Aikaansaamattomuuden huippu!
Nyt on päässä uudet rillit, edelliset lasit hankin 24-vuotiaana, nyt olen 40. Eli 16 vuotta "Tarttis varmaan uusia rillit..." :D
Tämä on varmaan jonkun sortin ennätys. Onko muita yhtä aikaansaamattomia ihmisiä?
Kommentit (257)
En ole saanut aikaiseksi hankkia henkilöllisyystodistusta. Sukunimi vaihtui puoli vuotta sitten ja passi meni vanhaksi viime kuussa. Poliisi tykkää, kun pamahdan sinne selittämään tilannettani...
Voisin melkein tuntea omahyväistä paremmuutta, mutta ei sittenkään, ihan ymmärrettävää kaikki. Ja mulla on vaatehuone ollut siivoamatta kolme vuotta.
Joskus käy niin etten jaksa mennä nukkumaan. .
mulla on ollut hormonikierukka 7 vuotta... Enkä ole gynellä käynyt sen laiton jälkeen
Mun pitäisi viimeistellä yksi neule, jonka eräs sukulainen aloitti 1950-luvulla...
Ostin Twin Peaksin kaikki kaudet v. 2003 ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin sain sen katsottua. Kirjahyllyssä odottelee monta monta vuotta sitten ostettuja kirjoja, joita ei ole edes avattu.
Alkukesästä istutin ruukkuun chilin siemeniä, jotka eivät kuitenkaan lähteneet kasvamaan. Ruukku jäi ikkunalaudalle koko kesäksi ja vasta syksyllä sain kumottua mullat roskiin. Kesti n. 10 sekuntia.
Aikaansaamattomuus on jännä ilmiö. joskus se lähtee yhdestä pienestä asiasta ja karkaa täysin käsistä.
Meillä pahin paikka on sängyn vierus, johon päivän vaatteet jäävät lojumaan liian helposti. Jos keko kasvaa isoksi, tavallaan muullakaan makuuhuoneella "ei ole väliä" ja kaaos leviää.
Toinen paha alue on tiskipöytä. Katastrofi alkaa muutamasta likaisesta astiasta. Onnistun pitämään kodin pitkiä aikoja kuosissa ja silti alamäki voi alkaa vaikka siitä yhdestä kuivuvasta ruukkukukasta. Toisaalta ahdistun saamattomuudestani, en osaa suhtautua hällä väliä -asenteella. Siis odotan, että ahdistus kasvaa niihin mittasuhteisiin, että on pakko toimia. Voisi sitä helpomminkin elää toki.
Tänä kesänä siivosin parvekkeelta kolmen kesän kuivuneet kukkaset, jotka olin keväisin sullonut jätesäkkiin. Samaan säkkiin pääsi kumisaappaat, jotka ulkoilma oli hapertanut pilalle. En muista, monta vuotta ne siellä seisoivat.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 01:52"]Eli 7 vuotta olen maksanut liittymämaksuja siitä liittymästä jota kukaan ei ole käyttänyt...
[/quote]
Tällaiset rahantuhlaamiset on mielestäni aina pahempia kuin mitkään purkamattomat muuttolaatikot tai 20 vuotta ikkunassa olleet jouluvalot. Itselläni ei ole mitään noin pitkäkestoista saamattomuutta raha-asioissa, mutta ihan tuntematonta se ei valitettavasti ole minullekaan.
Voisitko tehdä itsesi kanssa sopimuksen, että ensi viikolla tai ehdottomasti ennen juhannusta käyt purkamassa sopimuksen? Nythän siitä taas menee varmaan kesäkuun maksu. Päätä, että kesäkuu saa olla viimeinen kuukausi etkä sitten jätä asiaa viime päivään, vaan hoidat ennen juhannusta. Tsemppiä!
(159)
[/quote]
Mee muualle päteen, tää on terapiaketju :D
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 21:25"]
Tänä kesänä siivosin parvekkeelta kolmen kesän kuivuneet kukkaset, jotka olin keväisin sullonut jätesäkkiin.
[/quote]
Jee, mullon vasta kahden vuoden kukat parvekkeella!
Oon kirjoittanut tähän ketjuun jo silloin vuosi sitten, kun tää alkoi, enkä edelleenkään ole tehnyt yhtään niistä asioista, jotka silloin oli tekemättä. Eikun hetkinen, taisin mä viime syksynä pestä lapsen pieneksi jääneitä ulkovaatteita 10 vuoden ajalta ja pakata ne jätesäkkiin odottamaan SPR:n Konttiin vientiä, mutta siellä ne on edelleen makuuhuoneen nurkassa. Tuskinpa niitä tämänkään talven kylmillä jaksan määränpäähänsä viedä.
Wau!
Olen luullut että olen itse paha, mutta jään toiseksi, ihan suosiolla. Olen samaa ikäluokkaa ja sain rillit noin 12v. Sen jälkeen ostin seuraavat noin 15v. sitten oli aika pitkään piilolinssit. sen jälkeen ostin rillit noin 30v ja sitten 40v.
Olette aika hurjia! Wautsi wau! Ihailen tähän kirjoittaneita!!!!
Ihana ketju. Miksi en ole aiemmin törmännyt. Asun alueella, jolla kilpaillaan kuka puuhastelee kaikkea näkyvää eniten. Tylsää ja banaalia.
Ihailen ihmisiä, jotka eivät vötkyile joka tuulen mukana.
niin ja meillä meni autoverovalitus umpeen, tuontiauto ja oli aikaa valittaa ja tietoa, ei vaan saatu aikaiseksi. Pari tonnia hävittiin.
sama kuin edelliset, se ihailija.
En ole pessyt kahta ikkunaa seitsemään vuoteen.
Parvekkeella on kuusi pussia viisi vuotta vanhoja palautuspulloja.
Lapsen oksentama matto oli parvekkeella kolme vuotta, mutta keväällä sain tarmonpuuskan ja heitin sen pois.
alusvaatelaatikossani on imetysliivit ja raskausajan liivit edelleen. raskauksista on yli 10 vuotta eikä lisää ole tulossa.
vaatekaapissani on paljon vaatteita ajalta kun olin 20v. ovat olleet siis mulla yli 20 vuotta.
Huippu ketju!
Tässä mun listaa:
- hammaslääkärille piti mennä kiskomaan pari viisuria irti, kun niissä on reiät. Vuosi sitten kävin tämän toteamassa, mutta viisurit on suussa edelleen. (Tätä ennen en ollutkaan käynyt hammaslääkärissä miesmuistiin)
- jäykkisrokotus on ollut uusimatta nyt kohta neljä vuotta, välillä sen muistan enkä silti mene
- ikkunat on meillä pesemättä helposti useita vuosia, kun varsinkin makkarissa on niin hankalat avata kokonaan pesemistä varten
- puhtaiden vaatteiden pino kasvaa helposti aivan valtavaksi. Jaksan pyykätä, mutta millään en saa puhtaita vaatteita viikattua kaappiin
- leffoja on hyllyssä katsomatta lukuisia, ei ole aikaa katsoa, mutta ostaa pitää
- äitiyspakkaus on yhä odottamassa varastossa, että jaksaisin hankkiutua siitä eroon. Se sisältää x määrän vauvanvaatetta, ei sentään ole käyttämätön, mutta lapsi on kohta viisi
- lukuisia kaappeja odottaa siivoamistaan vuodesta toiseen
- teetettiin ifolor-kirja lapsen ekasta vuodesta. Jatko-osat odottaa valmistumistaan luultavasti vähintään jälkikasvun täysi-ikäisyyteen saakka
-
[quote author="Vierailija" time="14.04.2012 klo 19:45"]
Nyt on päässä uudet rillit, edelliset lasit hankin 24-vuotiaana, nyt olen 40. Eli 16 vuotta "Tarttis varmaan uusia rillit..." :D
Tämä on varmaan jonkun sortin ennätys. Onko muita yhtä aikaansaamattomia ihmisiä?
[/quote]
Jep, hammaslääkärissä kävin vuonna 1994, enkä ole vielä saanut aikaiseksi mennä uudelleen
kävin lääkärissä viimeksi raskausaikana, ja synnytysaikana. en jaksa lähteä vaikka mikä olisi. raskauksista siis yli 10 vuotta.
182
Olin viisi vuotta ilman ajokorttia kun en saanut mentyä kakkosvaiheeseen. Sitten kävin lääkärintarkastuksessa uutta ajokorttihakemusta varten...
Ja nyt... kaksi vuotta myöhemmin... ei edistystä!
Mä tein viime kesänä listan omista tekemättömistä töistä ja otin tavoitteen 1 per viikko. Enää on 7 jäljellä, eli se toimii.