Lokamasujen kevät
Kommentit (214)
Hei,
minäkin ilmottautuisin lokakuisiin mukaan. Laitoin jo suljettuun ryhmäänkin hakemuksen vetämään :)
La on 12.10.12, toista odotan (10 vuoden ikäero tulossa). Synnytyspaikka on KYS ja oma ikä 30v.
T: hasseli rv 13+3
TaigaQ: onneksi mainitsit hormonit ja tunneherkkyyden. Tänään nimittäin oltiin kylässä ja sain kesken ruokailun itkukohtauksen, josta ei meinannut tulla loppua. Piti mennä toiseen huoneeseen vollottamaan. En osaa tässä kunnolla selittää, mitä se asia koski, mutta ikäänkuin loukkaannuin erään toisen puolesta ja tunsin itseni ihan voimattomaksi tekemään mitään.
En tiedä mitä muut siellä ajattelivat asiasta, mutta kaikki kyllä tiesivät raskaudesta, joten ehkä ymmärsivät...
Hämmentynyt olo omista tunnetiloista. Tunsin melkein taantuvani johonkin lapsuuteen. Sanokaa please, että tää on normaalia?
Missäs täällä semmonen ja mite siihen pääsee ilmottautumaan mukaan? Jotain on mennyt multa tosi pahasti ohitse...
Joo, tuo kuulostaa tutulta että itkettää toistenkin puolesta... Ja minä ainakin olen huomannut, että ärsyynnyn tosi helposti varsikin jos tulee liian lähelle niin alkaa ahdistamaan tai jos joku ärsyttää ja ei usko ensimmäisestä kerrastsa, kun sanon niin mulla kilahtaa, käyn aggressiiviseksi... Muutenkin ärsyynnyn hirmu helposti niin nyt se on vielä tuhat miljoonaa potenssiin sata, miten paljon helpommin ärsyynnyn nyt.
S + pömppis rv 13+0
Sats, Tossa vasemmalla palkissa on noita valintoja, joista pääsee ryhmien sivuille. Siellä on perustettu ryhmä, mikähän sen nimi nyt oli... Jotain lokamammat 2012 varmaan:). Sieltä voi tehdä ko. ryhmään liittymispyynnön.
Ultrista, jokaisen kunnan on nykyään tarjottava odottajalle kaks ultraa eli siks ei tarvii rakenneultraa erikseen pyytää.
Marlenah, Mä en vielä tiiä halutaanko me tietää tällä kertaa vauvan sukupuolta. Varmaan halutaan, en ehkä malttais kuitenkaan olla kysymättä. Meillä on miehelle tärkeää saada tietää vauvan sukupuoli, sen on helpompi muodostaa mielikuva vauvasta, kun tietää kumpaa sukupuolta on.
Vadelmiina, on se ihan normaalia:)! Kaikenlaiset itkukohtaukset. Synnärillä sitä vasta saakin pillittää... Hormonit on niin outoja.
Timantti 13+5
Kotona tuo pääsiäinen tuli vietettyä, koska pojilla oli kaikenlaista menoa... Perjantain vietin esikoisen kanssa, joka pelää jäkistä, jäähallilla 12 tuntia!! jäkisturnauksen takia. Arvatkaa vaan oliko alaselkä kipeä, kun pääsi kotiin. Ja jotta jääkiekko ei tähän lopu, niin sunnuntain oli ihan tavallinen peli naapurikunnassa :) Ja tänään piti vielä kuopus kuskata kaverinsa synttäreille.
Muuten pääsiäiseen kuului raskaudesta kertominen tuleville isovanhemmille. Ja raskaushormonit pääsi valloilleen, kun soitin äidilleni asiasta. Itkin silloinkin, kun kerroin esimiehelleni asiasta :) Onneksi esimies on nainen, joten ymmärsi hyvin miksi tunteet pinnassa.
Huomenna alkaisi arki, ja neljän päivän työputki ennen viikonloppuvapaita.
Anu ja pikkuruinen 12+1
en löydä mistään sitä suljettua ryhmää??? voiko joku linkata?
Tänne kun kirjoittelee niin hyvin pysyy viikon päivissä perässä... Tai no kylläpä arkiviikolla, kun mies on töissä niin tietää mikä viikonpäivä on menossa...
Tuossa tuo linkki sinne ryhmään ja ainaki itselläni heti ylimmäisenä näkyy ryhmä lokamasut 2012
http://www.vauva.fi/ryhmat
taas.. Ihan kuin olisi vauvan liikeet tuntuneet.. Eilen iltana oli samanlainen tunne.. Mutta minusta tuntuu vieläkin, että mieli tekee edelleen kepposia... Mutta josko jo parin viikon päästä.... Seuraavaan neuvolaankin on aikaankin vaan enää vähän reilu 3 viikkoa... Olen miettinyt aina välillä, että pitäisiköhän soittaa ja pyytää aika aikasemmin, että jos menisi ihan vain juttelemaan sinne, ku sinänsä ihan mukavalta neuvolatätiltä vaikutti.. ja oma mieli ei oo ollu mitenkään helppo... Tosi vaikea selittää omia tuntemuksia... Eniten ehkä risoo oma ukko... :O
S + pömppis rv 13+1, Ja huomenna on kauan odotettu koiran nyppimisaika.. Loppuupahan karvan tulo lattilalle... :D
Heissan kanssasisaret!
Mun neuvolalääkäri soitti tänään, että mulle ei tehdäkään sitä tähystystä ja koepalojen ottoa kuin vasta jälkitarkastuksen aikoihin. Tämä siksi,että Tyksin tohtori oli sanonut,että muutos soluissa on niin pientä,ett asia voidaan tutkia hyvinkin vasta raskauden jälkeen. Toisaaltaan olin helpottunut asiasta,mutta joteskin sitä ois halunnut varmistua että asiat ovat ok. Muta jos tohtori näin meinaa,on varmaan nautittava raskaus ajasta murehtimatta moista. Luotan häneen =)
Onkos jollain tellä ollut niitä "harjoitussupistuksia"? Neuvolalääkäriltä kysyin sitäkin tänään,kun vähän mietityttää. Sunnuntaina haravoisin pihaa n. 1,3 tuntia ja sen jälkeen vatsa kovettui muutaman kerran. Eilen reilun 2 tunnin reippaan kävelylenkin jälkeen teki samoin. Sitten mietin,että kyllä mulla töissäkin on supistellut,kun on joutunut kyyristelemään ja vääristelemään.
No,lääkäri sanoi,että asia on ok,kunhan supistukset eivät ole säännöllisiä eikä kivuliaita. Melkein näin aavistinkin,koska aiemmissakin raskauksissa näitä on ollut,kylläkin vasta viikon 20 jälkeen. Mutta kohtu kasvaa ja vauva kehittyy,niin kaipa sitä nyt saa supistella =)
Liikkeistä: sunnuntaina löhöessäni sohvalla säpsähdin,kun olin tuntevani liikkeitä,ns.pieniä kuplia. Sanoinkin miehelleni,että APUA(positiivisessa mielessä),vauva tais liikahtaa,niin että tunsin. Mutta sitten ei tuntunut mitään enää ja mietin oliko "kuplat" vauvasta vaiko lauantain mämmin kuplia....=)
Tästäkin asiasta lääkäri totesi,että äidit,jotka ovat monesti olleet raskaana,voivat tuntea yllättävänkin aikaisin vauvan liikkeet. Eli ei poissuljettu juttu. Nyt menossa rv 14+1,joten iltasella keskitynkin vuoteessa pienokaisen liikkeiden seurantaan...
Vielä 6 viikkoa rakenneultraan,sukupuolella ei väliä,kunhan terve lapsi syntyisi. Eikä olla miehen kanssa keskusteltu,halutaanko asia tietää...kolme edellistä olen synnyttänyt ilman varmaa tietoa,kumpaa sukupuolta on tulossa.
Kolmen viikon päästä menen neuvolaan ja tuleva isosisko lähtee mukaan =) Vähän häntä jo asia jänskättää ja kyllähän vähän äitiäkin =)
Ja ne tunnemyllerrykset on sitten aivan oma juttunsa....nyyh,nyyh ja hihii,nyyh,nyyh,hihiii....ei ota selvää!
Päivänjatkoja naiset =)
Tervetuloa uudet, myös sinne suljettuun ryhmään! Oon nyt lomilta=koneen äärelle palattuani klikkaillut kaikki liittymispyynnöt. Miä siis sen ryhmän sinne perustin koska sellaisesta oli ollut puhetta. Jos joku haluaa ylläpito-oikeuksia siellä niin ilmoittautukoon!
Meilläkin vihdoin viimein oli se ultra tänään! Ihanaa! Vaik viikko sitten sainkin yllärikurkata jo mut nyt paremmilla laitteilla ja mieskin pääs näkemään. Siellä se venytteli ja oikoi käsiä ja jalkoja, suloinen
näköjään mun viestit ei vaan tuu kokonaan, mut joo, tulkaa kaikki vaan suljettuun ryhmään!
Tänne ei sit varmaan enää tarvi noita päivityksiä?
ei varmaankaan tarvi, jos vaan keskustelu kans siirtyy suljettuun. Kiitos myrtti85 kun hoidit tuota hommaa!
Hei, kirjauduin suljettuun ryhmään, mutta en pääse sen pidemmälle. Pitäiskös sieltä näkyä sitten jo teiddän jonkun kirjoituksia? Kun mä kirjaudun sinne,se pyytää vaan uutta kirjautumista...oon varmaan TOOOOOSI blondi =)
Moi vaan.
Käväisin äsken suljetussa ryhmässä, kiitos anmane kun kuittasit mulle käyttöoikeudet. Aika hiljaista siellä vielä on. Ja lähettäessäni viestin sivu jäi valkoiseksi. Avasin uuden sivun ja sieltä löysin, että viestini oli mennyt perille. Vaikuttaa siltä, että ryhmän sivut jotenkin takkuavat, vai luulenko vain?
Kannattaisin, että pidämme jatkossakin tätä avointa palstaa. Uusien on helpompi ehkä tulla mukaan, kuin yrittää suoraan suljettuun ryhmään. Onko muuten peräti tarkoitus, että jossain vaiheessa emme ottaisi enää uusia jäseniä sinne?
No kuitenkin, minusta voisimme pitää tätä avointa palstaa rinnalla. Ja vaikka kesän alussa voin luoda uuden ketjun ja ottaa päivitysvastuun. Jos siihen asti tätä nyt jollain tavalla päiviteltäis, käykös sulle myrtti?
Tunteista vielä, että itkuherkkyyden lisäksi olen kyllä välillä aika ärhäkkä, myös omille muksuille. Näinkö sitä "vierottaa" 2,5 vuotiasta äidin helmoista, kun uusi vauva kasvaa masussa?
Vauvan liikkeistä, että olen myös tuntenut välillä jotain, mutta epäilen niiden olevan mahan kurinaa. Pieniä supisteluja on ollut, masu tuntuu välillä napakalta ja "toispuoleiselta".
Terv. TaigaQ ja tirppu rv13+5.
Olen Taigan kans samaa mieltä suljetusta. Mun liittymistä ei suljettuun olla edes vielä hyväksytty,joten paaaaaljon ehtii asioita ennen sitä tulemaan ajankohtaiseksi =)
Illalla menin nukkumaan käsi masulla keskittyneesti. Ajattelin pysyväni hereillä jonkin aikaa ja pitäväni ajatukset masussa ja mahdollisissa liikkeissä. No, keskittyminen olikin hyvä unilääke,sillä nukahdin melkosen nopeesti. Että se siitä liikkeiden kuulostelemisesta =) Huvitti oikein yöllä,kun tavanomaisella vessareissulla kävin...
Aurinkoista keskiviikkopäivää !
äityli-72 rv 14+2
Tottakai päivittelen ei ole minulle siitä vaivaa. Nyt varsinkan kun jäin kotiin, kun harjottelu loppui. Niin kaikki päivät aikaa :)
Ja nyt on listaa jopa päivitetty. En ollu huomannu ultra kuulumisia, ja laskettujen siirtymisiä :) Mut nekin on nyt siirrelty oikeille päiville :)
Hei, oon nyt vähän niuho, mutta meidänkin LA siirtyi aiemmaksi ja on nyt 3.10. :)
TaigaQ:Ta tuosta, että jos kesän kynnyksellä loisi uuden ryhmät meille lokakuisille tänne! Ja muutenkin avoin palsta voisi ihan hyvin olla koko ajan rinnalla, juuri sen takia, että jos vielä löytyy "matti myöhäsiä" mukaan niin pääsevät kirjoittelemaan.. Ei välttämättä osaa tuolta ryhmistä alkaa etsimään sitä.. Mä en olisi ikinä löytänyt sitä suljettua ryhmää jos timatti(kohan se oli) ei olisi kertonut, että mistä sen löytää...
En usko, että tätäkään ryhmää kukaan käy lukemassa sillä perusteella, että jos tuntisi jonkun täältä.. Itse mitä lueskelen eri ryhmiä niin itseäni kiinnostaa enempi porukan vointi ja ajatukset, ku ne eivät ole kaikilla samanlaisia niin näkee vähän monesta näkökulmasta.. ja sitten huomaa, että ei ne omat ajatukset niin tyhmiä tai älyttömiä olekkaan...
Nyt meidän koira on nypitty ja olen niin rakastunut koiraani.. En muistanutkaan kuin komea komistus siellä karvan alla onkaan... Toki onhan se ihana ja söpö aina, mut on se niin eriasia olla nypitty ku nyppimätön... Ja nyt loppuu se karvan lähtöki pitkin kämppää... :D
S + pömppis rv 13+2
mulle on sinänsä sama kummassa kirjotellaan, ja tännehän voi jättää ohjeet uusille sinne menemiseen tarvittaessa. en tiedä toimiiko ne miten kun tääkin jökkii niin pahasti ettei enää koskaan tuu tekstit kokonaan... suljetus ryhmäs on se hyvä puoli et ne meidän omat ketjut on löydettävissä samassa paikassa, eli jos esim. huhtikuun asiat on kesken ja toukokuun asiat aloitettu, niin ei tarvi selata o-listalta mihin vanha ketju on pudonnut jos muut ketjut tulis edelle. lisäks siel voi helpommin halutessaan aloittaa eri aiheketjuja, kun tässä nää ketjut venyy aika pitkiksi, jos vaikka haluttais puhua eri ketjuissa yleisistä kuulumisista, synnytyskokemuksista, arkiasioista, imetyksestä, vanhemmista lapsista tms jne. mut tosiaan oikein hyvin voidaan jatkaa juttua täälläkin, kuinka vaan.
oon miettiny tässä jo useampina kertoina että mihinköhän meidän alkuperäisen ryhmän perustaja on hävinnyt??
ultrasta, mä haluisin tietää mutta mies ei vielä tiedä haluaako tietää vai ei.
toinen neuvola oli juuri ja taas sai lippulappusia kotiin vietäväksi. samana päivänä tuli kanssa ekan lääkärikäynnin tulokset. seulontariskit oli 1:75000 ja 1:100000 eli aikast pienet.lisäksi sain vielä flagyl comp kuurin 10pvän kuurin. no onneksi ehtii loppumaan juuri ennen lomaa :)
antaa tulla lunta,räntää,vettä ja loskaa me ollaan viikon päästä toivottavasti auringossa. pääsee poika hiekkarannalle touhuumaan ja ehkä tää vitivalkoinen masu (ja masuasukki) sais kans vähä väriä ja lämpöä
anjema 13+1