Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaansaamattomuuden huippu!

Vierailija
14.04.2012 |

Nyt on päässä uudet rillit, edelliset lasit hankin 24-vuotiaana, nyt olen 40. Eli 16 vuotta "Tarttis varmaan uusia rillit..." :D

Tämä on varmaan jonkun sortin ennätys. Onko muita yhtä aikaansaamattomia ihmisiä?

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet ihme kyllä edes homehtuneet. Jäivät sinne, kun satoi yhtäkkiä ihan hirveästi lunta, enkä viitsinyt koko talvena etsiä kumppareita tms. että voisin hakea ne. Pääsinkö kärkikahinoihin? :)

On tosi! :) Pyykkitelineelle mennään hankalasti kahden ison pensaan välistä, ja tuon samaan kohtaan tulee aina hirveet lumikasat. Siis eihän ne nyt päivässä eikä edes viikossa tule, mutta jotenkin ne vaan jäi. Aluksi syksyllä satoi aina vettä, eikä ne olisi ikinä olleet kuivia. Sinne ei edes näy meidän ovelta, eikä ikkunoista. Tottakai tiesin, että ne pitäisi hakea, mutta... Se jotenkin vaan aina jäi, ja sitten luovutin kun lunta oli jo yli metri.

Viime viikolla sitten hain ne pois, ja yllätyin tosiaan etteivät olleet edes homeessa. Laitoin kyllä pesuntehostajaa ;) Nykyään meillä on kuivausrumpu, mutta syksyllä ei vielä ollut... :D

Vierailija
182/257 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun hankin digikameran. Ja kai siitä on jo kymmenisen vuotta... En ole koskaan jaksanut selvittää miten se tilaus tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen saamaton olen kirjoittamaan mitään lomakkeita. Kaikki kela-hommat ym. pistän aina viimeisenä päivänä.

että sitä oman mukavuudenhalun vuoksi lykkää niin pitkään, että pitää tehä hirveellä kiireellä ja stressillä, että ehtiikö tää nyt ja miten tää asia taas menikään ja mihin asti se kela onkaan auki... Kun jos vaikka viikkoa aiemmin olisi aloittanut, ei olisi mitään hätää vaikka etsiäkin vielä jotain lippusta ja viedä lappusta postilaatikkoon ihan minä päivänä tahansa.

Oon aatellu, että se johtuu siitä, että oma oikea elämä on liian tylsää. Sitten pitää väkisin sabotoida omat asiansa niin pitkälle, että tulee jännitystä ja sydämentykytyksiä siitä kun joku on unohtunut ja sakko raksuttaa ja miten mä kehtaan mennä sinne ja mitä mä sanon... Paljon parempi idea olisi aloittaa vaikka benji-hyppyharrastus ja maksaa se niillä rahoilla, jotka säästyy kun tekee muut turhanpäiväiset asiat ajoissa :D.

ihan kaikkeen toi ei päde. Esim. vaatehuoneen siivouksesta ei saa kauheasti jännitystä/tykytystä. Joo, tää taiskin olla erilaisten hakemusten yms. suhteen se kaava. Vaatehuone jää siivoamatta ihan vain aikaansaamattomuutta (tai laiskuutta).

Vierailija
184/257 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin 2v sitten naimisiin eikä olla vieläkään saatu teetettyä kiitoskortteja.... Eikä niitä taida enää kehdata lähettää, vai mitä? Itellekkään ei olla hääkuvaa teetetty.

Mekään ei olla vielä toimitettu ihan kaikkia kiitoskortteja. Ja häämatkalta ostettu ihana mekko oli käytössä kerran, likaantui ja laitoin pyykkikoriin. Kun meinasin pestä sen, huomasin että se tarvitsee jonkun hankalan erikoispesun (olen jo unohtanut, minkä) ja laitoin sen takaisin koriin odottamaan. Siellä se on vieläkin.

Olemme olleet naimisissa 7 vuotta.

Vierailija
185/257 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko av-mammoisaa sittenkin puutteita? Luulin olevani ainoa saamaton näiden pyykkien ja joulukoristeiden kanssa..

Meillä oli monta vuotta muuttolaatikko vanhempien varastossa,kunnea käytiin se läpi ja todettiin,että puolet joutaa roskikseen.

Samoin meillä kesti pitkään purkaa kaikki muuttolaatikot. Nyt sovittiin ettei muuteta ennenkun puolet tavarasta on lähtenyt mäkeen.

En jaksanut ilmoittaa päivähoitoon äitiyslomalle jäännistä,joten esikoisen osa-aikaisuudesta meni enemmän maksua mitä olisi kuulunut.

Lasten valokuvia ei ole laitettu kehyksiin saati teetetty.

Hammaslääkäriin pitäis mennä.

Samat verhot ollut 2v ikkunassa,ja edelleen lyhentämättä/harsimatta. Eteisen pitkä matto oli 7v pesemättä. Käännettiin välillä ja imuroitiin.

Pilasin meidän matot kun unohdin ne tuulettumaan parvekkeelle. Ne homehtuivat muutamassa kuukaudessa vesisateissa,joten oli pakko heittää pois.

Vierailija
186/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni sai tädiltään tulijaisiksi taulun, tai oikeammin kuvan kun ei siinä ole kehyksiä, vuonna 2005. Viime viikon maanantaina sain ostettua siihen kehykset. Kehykset odottaa muoveissa eteisen seinään nojaillen aikoja parempia.

t: se joka on neulonut hametta vuodesta -99 asti

Vierailija
187/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ikkunat pesemättä 8 vuotta

- keittiön kattolampun hehku pitäis vaihtaa, enpä oo kolmeen vuoteen saanut aikaiseksi

- inhoan kampaajalla käyntiä, siksi mulla on pitkä tukka jonka voi sutaista nutturalle tms. ja otsatukkaa saksin itse aina silloin, kun silmiä ei enää oikein näy sen alta

- enpä muista milloin olisin pessyt talvitakit

- keittiön kaapissa varmaan kolme vuotta vanhoja jauhoja

- sängyn alta oon viimeksi imuroinut/luutunnut viime kesäkuussa

- molemmista rannekelloista patterit loppuneet pari vuotta sitten, on se niin vaivalloista käydä vaihdattamassa

- mulla on tiskikone jota en ole ikinä käyttänyt (asun vuokralla), en vaan jaksa perehtyä siihen enkä viitsi muutenkaan sitä kippojen ja kappojen huuhtelua ja asettelua ja koneen tyhjennystä

- mulla on vuodelta -96 peräisin olevia vaatteita, pidän ihan sujuvasti

- passin uusiminen kesti 8 vuotta, enpä oo tarvinnut, yhden työmatkan takia oli sitten pakko vaivautua

- nyt olis nälkä mutta en vaan viitsi ruveta väsäämään lounasta. Syön tässä porkkanoita, että jotain sais mahaan.

Musta ois oikeesti ihana tavata teitä aikaansaamattomuus-sisaria, kun tuntuu, että kaikki real life -kaverit on niin tehokkaita. Mutta eipä minustakaan tätä ehkä päältä päin uskoisi - ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen ja työssä tehokas. Ulkokuori pettää ;)

Vierailija
188/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- työpöydän lamppu sammui monta kuukautta sitten, aina välillä käy mielessä että uuden vois ostaa - jos sen ostaisin, niin tokkopa jaksaisin vaihtaa, kattolampulla pärjää ihan kivasti :D

- en ole vieläkään saanut ilmoitettua kelalle että muutin uuteen kämppään noin neljä kuukautta sitten, asumislisät edelleen vanhan vuokrasopparin kautta...

- tiskit makaa, kun alkaa haista niin teen ne

- kampaajalla käyn tosi harvoin, sitten saan syyllistystä niskaan "taitaa olla yli kolme kuukautta viime kerrasta" - juu, yli kolme kuukautta on... pikemminkin kolme vuotta, mutten kehtaa myöntää/aiheuttaa sydämentykytyksiä kampaajaparalle :D

- vaatekaappia en organisoi ikinä, siellä takana on jotain rääsyjä joita en varmaan edes muistakaan, kaikki vaatteet ihan rypyssä enkä ikinä löydä mitään päällepantavaa (yllättäen!)

näitä on vielä paaaljon lisää! emme ole yksin :)

Vierailija
189/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetin kyllä ylioppilaskuvat sillon muutama vuosi sitten, kuoriinkin laitoin ja allekirjoitin mutta äidin kanssa ei koskaan saatu lähetettyä... siellä ne makaa jossain laatikossa, sori sukulaiset! :D

Vierailija
190/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yhdet housut ostin varmaan lähes 10 vuotta sitten ja lahkeet ois pitänyt lyhentää. Nuppineulat sain laitettua ja siellä ne roikkuu kaapissa edelleenkin neuloineen päivineen

- viime jouluna paistetun kinkun kinkkurasva oli kattilassa "jäähtymässä" takapihalla 3 kk. Hyvin jäähtyi ja jäätyi... ja piti sisällä sulatella uudelleen et sai laitettua roskiin

- mm. suolakurkkujen lähes tyjät lasipurkit pyörii jääkaapissa vuosia. Samoin perunat alkaa aina itämään jääkaapissa

Paljon paljon on muutakin, mut ei jaksa muistaa.. :)

Vierailija
191/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mulla on vintillä laatikko jonka olen pakannut muuttaessani yhden exän kanssa yhteen v. 2000. Sen jälkeen olen muuttanut neljä kertaa ja laatikko vaan kulkee sellaisenaan mukana,koska en ole jaksanut katsoa mitä se sisältää

-aloitin vauvanutun kutomisen esikoiselle, se on edelleen kesken ja esikoinen täyttää pian 7 vuotta. nutusta puuttuu ainoastaan toinen hiha

-meillä on tolkuttomat määrät lastenkirjoja, koska kuuluin kolmeen kirjakerhoon ja unohdin aina peruuttaa kuukaudenkirjat. Unohdin myös palauttaa meille tulleet kirjat

-pesukorissa on pyykkiä, jotka ovat olleet siellä jo yli 3 vuotta (käsin pestäviä)

-en ole pessyt koskaan ikkunoita (muutimme tänne v.2007)

Vierailija
192/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kävi just näin hiljattain! Näin jälkeenpäin harmittaa, mutta en ole yksin...

Häpeäpilkkuna meillä on kotona yksi tuuletusikkuna, josta lasi rikki ja paikattu pahvilla. Aattelin että korjautan viimeistään talveksi kun ei varmaan pidä oikein kylmää. No kaksi talvea mennyt, eihän nää ole kovin kylmiä olleetkaan.

Löytyy myös jokaisen remontoidun asunnon klassikko, puuttuva listanpala keittiössä. Muualla asunnossa suurin osa listoista on paikoillaan, tosin kiinnitys puuttuu useimmista. Ei jaksa muistaa, miksi ne muutamat pätkä jäi liimaamatta, kun remppakin tehtiin jo 2006.

Ajokorttia mulla ei ole kun jäi se kakkosvaihe ajamatta kymmenen vuotta sitten. Viime syksynä olin viikon ilman voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta kun passi ja henkilökortti vanhenivat samaan aikaan ja kävin tietty vasta vanhenemispäivänä jättämässä hakemukset uusista.

Joululiinoja ja muuta sesonkikamaa meillä ei ole, siis esillä. Koskaan. Kaapissa on toki kassillinen joulupalloja, -valoja ja ties mitä.

Noloa?

Vierailija
193/257 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 siis yriiti lainata tohon alkuun sitä jolla meni lahjakortti vanhaksi. Eka aattelin etten jaksa nyt heti tulla korjaamaan mut sainpas sit kuitenkin aikaseks!

Vierailija
194/257 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vauvalle aloin kutoa villapaitaa. Kaikki palaset on, pitäisi vain ommella ne yhteen. Lapsi on 4-v.

- tapettirulla on odottanut seinälle laittamista 1,5 vuotta. On paperitapettia ja kuvioiden kohdistaminen on niin hankalaa...

- olohuoneen iso villamatto piti viedä jouluksi pesulaan. Ei ole liikahtanut vieläkään.

- tilkkupeitto valmistuu hitaasti, aloitin 2008.

Vierailija
195/257 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta aikaansaamatonta kuitenkin:

Meillä ei ole siivottu kunnolla kahteen vuoteen. Vähäistä imurointia yms. on välillä harjoitettu, mutta tosiaan erittäin vähäistä. Kotona onkin todella sotkuista ja pölyistä. Lakanoidenkin vaihdosta on niin pitkä aika etten viitsi sanoakaan...

Keskeneräisiä käsitöitä löytyy useita kappaleita. Nämä eivät kuitenkaan juuri minua kaiherra.

Joitain lakanoita piti heittää pois, kun homehtuivat pitkään märkinä ja likaisina lattialla pyykkikorin vieressä lojuttuaan.

Kirpparisäkki on odotellut jo monta kuukautta pois viemistään. Samoin kasa kierrätykseen meneviä rojuja.

Minulla on muutamia uusia ja käyttämättömiä kapistuksia, joita en itse tarvitse ja jotka saattaisivat tehdä kauppansa vaikka huutonetissä. Ilmoituksia ei vain tule laitettua, ja totta kai tavaran myyntiarvo laskee koko ajan...

Terassikalusteet ovat saaneet värjötellä pari talvea ulkosalla, kun ei ole tullut vietyä varastoon, jonne ei tosin olisi kunnolla mahtunutkaan. Nyt olen siivonnut varastokopin, joten toivoakseni ensi talvi sujuu toisin! Varasto (taloyhtiön) taitaa tosin olla homeessa, uskaltaako siellä mitään oikeastaan säilyttääkään...?

Syytän tilanteesta suurelta osin todella sottapyttyä avopuolisoa. Kyllästyin siisteyspoliisiuteen ja tässä tulos. Pitäisikö vaihtaa ukkoa?

Nosto, kertokaa lisää!

Vierailija
196/257 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sidoin kolme yhteen ja sain reippaan kokoisen kuukautissuojan ilman Siwaan lähtemisen vaivaa ;-)

Vierailija
197/257 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pitäis pitää koko ajan tuossa etusivulla.

Mistähän aloittaisin, en varmaan kehtaa kaikkea luetella kerralla...

- Ikkunassa lapsen päiväkodissa tekemät lumihiutaleet, joka laitettiin silloin talvikoristeeksi. Lapsi on nyt 16-vuotias.

- Valokuvat laittamatta albumiin vuodesta 1998.

- En ole vielä ehtinyt kirpputorille myymään vauvanvaatteita. Laatikot on kyllä pakattu valmiiksi. Toinen lapsi siis 16, toinen 18. Eivät taida enää käydä kaupaksi tämän päivän vauvoille. Sama tietysti koskee muitakin lastenvaatteita.

- Kun muutimme, piti saman tien tapetoida olkkari, kun edellisten asukkaiden maku ei ihan käynyt yksiin meidän kanssamme. Hyvin on pärjätty karseilla tapeteilla 11 vuotta. (En siis ole tämän perheen ainut saamaton!)

- Kun muutimme, isä lupasi lapsille omenapuut. Ei ole vielä ehditty ostamaan ja istuttamaan taimia.

- Joululahjaksi saatujen luontoarpojen yms. voittoja ei millään ehdi lunastaa viimeiseen lunastuspäivään mennessä. Eihän puolitoista vuotta mihinkään riitä!

Vierailija
198/257 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta aikaansaamatonta kuitenkin:

Meillä ei ole siivottu kunnolla kahteen vuoteen. Vähäistä imurointia yms. on välillä harjoitettu, mutta tosiaan erittäin vähäistä. Kotona onkin todella sotkuista ja pölyistä. Lakanoidenkin vaihdosta on niin pitkä aika etten viitsi sanoakaan...

Keskeneräisiä käsitöitä löytyy useita kappaleita. Nämä eivät kuitenkaan juuri minua kaiherra.

Joitain lakanoita piti heittää pois, kun homehtuivat pitkään märkinä ja likaisina lattialla pyykkikorin vieressä lojuttuaan.

Kirpparisäkki on odotellut jo monta kuukautta pois viemistään. Samoin kasa kierrätykseen meneviä rojuja.

Minulla on muutamia uusia ja käyttämättömiä kapistuksia, joita en itse tarvitse ja jotka saattaisivat tehdä kauppansa vaikka huutonetissä. Ilmoituksia ei vain tule laitettua, ja totta kai tavaran myyntiarvo laskee koko ajan...

Terassikalusteet ovat saaneet värjötellä pari talvea ulkosalla, kun ei ole tullut vietyä varastoon, jonne ei tosin olisi kunnolla mahtunutkaan. Nyt olen siivonnut varastokopin, joten toivoakseni ensi talvi sujuu toisin! Varasto (taloyhtiön) taitaa tosin olla homeessa, uskaltaako siellä mitään oikeastaan säilyttääkään...?

Syytän tilanteesta suurelta osin todella sottapyttyä avopuolisoa. Kyllästyin siisteyspoliisiuteen ja tässä tulos. Pitäisikö vaihtaa ukkoa?

Nosto, kertokaa lisää!

homeisia lakanoita...huhhuh...miten olis joku vapaaehtoistyö, vois alkaa kodista huolehtiminenkin kiinnostaa...

Vierailija
199/257 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

homeisia lakanoita...huhhuh...miten olis joku vapaaehtoistyö, vois alkaa kodista huolehtiminenkin kiinnostaa...

[/quote]

Öh, miten vapaaehtoistyö lisäisi inspistä kotihommiin? Veetuttaa itseänikin, joskin myös sairastamisella ym. elämän riepotuksilla on osansa aikaansaamattomuudessa. Ja lakanat muuten homehtuvat tosi nopeasti!;)

Vierailija
200/257 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Näitä tarinoita on varmasti lisää. Vertaistuki auttaa! -ainakin minua, lakanain homehduttajaa, joka on onneksi muuttanut uuteen kaupunkiin ja jonka elämä alkaa muutenkin kääntyä parempaan suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi