Julkinen vai yksityinen onnitteluviesti kumpi parempi?
Jotkut lähettävät onnitteluun viestin yksityisviestillä idealla että se on "henkilökohtaisempi". Liekö tämä aito motivaatio?... Minusta yv:nä saatu onnitteluviesti tuntuu jonkinlaiselta salasuhteelta 😂 ja paljon enemmän tykkään että ne tulevat julkisena samoin kuin kaikilta muiltakin kavereilta. Muuten se on sellainen "tämä ei ole vaimomateriaalia eikä häntä esitellä sukulaisille" 😁 Itse myös pistän onnitteluviestit julkisina kaikkien nähden. Paitsi jos jotkut pistävät vain salaa yksityisinä, niin sitten pistän itse heille samoin takaisin.
Outoa on myös jos joku tyyppi onnittelee muita kavereita julkisesti kaikkien nähden, mutta minua vain yksityisesti.
Kommentit (19)
Kaikkein oudointa on elää somen kautta ja se että elämässä merkityksellistä on onnittelut somessa. Onneksi mä olen normaali ihminen.
En ymmärrä tätä että syntymäpäivä laitetaan julkisesti näkyville someen. Mikä järki? Sitten tulee just tämmöisiä "ongelmia".
Yksityinen tottakai. En ymmärrä tuota somessa oman elämän esittelyä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä että syntymäpäivä laitetaan julkisesti näkyville someen. Mikä järki? Sitten tulee just tämmöisiä "ongelmia".
Ei sitä laiteta, se tulee sinne automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein oudointa on elää somen kautta ja se että elämässä merkityksellistä on onnittelut somessa. Onneksi mä olen normaali ihminen.
Aika harvinaisuus taidat nykyaikana olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin facessa sen voi piilottaa halutessaan. Niin teinkin, koska en jaksa niitä julkisia onnitteluita. Varsinkaan henkilöiltä, jotka ei muutenkaan pidä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla ainakaan ole. Ihan saan olla rauhassa onnitteluilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä, suuri osa ihmisistä elää somess ja somen kautta, huolestuttavaa. Mutta onneksi on vielä normaalejakin ihmisiä olemassa vaikka se katoava luonnonvara onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä, suuri osa ihmisistä elää somess ja somen kautta, huolestuttavaa. Mutta onneksi on vielä normaalejakin ihmisiä olemassa vaikka se katoava luonnonvara onkin.
Niin, he ovat vauvafoorumilla eivätkä somessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin facessa sen voi piilottaa halutessaan. Niin teinkin, koska en jaksa niitä julkisia onnitteluita. Varsinkaan henkilöiltä, jotka ei muutenkaan pidä yhteyttä.
Aivan, synttäreiden piilottaminen on se joka vaatii erityistoimenpiteitä. Joka päivähän tuolla saa ihmisiä onnitella. Ovat yleensä hyvin iloisia ja kiitollisia saamistaan onnitteluista.
Mitä se onnittelu muille kuuluu, eivät he ole kiinnostuneita siitä että minä toivotan sinulle onnea. Sinulle se on tarkoitettu, joten miksi esittää se julkisesti?
On kyllä noloa, jos puolisot onnittelevat toisiaan Facebookissa. Asuvat tod.näk. samassa osoitteessa. Ylimakeat kulti-rakas-pusi-pusi -päivitys laittaa lähinnä epäilemään suhteen tilaa ja aitoutta.
Mä onnittelen yksityisesti, koska olen oppinut että some on omiaan aiheuttamaan kyyläystä, vainoharhoja ja pahaa mieltä. Kohtuullisen julkisessa työssä minulla on paljon FB-kavereita enkä ihan oikeasti halua, ehdi tai jaksa onnitella kaikkia.
En kuitenkaan halua myöskään sitä tilannetta että kyyläykseen ja vainoharhoihin taipuvaiset ihmiset ottavat nokkiinsa kun näkevät minun onnittelevan jotakuta muuta ja heille on jäänyt onnittelut laittamatta.
Yleensä laitan onnittelut yksärillä niille jotka ovat oikeasti läheisiä. Oman synttärini olen piilottanut.
Omasta mielestä yksityinen parempi. Kerran laitoin sellaisen yhdelle vähän omituiselle vanhalle kaverille, niin hän vastasi jotenkin niin että laitatko tuonne seinälle, kiitos.
En keksi muuta selitystä kuin että hän kuvittelee muiden käyvän laskemassa paljonko hän on saanut onnitteluja ja haluaa niitä olevan mahdollisimman paljon siellä näkyvissä. Elämän sisältönsä kullakin.
Olen ottanut facesta syntymäpäivän poissa näkyvistä. Tiedänpä ketkä on niitä aitoja läheisiä, jotka muistavat. Eipä niitä ole kuin kaksi. Edes veli ei enää muista.
Kun otin syntymäpäivän pois näkyvistä niin ihminen, jota pidin parhaimpana ystävänä ei muistanut sitä. Täytin silloin 40 v. Seuraavana vuonna ystävyys sitten loppuikin kokonaan ekä olla oltu tekemisissä.
Oikein paljon onnea :-D