava kokoa 37. Harmi, että jotkut ihanat kengät, jotka olin ostanut juuri ennen raskautta, jäivät lähes käyttämättä.
Ja jalka lättänöityy.
Tähän auttaa se että kävelee synnytyksen jälkeen varpaillaan tai nousee varpailleen jumppana.
ja se mikä oli ennen 39 on nykyään 41
ja kyllä harmittaa..
ei ole millään tapaa muuten iso/leveä jalka mun jalat on erittäin luisevat ja pitkät vähän kun koossa 36 mutta enemmän pituutta. On erittäin vaikea löytää sopivia kenkiä. Converset sopii melko hyvin kun kapeahkot ovat.
ja toisilla kasvanut paino painaa jalkapohjaa lätyskämmäksi, jolloin kengän koko valitettavasti kasvaa. Itselläni ei näin ole käynyt, mutta tiedän monia joilla on..
Itselläni nousi paino raskauden aikana tosi vähän, 7 kg, ja jalka pysyi kyllä isompana, vaikka synnytyksestä on jo 10 vuotta ja painokin on palautunut.
on yksi raskaus ja siitäkin 20 vuotta ja jalka kasvoi todellakin numerolla, vaikka terveydenhoitaja väitti että se ei ole mahdollista.
Mulla silmälasit muuttui miinukselta plussalle. Siinäpä sitten ihmettelemään, kun äidin pää on aina kipeä - lasit vaan oli vääränlaiset.
neljän raskauden myötä 37:sta 38-39:iin.
Jalkaholvi laskee painon johdosta. Eikä enää palaudu ennelleen synnytyksen jälkeen.
No tuliskohan mulla sit vaikka kahden lapsen jälkeen olemaan kengän koko joku 40 kerta se on nyt 38?
SIIS YÖK.
Oikeesti...
Empä tiiä haluanko niitä lapsia kyllä enää kerta jalatki menee (vaikkei lihois niinku kun sen 8-15kg)
Mulla entuudestaan löysät nivelet ja kapeat jalat: jalan pituus säilyi entisellään ja synnytyksen jälkeen jalan ympärysmitat pienenivät. En tiedä, miten onnistuin sen tekemään. Virheasennot ovat ihmeellisiä..
Niinkuin vaginakin?
Kyllä palautuu lättänä jalka! Kävele niillä jaloillasi niin että jalka saa oikeaa vääntöä.
11
ja se siitä, sama kuinka monta lasta saat.
"Raskaushormonit vaikuttavat nivelsiteisiin, lihaksiin ja muihin kehon pehmytkudoksiin. Lantion löystyminen kasvaa raskauden loppua kohden, mutta sitä voi alkaa tapahtua jo 12. raskausviikosta lähtien."
Pakkohan niiden lantion seudun nivelten on löystyä, muuten ei lapsi mahdu ulos. Ja löystyy ne muualtakin. Ja joka tapauksessa niissä tapahtuu iän myötä muutoksia, kaikilla jossain vaiheessa.
Niinkuin vaginakin?
Kyllä palautuu lättänä jalka! Kävele niillä jaloillasi niin että jalka saa oikeaa vääntöä.
11
varmaan tuntee jalkansa paremmin kun sinä.
Tuliko sulle vagina ongelmia?
Huh, onneks mulle ei:)
Miten monta numeroa sun vagina kasvoi?
Luulisin että sen takia kun nivelsiteet muutenkin löystyvät raskaudessa, vaikuttaa sinnekin. Sitten vielä enemmän painoa niin tarvitaan tukevampi räpylä kannattelemaan.