Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku voi maksaa käsilaukusta yli 1000 euroa?!?!

Vierailija
15.03.2012 |

Näin kollegalla ihanan laukun. Kysyin, että mistä se on. Se oli Burberryn, mutta ei siis sitä ruutua. Tosi kaunis. Hintaa ei meinannut ensin sanoa, mutta myönsi että oli yli 1000 euroa. Apua. Siis... Miten? En kehdannut kysyä. Miksi?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten monen "puupennin" arvosta laukun suunnitteluun ja valmistamiseen menee suunnittelu- ja työaikaa + materiaaleja. Opettaa laivan buffetissa venäläisille tapoja? Voi LUOJA, siinä on mamma missiolla... :D

ketjun läpi, enkä voi kuin ihmetellä teitä jotka jauhatte tuota status -sontaa.

Eikö (mitä ilmeisemmin) pieniin mieliinne ole koskaan juolahtanut että tonnin (tonni on melko pieni raha kun Laukuista puhutaan) laukun ostaja saattaa pitää kyseistä tavaraa yksinkertaisesti kauniina, ihanana, hienona...?

Itselläni on useampi huomattavan kallis laukku, ja voin vakuuttaa, etten niitä hankkiessani ole miettinyt punaisen puupennin vertaa mitä joku jossain minut nähdessään näkee, tai ajattelee.

Pieni on mieli ihmisellä joka peräsuoli ulkona tuskailee ventovieraiden laukku-, auto-, vaate- tms hankintoja.

No, nytpä tiedän ensi kerralla mitä te kyttäätte.

Hölmö! Pointti ei ole se mitä muut ajattelee vaan se että todellisuudessa ne kässyköiden valmistus ei maksa puupennin vertaa.

Luodaan luomus se ei maksa mitään (ihmisen päässä kyhätty) Kässykällä vedotaan ihmisen mieleen. Laitetaan helvetillinen hinta ja mitä ihminen ajattelee. Sen täytyy olla todella hyvä koska hinta on pilvissä. Se luo myöskin statuksen johon muilla ei ole varaa. Hei minä erotun muista. Ihmistä huijataan koska tiedetään mielen mekanismi. Liikutaan moraalittomuuden rajalla.

Veli venäläisistä voi mainita sen että suomalaiselle pojalle maa on paratiisi. Hänenkin naamasta näkee että votka on maistunut. Maan vapauduttua moraalittomuus pääsi kukoistamaan. Kommunismin vaikutteet pysyvät pitkään. Millä sitä näytetään muuta kuin turhalla sälällä. Nyt päästään vihdoinkin shoppailemaan. Venäläinen kasvatus perustuu ja on perustunut siihen että "me ole jotain ja muut ei ole mitään" siellä ei nöyristellä. Venäläinen kävelee korskeasti yli toisten. Meidän suomalaisten kasvatus on ollut ja tulee aina olemaan toista. Koska maamme on pieni valtio meidän on oltava monissa asioissa nöyriä.

Laivan bufeessa on tullut opetettua venäläisille pohjoismaisia tapoja. Heidän ylpeytensä on pöyristyttävää. On mietittävä tarkkaan miten sanansa asettaa että tulee ymmäretyksi. Heille on äärettömän loukkaavaa toisten neuvot. He saattavat nyökytellä mutta sydänmessään he halveksivat kaikkia neuvon antajia. Näin venäläinen on kasvatettu.

Lue oma tekstisi läpi ja mieti sitten ketä sinä voit nimitellä hölmöksi.

Vierailija
22/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoteko on ostaa kunnollinen kalliimpi tuote sen sijaan että laittaisi rahansa halpiksiin, jotka eivät kestä mitään. Ja jotka on teetetty vinkuintiassa lapsilla huonoissa oloissa. Saisitte hävetä, jotka ostate näitä made in China -tuotteita

Nahkalaukkua ekologisempi on vaikka huovutettu laukku. Kaverilla on sellainen ja tosi tyylikäs onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö (mitä ilmeisemmin) pieniin mieliinne ole koskaan juolahtanut että tonnin (tonni on melko pieni raha kun Laukuista puhutaan) laukun ostaja saattaa pitää kyseistä tavaraa yksinkertaisesti kauniina, ihanana, hienona...?

Itselläni on useampi huomattavan kallis laukku, ja voin vakuuttaa, etten niitä hankkiessani ole miettinyt punaisen puupennin vertaa mitä joku jossain minut nähdessään näkee, tai ajattelee.

Pieni on mieli ihmisellä joka peräsuoli ulkona tuskailee ventovieraiden laukku-, auto-, vaate- tms hankintoja.

Hölmö! Pointti ei ole se mitä muut ajattelee vaan se että todellisuudessa ne kässyköiden valmistus ei maksa puupennin vertaa.

Luodaan luomus se ei maksa mitään (ihmisen päässä kyhätty) Kässykällä vedotaan ihmisen mieleen. Laitetaan helvetillinen hinta ja mitä ihminen ajattelee. Sen täytyy olla todella hyvä koska hinta on pilvissä. Se luo myöskin statuksen johon muilla ei ole varaa. Hei minä erotun muista. Ihmistä huijataan koska tiedetään mielen mekanismi. Liikutaan moraalittomuuden rajalla.

Veli venäläisistä voi mainita sen että suomalaiselle pojalle maa on paratiisi. Hänenkin naamasta näkee että votka on maistunut. Maan vapauduttua moraalittomuus pääsi kukoistamaan. Kommunismin vaikutteet pysyvät pitkään. Millä sitä näytetään muuta kuin turhalla sälällä. Nyt päästään vihdoinkin shoppailemaan. Venäläinen kasvatus perustuu ja on perustunut siihen että "me ole jotain ja muut ei ole mitään" siellä ei nöyristellä. Venäläinen kävelee korskeasti yli toisten. Meidän suomalaisten kasvatus on ollut ja tulee aina olemaan toista. Koska maamme on pieni valtio meidän on oltava monissa asioissa nöyriä.

Laivan bufeessa on tullut opetettua venäläisille pohjoismaisia tapoja. Heidän ylpeytensä on pöyristyttävää. On mietittävä tarkkaan miten sanansa asettaa että tulee ymmäretyksi. Heille on äärettömän loukkaavaa toisten neuvot. He saattavat nyökytellä mutta sydänmessään he halveksivat kaikkia neuvon antajia. Näin venäläinen on kasvatettu.

oma tekstisi läpi ja mieti sitten ketä sinä voit nimitellä hölmöksi.

eikä mieti mistä se hinta koostuu. Se koostuu tyhjästä. Tietyn tyyppiset ihmiset kävelevät suoraan sinne tiskille missä hinnat hipovat pilviä. Hölmöläisen lamppu vilkkuu yläpuolella :D

Hölmöllä on tietenkin hyvät syyt ostoonsa. 99,2% ne on tunneperäisiä.

Ottakaa ihmiset asioista selvää :D

Vierailija
24/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monen mielestä on ok laittaa 1000 e matkustamiseen, kirjoihin, elektroniikkaan, urheiluvälineisiin jne. mutta ei missään tapauksesa laukkuun. Jos on 2 ihmistä ja toineen ostaa tonnin laukun ja toinen tonnin soittimen niin se laukun ostanut on paha ja kamala vaikak käyttäisi laukkua yhtä paljon kuin se toinen sitä soitinta...

Jokainen saa toki rahallaan ostaa mitä haluaa. Mutta itse ymmärrän hyvin matkustamisesta, kirjoista ja soittimista maksamisen. Niistä saa elämyksiä ja kokemuksia, soittimella voi toteuttaa itseään... Ja ei ole mahdollista ehkä saada yhtä hyvää korvaavaa tuotetta halvemmalla. Laukun sen sijaan voi korvata toiselle ja itse en saa mitään laukun omistamisesta. Minulle se on tarve-esine - toki sen on oltava tyyliini sopiva, mutta rahaa en suostu laukkuun juurikaan laittamaan. Olen iloinen, jos kirpparilta saan halvalla hienon laukun :)

Vierailija
25/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten monen "puupennin" arvosta laukun suunnitteluun ja valmistamiseen menee suunnittelu- ja työaikaa + materiaaleja. Opettaa laivan buffetissa venäläisille tapoja? Voi LUOJA, siinä on mamma missiolla... :D

Lue oma tekstisi läpi ja mieti sitten ketä sinä voit nimitellä hölmöksi.

Sinä kun tiedät mitä miettiminen maksaa niin laita vähän numeroita kehiin.

Tästä on tehty tutkimus mitä se laukun teko oikeasti maksaa. Yritys salaisuuksia ei tietenkään voida julkaista. Kyllä te olette hölmöjä ei muuta voi sanoa :D

Vierailija
26/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mieti mistä se hinta koostuu. Se koostuu tyhjästä. Tietyn tyyppiset ihmiset kävelevät suoraan sinne tiskille missä hinnat hipovat pilviä. Hölmöläisen lamppu vilkkuu yläpuolella :D

Hän jolla on rahaa, nimenomaan halutessaan kävelee juuri "sinne tiskille missä hinnat hipovat pilviä". Kaltaisesi sitten katselevat lasin takaa. I feel your pain.

Vierailija
27/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tonnin (järkytys).

Käytän kaikki ylimääräiset rahani matkusteluun.

Mutta mä tykkään matkailusta ja toinen tykkää käsilaukuista. Ja jos joku on vielä tarpeeksi varakas niin on varaa harrastaa vielä molempia, mulla ei :-)

Vierailija
28/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä nauttii ja on varaa, niin miksi ei? Itse olen osa-aikaisesti töissä käyvä opiskelija joten varaa ei ole, mutta rakastan kauniita vaatteita ja asusteita ja muoti kiinnostaa, joten ymmärrän kyllä laukkuun satsaamisen. Omistan 20-30 laukkua joista suurin osa on nahkaisia vintagelaukkuja.

Mulla on kyllä 300 euron rannekello, jonka sain lahjaksi, ja sitäkin on moni kauhistellut ja pitänyt järkyttävänä turhuutena, mutta kuten sanottu, on ihanaa kun on vähän luksusta. :) Enkä kyllä myönnä kärsiväni sisäisestä tyhjyydestä: mua kiinnostaa näiden pinnallisten juttujen lisäksi moni muukin asia kuten politiikka, ympäristö, kirjallisuus, luonnontieteet... Ei se ole niin mustavalkoista!

Vierailija
29/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jolla on rahaa, nimenomaan halutessaan kävelee juuri "sinne tiskille missä hinnat hipovat pilviä". Kaltaisesi sitten katselevat lasin takaa. I feel your pain.

tavaroihin joita muilla ei ole varaa vain maksaa. Minä ostan vain sitä mitä muut ei saa. Näille ihmisille on markkinoilla tietty tilaus. Se voi kertoa äkkirikastuneesta av-mammasta joka on katsellut rikkaiden krääsällä kyllästettyyn hyllyyn. Vihdoinkin minä saan ostaa samoja tuotteita, mutta mitä tarkoitusta varten?

Hassua on että he vielä kuvittelvat että heille ollaan kateellisia. Miksi ihmessä kun tietää mistä on kysymys???

Vierailija
30/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa. :) Mitä väliä, muodostuuko jonkun tuotteen hinta materiaalista, käsityön kustannuksista, veroista, mainoskuluista, suunnittelijan palkasta vai mistä yhteensä. Jos hinta on ostajalle sopiva ja hän haluaa tuotteen sillä hinnalla, niin hän sen ostakoon.

Kun käyn ravintolassa syömässä, en mieti hiki otsalla, miten paljon säästäisin jos tekisinkin tämän ruoan itse kotona. Eikä minua häiritse, että viinilasin hinnalla saisin alkosta pullollisen kun olen kerran halunnut tulla sen ravintolaan nauttimaan. Saatan ostaa leikkokukkia, vaikka niitä kasvaa kesällä ulkonakin ja ne kuolevat nopeasti pois. Mitä turhuutta, apua! Autoa ostaessa otan sen mielellään kaikilla lisävarusteilla ja ajattelen että se on se kokonaisuuden hinta, turha puntaroida joka lisävarustetta erikseen elleivät sitten ole ihan turhia.

15-25-vuotiaana ostelin laukkuja varmaan keskimäärin kerran kuussa ja hintahaitari oli 10-50e. Nopealla laskutoimituksella olen siis kymmenessä vuodessa käyttänyt jotain 1200-6000 euron väliltä halpoihin tusinalaukkuihin. Kivojahan ne monet olivat, ja usein raaskin heittää rakkaan laukun pois vasta kun se oli kulunut aivan hirveän näköiseksi, vuori täynnä reikiä tai lukot hajonneet. Toisaalta monta laukkua olen napannut mukaan alelaarista enkä ole kertaakaan käyttänyt. Joukossa on ollut myös nahkalaukkuja, mutta eivät nekään sen kummemin ole kestäneet vuosikausia rispaantumatta ja hajoamatta.

Viime vuonna olen ostanut tasan yhden laukun, joka maksoi yli 500 mutta alle 1000 euroa. Sitä olen käyttänyt aika paljon ja ollut tyytyväinen. Tänä vuonna ostan varmaan toisen saman hintaluokan pienemmän laukun jos rahaa on sopivasti ja oikein mieleinen ja monikäyttöinen löytyy. Sitten en tiedäkään tarvitsenko enää laukkuja vuosikausiin.

Vierailija
31/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-25-vuotiaana ostelin laukkuja varmaan keskimäärin kerran kuussa ja hintahaitari oli 10-50e. Nopealla laskutoimituksella olen siis kymmenessä vuodessa käyttänyt jotain 1200-6000 euron väliltä halpoihin tusinalaukkuihin. Kivojahan ne monet olivat, ja usein raaskin heittää rakkaan laukun pois vasta kun se oli kulunut aivan hirveän näköiseksi, vuori täynnä reikiä tai lukot hajonneet. Toisaalta monta laukkua olen napannut mukaan alelaarista enkä ole kertaakaan käyttänyt. Joukossa on ollut myös nahkalaukkuja, mutta eivät nekään sen kummemin ole kestäneet vuosikausia rispaantumatta ja hajoamatta.

Viime vuonna olen ostanut tasan yhden laukun, joka maksoi yli 500 mutta alle 1000 euroa. Sitä olen käyttänyt aika paljon ja ollut tyytyväinen. Tänä vuonna ostan varmaan toisen saman hintaluokan pienemmän laukun jos rahaa on sopivasti ja oikein mieleinen ja monikäyttöinen löytyy. Sitten en tiedäkään tarvitsenko enää laukkuja vuosikausiin.

Enpä ole muuten koskaan miettinyt asiaa noin! Mä ostan varmaan vähintään kerran kuukaudessa laukun ja maksaa ehkä jotain 20-40e keskimäärin. Aika kalliiksi ne tulee pidemmän päälle jos rupeaa laskemaan... Vaikka ei kai siinä mitään, kun kerran ylimääräistä rahaa on. Oot vaan oikeassa että eipä noista halpislaukuista mitään jäljelle jää kun on vuoden vaikka käyttänyt. Saumat aukeaa, vuorit kuluu puhki, tekonahka halkeilee, kangas nyppyyntyy... se ihana laukku ei olekaan vähän ajan päästä enää niin ihana (jos siis pystyy sitä katsomaan rehellisesti eikä ajattele tunnearvoa ja sitä että se on lemppari).

Vierailija
32/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassi, johon laitetaan mukana kujetettavat tavarat.

Älykkäät kauppiaat ovat keksineet rahastaa laukuilla. Tyhmät mammat maksavat niistä maltaita ja luulevat olevansa hienoja ja yksilöllisiä ja arvokkaita ihmisiä kun heillä on 1000 euron laukku olallaan.

Siis ihan tajuttoman säälittävää. Mä en voi käsittää miten herkkäuskoinen pitää olla, että menee tuommoseen halpaan ja sitten vielä kehuskelee laadulla.

Juu, varsinaista laatua. Mä katselin kerran yhtä kalliimpaa merkkilaukkua kaupassa ja myyjä avuliaana tuli mulle sitä esittelemään. Myyjä otti laukusta niitä täytepapereita pois ja kas kummaa, vetoketju ei mennytkään kiinni vaan vedin jäi myyjän käteen. Oli hän pikkusen nolona mutta mua huvitti.

Vuittonin laukun voi koska tahansa viedä liikkeeseen, jos siitä hajoaa vetoketju tms. Laukku korjataan veloituksetta. Oma vuitton maksoi n. 600 euroa enkä ole sne jälkeen muita laukkuja juuri käyttänytkään. Halpoja muutaman kympin laukkuja tulee ostettua helposti sieltä täältä, arvokkaampaa laukkua pitää arvossa, ja sitä ei unohda kaapin perukoille pölyttymään.

Vierailija
33/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monen mielestä on ok laittaa 1000 e matkustamiseen, kirjoihin, elektroniikkaan, urheiluvälineisiin jne. mutta ei missään tapauksesa laukkuun. Jos on 2 ihmistä ja toineen ostaa tonnin laukun ja toinen tonnin soittimen niin se laukun ostanut on paha ja kamala vaikak käyttäisi laukkua yhtä paljon kuin se toinen sitä soitinta...

Näinpä. Puhumattakaan siitä, millaisia rahasummia ihmiset laittavat joka kuukausi viinaan ja baareissa pörräämiseen (taksit, narikat jne.).

Itse en juo enkä käy baareissa, elän muutenkin säästeliäästi, ja ostin jo opiskelijana 1300 euron takin. Kyllä melkein jokaisella on varaa tonnin laukkuun - kyse on vain siitä, mihin valitsee rahansa laittaa.

Vierailija
34/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoisäni on suutari ja on tehnyt minulle käsin pari laukkua. Kysellessäni on kertonut mitä amteriaalit ovat maksaneet ja paljonko aikaa on mennyt laukkujen tekoon - ja paljonko olisi mennyt jos siinnä olisi ollut lisänä ekstrahihnoja, saumoja yms. Ei ole kuule laadukkaan nahkalaukun teko niin halpaa kuin väität.

Sinä kun tiedät mitä miettiminen maksaa niin laita vähän numeroita kehiin.

Tästä on tehty tutkimus mitä se laukun teko oikeasti maksaa. Yritys salaisuuksia ei tietenkään voida julkaista. Kyllä te olette hölmöjä ei muuta voi sanoa :D

Vierailija
35/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kerskakulutusta. Ja sellainen on nykyisten vähenevien luonnonvarojen aikana poispantava vika.

Jos luonnonvaroja haluat säästää, ostat nimenomaan kalleimman mahdollisen laukun, jossa tuotekehitys on hiottu huippuunsa ja tuote kestää mahdollisimman kauan käytössä.

Jos ostat viidenkympin halvan muovilaukun, joudut jo vuoden kuluttua ostamaan uuden. Kun laukkusi hajoaa, myyjä ei sitä taatusti ilmaiseksi korjaa, ja sinäkään tuskin viitsit nähdä sitä vaivaa jos laukku on muutenkin jo ehtinyt kulahtaa. Mitä vähemmän rahaa laukussa on kiinni, sitä nopeammin sen pystyy heittämään roskiin/kirpparille. Sitten vain uutta halpalaukkua putkeen ja kierre on valmis.

Teidän halpatuotteiden perään olevien wt-ihmisten vuoksi se luonto nimenomaan on koetuksella.

Vierailija
36/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on tosi noloa, jos kulkee prismasta ostetun teko-burberrykaulaliinan kanssa ja kassi on sitten aito.

Vierailija
37/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa toki rahallaan ostaa mitä haluaa. Mutta itse ymmärrän hyvin matkustamisesta, kirjoista ja soittimista maksamisen. Niistä saa elämyksiä ja kokemuksia, soittimella voi toteuttaa itseään... Ja ei ole mahdollista ehkä saada yhtä hyvää korvaavaa tuotetta halvemmalla. Laukun sen sijaan voi korvata toiselle ja itse en saa mitään laukun omistamisesta. Minulle se on tarve-esine - toki sen on oltava tyyliini sopiva, mutta rahaa en suostu laukkuun juurikaan laittamaan. Olen iloinen, jos kirpparilta saan halvalla hienon laukun :)

minkä resortin uima-altaalla makasit ja oliko se altaan pitkällä vai lyhyellä sivulla. Tällaisiahan valtaosan matkat ovat, maataan uima-altaalla ja litkitään limukkaa. Sen sijaan se laatulaukku on olemassa edelleen ja kaunis ja palvelee käytössä.

Mutta tietenkin juuri Sinä matkoillasi tramppaat väsymättä ympäri maakuntaa, tapaat kellon ympäri alkuasukkaita ja dokumentoit kaiken kuin Madventures... :D

Vierailija
38/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nakojaan myos yli 100 muuta. Ihmettelin kovasti, miten on mahdollista tallainen. En olisi ikina maksanut sellaoisesta, oli korvakin rupsallaan ja valilla jopa korvianikin (siis minunkin) kuumotteli, kun sen nain.

No, onko anoppi viela siella t-kanavalla?

(Oli siis eroille kuin tarkoitin), voih, anteeksi.

Ei tanne mitaan lahetyksia enaa, kiitti.

Vierailija
39/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa kädessä Lidlin muovikassi.

Vierailija
40/122 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä rahoilla ostelenkin sitten kalliita laatutavaroita (vihaan huonolaatuista paskaa) ja huonekaluja, ja ystäväni ihmettelevät miten minulla on varaa moiseen lukususelämään! En myöskään omista autoa, vaan lainaan tutuilta tai vanhemmilta jos joskus välttämättä tarvitsen.

Ihmettelen, miten ihmiset suostuvat laittamaan rahojaan kaikenlaiseen tyhjänpäiväiseen, josta ei jää käteen muuta kuin krapula, keuhkosyöpä ja huono fyysinen kunto. Itse nautin mieluummin luksuslaatuisista laukuista ja kengistä saman rahan edestä. Muut menkööt massan mukana ja kauhistelkoot "paheellisia" valintojani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi