Siis kasvaako jalan koko muka raskaana ollessa..
tai raskauden/raskauksien jälkeen??
Mitä v*ttua ......... *piip* *piip*
Eikö sen pitäis vaan vaikuttaa niinku just niihin kohtiin missä konkreettisesti se raskaus näkyy eli rinnat, vatsa, alapää (hiukset?)
Joten miten se nyt vielä voi jalkoihin liittyä... :O tai niin oon kuullu jostain liekkö perätöntä sit, kertokaa te
Mulla on just nyt sopiva 38 ei kiitti isompaa jalkaa!
Kommentit (43)
Mutta jalat keräsivät nestettä, olivat täynnä suonikohjuja ja päälle vielä laskimotulehdus ja tukisukat puoleksi vuodeksi. Eipä mahtunut mikään oma kenkä siinä vaiheessa jalkaan, kun toinen jalka on puolta paksumpi kuin toinen:(
Ja suonikohjuthan ne jäivät sitten kunniamerkeiksi jalkaan.
tai talvikengässä jopa 40, riippuu kengästä. Ikääntyminen tuo tätä myös. Lähinnä jalka levenee ja siksi ne 38 ei enää käy
mutta voi olla, että tarttet isommat kengät silti. Kun jalkapöytä madaltuu raskauden myötä (koska hormonit pehmentävät kudoksia ja liitoksia) niin kyllähän se kenkä jää pieneksi... räpylä leviää enempi lattian myötäisesti.
nyt viimeisilläni olen raskaana ja kevääks ostin kengät kokoa 38.
ensimmäinen raskaus ei vaikuttanut mitenkään. Toisen aikana jalka levisi selväsi, eikä vanhat kengät enää sovi jalkaan :(
merkitystä? Sulla taitaa mennä tosi hyvin, kun tuo on noin iso asia.
Minulla "kasvoi" jalka molemmissa raskauksissa puoli numeroa.
Eli ensimmäisen raskauden jälkeen vanhat kengät menivät vielä jalkaan, mutta puristivat. Toisen raskauden jälkeen eivät enää menneet.
pienet sirot jalat on minulla edelleen vaikka 2 lasta olen saanutkin, eli ei aina vaikuta.
Eikä ole sen koommin jalka pienentynyt. :(
Vagina aukesi 10 senttiä mutta palautui.
Erilainen löystyminen kuuluu raskauteen mutta siitä palautuu.
Koittakaa kävellä varpaillanne, se tehostaa jumppaa jaloille ja jalatkin palautuu raskauden ajan rasituksesta.
11
Mulla entuudestaan löysät nivelet ja kapeat jalat: jalan pituus säilyi entisellään ja synnytyksen jälkeen jalan ympärysmitat pienenivät. En tiedä, miten onnistuin sen tekemään. Virheasennot ovat ihmeellisiä..
Kaksi lasta (10 ja 7v) kengän koko pieneni selkeästä 37.sta ->36-37 riippuu kengästä. Vasta kokeilin pojan koon 34 kumppareita, hyvin mahtui.
Nyt kolmas lapsi syntymässä reilun kk kuluttua ja ihan samoilla kengillä edelleen kävelen kun ennenkin.
Viiden raskauden myötä. Opin nopeasti ostamaan halpoja kenkiä itselleni, kun tiesin niiden taas pian olevan liian pieniä...
Mulla jalat tosin palautuivat hieman n. 4 vuotta viimeisen synnytyksen jälkeen ja ovat nyt kokoa 37 :)
jalka kasvaa puoli numeroa per raskaus (ei loputtomiin tietenkään). Itsellä se on kyllä pitänyt hyvin paikkaansa. Kolme lasta
Minulla on kolme lasta ja jalan koko edelleen se sama 34, mikä on ollut jostain ala-asteelta lähtien (ja nyt ikää jo 34v)
lasta ja samat kengät läpi raskauksien ja raskauksien jälkeen. Onneksi! Jalka jo muutenkin 40-41.
mulle mahtuu vieläkin ala-asteella ostetut kumisaappaat. Otettu silloin ehkä kasvuvaraa, hyvin toimii mökkisaappaina.
siis mulla oli jalka 37 ja nyt kolmen raskauden jälkeen 39/40.
äidilläni kasvoi kai 1,5 numeroa.
Itse käytin melkein koko raskauden ajan varan vuoksi tukipohjallisia, ja jalan koko pysyi samana.
Jalka kasvoi yhden koon.
Olen lihonut kyllä myöhemmin enemmän, ilman raskautta, muttei mun jalka ole kasvanut??
Paino vaikuttaa. Ja jalka lättänöityy.
Tähän auttaa se että kävelee synnytyksen jälkeen varpaillaan tai nousee varpailleen jumppana.
Mulla oli ennen raskauksia jalka 37 ja nyt 2 lapsen jälkeen sama 37 ja ei ole edes levennyt vaikka tämä mamma on kyllä muuten levennyt ihan tarpeeksi joka suuntaan ;)