Kuinka joku voi maksaa käsilaukusta yli 1000 euroa?!?!
Näin kollegalla ihanan laukun. Kysyin, että mistä se on. Se oli Burberryn, mutta ei siis sitä ruutua. Tosi kaunis. Hintaa ei meinannut ensin sanoa, mutta myönsi että oli yli 1000 euroa. Apua. Siis... Miten? En kehdannut kysyä. Miksi?
Kommentit (122)
lauantaina Espalla Louis Vuittonin liikkeessä käyviä ihmisiä. Onhan ne laukut ihania, mutta siis hei, haloo, miksi ihmeessä pistää tuollainen summa laukkuun?? Olisi kiinnostava ihan oikeasti tietää, mitä ostajan päässä liikkuu.
En uskaltaisi edes kulkea kadulla tonnin maksaneen käsilaukun kanssa. Pelkäisin että se ryöstettäisiin. En myöskään koskaan osta uutta autoa, koska sen arvo laskee niin älyttömän nopeasti.
Ei tuossa ole mitään ihmettelemistä.
Minä taas en tajua niitä, jotka ostavat feikkilaukkuja tyyliin Vuitton, kun rahaa aitoon ei ole ja "merkki" pitää näkyä.
mutta ei ole varaa.
Miksi? Jos se on täydellinen (=ulkonäkö, laatu), tarkoitus on käyttää sitä vuosia ja rahaa on niin miksei?
Itse ajattelen, että jokaisella on paheensa. En tupakoi, en juo, en syö roskaruokaa, mutta tykkään kalliista laukuista, kengistä ja vaatteista. Kaapissani on melkoinen kokoelma kauniita ja kalliita merkkilaukkuja, ja käytän niitä joka päivä,arkena ja pyhinä. Vaihdan laukkua sopivaksi vaatteisiin, kokonaisuuteen.
Ei niitä rahoja täältä kukaan mukaan saa, joten parempi nauttia nyt kun voi. Lapset ja lapsenlapset saavat itse tienata omaisuutensa.
joka kestää kymmeniä vuosia, voi maksaa yli 1000 euroa? Onko jotenkin parempi ostaa viidenkympin laukkuja kolme vuodessa?
järjenjättiläinen joka idean keksi helppoon rahastukseen. Ihminen menee mukaan mitä ihmeellisimpiin hullutuksiin. Idea on että vedotaan tunteisiin, on puhtaasta uskosta kysymys.
Eräs tunnettu psykologi luennoi ihmislapsen tarpeista. Pieni lapsi ei katso mitä sinulla on päälläsi. Lapselle on täysin merityksetöntä kaikki krääsä ympärilläsi. Kaikkein tärkeintä on rakkaus turva ja syli.
Eli kyllä se tietynlaisesta tyhmyydestä kertoo, jos laukkuun jonka valmistus materiaaleineen maksaa alle 10 euroa maksaa laukusta reippaasti yli 1000 euroa. Jos asioita tarkastellaan faktoina ihmistä voidaan manipuloida huiputtaa tehokkaasti ja rahat mietis mihin ne menevät :D
Toinen rahastus on kalliit parfyymiit. Niiden valmistus se vasta halpaa onkin :)
tuon rahan matkusteluun. Ei kaikille ole vaatteet jne tärkeitä
Tyhmää kuluttaa matkusteluun kun vaan taudit jää siitä ja ehkä valokuvia jos ei vahingossa paina deleteä. Siinä vasta tyhmä rahareikä. Parempi tuo laukku. On edes jotain perillisille annettavaa.
kuinka ne on niin ylivoimaisen hyviä. Pöh nahkalaukut on hyviä mutta niitä saa jo satasella.
Jälleenmyyntiarvo, käsilaukku on käyttöä varten. Edes se kallis laukku ei pysy kauniina jos on käytössä. Ne onkin kai hyllyssä ja silloin tällöin kädessä.
Todellinen syy on Status. Todistellaan kuinka on varaa tai leikitään hienoa ostamalla laukku velaksi. (tätä ei kukaan myönnä)
Minäkin muuten ostin ihanan laukun jota myös kovasti ihaillaan. Maksoi 80€, ei ole nahkaa, mutta kestaa minkä kestää. Minulla on myös ajattomia nahkalaukkuja joista vanhimmat jo 20 vuotta vanhoja. Mutta joskus haluan jonkun pirteän muotiluomuksen.
kun sitä pitää hyvin ja hoitaa.
Esimerkiksi Vuittonin Neverfullin kädensijat kestävät 200 kg painon. Satasen laukku, vaikka olisi nahkaa, ei kestä... la turha viisastella, että kuka kantaisi mitään 200 kg painoista Vuittonissaan, kysymys on siis puhtaasta laadusta ja kestävyydestä.
järjenjättiläinen joka idean keksi helppoon rahastukseen. Ihminen menee mukaan mitä ihmeellisimpiin hullutuksiin. Idea on että vedotaan tunteisiin, on puhtaasta uskosta kysymys.
Eräs tunnettu psykologi luennoi ihmislapsen tarpeista. Pieni lapsi ei katso mitä sinulla on päälläsi. Lapselle on täysin merityksetöntä kaikki krääsä ympärilläsi. Kaikkein tärkeintä on rakkaus turva ja syli.
Eli kyllä se tietynlaisesta tyhmyydestä kertoo, jos laukkuun jonka valmistus materiaaleineen maksaa alle 10 euroa maksaa laukusta reippaasti yli 1000 euroa. Jos asioita tarkastellaan faktoina ihmistä voidaan manipuloida huiputtaa tehokkaasti ja rahat mietis mihin ne menevät :D
Toinen rahastus on kalliit parfyymiit. Niiden valmistus se vasta halpaa onkin :)
10 euroa :D
Kuinkahan halvalla ne saa valmistettua - Länsi-Euroopassa siis? 20 eurolla?
Mulla on pankkitilille erikseen varattu 1500 euroa siltä varalta, että jos ja kun SE laukku tulee eteen, ostan sen heti. Se täydellinen, just mun laukku.
Eipä ole tullut. Olen katsonut reissuilla läpi kaikki Vuittonit ja Lansonit ja mitä näitä on. Vielä ei ole tullut vastaan sitä ihaninta laukkua, joka on niin upea, että pulitan siitä tuon summan.
Nyt käytän n. 200-500 euroa maksaneita Marc Jacobsin, Donna Karanin ja Longchampin laukkuja. Kyllin laadukkaita nekin, tuota Jacobsia olen käyttänyt kohta vuoden arkilaukkuna ja se on yhä kuin uusi. Joku halvempi laukku olisi tässä käytössä ollut jo entinen.
Mulberryä ajattelin joskus, kun ystäväni siitä niin meuhkosi. Mutta en ole nähnyt vielä yhtään sellaista Mulberryn laukkua, josta tykkäisin. Eivät ole vaan mun tyyliä.
edes sitä tonnia. Jotkuthan perustelee tuota että se on "sijoitus" - mihin? Käytetystä laukusta saa varmaan omansa pois jos se on siisti mutta sittenhän sitä ei voi käyttääkään.
Nautin elämästäni katselessani häntä. Olemme olleet naapureita yli kaksikymmentä vuotta. Vanhentuessaan hän on alkanut lipsua minun tyyliini :D Olen varmasti lyhentänyt hänen elämäänsä 10-vuodella koska en ylety hänen tasolleen. Ja ihan oikeesti se ihminen luulee olevansa parempi kuin minä koska olkapäällä keikkuu 1200-euron laukku. Rahat laukkuun ei ole tulleet työtä tekemällä vaan verottajaa kiertämällä ja huiputamalla hyväuskoisia ihmisiä.
Rakastan naapuriani. Hän ei ole vielä oivaltanut tärkeintä elämässä.
joka ostaa ihan normaaleja tavaroita, samoja kuin taviksetkin. Heillä on miljoonaomaisuus, yrityskaupoilla saatu.
Tuttavani oli ostanut jonkun tekonahkaisen (muovisen?) Burberryn joka oli maksanut ~450€.. olin hieman sanaton.. En hinnasta vaan siitä laukun laadusta hintaan nähden..
Kun ei ne vaatteet näytä hyvältä kuin pitkän nälkäkurjen päällä.
Kaikille mahtuu sama laukku, pätkät, pullerot ja pallerot voivat tyytyväisenä käyttää samaa tuotetta kuin vaikka Victoria Beckham.
Sitten vielä uskotellaan kuinka ns. harvinaisia ne on ja ripotellaan vähän kerrallaan markkinoille. Silti jollain lentokentällä niitä onkin rivitolkulla.
Ja tollot ostaa ja maksaa tunteakseen itsensä paremmaksi.
Jos materiaalina ei käytetä timantteja, kalliita höyheniä tai kärmeestä kiskottua nahkaa päästään helposti 10 euroon. Av-mammojen kalliiden laukkujen valmistus on todella halpaa :D
kassi, johon laitetaan mukana kujetettavat tavarat.
Älykkäät kauppiaat ovat keksineet rahastaa laukuilla. Tyhmät mammat maksavat niistä maltaita ja luulevat olevansa hienoja ja yksilöllisiä ja arvokkaita ihmisiä kun heillä on 1000 euron laukku olallaan.
Siis ihan tajuttoman säälittävää. Mä en voi käsittää miten herkkäuskoinen pitää olla, että menee tuommoseen halpaan ja sitten vielä kehuskelee laadulla.
Juu, varsinaista laatua. Mä katselin kerran yhtä kalliimpaa merkkilaukkua kaupassa ja myyjä avuliaana tuli mulle sitä esittelemään. Myyjä otti laukusta niitä täytepapereita pois ja kas kummaa, vetoketju ei mennytkään kiinni vaan vedin jäi myyjän käteen. Oli hän pikkusen nolona mutta mua huvitti.
Naapurina asuu hienostorouva. Nautin elämästäni katselessani häntä. Olemme olleet naapureita yli kaksikymmentä vuotta. Vanhentuessaan hän on alkanut lipsua minun tyyliini :D Olen varmasti lyhentänyt hänen elämäänsä 10-vuodella koska en ylety hänen tasolleen. Ja ihan oikeesti se ihminen luulee olevansa parempi kuin minä koska olkapäällä keikkuu 1200-euron laukku. Rahat laukkuun ei ole tulleet työtä tekemällä vaan verottajaa kiertämällä ja huiputamalla hyväuskoisia ihmisiä.
Rakastan naapuriani. Hän ei ole vielä oivaltanut tärkeintä elämässä.
Tarkkaanpa sä naapurisi "huiputamiset" ja luulemiset tiedät. Ettei oliskin niin, että oma alemmuudentuntosi pistää sinut luulemaan asioita...
rakastan laukkuja! Ostan kylläkin vain nahkaisia laukkuja mutta pointti ole se hinta tai merkki, voin siis ostaa ihan "merkittömän" laukunkin mutta jos ihastun johonkin laukkuun joka sattuu olemaan merkkilaukku niin ostan sen hinnasta huolimatta. Kallein laukkuni on Mulberryn laukku mutta ihan yhtä lailla tyytyväisenä käytän niitä merkittömiä, halvempia laukkuja.