Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokamasujen kevät

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 13.10.

Sats/toinen/K-S KS

Ja suunnitelma on täydellisen kuuloinen! Noin se on helpoin koota!

S + uusi öppis rv 9+5 enää 3 viikkoa ultraan!

2/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 14.10 (ainakin vielä), Ronnuli, toinen, K-S KS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs...

LA 21.10

anu82/kolmas/TYKS

Vierailija
4/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 24.10.

Vadelmiina/ensimmäinen/HUS

Vierailija
5/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 10.10. (th:n mukaan)

anmane/toinen/K-S KS

Vierailija
6/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmottautuu anjema/ toinen/ LA 14.10./ HUS

Vierailija
7/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä hmp, kolmas lapsi, LA 1.10 (siirtyy hiukan eteenpäin luultavasti), KYS

8/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuin rupes heti lista syntymään! Musta on kiva värkkää kaikkee tämmöstä koneella xD

Mä nyt teen sillee, et kun tänne huutelette tietoi, ni sen mukaa lisäilen. Kun tos vanhas oli vähän epäselvänä noit.

Myrtti85 & Väiski rv7+2

Vierailija
9/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis LA 12.10.

antju/ensimmäinen/TYKS

Kiva kun jaksat värkkäillä listan :)

Vierailija
10/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tällä erää la 1.10, katotaan hypätäänkö ens viikon ultrassa johokin suuntaan :) Ja tosiaan ensimmäinen lapsukainen ja sairaala on K-S KS.

Vierailija
11/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 8.10

äiti39 / neljäs / Tyks

Vierailija
12/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 16.10

sirpa p. neljäs SeKS

Vierailija
13/214 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 14.10

TaigaQ

kolmas

Hus

Vierailija
14/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 15.10, Rollis88, Ensimmäinen, HUS

Vierailija
15/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 17.10

Timantti76, kolmas, OYS

Kiva, että joku tykkää tämmöisestä värkkäämisestä:).

16/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa olen jatkanu sitä mukaan, kun tietoja on tullut, ja ihan hyvä porukka meil tääl jo kasassa.

Millos muut on suunnitellu että rupee tekee vauvalle hankintoja? Vai onko viel edellisiltä sen verran valmiina, et ei paljon tarvi hankintoja tehdä?

Mä onneton hävitin kaikki vauvan vaatteet ja tavarat, kun oltiin ihan varmoja et ei enää tehdä. Et mul on aikalailla kaikki hommattava uusiks. Mut meinasin et suuremmat (esim.vaunut,sänky yms.) hankinnat jätän vasta syksylle. Vaatteita nyt varmaan tulee osteltua tässä pitkin odotusta. Meinasin olla nyt niin näppärä et ostan aluks vaan ihan 50 ja 56cm vaatteita, ja kun ne sit aikanaan rupee käymään pieneks, niin hommailen seuraavan 60,62 ja 68cm vaatteita, ja samalla myyn noita pieniä pois. Kun en jaksa säilytellä niitä pitkiä aikoja. Et jostain 90cm tytön vaatteita sit alkaa löytymään, kun nuorimmaiselta on niitä jääny varastojen uumeniin kun en ole niit onneks kerenny myymään. Mut jos masus onkin poitsu, niin sit meneekin hankalaks, kun tuo meidän jätkäl on aina ollu vähäsesti vaatteita, ja ne on melkein loppuun käytettyjä.

Ja tulipa mieleen tuolta vanhasta ketjusta Satsin viimisest jutust, et onko tääl muita koira näyttely harrastajia? Kun oon miettiny, kuinka pitkään voin kehässä juosta, niin että se tuntuu hyvältä? Kun olen suunnitellut viel näyttelyt lokakuun alkuun. Sit tietysti vauvan syntymän jälkeen, joudutaan pitää lievä tauko näyttelyist, koska itse en koskaan oo ymmärtäny sitä et ihan pientä pidetään niissä mukana.

Mutta hyvää viikonlopun alkua muille lokamasuille, ja laittakaahan lisää tietoja niin päivittelen niitä sitten :)

Myrtti85 & Väiski rv7+3 ja 3pv ultraan!!

Vierailija
17/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 10.10.

kehrä/ensimmäinen/K-S KS

Vierailija
18/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edessä myös kaikki hankinnat tai voi kai sen kirjoittaa, että saa hankkia kaikkea ihanaa :)

Itse hävitin poikien kaikki vaatteet, sängyn, vaunut, kaukalon yms.. kun erosin heidän isästään. Ei oikein ollut kerrostaloasunnossa tilaa, kun oli tottunut omakotitalossa säästämään kaiken.

Hinku on jo kova päästä hypistelemään kaikkea vauvatavaraa, mutta yritän nyt vielä ainakin tovin malttaa, ennekuin enimmäisen hankinnan teen. Myönnän, että on jo nyt tullut selailtua huutonettiä ja toria, josko löytyisi ihanat vaunut. Ensi viikolla olenkin talvilomalla, joten silloin ajattelin itse lähteä shoppailemaan ensimmäisen äitiysvaatteet :)

Anu ja pikkarainen 8+5

Vierailija
19/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jotain vaatteita jäljellä esikoiselta, mutta osan olen joo hävittänyt minäkin. Yhdistelmä vaunut meillä on tallessa ja niillä ajotaan mennä toisenkin kanssa, koska parempia on vaikea löytää ja tuplat ei mahtuisi eteiseen ja manduca löytyy.. Turvakaukalo löytyy, täytynee kesällä pestä se. Pinnasänky odottaa mökillä käyttäjää.

