Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku voi maksaa käsilaukusta yli 1000 euroa?!?!

Vierailija
15.03.2012 |

Näin kollegalla ihanan laukun. Kysyin, että mistä se on. Se oli Burberryn, mutta ei siis sitä ruutua. Tosi kaunis. Hintaa ei meinannut ensin sanoa, mutta myönsi että oli yli 1000 euroa. Apua. Siis... Miten? En kehdannut kysyä. Miksi?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa. :) Mitä väliä, muodostuuko jonkun tuotteen hinta materiaalista, käsityön kustannuksista, veroista, mainoskuluista, suunnittelijan palkasta vai mistä yhteensä. Jos hinta on ostajalle sopiva ja hän haluaa tuotteen sillä hinnalla, niin hän sen ostakoon.

Kun käyn ravintolassa syömässä, en mieti hiki otsalla, miten paljon säästäisin jos tekisinkin tämän ruoan itse kotona. Eikä minua häiritse, että viinilasin hinnalla saisin alkosta pullollisen kun olen kerran halunnut tulla sen ravintolaan nauttimaan. Saatan ostaa leikkokukkia, vaikka niitä kasvaa kesällä ulkonakin ja ne kuolevat nopeasti pois. Mitä turhuutta, apua! Autoa ostaessa otan sen mielellään kaikilla lisävarusteilla ja ajattelen että se on se kokonaisuuden hinta, turha puntaroida joka lisävarustetta erikseen elleivät sitten ole ihan turhia.

15-25-vuotiaana ostelin laukkuja varmaan keskimäärin kerran kuussa ja hintahaitari oli 10-50e. Nopealla laskutoimituksella olen siis kymmenessä vuodessa käyttänyt jotain 1200-6000 euron väliltä halpoihin tusinalaukkuihin. Kivojahan ne monet olivat, ja usein raaskin heittää rakkaan laukun pois vasta kun se oli kulunut aivan hirveän näköiseksi, vuori täynnä reikiä tai lukot hajonneet. Toisaalta monta laukkua olen napannut mukaan alelaarista enkä ole kertaakaan käyttänyt. Joukossa on ollut myös nahkalaukkuja, mutta eivät nekään sen kummemin ole kestäneet vuosikausia rispaantumatta ja hajoamatta.

Viime vuonna olen ostanut tasan yhden laukun, joka maksoi yli 500 mutta alle 1000 euroa. Sitä olen käyttänyt aika paljon ja ollut tyytyväinen. Tänä vuonna ostan varmaan toisen saman hintaluokan pienemmän laukun jos rahaa on sopivasti ja oikein mieleinen ja monikäyttöinen löytyy. Sitten en tiedäkään tarvitsenko enää laukkuja vuosikausiin.

sun aivoja manipuloidaan. Manipulointi on onnistunut hyvin sun ei tarvii enää edes miettiä mitä sä teet.

Ilman laukkujakin ihminen selviää hengissä.

Vierailija
42/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoisäni on suutari ja on tehnyt minulle käsin pari laukkua. Kysellessäni on kertonut mitä amteriaalit ovat maksaneet ja paljonko aikaa on mennyt laukkujen tekoon - ja paljonko olisi mennyt jos siinnä olisi ollut lisänä ekstrahihnoja, saumoja yms. Ei ole kuule laadukkaan nahkalaukun teko niin halpaa kuin väität.

Sinä kun tiedät mitä miettiminen maksaa niin laita vähän numeroita kehiin.

Tästä on tehty tutkimus mitä se laukun teko oikeasti maksaa. Yritys salaisuuksia ei tietenkään voida julkaista. Kyllä te olette hölmöjä ei muuta voi sanoa :D

joita Suomessakin ostetaan pilvinpimein tehdään juuri sarjatyönä. Sama malli löytyy naapurin Pirkolta tai Kaijalta. Se on se NIMI jolla lyödään rahoiksi. Siellä ei yksi tai edes kaksi suutaria valmistele laukkuja. Tavallisella saumurilla siellä päristellään vuorikankaita ja nahkaa ommellaan samoilla nahkakoneilla kuin muissakin tehtaissa. Usko nyt ettei se laukun valmistus josta löytyy samasta sarjata tuhansia kappaleita maksa maltaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin niitä vastaan hyökätään yhtä voimakkaasti kuin laukkuja.

sun aivoja manipuloidaan. Manipulointi on onnistunut hyvin sun ei tarvii enää edes miettiä mitä sä teet.

Ilman laukkujakin ihminen selviää hengissä.

Vierailija
44/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran kaikki syntyvät yhtä halvalla?

Muistaakseni esim. Hermesin Kelly-laukut tehdään pitkälti käsin, siksi niillä onkin huikea hinta ja monen vuoden jonotuslista.

joita Suomessakin ostetaan pilvinpimein tehdään juuri sarjatyönä. Sama malli löytyy naapurin Pirkolta tai Kaijalta. Se on se NIMI jolla lyödään rahoiksi. Siellä ei yksi tai edes kaksi suutaria valmistele laukkuja. Tavallisella saumurilla siellä päristellään vuorikankaita ja nahkaa ommellaan samoilla nahkakoneilla kuin muissakin tehtaissa. Usko nyt ettei se laukun valmistus josta löytyy samasta sarjata tuhansia kappaleita maksa maltaita.

Vierailija
45/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran kaikki syntyvät yhtä halvalla?

Muistaakseni esim. Hermesin Kelly-laukut tehdään pitkälti käsin, siksi niillä onkin huikea hinta ja monen vuoden jonotuslista.

Sinä et tarvitse sitä Hermersin Kellyä :D

Sinut on vaan saatu uskomaan niin.

Vierailija
46/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laukkua kyllä tarvitsen, siinä on kätevä kantaa tavaroita ;)

Sinä et tarvitse sitä Hermersin Kellyä :D

Sinut on vaan saatu uskomaan niin.

Vierailija
47/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten näin suuret massat on saatu juoksemaan niiden perässä, kun ne eivät ole edes hyvän näköisiä. Ainoa mikä niissä maksaa on merkki, 'laatu' on ihan sama luullakseni noin 50 eurosta ylöspäin...

Vierailija
48/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa vouhkaa toisten ostoksista???

Kateutta?? Minua ei pätkääkään hetkauta jos naapurin Irma on ostanut vaikka 5000 euron laukun, so what???

Onko nämä suuvaahdossa voohkaajat ja tuomitsijat kateellisia? Mitä väliä sillä on, mitä se työkaveri/tuttu/naapuri on rahoillaan ostanut, kunhan on laillista.

Naapurin Pertti laittaa kaikki rahansa uuten Mersuun joka toinen vuosi, kiva juttu, hänelle se tuo iloa!

Pertin lapsi Sanni harrasta ratsastusta ja laittaa kaikki rahansa hevosiin ja ratsastukseen, kiva että tytöllä on harrastus, eikä riehu kartsalla rikkomassa paikkoja!

Työkaveri osti kalliin merkkilaukun, joka kaunis ja laadukas. Kiva juttu, jos itse haluaisin, alkaisin itsekin säästämään laukkuun, jos sellaista tarpeeksi paljon itsekin haluan.

Haloo, mitä se toisten ostokset on teiltä pois???

Joku tykkää ostaa merkkilaukkua, tai merkkivaatteita, miksi niitä haukutaan, mutta ei sitten haukuta, jos ostetaan 50 kertaa kalliimpi auto, auton kun voisi ostaa kymmenesosanhinnallakin.

Miettikää miksi suuvaahdossa haukutte hienostelijoiksi niitä jotka tykkäävät ostaa eri asioita kuin vaahtoajat. Olette kateellisia ja katkeria, alkakaa elää sitä omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää -haluamallaan tavalla.

Itse ylennätte itsenne halveksimalla ihmisiä jotka elävät elämäänsä eritavalla kuin itse elätte! Ketkähän ne ylpeät ihmiset ovat??

Vierailija
49/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta laukuista hintahaarukalla 10-250 e. Ne 50 laukut ovat yhtä huonoja kuin 20 laukut, mutta ero 50 ja 100 e laukun välillä on jo huima.

En ymmärrä, miten näin suuret massat on saatu juoksemaan niiden perässä, kun ne eivät ole edes hyvän näköisiä. Ainoa mikä niissä maksaa on merkki, 'laatu' on ihan sama luullakseni noin 50 eurosta ylöspäin...

Vierailija
50/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä hyviä puolia. Todella laadukas laukku kestää, se voi olla ajaton eli ei mene pois muodista, ei jää koskaan pieneksi toisin kuin vaatteet ja kengät. Ja onhan se ekologista, että ostaa yhden laukun, käyttää sitä koko loppuelämänsä ja parhaassa tapauksessa jättää perinnöksi tyttärelle. En kyllä tiedä tyytyvätkö luksuslaukkujen ostajat yhteen laukkuun...:-)

Vierailija
51/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa vouhkaa toisten ostoksista??? Kateutta?? Minua ei pätkääkään hetkauta jos naapurin Irma on ostanut vaikka 5000 euron laukun, so what??? Onko nämä suuvaahdossa voohkaajat ja tuomitsijat kateellisia??

Ymmärrän hyvin monia kalliita asioita, mutta nuo merkkilaukut ovat silmäänpistävän järjettömiä. "Merkkilaukku joka on kaunis ja laadukas", hmmm, itse en vain näe kauneutta enkä erityisempää laatuakaan. Näen vain, että joku on maksanut pelkästä merkistä. Auton ostaja saa rahallaan melko hyvän kulkuneuvon ja ratsastuksen harrastaja oikeita elämyksiä, laukun ostaja pelkkiä mielikuvia.

Vierailija
52/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä hyviä puolia. Todella laadukas laukku kestää, se voi olla ajaton eli ei mene pois muodista, ei jää koskaan pieneksi toisin kuin vaatteet ja kengät. Ja onhan se ekologista, että ostaa yhden laukun, käyttää sitä koko loppuelämänsä ja parhaassa tapauksessa jättää perinnöksi tyttärelle. En kyllä tiedä tyytyvätkö luksuslaukkujen ostajat yhteen laukkuun...:-)

Sen kun vain näkisi :)

Vierailija
53/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa vouhkaa toisten ostoksista???

Kateutta?? Minua ei pätkääkään hetkauta jos naapurin Irma on ostanut vaikka 5000 euron laukun, so what???

Onko nämä suuvaahdossa voohkaajat ja tuomitsijat kateellisia? Mitä väliä sillä on, mitä se työkaveri/tuttu/naapuri on rahoillaan ostanut, kunhan on laillista.

Naapurin Pertti laittaa kaikki rahansa uuten Mersuun joka toinen vuosi, kiva juttu, hänelle se tuo iloa!

Pertin lapsi Sanni harrasta ratsastusta ja laittaa kaikki rahansa hevosiin ja ratsastukseen, kiva että tytöllä on harrastus, eikä riehu kartsalla rikkomassa paikkoja!

Työkaveri osti kalliin merkkilaukun, joka kaunis ja laadukas. Kiva juttu, jos itse haluaisin, alkaisin itsekin säästämään laukkuun, jos sellaista tarpeeksi paljon itsekin haluan.

Haloo, mitä se toisten ostokset on teiltä pois???

Joku tykkää ostaa merkkilaukkua, tai merkkivaatteita, miksi niitä haukutaan, mutta ei sitten haukuta, jos ostetaan 50 kertaa kalliimpi auto, auton kun voisi ostaa kymmenesosanhinnallakin.

Miettikää miksi suuvaahdossa haukutte hienostelijoiksi niitä jotka tykkäävät ostaa eri asioita kuin vaahtoajat. Olette kateellisia ja katkeria, alkakaa elää sitä omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää -haluamallaan tavalla.

Itse ylennätte itsenne halveksimalla ihmisiä jotka elävät elämäänsä eritavalla kuin itse elätte! Ketkähän ne ylpeät ihmiset ovat??

Tässä yritetään vain selittää ilmiötä miten ihminen saadaan/menee mukaan järjettömyyteen. Ei maailma oikeesti niitä kalliita kässyköitä tarvitse. Jos ilmiössä tapahtuisi se muutos, että hinta laskisi todelliseen arvoon ei niitä ainakaan rikkaat ostaisi :) Ymmärsitkö mistä oikeesti on kysymys? Aivoissa tapahtuneesta nyrjähdyksestä.

Vierailija
54/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon rahan matkusteluun. Ei kaikille ole vaatteet jne tärkeitä

Vierailija
55/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ne on niin ylivoimaisen hyviä. Pöh nahkalaukut on hyviä mutta niitä saa jo satasella.

Jälleenmyyntiarvo, käsilaukku on käyttöä varten. Edes se kallis laukku ei pysy kauniina jos on käytössä. Ne onkin kai hyllyssä ja silloin tällöin kädessä.

Todellinen syy on Status. Todistellaan kuinka on varaa tai leikitään hienoa ostamalla laukku velaksi. (tätä ei kukaan myönnä)

Minäkin muuten ostin ihanan laukun jota myös kovasti ihaillaan. Maksoi 80€, ei ole nahkaa, mutta kestaa minkä kestää. Minulla on myös ajattomia nahkalaukkuja joista vanhimmat jo 20 vuotta vanhoja. Mutta joskus haluan jonkun pirteän muotiluomuksen.

Vierailija
56/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olisi varaakin tonnin veskaan, mutta olen tyytynyt noin 500e maksimissaan laukkuihin. Nekin kestävät hyvin se 3-5 vuotta jonka käytän (aina yksi laukku kerrallaan). En vaihtele siis veskaa asun mukaan koskaan.

Vierailija
57/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan näe tarvetta tuollaisille käsilaukuille. Miksi! Rahaa voisi varmasti käyttää johonkin järkevämpään. Usein kyse shoppailuholismista, joka peittää sisäistä tyhjyyttä ja myös monilla näyttämisen halua esiintyä statussymbolien kanssa. Mielestäni osoittaa vain tyhmyyttä.

Vierailija
58/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään etsinyt täydellistä käsilaukkua. Katsoin halvat, kalliit, siltä väliltä. Sitten se löytyi - ja en todellakaan tiennyt merkistä mitään. Ihastuin ensin laukkuun, sitten katsoin hinnan ja totesin, että voi %&¤&/!

Mutta se oli ja on ihan täydellinen, joten rahat pöytään ja laukku minulle. En ole katunut. Jos hyvän löytää, pitää ostaa pois, jos on rahaa.

Vierailija
59/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ei oikeasti voi edes kadehtia. Mulle tulee pikemminkin sellanen olo, että onpa säälittävää maksaa laukusta noin paljon.

Vierailija
60/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat luksusta jos on rahaa ja toiset haluavat myös leveillä asialla. Kyllä minäkin hankkisin tuliterän ison Audin pihaan jos olisi tarpeeksi pätäkkää, mutta kun ei niin ei.

Ja jos on tarpeeksi rahaa, se on aivan se ja sama mitä ne tavarat maksavat. Saapahan juuri sellaisen kuin haluaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan