Henry Laasanen kertoo teille naiset, mitä raiskaukset todellisuudessa ovat!
nehän ovat tietysti heikomman osapuolen turhautumisen ilmauksia! Ja jos naiset vaaaaaaan VIHDOIN ymmärtäisivät antaa Henrylle ja kaltaisilleen tarpeeksi seksiä, olisi maailmassa kaikki hyvin.
Niin ja korjaus vielä: nuoret ja hyvännäköiset naiset, eli ainoat joita Henryläisessä maailmassa naisiksi lasketaan.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194728956546/artikkeli/kohuvaite+jos+m…
"Sosiologi, kirjailija ja blogisti Henry Laasanen käynnistelee tuoreimmassa kirjoituksessaan jälleen sukupuolten välistä sotaa Terve24-sivustolle kirjoittamassaan blogimerkinnässä.
Laasanen hyökkää todella rajusti viime viikolla ilmestynyttä feminististä kirjoituskokoelmaa, Pimppini on valloillaan -teosta vastaan. Laasanen vetää kirjan sisällöstä masentavan tulkinnan:
- Miten miehet voisivat suhtautua naisten seksuaalisuuteen ilman, että kyse olisi naisten seksuaalisuuden sortamisesta? Kirjan mukaan ei mitenkään. Kaikki naisten seksuaalisuuden käsittely tuomitsemisesta ihailuun sisältää epätoivottavaa naisiin kohdistettua seksuaalista valtaa.
”Pimppikirja” sai mediassa runsaasti huomiota, koska se toi esille miesten naisiin kohdistuvan seksuaalisen vallankäytön eri muotoja.
- Kirjan käsitys miesten seksuaalista vallasta on hyvin suppea ja asetelmaan naiset uhreja/miehet syyllisiä juuttunut, vaikka tosiasiassa seksuaalinen valta on paljon monipuolisempi ilmiö, Laasanen kirjoittaa.
Kirjan mukaan miesten naisiin kohdistama seksuaalinen valta läpäisee koko yhteiskunnan. Laasasen mukaan kuitenkin myös naisten miehiin kohdistama seksuaalinen valta läpäisee koko yhteiskunnan.
Kun puhutaan miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta, puhutaan Laasasen mukaan ”rankaisuvallasta”, jota heikompi osapuoli käyttää turhautuneena.
- Jos miehille olisi yltäkylläisesti seksiä tarjolla, he eivät "ryöstäisi" seksiä tai käyttäisi aikaansa seksuaaliseen häirintään.
Laasasen mukaan miesten ylivoimaisesti suurin seksuaalisen vallan muoto on palkitsemisvalta. Sitä kirja ei käsittele. Kirjoittajamme mukaan palkitsemisvaltaa on niillä miehillä, joilla on hallussaan eniten naisten arvostamia resursseja, kuten statusta, ulkonäköä ja varallisuutta.
- Rikkaan miehen palkitsemisvalta naisiin voi olla niin suurta, että nainen panostaa koko nuoruutensa kauneuteen ja missikilpailuihin. Kruunatuksi missiksi päästyään hän voi päästä naimisiin rikkaan miehen kanssa."
Kommentit (560)
Aika kuvitteellista narista Laasasen palstalaisten tarpeesta saada missiseuraa. No mutta oma kokemukseni jos olen rehellinen ja kerron miten asia on painottuu fitness tai mallityyppisiin naisiin ja olen kirjoitellut aika usein Laasasen palstalla.
kahdessa lauseessa olemaan epäkoherentti, epäjohdonmukainen ja kiertämään kehää.
Kyllä, uskon että olet kirjoitellut aika usein Laasasen palstalla.
Naisen näkökulma:
Olen hyvin seksuaalinen ihminen. Haluan seksiä päivittäin. Minulle seksuaalisen tyydytyksen takaamiseen kuuluu turvallisuuden tunne, rakastamisen tunne ja kiihotun ainoastaan miehestä johon olen rakastunut tai ihastunut palavasti.
En ole harvinaisuus.
Saanko minä siis seksiä baarista, kadulta ja netistä? No en saa.
Miesasiamiehen on vaikea myöntää että naisen seksuaalikäyttäytyminen eroaa miehen vastaavasta ihan oikeista ja painavista syistä. Mutta tämän myöntäminen ja tiedostaminen tarkoittaisikin sitä että pitäisi ottaa huomioon muut, eikä vain vinkua itsekeskeisiä vinkujaan.
Jokainen saa itse valita vapaasti suostuuko harrastamaan seksiä jonkun toisen kanssa. Se on ihan selvä peruslähtökohta.
Toivottavasti kuitenkin ymmärrät että noiden omien vaatimustesi luetteleminen kuullostaa miehen korvassa hinnaston ääneenlukemiselta.
Harvalla miehellä on varaa olla noin nirso ja suhtautua seksiin noin ehdottoman yksioikoisesti. Se on naisten etuoikeus, jota he vain eivät sellaisena pidä, koska se on heille niin itsestään selvä asia.
Aika kuvitteellista narista Laasasen palstalaisten tarpeesta saada missiseuraa. No mutta oma kokemukseni jos olen rehellinen ja kerron miten asia on painottuu fitness tai mallityyppisiin naisiin ja olen kirjoitellut aika usein Laasasen palstalla.
sinä siellä Laasasen palstalla vingut mikset saa fitness- tai mallityyppisiä naisia? Sanat loppuu.
sinä siellä Laasasen palstalla vingut mikset saa fitness- tai mallityyppisiä naisia? Sanat loppuu. //
No noin varmaan kuvittelet. Koska luulet naisen olevan minulle turhan kallis. >D
Naisen näkökulma:
Olen hyvin seksuaalinen ihminen. Haluan seksiä päivittäin. Minulle seksuaalisen tyydytyksen takaamiseen kuuluu turvallisuuden tunne, rakastamisen tunne ja kiihotun ainoastaan miehestä johon olen rakastunut tai ihastunut palavasti.
En ole harvinaisuus.
Saanko minä siis seksiä baarista, kadulta ja netistä? No en saa.
Miesasiamiehen on vaikea myöntää että naisen seksuaalikäyttäytyminen eroaa miehen vastaavasta ihan oikeista ja painavista syistä. Mutta tämän myöntäminen ja tiedostaminen tarkoittaisikin sitä että pitäisi ottaa huomioon muut, eikä vain vinkua itsekeskeisiä vinkujaan.
Jokainen saa itse valita vapaasti suostuuko harrastamaan seksiä jonkun toisen kanssa. Se on ihan selvä peruslähtökohta.
Toivottavasti kuitenkin ymmärrät että noiden omien vaatimustesi luetteleminen kuullostaa miehen korvassa hinnaston ääneenlukemiselta.
Harvalla miehellä on varaa olla noin nirso ja suhtautua seksiin noin ehdottoman yksioikoisesti. Se on naisten etuoikeus, jota he vain eivät sellaisena pidä, koska se on heille niin itsestään selvä asia.
En suhtaudu seksiin yksioikoisesti. Tämä on minun seksuaalisuuteni, en voi alkaa haluamaan panoja tuntemattomien kanssa jos koen ne ahdistavina ja pelottavina.
Onneksi on mies jolla on sielunelämää eikä viivakoodinlukijaa.
Sun mielestäsi esim. tämä on ihan järkevää tekstiä???"Kun puhutaan miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta, puhutaan Laasasen mukaan ”rankaisuvallasta”, jota heikompi osapuoli käyttää turhautuneena.
- Jos miehille olisi yltäkylläisesti seksiä tarjolla, he eivät "ryöstäisi" seksiä tai käyttäisi aikaansa seksuaaliseen häirintään."
IHAN OIKEASTI???
Lukisitpa ihan oikeasti koko tekstin etkä poimisi sieltä yhtä lausetta irti asiayhteydestä:
Suurin osa kaikesta vallankäytöstä on palkitsemisvallan käyttöä. Se pätee myös niin miesten kuin naistenkin seksuaalisen vallan käytössä. Rikollinen väkivallan käyttö taas on muuhun kykenemättömän marginaalin tapa käyttää valtaa.
Jo nuorena suomalaiset tutustuvat vastakkaiseen sukupuoleen pussikaljottelemalla. Alkoholi vähentää estoja ja jännitystä.
Monelle siitä alkoholista tuleekin se itsetarkoitus eikä väylä tutustua toisiin. En jaksa uskoa että kukaan alkaa raiskailemaan muita seksin puutteen takia. Vahvassa humalassa voi tietysti tapahtua kaikenlaista.
No noin varmaan kuvittelet. Koska luulet naisen olevan minulle turhan kallis. >D
Ja en luule naisen olevan sulle liian kallis (wtf?!) vaan luulen ettei ne ole kiinnostuneita luusereista koska niiden ei ole pakko.
saavat pariutua ja paritella, näin pitäisi olla ihmisilläkin. joten atm:t voisivat lakata vinkumasta.
että jos teillä olisi tarjolla se fitness-malli(hko) ja tavallinen läskiperse, niin valitsisitteko läskiperseen ihan säälistä ja empaattisuuttanne?
saada Räikkönen jos Jenni olisi ruma ja läski? Voit ihan prosentteina laittaa.
Jenni voisi aina laihduttaa (maailman helpoin asia - ei tarvitse tehdä muuta kuin syö vähemmän) ja muutoinkin kaunistautua.
Jos Kimi saisi sytykkeensä epätavallisen rumista (omaperäisistä kasvoista) ja rehevyydestä.
Ainakin itsestä klassisen puhtaat kasvot ovat tylsät. Kasvot vaativat vähän kauneusvirheitä ollakseen mielenkiintoisia. Siksi minusta on vähän noloa ja katkeraa puhua rumista ja läskeistä naisista.
Minä en ole nähnyt Jenniä koskaan tai kuvia hänestä, joten en osaa sanoa omaa mielipidettä hänen ulkomuodostaan enkä siitä millaisista naisista Kimi pitää.
T: 11cm mies
En suhtaudu seksiin yksioikoisesti. Tämä on minun seksuaalisuuteni, en voi alkaa haluamaan panoja tuntemattomien kanssa jos koen ne ahdistavina ja pelottavina.Onneksi on mies jolla on sielunelämää eikä viivakoodinlukijaa.
Asemasi on todella pelottavan vahva jos sinun ei tarvitsee joustaa mistään vaan koko ajan suhteessa ja seksissä mennään 100% sinun tiukoilla ehdoillasi.
Tuskin kukaan mies pysyy noin yksioikoisen naisen kyydissä loppuelämäänsä, ellei ole aivan toivoton tapaus miehenä. Vaihtoehtoja kun löytyy, vaikkei yhtä helposti kuin naiselle.
luonnossakin vain vahvimmat ja kauneimmat saavat pariutua ja paritella, näin pitäisi olla ihmisilläkin. joten atm:t voisivat lakata vinkumasta.
juuri luonnollisuuttahan nämä ateeämmät haluavat tuoda tähän mukaan.
että mies vahvempana ottaa väkisin..
joka muuten on väärin.
Jos Kimi saisi sytykkeensä epätavallisen rumista (omaperäisistä kasvoista) ja rehevyydestä.Ainakin itsestä klassisen puhtaat kasvot ovat tylsät. Kasvot vaativat vähän kauneusvirheitä ollakseen mielenkiintoisia. Siksi minusta on vähän noloa ja katkeraa puhua rumista ja läskeistä naisista.
Minä en ole nähnyt Jenniä koskaan tai kuvia hänestä, joten en osaa sanoa omaa mielipidettä hänen ulkomuodostaan enkä siitä millaisista naisista Kimi pitää.T: 11cm mies
Tiedät hyvin että todennäköisyys sille että Kimi ryhtyy seurustelemaan ruman ja lihavan naisen kanssa on pyöreät nolla.
Kopsasin alemmas toisesta aloituksesta tekstiä. Pitäisikö teidän mielestä sen mennä niin, että nuoret naiset antaa seksiä ilman varmuutta läheisyydestä, turvallisuudesta ja tyydytyksestä vai pitäisikö miestenkin antaa jotain saadakseen jotain?
Onneksi vastavuoroisuus on keksitty!
Lainaus:
Nämä keskustelut miesten oikeudesta seksiin ahdistavat, erityisesti "miesten" kommentit keskusteluissa. Itse nuorena minulla oli suuri tarve saada läheisyyttä, hyväksyntää miehiltä. Tätä ei vaan saanut ilman valmiutta seksiin.
Tämä oli mielestäni miesten valtaa minuun, ei minun valtaa miehiin. Kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa ei meinannut saada ilman, että olisi ollut valmis seksiin hyvin nopeasti ensitapaamisesta. Se oli ahdistavaa ja nöyryyttävää.
Olisi halunnut kiintyä toiseen, tutustua ennen seksiä, mutta nuoret miehet olisivat halunneet seksiä ennen kiintymystä. Käyttää ensin toista ja sitten päättää, onko toinen kiintymisen arvoinen. Sehän vasta seksuaalista vallankäyttöä on!
Onneksi en näiden kokemusten takia ole tuominnut kaikkia miehiä seksinkipeiksi idiooteiksi.
Jenni voisi aina laihduttaa (maailman helpoin asia - ei tarvitse tehdä muuta kuin syö vähemmän) ja muutoinkin kaunistautua.
Kuten se naista saamaton luuseri voi laihduttaa ja hankkia lihakset ja siistit vaatteet ja hommata itselleen kunnollisen ammatin, ja mennä terapiaan hankkimaan ihmissuhdetaitoja. Helppo nakki!
En suhtaudu seksiin yksioikoisesti. Tämä on minun seksuaalisuuteni, en voi alkaa haluamaan panoja tuntemattomien kanssa jos koen ne ahdistavina ja pelottavina.Onneksi on mies jolla on sielunelämää eikä viivakoodinlukijaa.
Asemasi on todella pelottavan vahva jos sinun ei tarvitsee joustaa mistään vaan koko ajan suhteessa ja seksissä mennään 100% sinun tiukoilla ehdoillasi.
Tuskin kukaan mies pysyy noin yksioikoisen naisen kyydissä loppuelämäänsä, ellei ole aivan toivoton tapaus miehenä. Vaihtoehtoja kun löytyy, vaikkei yhtä helposti kuin naiselle.
Mieheni ja minä teemme molemmat toistemme eteen asioita koska tahdomme. Mieheni on suhteessa vapaaehtoisesti. Harrastan seksiä hänen kanssaan vapaaehtoisesti. Onko sulla jäänyt jokin sosiaalinen kehitysvaihe käymättä läpi?
Itse olet yksioikoinen.
luonnossakin vain vahvimmat ja kauneimmat saavat pariutua ja paritella, näin pitäisi olla ihmisilläkin. joten atm:t voisivat lakata vinkumasta.
juuri luonnollisuuttahan nämä ateeämmät haluavat tuoda tähän mukaan.
että mies vahvempana ottaa väkisin..
joka muuten on väärin.
näillä atm:llä taas kyse on pelkästä seksistä seksin vuoksi. eri asia.