Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokamasujen kevät

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli puhetta suljetun ryhmän perustamisesta. Loin meille sellaisen ryhmän, en ole varma kyllä osaanko sitä hallinnoida, katsotaan. Saa liittyä mukaan! Niin ja jos kannatusta suljetulle ryhmälle ei olekaan niin ryhmä on helppo poistaa :)

Vierailija
122/214 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai-iltaa...

Lauantaina sitten kerroimme lapsille,että heistä on tulossa isoja veljiä ja siskoja. Kaikki ottivat asian TODELLA HYVIN!!! Sunnuntaina oli sitten isovanhempien vuoro ja sekin meni loistavasti. Mieheni vanhemmat olivat enemmän otettuja,koska tämä tuleva vauvahan on mieheni ensimmäinen,minulle jo neljäs....

Mieheni kirjoittelee aika ajoin facessa ja päivitti sitten tiedot sunnuntai ehtoona sinnekin...voitte vaan kuvitella sitä viesti ja puhelinrumbaa sen jälkeen =) =) Monia kavereita yllätettiin täysin ja se siinä parasta olikin!

Työpaikalle vein odotuksesta kertovan kortin, liitin siihen klemmarilla yhden ultra-kuvistani ja jätin "tiedotteen" kahvipöydälle. Sana kiiri nopeaan tahtiin ja kaikki olivat yllätyineitä asiasta - yksi työkavereistani oli epäillyt,kun vatsani oli pömpöttänyt,mutta ei rohjennut kysyä....

Nyt on kiva mennä töihin tai mihin vaan,eikä tarvitse peitellä masua ja Onnea!

Nuorin lapsistani,tytär 9v, ei malttaisi odottaa lokakuuhun. Ostin hänelle pienen pienet vauvan sukat,jotka hän saa sitten laittaa vauvalle,kun se syntyy. Ja seuraavaan neuvolakäyntiin otan hänet mukaan kuuntelemaan sydämen lyöntejä =)

Onnea muillekin salaisuuden kertomisessa..

Nyt rv 13+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis käyty neuvolassa ja ultrassa. Neuvola oli ihan nopea rutiini tarkastus. Ainoa mihin hieman puututtiin, oli hemoglobiinin alhainen taso eli rautaa pitäisi alkaa syömään pillerin muodossa.

Ultrassa kaikki oli hyvin! Pikkuruinen oli vaan saanut hikan ultran ajaksi... oli hellyttävää katsoa, kun koko vauveli "hypähti" välillä pari senttiä ruudulla :)

Päivän päätteeksi sain vielä postimyynnistä tilaamani paketin, joka sisälsi yhden mammahousut ja pari mammapaitaa. Nyt siis elämä hymyilee :)

Anu ja pikkuruinen 11+2

Vierailija
124/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se flunssa sitten iski muhunki..mut siitä huolimatta menen tänään neuvolaan :)

sekä lomareissu teneriffalle lähestyy aurinkoa ja lämpöä!!

pomolle kun kerroin ni hän oli oikeasti iloinen ja sen jälkeen on moneen otteeseen ollut huolissaan miten jaksan kun olen ollut kuin zombi väsymyksestä. miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu mutta ehkä tässä pääsiäisen aikaan :)

anjema 12+3

Vierailija
125/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka moi. Täällä odotellaan seuraavaa neuvolaa joka on vasta kahden viikon päästä. Tässä vaiheessa en huolehdi varsinaisesti enää juuri mistään. Ainakaan niin paljoa, mutta odotan taas innolla minkä kokoinen ja näköinen ihmisen alku siellä taas näkyy. Uskon, että ipanalla on kaikki ihan hyvin.

Meillä on nyt selkeästi siirrytty uuteen vaiheeseen raskaudessa, kun alan saamaan taas voimia takaisin. Ei väsytä enää niin paljoa ja voin taas käydä liikkumassa muuallakin kun vain koiralenkeillä. Pahoinvointikin on helpottanut. Sitä tulee joinakin päivinä, mutta huomattavasti vähemmän. Ainakin yksi päivä viikosta on kuitenkin totaalinen off-päivä. Viimeksi oli eilen. Päänsärky ja pahoinvointi vuorottelee ja välistä on pari tuntia ihan normaali olo ja sitten taas uusi kierros. Ja silloin on kanssa ihan hormonipöllyssä. Ei oikein toimi ihan koko moottorilla pääkoppa. Melkein pelottaa autolla ajaa siinä kunnossa. Kuitenkin on ihana kun pääsee taas vähän kuntosalille tai uimaan jos haluaa, eikä tarvitse koko ajan vain kuluttaa uupuneena sohvan pohjaa. se tekee hyvää päälle. :)

Ja maha, se masukka. Koko alkuraskaushan oli ihan täyttä turvotusta, ettei tässä vähään aikaan muutenkaan kovin pieniä olla oltu, mutta nyt se ihan virallinen vauvamasu pömpsähti tuohon. Ihan selkeä ja itselle aika ison oloinen. ottaa tottumista, mutta olen myös tosi iloinen. Sitähän on kuitenkin odotettu. Meillä kaikki tietää jo raskaudesta. En tykkää uteliaista kyräilyistä niin heti kun oli turvallista kerroin avoimesti halukkaille missä mennään. Kun menee alkuinnostus ulkopuolisilta ohi niin saa loppuraskaudenkin odotella ihan rauhassa oman perheen kesken.

Sats, otin vähän varaslähdön, mutta nypin jo meidän koiraelukan. :)

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille lokamasuisille!

kehrä + ipana 14+1.

Vierailija
126/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ultraan! :)

Itselläni on paha olo ja se kaikista kauhein väsymys ollut poissa jo parisen viikkoa (onneksi). Nyt on pikku hiljaa alkanut seksuaaliset halut heräämään ehkä vähän aikasemmin kuin esikoista odottaessa... Missähän välissä sitä kerkee? :D Josko vaikka pääsiäisenä, kun on piiiitkät pyhät tulossa...

kehrä, oota vaan nyt ku uteliaat ei enää kysele raskaudesta ja siitä, että millon LA on niin sitten ne aloittavat loppu raskaudesta sen mahan lääppimisen, kun eivät ymmärrä että se ei ole mikään yleinen yleisötapahtuma vaan sinun vatsasi! (toki voihan se olla että pidät siitä, mutta tekstisi antoi ymmärtää toisin).

Voi että miten inhosinkaan sitä, että ihmiset koskettelivat mahaani, toki kaikin keinoin yritin välttää sitä ja miehen äitiä ja serkkua piilouduin mieheni taakse, että se maha on minun, näpit irti!(onneksi ymmärsivät kerrasta, mutta ku kaikilta ei aina kerinnyt suojautumaan, ku tekivät sen niin yllättäen) Minusta se on ihan sama asia, kuin lääppisi toisen maha läskejä, ei mukavaa! Ja sitten siitä mahan kasvusta kommentoiminen, että "onpa kasvanut" se oli myös ärsyttävää, siihen useasti tokaisinkin, että totta kai, muuten ei olisi kaikki hyvin!

Mutta siis huomen aamuna ultra, saa vihdoinkin sitten tietää onko kaikki hyvin! Alkaa jo oma usko olemaan koetuksella, kun on niin helkkarin pitkään odottanut! Saas nähdä mitä huomen aamu tuo tullessaan.. Toivottavasti ainakin hyvin iloisia uutisia, että voisi vihdoinkin kertoa avoimesti, että meille tulee vauva. Mä en oo enää edes viime aikoina yrittänyt ihmeellisemmin sitä salata, ei oo enää huvittanut. Anoppi "tietää", mutta kun ei oo kysyny suoraan niin en oo myöntänytkään, mutta sillä on todella todella vahva epäilys, no sen oon tietänytkin, mutta jos ei kysy niin en kerro. Mut huomenna, huomenna saa vihdoinkin kertoa (toivottavasti)!

Niin joo ja meillä tää on eka kerta, kun ei ite nypitä koiraa ja ku varasin aikaa niin olin kahden ajan välillä ja päätin sit kuiteski ottaa sen myöhemmän, joten se on tasan viikon päästä! Totta kai sitäki odotan, koska sitten loppuu vihdoinkin se karvojen tiputtelu, mutta sinne tuntuu aika kulkevan nopeammin kuin tähän ultraan..

S + pömppis rv 12+4, enää n. 19tuntia ultraan!

Vierailija
127/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuosta masusta ja sen saamasta huomiosta. Se, että katsotaan on ok. Olen ylpeä siitä. :) Mutta en minäkään pidä siitä, että sitä aletaan lääppiä. Kuitenkin maha on omaa aluetta. Ajattelin teettää paidan (tai tehdä itse) jossa olisi sen tyyppistä tekstiä kuin "älä lääpi,äiti puree". :D Tottakai on joitakin jotka saattavat vetää siitä keilapallon nenäonteloon, mutta olen aina arvostanut omaa tilaani, eikä vatsa ole koskaan ollut itselläni se alue, jota vapaasti esittelen. Kuten sanottu, ok kun katsoo, mutta näpit irti... ainakin kysymättä. Omalta perheeltä, puolisolta, siskoilta ja vanhemmiltani yms, sen kyllä hyväksyn ihan kysymättä. Kuitenkin vieraammat voisivat edes kysyä. Tiedä nyt sitten kun ei olla vielä siinä vaiheessa, mutta ollaan varuillaan. ;)

Vierailija
128/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski masennus... Viime viikolla ollessani lääkärineuvolassa,otettiin samalla PAPA,koska edellisestä oli reilut 2 vuotta aikaa. Lisäksi itselläni on ollut solumuutoksia v.2006,jotka uusintanäytteellä oli ok. Se oli papilloomaviruksen aiheuttama.

No,tänään äitiysneuvolasta olivat yrittäneet soittaa päivällä ja tuossa tunti sitten puhelin pirisi uudestaan. Lääkäri halusi mun suostumuksen laittaa lähete tyksiin TÄHYSTYKSEEN JA KOEPALAN OTTOON!!!!!!

Siis nyt joudun odottamaan lähetettä, tähystystä ja vielä vastausta sieltä eli IKUISUUDEN!!!

Yhdelle ystävälleni jo itkin asiaa puhelimessa, kun tietysti mun mielessä liikku sana SYÖPÄ ja KUOLEMA. Onko jollain samanmoisia kokemuksia? Hirvittää oikeasti! Vauvan odotuksen riemu vaihtui epätoivoksi ja vielä pääsiäisen pyhät vastassa,joten lähetteen eteneminen ja tutkimuksetkin vain pitkittyvät.....Nykyään papassa ei kuulemma ole luokitusta. Silloin aiemmin mulla oli papa luokkaa 2.

Auttakaa !!! =(

Vierailija
129/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-72: Ikävä ja harmillinen tilanne. Tässä vaiheessa kuitenkin vasta tähystys ja koepala, ei muuta. Eli ota asia kerrallaan ja hyvä kun tutkitaan. Pidä pää pystyssä, tsemppiä!

Tänään oli kauan kaivattu ultra. Siellä hypeltiin ja heiluttiin eli oli helpotus siltä osin.

LA siirtyi päivällä eteenpäin eli 25.10.

Vadelmiina rv 10+6

Vierailija
130/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-72, (meinasin nuorentaa sinua 2 vuotta ;))kurjaa tommonen! Mutta hei ajattele positiivisesti se näyte otettiin ja jos siellä on jotain niin tutkitaan! He haluavat varmistua, että kaikki on hyvin. Mene asia kerrallaan ja nauti kuiteskin raskaudesta. Vauvalla on varmasti kaikki hyvin ja he pitävät hyvää huolta yleensä sairaalassa, kun tietävät että on raskaana.

Itselläni oli joskus aikanaan kanssa jotain papilloomaviruksen aiheuttamaan muutosta ja sitä tutkivat ja olivat sitä mieltä, että kondylooma ja sitten puolivuotis tarkastuksessa oli poissa. Ja edellisessä näytteessäni oli ilmeisesti (oireettoman) hiivasienen aiheuttamaa sekaflooraa, mutta onneksi ei mitään vakavaa..

Mutta itselleni ainaski sillo ku edellisen kerran papakokeesta kyselin jälkitarkastuksessa niin sanottiin että puoli vuotta synnytyksestä että tulos on luotettava, synnytys ainakin voi sotkea tulosta, mutta periaatteessa eikös myös raskauskin voisi? Että josko se olisi vain väärä hälytys! Pidetään peukut sinulle pystyssä, että kaikki on hyvin ja hälytys on väärä! Nyt kuule päätä, että vaikka siellä olisi, mitä niin et sinä siihen kuole! (se vain vahvistaa sinua) Jookosta! Sinulla on isompia lapsia, jotka sinua tarvitsevat puhumattakaan lokakuussa synhtyvästä vauvasta, joka tarvitsee myös äitiä! Iso hali ja voimia! Pääsiäisen pyhät on pian ohitse, joten tutkimuksetkin tulevat pian, joten älä murehdi vielä sitäkään! Tiedän, että tekstini varmasti kuulostaa typerältä korvaasi, kun itselläni ei ole edes asiasta kokemusta, enkä osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu, mutta tarkoitus on kuiteskin luoda sinuun uskoa siitä, että kaikki on hyvin, ettet joudu epätoivoon, se ei tee vauvallekkaan hyvää! Koska ei ne tulokset kuiteskaan aina tarkoita syöpää ja kuolemaa! Voimia sinulle!

S+ pömppis rv 12+4 12h päästä lähdetään kohti ultraa! :D

Vierailija
131/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-72, sun pitäisi vaan saada iloita ja olla murehtimatta mitään ja sit tulee tämmönen isku... Mulla on ollut joskus 14 vuotta sitten papa 2.luokkaa, otettiin koepala, oli solumuutoksia, jotka sitten muistaakseni jäädytettiin. Kävin varmaan kymmenen vuoden ajan vuoden välein papassa, eikä solumuutoksia sen jälkeen ole ollut. Minua suojeli varmaan nuori ikä, en osannut ajatellakaan että kyseessä olisi voinut olla syöpä. Rukoilisin puolestasi jos olisin uskovainen, mutta nyt tyydyn toivomaan sinulle voimia ja uskoa tulevaan. JOs se olisikin noin kuin Sats ehdotti, että raskaus on vaan sekoittanut pakkaa...

Sats, pian se aika on!!!! Se on muuten tuo lemmiskely nykyään jotenkin hankalaa, kun ei tiiä missä välissä sitä tekis:). Me ollaan molemmat iltaisin niin väsyneitä, että vaikka pojat on yleensä puol kasi nukkumassa, niin ei jaksais innostua...

Kuinka pitkään ootte ajatelleet liikkua, tai siis tehdä lihaskuntoharjoituksia?? Mä käyn siellä kahvakuulassa ja ne on meillä aika rankkoja tunteja. Tuli eilen vasta mieleen, ettei ehkä kannattais suoria vatsoja enää vääntää? En oo yhtään perehtynyt aiheeseen, kun poikia odottaessa liikunta oli sauvakävely-henkistä.

Teillä oli jutuissa ollut vaikka mitä mielenkiintoista, mutta täytyykin jatkaa vähän myöhemmin..

Timantti 13+0

Vierailija
132/214 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-72, ikävä kuulla tuollaista. Voimia ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Liikunnasta, timantti76, kun mainitsit. Ajattelin liikkua niin kauan ja sen mukaan, kun se vielä tuntuu mukavalta. Suoria vatsoja en enää tee. Ovat ennestään melko vahvat niin ajattelin, että turha tehdä itselleen vastusta. Vaavi vaatii tilansa. Mä olen kanssa kuulaaja, mutta senkin osalta on tullut muutoksia. En tee työntöjä, enkä long cyclea ollenkaan kun siinä tulee kyynärpäätä keskivartaloon. Pelkkää tempausta siis nuista kisanostoista. Yritän tehdä tehokkaita treenejä, mutta mitään maksimeja en lähde tavoittelemaan missään nostossa, kuuntelen kroppaa mitä kannattaa tehdä ja kuinka paljon. Entiset treenit oli sellasta kalipeeriä, että niihin on paluu vasta pitkän aikaa synnytyksen jälkeen. :) Kunhan ei vie itseään äärirajoille. Kroppa ilmoittaa kyllä mikä on liikaa jos vain kuuntelee. Näin ainakin itsellä. Mulla liikunta ja treenaus tuo niin paljon henkisiä varoja, etten voi olla tekemättä mitään, ellei vauvan terveys joudu uhatuksi jostain syystä. Kuitenkin paljon kevyempää settiä tehdään tätä nykyä ja entinen 5-6 krt/vko on kaventunut n. 3 krt/vko. Nyt ainakin se tuntuisi olevan hyvä.

Vierailija
133/214 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo kahden vuoden tutkimusväli ole aika tyypillinen papassa? Eli vaikka jotain löytyisikin, niin sen ei pitäisi olla vielä kehittynyt pitkälle? Toivottavasti tämä on vain väärä hälytys. Ja et sinä kuole. Voimia pyhien yli, kunpa pääsisit pian tarkempiin tutkimuksiin.

TaigaQ ja Tirppu rv 13+0

Vierailija
134/214 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä siellä oli vauva, joka liikutteli käsi ja jalkoja ultrassa! Nyt helpottaa! Nyt voi nauttia 100% vauvasta! Laskettuaika siirtyi 2 päivää eli 15.10. on nyt virallinen laskettuaika! Paljon vähemmän heitti kun esikoisella, esikoisella lasketunajan ero oli 1 viikko nyt vain 2 päivää! :)

Rakenne ultraankin sain ajan se on toukokuun lopussa jo! :) Ja kiitokseksi tämän päivän ulrasta käynnistä sain jumalattoman migreenin, joka ei nyt suuresti mua yllätä!

S + pömppis rv 12+3

Vierailija
135/214 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihana palsta,äidit!!! Kaikki pitävät "yhtä" ja tukevat toisiaan =)

Aamulla työpäivä alkoi itkien,mutta onneksi omistan ihanat,ymmärtäväiset,empaattiset työkaverit. Ilman heitä päivästä olisi tullut helvetillinen.

Jätin äitiysneuvolan lääkärille soittopyynnön terveyskeskuksen vastaanottoon,sanoin että asialla on KIIRE! Lääkäri soittelikin mulle ja sai mut rauhoittumaan ja ajatukset pois syövästä,saatikka kuolemasta.

Solumuutokset papassa olivat sammaa luokkaa 2,kuin silloin v.2005. Eli ei mikään kuolema-juttu. Asia miksi sitten haluavat tähystää mikroskoopin kanssa ja ottaa koepala,johtuu siitä, kun papillooma on uusiutunut. Mitään pahempaa ei etsitä. Jos sieltä löytyis jotain pahempaa,hoito alotetaan vasta raskauden jälkeen. Mutta lääkärini rauhoitteli,että hän on ollut äitiysneuvolan lääkäri 15 vuotta ja aikas monta lähetettä laittanut vastaavista tapauksista,eikä yhtään syöpä-diagnoosia ole niistä tullut. HUH!

Ja kun olen raskaana,lähete etenee nopeasti,koska kohdunkaula ym muuttuu ja tutkittava kohde menee kuulemma hyvinkin pian raskauden edetessä niinsanotusti "piiloon",joten 1-2 vkoa ja olen jo käynyt tähystyksessä.

Tiestysti itkin puhelimessa helpotuksesta ja kun lääkäri oli niin ihana. Hän sanoikin,että hyvä että jätin soittopyynnön,enkä jäänyt asiaa miettimään pyhien ajaksi. Kyllä helpotti,ette uskokaan kuinka paljon!!! Elämä hymyilee sittenkin =) Eikä papilloomalla ole mitään vaikutusta vauvaan, hän voi masussa hyvin ja kasvaa ja vahvistuu päivä päivältä!!!

Kiitos kannustavista sanoista kaikille :) :)

Nautitaan pääsiäisestä ja syödään SUKLAATA =)

P.S.LIIKUNNASTA: itse olen ollut aikas väsynyt nämä kolme kk,joten jokapäiväinen liikkuminen on jäänyt vähälle. Yleensä vkl ollaan miehen kanssa tehty "maraton" pitkiä kävelylenkkejä ja arkena tietysti kun työskentelen lasten kanssa,ulkoilen kahdesti päivässä. Syksyllä olin itsekin kahvakuulassa,mutta se oli niin "sairasta" rääkkiä,että nyt en uskaltaisi sitä kokeilla. Uimassa tykkään myös käydä. Vesijuoksusta pidän,mutta jotenkin se vesijuoksuvyö alkaa tuntumaan ahdistavalta....

Munarikasta pääsiäistä,äidit ;)

äityli-72 & rv 13+3

Vierailija
136/214 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii vihdoin pääsen kunnolla kirjoittelemaan, kun olen käyttänyt lukemassa juttujanne puhelimella ja sillä on tänne niin hemskatin hidas kirjoittaa. Maanantaina oli siis uä ja sielä ylivilkas napero venytteli ja heilutteli. Olen ollut siitä niin helpottunut, etten oo muistanut edes uutta neuvola-aikaa varata, mutta ehtiihän sitä sitten pyhien jälkeen..

Kerroin joskus aluksi huolestani vanhempien ja muiden ihmisten suhtautumiseen nuoren ikäni takia. No.... ylläri ylläri, kaikki on ottanut raskauden tosi positiivisesti!!! :) MYÖS ÄITINI!! se on ihanaa kun kaikki iloitsee kanssamme.

Mulla pahoinvointi jatkuu edelleen ja oksennan vähintään kerran päivässä, parhaimmillaan neljästi mutta oon jo niin tottunut tähän että vessassa käynti on ihan rutiinia ja laukussa kulkee koko aika muovipussi. Krampit on myös aika yleisiä varsinkin yöisin. Salilla käynnistä olen joutunut vatsalihasliikkeet jättämään kokonaan, koska sitten tulee huono olo ja rupeaa vatsaan koskemaan.

En ymmärrä mihin tämä ötökkä joka on 6,2cm oikein mahtuu kohtuineen päivineen, kun olen todella laiha 170/50 ja siis mitään ei näy missään!!!

Ja äitylille, koepaloja otetaan vuodessa monta monta tuhatta ja niistä murto-osa johtaa lisätutkimuksiin, joten nou hätä :)

Marlenah ja ötökkä 12+2

Vierailija
137/214 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuisi myös yksi lokamasu :)

zarita/eka/K-HKS Su 7.10

nyt rv 14+0 menossa. :)

Vierailija
138/214 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan, täällä yökukkuja TaigaQ. Ihana kuulla äityli, että asiasi sai selvennystä. Ja mukava että tutkimukset tehdään pikavauhtia.

Meillä on pääsiäinen sujunut aika paljon perinteiseen malliin. Sukuloidaan lähellä, niin päästään aina kotiin illaksi. Vielä maanantaina kyläilyä. Melkein saa levätä, kun arki alkaa. Mutta kyllä pääsiäinen on kiva muksujen kanssa, perinteet tuntuvat niin erilaiselta kuin ennen jälkikasvua.

Pitää vielä kertoa mun kauppareissusta männä viikolla. Satuin kuulemaan muutaman muksun huutavan. Yksi oli äidin huomiota kärttävä ison perheen vauva lastenvaateliikkeessä, toinen uhmakohtauksen saanut kolmivuotias lelukaupassa ja kolmas varmaan jo koulussa oleva pieni poika, jonka alahuuli väpätti, kun äiti tiukasti komensi. Arvatkaa oliko "huvittavaa", kun mä sain pidellä itkua joka muksun reaktioita seuratessa. Ei musta sillai oikeasti pahalta tuntunut, mutta jotenkin emotionaalinen reaktio oli tosi vahva. Näin ne raskaushormonit valmistaa meitä vauvaa varten. Mä olen muuten jo tietoisesti alkanut suojata itseäni, esim. en lue tai katso ikäviä lapsiin liittyviä juttuja, silloin tuntuisi kamalalta.

Tunteellinen TaigaQ & tirppu rv 13+3

Vierailija
139/214 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei äidit, kertokaa haluatteko tietää lapsen sukupuolen? :) mielenkiinnosta kyselen!

Me halutaan ihan pakkomielteisesti tietää, itseasiassa jenkeistä tilasin sellaisen verestä tehtävän testinkin hehee :D

M ja ötökkä 12+6

Vierailija
140/214 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toukokuun lopussa varattuna rakenneultra, se taitaa nykyään tulla automaattisesti täällä kaikille odottajille (esikoisen kohdalla piti pyytää erikseen) niin kyllä minä ainakin meinaan kysyä, että näkyykö sieltä kumpi siellä on. Esikoinen näkyi todella hyvin (ei jättänyt epäilyjä sukukalleuksistaan) niin pitää nyt pitää peukkuja että tämä kakkonenkin näyttäisi hyvin kumpaa on. Että kyllä halutaan tietää kumpaa on, vaikka puoliso on sitä mieltä että poika se on tämäkin, mutta minä olen vähän erimieltä asiasta, esikoisen odotus oli ihan toisenlainen..

S + pömppis rv 13+0