Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos, kaverisi antaisi omalle lapselleen nimeksi..

Vierailija
15.02.2012 |

sen mikä on sun ykkösnimi ollu kautta aikojen ja olet haaveillut antavasi sen lapsellesi.

Mä pelkään pahoin, että näin käy. Olen ensimmäisen lapsen kohdalla tai siis miehen kanssa ollaan päätetty nimet valmiiksi kummallekkin sukupuolelle. Meille tuli poika ja kenties, jos seuraava on tyttö niin tarkoitus on antaa se nimi mitä ollaan suunniteltu jo kauan. Kaverini lapsi on nyt 2 kk ja ristiäiset ovat lähellä. Nimi alkaa samalla kirjaimella mitä meidän suosikkimme. Voihan nimi olla tietty ihan mikä muu tahansa samalla kirjaimella alkava, mutta pahoin pelkään, että se on juuri se. Sitten harmittaa ja kovasti.

Antaisitteko saman nimen? Etunimestä siis kyse.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annatte sen nimen minkä haluatte, ei se kuitenkaan uniikki ole.

Vierailija
2/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annatte sen nimen minkä haluatte, ei se kuitenkaan uniikki ole.

ole uniikki, mut kyl mua ehkä vähän harmittaa, jos tuttuva piirissä on samanniminen, varsinkin kun on läheinen kaveri. En tiiä, ehkä mietin asiaa liikaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, jos jollain muullakin on, ja ihmehän on jos ei olisi...

Vierailija
4/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten JOS saat joskus tytön, annat sen nimen mikä hyvälle tuntuu. Turha sitä on tässä vaiheessa stressata.

Vierailija
5/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut pojannimi niin kiva, molemmat miehen kanssa tykätään, mutta nyt ei voida antaa. Kun ilkeyksissään vanhemapani menivät aikoinaan antamaan sen nuorimalle veljelleni. Että sapettaa. En kyllä puhu heille enää ikinä.

(Tositapaus katkeruutta lukuunottamatta. Ehkä vielä jonain päivänä eno saa nimikaiman, mutta toistaiseksi tuo nimi haudataan.)

Vierailija
6/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko raskaana vai stressaatko nyt että JOS kaveri antaa saman nimen ja JOS sinä tulet raskaaksi ja JOS saat tytön???

Omg.

Vierailija
7/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin juuri se nimi, jota olin lapsesta saakka ajatellut, jos saan oman tyttären. Mutta ei se mitään, maailma on täynnä kivoja nimiä, joten en nyt samaa nimeä aio omalle tytölleni antaa.

Vierailija
8/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tädin pojalla on sama nimi. Eno on siis tädin pojallekin eno. Kukaan ei ole koskaan ihmetellyt asiaa.

Olisi ollut pojannimi niin kiva, molemmat miehen kanssa tykätään, mutta nyt ei voida antaa. Kun ilkeyksissään vanhemapani menivät aikoinaan antamaan sen nuorimalle veljelleni. Että sapettaa. En kyllä puhu heille enää ikinä. (Tositapaus katkeruutta lukuunottamatta. Ehkä vielä jonain päivänä eno saa nimikaiman, mutta toistaiseksi tuo nimi haudataan.)

Vierailija
9/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkuksilla usein on sama etunimi. Ei ongelmaa.

Get a life.

Vierailija
10/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma on se että oon aina rakastanut nimea, joka on läheisimmän ja parhaimman ystäväni nimi :/ Haluisin antaa sen nimen joskus tyttärelleni mutta saa nähdä kehtaanko...

vaikka ite nimi on ollu päässä lapsesta asti mulla ja tän ystäväni oon tuntenu vasta lukiosta.

Vierailija
11/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan suunittelemani "poikanimen" omalle esikoiselleen. Mutta minäpä olenkin saanut kaksi tyttöä, joten eipä tuo haittaa...

Vierailija
12/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko jollain muulla sama nimi vai ei.

Vierailija
13/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan harmittaa, tuo nimi kun on ollu mun mielessä 5-vuotiaasta asti ja toivonut sen saavani jonain päivänä antaa tytölleni.

Enemmänkin on ehkä kehtaamisesta kyse, kehtaako sitä antaa samaa nimeä mikä toisella on, varsinkin kun on erittäin läheinen.

ap

Vierailija
14/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi jotenkin maku koko nimestä. Samoin en voi antaa lapselleni erästä nimeä, josta mieheni puhui minulle, koska kuulemma hänen ex-vaimonsakin oli ollut kyseisestä nimestä innoissaan ja haluaisi antaa sen joskus tulevalle lapselleen. Että joo...

Vierailija
15/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on poika ja haluat nyt yksinoikeuden Martta-nimeen, vaikkei teillä edes ole tyttövauvaa vailla nimeä siellä kotona?? Jos tilanne tämä, niin ehkäpä kannattaa ryhtyä pohtimaan muita ongelmia.

Vierailija
16/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma on se että oon aina rakastanut nimea, joka on läheisimmän ja parhaimman ystäväni nimi :/ Haluisin antaa sen nimen joskus tyttärelleni mutta saa nähdä kehtaanko...

vaikka ite nimi on ollu päässä lapsesta asti mulla ja tän ystäväni oon tuntenu vasta lukiosta.

Jos olisin ystäväsi, minä ainakin ilahtuisin, jos pitäisit nimeäni niin kauniina, että haluaisit antaa sen tyttärellesi. En usko, että tuosta kukaan edes voisi loukkaantua! :)

Vierailija
17/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittais hiukan, mutta eihän kellään ole yksinoikeutta nimiin. Veljentytär sai nimen, jonka olisin ehkä antanut lapselleni, mutta nyt tuli toinen kiva nimi meidän neidolle.

Vierailija
18/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on poika ja haluat nyt yksinoikeuden Martta-nimeen, vaikkei teillä edes ole tyttövauvaa vailla nimeä siellä kotona?? Jos tilanne tämä, niin ehkäpä kannattaa ryhtyä pohtimaan muita ongelmia.

en halua mitään yksinoikeutta nimeen, enkä tietenkään voi saada sellaista. Kyllä mulla sen verran järkeä on päässä, että ymmärrän tämän asian. Pointti oli lähinnä se, että kehtaisitteko antaa saman nimen? Ja kuten olen sanonut, asia harmittaa mua, en sille mitään voi jos kaverini tykkää samasta nimestä kuin minä.

ap

Vierailija
19/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai annat sen nimen, mitä olet aina haaveillut! Ei kai kukaan aikuinen oikeasti ota kaverisuhteitaan näin analyyttisesti?

Vierailija
20/20 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs toinen äiti antoi pojalleen ystäväni ykkösnimen. Ja minä annoin kuopukselle hänen, ainakin melkein ykkosnimensä, josta ei tosin ollut koskaan ollut niin paljon puhetta kuin tästä pojan nimestä.

Nopeet syö hitaat, nimiä ei voi omia. Ja ihan hyvin voi antaa saman nimen, tuskin ne lapset ovat vanhempiensa ystävyydestä huolimatta koko ajan tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme