Aikaansaamattomuuden huippu!
Nyt on päässä uudet rillit, edelliset lasit hankin 24-vuotiaana, nyt olen 40. Eli 16 vuotta "Tarttis varmaan uusia rillit..." :D
Tämä on varmaan jonkun sortin ennätys. Onko muita yhtä aikaansaamattomia ihmisiä?
Kommentit (257)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 00:38"]
No eihän tämä nyt ole mitään teihin muihin verrattuna mutta edellisessä asunnossa kesti 4kk saada taulut ja avohyllyt seinälle, nyt ollaan uudessa asuttu 5kk ja sama homma.. Pari muuttolaatikkoa (sis avohyllytavaraa) edelleen purkamatta.. :)
[/quote]
samaa mieltä, et pärjää edellisille:).
[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 14:13"]
Mä olen käynyt kampaajalla viimeksi vuonna 2002. En vain ole saanut aikaiseksi sen jälkeen. Joku kaveri näitä on välillä napsinut.
[/quote]
Kävin sitten viime vuoden lopulla ja nyt aion taas mennä. Mustahan on tullut varsin tomera!
Nää on sitten ihania, tulee olo että ollaan ihan okei ja normaaleja, vaikkei todellisuus aina olekaan yhtä kiiltokuvamaista mitä kaikki tuntuu päivittelevän sinne namakirjaankin, tyyliin ihana viikko takana, juoksin maratonin, leivoin sitä ja tätä ja gourmet illallisen suvulle, nyt on talo puunattu myös, lasten kanssa askarreltiin kivoja ja kudoin hyväntekeväisyyteenkin kilon villasukkia.
Silleen ohimennen. Ja 'kamala kiireessä otettu' omakuva jossa ollaan vimpan päälle laitettuna.
pitäsköhän tempasta ja päivittää monen kuukauden hiljaiselon jälkeen näitä omia saamattomuuden huippuja ja laittaa kuva itestä röhnöttämässä tässä sohvalla surffaillen ja tukkakin perhana laittamatta... :D
Olen iltaopiskelija ja meidän pitää hommaa itse työharjoittelupaikat. Koska olen opintovapaalla, en viitsi tehdä työharjoittelua omassa työpaikassani. Juttelin työkaverin kanssa, joka on hakenut kaikkiin alan paikkoihin mitä on ollut tarjolla. Olen nyt 2 viikon aikana käynyt kolmessa työhaastattelussa, hän ihmettelee miksi minä pääsen ja hän ei. Kun kerroin paikoista missä olen käynyt, ei hän ole niihin edes laittanut hakemuksia.
Työharjoittelu kestää puoli vuotta ja aiomme valmistua kesäkuun alussa.
Toiselle voi tulla vähän kiire, jos kaikkiin paikkoihin on muka hakemuksen laittanut.
Tästä tutut kyllä tunnistaa, mutta ihan sama ; )
Alakerran wc rempattiin n. 10 v. sitten: kaakeloitiin, katto uusittiin, uusi pytty asennettiin. Pesuallas hankittiin, mutta sitten käytiin pohtimaan, millainen allaskaappi olisi hyvä ja hankittaisiinko samalla myös yläkertaan vaatekaappeja.
Pesuallas odotti laatikossaan wc:n nurkassa viitisen vuotta, kunnes se vaihdettiin yläkerran pesualtaan tilalle.
Kädet pestään edelleen keittiössä parin askeleen päässä alakerran vessasta. Pesuallasta/kaappeja ei ole.
3 vuotta valmistumisen jälkeen, yhtäaikaa serkkujeni kanssa. Toinen on siis 2 ja toinen 3 vuotta mua nuorempi. Tukka oli aika paljon kasvanut, ja paino tippunut, joten ei haitannut yhtään. Pukukin oli eri :)
Eivät olleet ihme kyllä edes homehtuneet. Jäivät sinne, kun satoi yhtäkkiä ihan hirveästi lunta, enkä viitsinyt koko talvena etsiä kumppareita tms. että voisin hakea ne. Pääsinkö kärkikahinoihin? :)
- Muutosta 2 vuotta, taulut nojailevat yhä seiniin ja odottavat kiinnitystä
- Elämäni (31v) aikana olen saanut tehtyä vain yhden valokuva-albumin, muut kuvat rytyssä pahvilaatikoissa.
- Pöydässä yhä joululiina
- En ole saanut aikaiseksi ostettua silityslautaa, silitän siis lattialla. Tai siis yleensä en silitä ;)
- Kesävaatteet saan näpsäkästi pahvilaatikosta makkarin nurkasta, en saanut koskaan vietyä varastoon.
Varmaan vaikka mitä muutakin, en jaksa kirjoittaa. Edistysasekleitakin sen verran, että nykyään käyn kampaajalla säännöllisesti :)
väliaikaiseksi ruokapöydäksi, kun en tiennyt tarkkaan, minkälaisen pöydän olisin halunnut (maksoi 50 euroa). Sama pöytä on edelleen käytössä, vaikka olemme muuttaneet ja nykyään meillä "ruokasali", eli keittiön vieressä huone, joka on tarkoitettu vain ruokailua varten ja sinne mahtuisi iso, hieno pöytä. Rahaakin on moneen kertaan ollut sitä varten, mutta en ole vieläkään jaksanut miettiä, minkälaisen pöydän tahtoisin.
Ai niin, olemme asuneet tässä asunnossa jo yli viisi vuotta, ja ainoa tänne kelpuuttamani taulu on vielä ripustamatta seinälle, se on nojallaan lipaston päällä - näkyyhän se siitäkin. Myöskään lukulapmmpuja en ole jaksanut laittaa (pitäisi ensin hankkia sänngypääty tms), sen sijaan tihrustamme iltaisin yöpöydillä olevien himmeiden pöytälamppujen valossa.
Että tällaista meillä....
Talossa ja olen kerran pessyt ikkunat. En vaan saa aikaseksi vaikka joka kevät sitä mietin. Sit kun ei enää läpi näe niin varmaan tarttis jotakin tehdä:D
pitäisi jo pikku hiljaa hoitaa. Lähdin kävelemään viime kesäkuussa liitosta.
Muutin uudelle paikkakunnalle ja vasta tällä viikolla sain selvitettyä, missä täällä käräjäoikeus sijaitsee (siis sinnehän se paperi piti kait toimittaa...?)
muuten joudut aloittamaan ykkösestä uudelleen, jos määräaika menee umpeen. Lisää vaivaa...
Omat huippusuoritukseni ovat myös noita pöytäliinajuttuja. Niin ja kesällä tulee 10 vuotta muutosta, jokohan olis aika laittaa taulut seinille? ;D
Tauluilla mitään kiirettä ole! Mää panin liian nopiaa taulut seinille (vain 3kk muuton jälkeen), nyt en oikein tykkää niiden paikoista...
Meillä on keittiössä lehtikaappi, johon sullotaan aina luetut postit. Idea on hyvä, mutta en jaksa tyhjentää sitä koskaan. Joskus aina kaikki lehdet pursuaa ja leviää lattialle, käytän 5min aikaa, että saan sullottua ne takaisin kaappiin. Samassa ajassa kai siivoisin ne paperinkeräykseenkin. Mutta en jaksa. Nyt olen laittanut oven sinitarralla kiinni ja kerään postia viereiseen kaappiin...
Rakastan kukkasia, niitä on meillä paljon. En jaksa hoitaa niitä. Aina kun ne nuukahtaa heitän roskiin ja ostan uudet. Kauheeta rahan haaskuuta! Tiedän, että niitä vois kastella ja joskus vois vaihtaa mullat. Mutta en jaksa.
Ostin viime vuonna pääsiäiseksi (sisälle) ruukkunarsisseja, kun ne "kuoli", nostin ne kodinhoitohuoneen pöydälle. Piti kaivaa pihalle kukkapenkkiin. Mutta en jaksanut, ne on edelleen kodinhoitohuoneessa.
Olisi hyvä idea perustaa facebookkiin meille saamattomille ryhmä. Mutta en jaksa. Jaksaisko joku muu?
Yksi päivä aloin torkahdella kun lojuin sohvalla katsomassa telkkaria. Puoliunissani huomasin että mulla on kylmä, mutta en viitsinyt laittaa peittoa päälle, se peitto olisi ollut sohvan jalkopäässä. Niinpä vaan sitten jatkoin uinahtelua, yritin mennä mahdollisimman käppyrään ettei olisi paleltanut.
Sitten kaadan yhdellä kädellä sen selkänojatyynyn kenolleen päälleni että vähän lämmöt pysyis. Ei tartte nousta istumaan kumminkaan.
On jo pitkään ollut tarkoituksen etsiä tää ketju, enpä oo jaksanut. Mutta nyt.
Saamattomuuteni pahenee vuosi vuodelta.
Nyt testaan, miten pitkään jaksan katsella keittiön tiskivuorta. Puolivakavissani laskeskelen, että sitten kun eka rotta hyökkää huusholliin, voisin jotain tehdäkin.
Mulla on rippijuhlien kiitoskortit lähettämättä :( Olivatpa vielä kirjekuorissa, osoitteetkin päällä..
Vuonna 2006 kävin rippikoulun.
En ole vuosiin laittanut mitään kausikoristeita eikä ole tullut ongelmia joululiinojen kanssa. Mutta oma aikaansaamattomuuteni: Muutin uuteen kotiin pari vuotta sitten enkä ole purkanut muuttolaatikoista kuin pari. Loput (joita on kymmeniä) odottavat seuraavaa muuttoa, jota ei välttämättä tule koskaan. Aika vähällä tavaramäärällä pärjäilee. Pitäisiköhän muuttaa kapselihotelliin?
Joka päivä "pitäis varmaan syödä jotain..." "naah!" Ei ihmekään, että olen alipainoinen. Syöminen on tylsää.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:32"]Joka päivä "pitäis varmaan syödä jotain..." "naah!" Ei ihmekään, että olen alipainoinen. Syöminen on tylsää.
[/quo
Söin vasta äsken päivän eka ruoan. Hoh.
Olen töissä oikein ahkera ja aikaansaava, mutta kuitenkin:
- Kesti 3+ vuotta liittyä ammattiliittoon (piti liittyä heti)
- Ehkä saman verran kesti ostaa kunnolliset työkengät ja ovat kyllä erittäin tarpeelliset.
- Miltei joka vuosi 1-2 palkasta pätkähtää 60% kun TAAS "unohdan" tai unohdan toimittaa verokortin, vieläpä sen alkuperäisen (mikä vaikeus tässäkin olisi viedä se ajoissa?). Mut eipä ole tullut mätkyjä ainakaan noina vuosina..
No eihän tämä nyt ole mitään teihin muihin verrattuna mutta edellisessä asunnossa kesti 4kk saada taulut ja avohyllyt seinälle, nyt ollaan uudessa asuttu 5kk ja sama homma.. Pari muuttolaatikkoa (sis avohyllytavaraa) edelleen purkamatta.. :)