Hoitopöytä on varastossa ja jos joku haluaa niin voin myydä sen pois, tuli tosi vähän itse sitä käytettyä esikoisella, joten tuskinpa se käyttö nytkään kovin suurta on.

Mä saan alkaa tekemään kesällä pieniä vaippoja, ihanaa! Esikoista en ole koko kestonnut paitsi nyt vasta, mutta eiköhän me aleta kakkosella käyttämään pienestä pitäen ympärivuorokauden kestoja, kun nyt olen huomannu, että yökestot ei oo kertaakaan 2kk aikana vuotanut läpi tai ohi, mut kertakäyttöset on (ja monen merkkisiä on kokeiltu ja isompia ja pienempiä).

Et meidän ei suuria hankintoja ainakaan tarvitse tehdä, kun kaikki onkin tallessa.. Tietysti jotain vaatteita haluan ostaa pikkuselle omia ostaa.. Ja kuten siellä aikasemmassa viesti ketjussa oli niin äitiysavustus otetaan rahana, ostan mielummin itse vaatteita tai teen niin saan varmasti mieleisiäni. Niin ja nyt tiedän millaisia vaatteita on kätevä käyttää ja mistä tykkään... Itse haaveilen pikkuiselle sellaisesta pussi mallisesta toppapuvusta, mutta saas nähdä kuin käy..

Itselle olen ajatellut ostaa ehkä jonkinlaiset toiset pitkälahkeiset äitiyshousut, farkut on jo ja caprit ostin käytettynä joku aika sitten. Imetyspaitoja pitää sitten ostaa olen kyllä aatellut tehdä itsekin, mut edelliset kerkesin myydä jo eteen päin... :)

Meillä ei käydä koiranäyttelyissä, mutta nypittävä koira pitää nyppiä ja tällä kertaa päätimme ettemme itse nypi vaan viedään nypittäväksi niin on helpompaa... Mutta jos jaksaa niin miksipä ei sitä voisi koira näyttelyissä kehään viedä loppumetreille saakka viedä jos itse jaksaa ei kai siinä mitään rajaa ole.. Oman voinnin mukaan..

Itse olen miettinyt, että kauankohan pystyn kantamaan manducassa esikoista niin nyt se ongelma sitten ratkesi, kun naapuri sanoi että saan liinan sitten lainaan kun en enää reppua pysty käyttämään.. Liinalla pystyy kantamaan isollakin mahalla jos vain jaksaa kantaa... :D

S + uusi öppis rv 9+6 20 päivää ultraan

Vierailija
20/214 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy suurin piirtein kaikki valmiina. Onneksi, en nimittäin pidä ostoksilla käymisestä. Ja kun olen kokeillut 2,5vuotiaan ja vuosikkaan kanssa käydä ostoskeskuksessa, niin sieltä ollaan aika äkkiä takaisin autossa :). Netistä tilaankin suurimman osan lastenvaatteista.

Meillä on yhdistemävaunut ja tuplikset, just käytiin ostamassa seisomalauta, että saan vähän taukoa tuplisten lykkimisestä:). Esikoinen jaksaa kuitenkin jo lyhyitä matkoja kävellä. Ainoastaan turvakaukalo pitää ostaa, kun vanhemmilla lapsilla on ollut siskoltani lainassa kaukalo ja nyt siskon miehen sisko (:)) on raskaana, niin ajateltiin, että ehkä niiden vuoro nauttia siitä.

Otan kyllä äitiyspakkauksenkin. Olen palauttanut kaikki lainassa olleet pikkuvauvojen vaatteet ja kun tää pyykkäystahti on nykyään niiiiin hidas, kun sitä pyykkiä on yks kodinhoitohuone täynnä, niin tarvin jotain kuitenkin lisää. Haluan sen paketin siksikin, että minusta sen paketin saaminen tuntuu yhteiskunnan onnittelulta, kun vauva on tulossa... Ehkä kuulostaa vähän oudolta:D, mutta se on yks ihana onnenpäivä kun paketin saa hakea postista. Ja haluan jotain niistä paketeista säilyttää kullekin lapselle.

Vaippoja innostun ehkä tilaamaan, vaikkei yhtään kyllä tarvis, mutta niihin iskee hillitön hinku kun rupeaa vaippasivuilla pyörimään.

Sats, meillä esikoinen on ollut täyskestoilija ja olikin ihan hirveän suuri pettymys, kun pikkukakkonen on ollut kaikille villalaaduille allerginen. Ollaan sit öisin käytetty kertsejä, kun en tykkää öitä vetää PULleilla, ajatus litimärästä vaipasta PULin alla ei miellytä. Ja sama kokemus meillä, kertsit ne vasta läpi vuotaakin. Toivottavasti villahousut passaa kolmoselle!

Myrtti, meiän pikkukakkoselle ei kyllä syntyessäänkään oikeen mahtuneet 56-koon vaatteetkaan :).

Aurinkoisia päiviä!

Timantti 9+2