Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus kotiäitejä kohtaan

Vierailija
06.03.2012 |

Olen seurannut keskustelua kotihoidontuen lyhyntämisestä ym. täällä palstalla ja muualla. En voi kuin ihmetellä, miten kotona lastaan hoitavista puhutaan. Totuushan on tänään Hesarissa olleen Väestöliiton perhebarometrinkin mukaan, että 2/3 haluaisi hoitaa alle 3v lapsen kotona. Miksi siis he, joilla ei ole itsellään siihen mahdollisuutta niin agressiivisesti hyökkäävät niitä vastaan, jotka tähän ihanteeseen pystyvät? Ei ole kyse mistään muusta kuin kateudesta! Miten se on teiltä pois, jos joku toinen pystyy tekemään niin kuin useimmat haluaisivat? Ei elämässä muutenkaan aina saa sitä kaikkea, mitä muilla on.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä enemmän ihmettelen akateemisen koulutksen saaneita kotiin vuosiksi jääviä äitejä.

Hirveällä työllä ensin hankitaan huippututkinto ja sitten ei kuitenkaan hyödynnetä lähes 10-vuoden opintoja (lukio+yliopisto).

Niin... Jos opiskelusta joutuisi maksamaan esim. 10,000 euroa vuodessa, niin ihmiset tekisivat varmasti vahemman turhia tutkintoja. Talla tarkoitan tutkintoja, joita tehdaan, kun ei tiedeta, mita muutakaan tekisi.

Synnytyksen jalkeen voisi myos olla kovemmat paineet palata tyoelamaan maksamaan opintovelkoja pois.

Vierailija
102/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvaperunoista. Ei luulisi olevan vaikeaa. Katsotaan koulutus ja taustatat. Ikä, kun lapsia on aloitettu tehtailemaan. Siviilisääty, uskonto ja poliittinen puolue etc...

Siinä jo selviäisi aika paljon ketkä todella ovat työhön kykenemättömiä. Naiset joista ei ole muuta kuin lapsia tehtailemaan omaksi turvakseen. Näitä naikkosia on muuten aika paljon yhteiskunassa.

Eniten tämä lyhenetty kotihoidontuki köyhyttäisi lestadiolaisia. Siinä saisi alkaa miettiä, että kannataako niitä lapsia joka sängille pukertaa.

Yhteiskunta mahdollistaa monet kieroutuneet ilmiöt.

sohvaperunoista. Ei luulisi olevan vaikeaa. Katsotaan koulutus ja taustatat. Ikä, kun lapsia on aloitettu tehtailemaan. Siviilisääty, uskonto ja poliittinen puolue etc...

Siinä jo selviäisi aika paljon ketkä todella ovat työhön kykenemättömiä. Naiset joista ei ole muuta kuin lapsia tehtailemaan omaksi turvakseen. Näitä naikkosia on muuten aika paljon yhteiskunassa.

Eniten tämä lyhenetty kotihoidontuki köyhyttäisi lestadiolaisia. Siinä saisi alkaa miettiä, että kannataako niitä lapsia joka sängille pukertaa.

En edes vastaa mitään muuta kuin, että...

Olen pitkälle kouluttautunut kotiäiti. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ekan lapsen 32 vuotiaana ja olin vakituisesta työpaikastanut hoitovapaalla 2 vuotta eli siihen kun kuopus täytti 3 vuotta.

Elintaso ei pahemmin romahtanut, koska omat tulot on sen verran hyvät, että pystyin säästämään etukäteen. Ja mies tienaa hyvin, joten ei ollut hätää.

Talo ja 2 autoa oli jo maksettu, joten ei tullut taloudellista ahdinkoa.

Ja jos olen lusmu ja lasten tehtailija ja sohvaperuna (ja mitä muuta kirjoiti, en jaksa lukea) niin olen sitä ylpeänä ja onnellisena :)

t. tasapainoisten murkkujen äiti

Aika pelottavilta kuulostavat nuo sinun perustelusi... Vai että oikein poliittinen puolue ja lastenhankinnan aloitusikä?

Joopa joo, tuollaisesta luokittelusta kärsisin minä ja monet kaltaiseni veronmaksajat.

Sain esikoisen 18-vuotiaana ja toisen lapsen 20-vuotiaana (kyllä, opiskelut jäivät kesken) ja olin lasteni kanssa 4 vuotta kotona.

Saimme alussa myös toimeentulotukea (mieheni oli armeijassa esikoisen vauva-aikana).

22-vuotiaana menin oppisopimuksella töihin, opiskelin siinä ohessa ammatin, tein koko ajan töitä ja en ole siis saanut mitään ylimääräisiä yhteiskunnan tukia enää yli 22-vuotiaana.

Jatkoin opiskelua ammattikorkeassa ilta/aikuispuolella.

Mieheni on töissä perheyrityksessä, itselläni on nykyään vakituinen työpaikka. Olemme molemmat maksaneet veroja parikymppisestä. En oikein siis osaa tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että olen joskus nostanut toimeentulotukea tai "loisinut" lasteni kanssa kotona.

Meillä on nykyään 4 lasta..

Vierailija
104/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voisit säästää yhteiskunnan varoja todellakin lähtemällä synnytyksen jälkeen työelämään, ja ihan suoraan. Joku sydämmellinen hoitotäti varmasti pitäisi pienokaisestasi huolta.

Vierailija
105/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutettuja ja ovat olleet hoitovapaalla. Enpä heitä kyllä lusmuiksi haukkuisi jos ovat vuoden, toista olleet hoitamassa lapsiaan kotona.

Ihmettelen tätä suurta vihaa, mikä kumpuaa niitä naisia kohtaan, jotka ovat pari vuotta kotona hoitamassa lapsiaan hoitovapaalla. Töitä he ehtivät silti tehdä ihan vuosikymmeniä ennen kuin täyttävät 65v.

Itse asia, se on kärpäsen kakan kokoinen täplä ihmisen elämänkaaressa ne pari vuotta, mitä jotkut viettävät kotona hoitovapaalla.

Olen itse mennyt ensimäiseen kesätyöpaikkaani 14v. Ja ennen kuin täytän 65v, olen mielestäni ehtinyt tehdä töitä ihan tarpeeksi tälle yhteiskunnalle, enkä ole selittelyvelvollinen kenellekään. Ja, ei , en itse ole akateeminen. Mutta tuttujani hoitovapaalla on ja kyllä hekin ehtivät töitä tehdä melko lailla jos nyt ovatkin pari vuotta kotona.

Heh, hassua, kuinka joillekin maailma kaatuu parin vuoden takia:)

Helpommalla pääsisitte kun kääntäisitte katseenne omaan pesäänne ja miettisitte, mikä itsellenne olisi parasta. Tällä vaahtoamisella ja toisten elämän arvostelemisella teette vain itsellenne vahinkoa. Energiaa menee vain hukkaan teillä.

Karavaani kulkee ja rakkikoirat räksyttää. Ne naiset ovat onnellisia ratkaisuistaan, vaikka kuinka räksyttäisitte. Kummankohan elämä on siten laadukkaampaa? Räksyttäjän vai sen karavaanin?

Ihmettelen vaan joidenkin ratkaisuja.

Vielä enemmän ihmettelen akateemisen koulutksen saaneita kotiin vuosiksi jääviä äitejä.

Hirveällä työllä ensin hankitaan huippututkinto ja sitten ei kuitenkaan hyödynnetä lähes 10-vuoden opintoja (lukio+yliopisto).

Sitä on vähän vaikea ymmärtää.

ja lapsilukumäärä on keskimäärin (eräillä alueilla) 10 niin ei se ole hyttysen kakka. Usein näistä perheistä tytöt päätyvät samaan kohtaloon kuin omat äitinsä eli synnytyskoneiksi. Korkeakoulutus voidaan hankkia jota kotiäiti ei tarvitse. Se on hyttysen kakasta puolet kun he ovat työeämässä. Ei kaikkea pidä mahdollistaa.

Vierailija
106/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei tekisi edes lapsia ollenkaan niin ei tarvitsisi olla pois töistä. Mutta voimme me kilpailla kukin, kuka vie nuorimapana hoitoon, kuten tuo, joka ei kadu päivääkään kun vei 4-kuisen hoitoon. Mulla ihan nimittäin silmiä häikäisee kun tällä mammalla kehä loistaa :)

Tuotais vain kaikki uudet suomalaiset ulkomailta niin ei tarvis suomalaisen naisen olla päivääkään pois töistä kun sen ei tarvis lisääntyä ollenkaan.

Sinä voisit säästää yhteiskunnan varoja todellakin lähtemällä synnytyksen jälkeen työelämään, ja ihan suoraan. Joku sydämmellinen hoitotäti varmasti pitäisi pienokaisestasi huolta.

Vierailija
107/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutettuja ja ovat olleet hoitovapaalla. Enpä heitä kyllä lusmuiksi haukkuisi jos ovat vuoden, toista olleet hoitamassa lapsiaan kotona.

Ihmettelen tätä suurta vihaa, mikä kumpuaa niitä naisia kohtaan, jotka ovat pari vuotta kotona hoitamassa lapsiaan hoitovapaalla. Töitä he ehtivät silti tehdä ihan vuosikymmeniä ennen kuin täyttävät 65v.

Itse asia, se on kärpäsen kakan kokoinen täplä ihmisen elämänkaaressa ne pari vuotta, mitä jotkut viettävät kotona hoitovapaalla.

Olen itse mennyt ensimäiseen kesätyöpaikkaani 14v. Ja ennen kuin täytän 65v, olen mielestäni ehtinyt tehdä töitä ihan tarpeeksi tälle yhteiskunnalle, enkä ole selittelyvelvollinen kenellekään. Ja, ei , en itse ole akateeminen. Mutta tuttujani hoitovapaalla on ja kyllä hekin ehtivät töitä tehdä melko lailla jos nyt ovatkin pari vuotta kotona.

Helpommalla pääsisitte kun kääntäisitte katseenne omaan pesäänne ja miettisitte, mikä itsellenne olisi parasta. Tällä vaahtoamisella ja toisten elämän arvostelemisella teette vain itsellenne vahinkoa. Energiaa menee vain hukkaan teillä.

Karavaani kulkee ja rakkikoirat räksyttää. Ne naiset ovat onnellisia ratkaisuistaan, vaikka kuinka räksyttäisitte. Kummankohan elämä on siten laadukkaampaa? Räksyttäjän vai sen karavaanin?

ja lapsilukumäärä on keskimäärin (eräillä alueilla) 10 niin ei se ole hyttysen kakka. Usein näistä perheistä tytöt päätyvät samaan kohtaloon kuin omat äitinsä eli synnytyskoneiksi. Korkeakoulutus voidaan hankkia jota kotiäiti ei tarvitse. Se on hyttysen kakasta puolet kun he ovat työeämässä. Ei kaikkea pidä mahdollistaa.

Vierailija
108/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ekan lapsen 32 vuotiaana ja olin vakituisesta työpaikastanut hoitovapaalla 2 vuotta eli siihen kun kuopus täytti 3 vuotta.

Elintaso ei pahemmin romahtanut, koska omat tulot on sen verran hyvät, että pystyin säästämään etukäteen. Ja mies tienaa hyvin, joten ei ollut hätää.

Talo ja 2 autoa oli jo maksettu, joten ei tullut taloudellista ahdinkoa.

Ja jos olen lusmu ja lasten tehtailija ja sohvaperuna (ja mitä muuta kirjoiti, en jaksa lukea) niin olen sitä ylpeänä ja onnellisena :)

t. tasapainoisten murkkujen äiti

Aika pelottavilta kuulostavat nuo sinun perustelusi... Vai että oikein poliittinen puolue ja lastenhankinnan aloitusikä?

Joopa joo, tuollaisesta luokittelusta kärsisin minä ja monet kaltaiseni veronmaksajat.

Sain esikoisen 18-vuotiaana ja toisen lapsen 20-vuotiaana (kyllä, opiskelut jäivät kesken) ja olin lasteni kanssa 4 vuotta kotona.

Saimme alussa myös toimeentulotukea (mieheni oli armeijassa esikoisen vauva-aikana).

22-vuotiaana menin oppisopimuksella töihin, opiskelin siinä ohessa ammatin, tein koko ajan töitä ja en ole siis saanut mitään ylimääräisiä yhteiskunnan tukia enää yli 22-vuotiaana.

Jatkoin opiskelua ammattikorkeassa ilta/aikuispuolella.

Mieheni on töissä perheyrityksessä, itselläni on nykyään vakituinen työpaikka. Olemme molemmat maksaneet veroja parikymppisestä. En oikein siis osaa tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että olen joskus nostanut toimeentulotukea tai "loisinut" lasteni kanssa kotona.

Meillä on nykyään 4 lasta..

kartoittaa ketkä ovat kykeneviä työhön ja yhteiskunnan rakentamiseen. Ihmiset hämmästyisivät nähdessään kuinka paljon joukossa on koulunsa keskeyttäneitä rikkinäisiä nuoria aikuisia. Jotka lapsia tehtailemalla turvaavat oman perusturvan. Tehdään lapsia se tuo leivän ja perusturvan.

Vierailija
109/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, Suomi kaatuu naisiin, jotka tehtailevat lapsia kun ovat syrjäytyneitä ja eivät halua töihin ja lapsien teolla ja suurella kotihoidontuella takaavat elämisensä ja taloutensa :D

Hih, missähän päin näitä kymmenen lapsen työttömiä lusmumammoja, jotka rikastuu lapsenteolla oikein luuhaa :D

Ja varsinkin akateemisia lusmumammoja, jotka elättää itsensä kotihoidontuella ja lapsia tehtailemalla *kierii naurusta* :D

Tämä on paras ketju aikoihin, mitä olen lukenut. Onkohan tässä ketjussa ihan oikeasti joku tosissaan?

Vierailija
110/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä niitä pyörii jo toisessa polvessa.

Meidänkin leikkipuistoon vuokrataloalueelta tulee äitejä, joilla viisi lasta, eikä minkäänlaista työkokemusta tai aikomustakaan mennä töihin.

Vierailija
111/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä lusmumammat, jotka aurinkoisena päivänä seisovat vain puistossa kakaroidensa kanssa, eivätkä mene töihin. Itse olen vienyt kaikki lapset 10-kuisina hoitoon ja en kadu päivääkään. Ovat terveitä ja tasapainoisia lapsia ja minä olen saanut palvella yhteiskuntaa työpanoksellani.

Tuolla ne vain temmeltää puistoissa ja ottavat aurinkoa kotihoidontuella ja me täällä aherretaan yhteiskuntaa pystyyn ahkerasti avokonttorissa vittumaisen pomon katseen alla. Kun ei meinaa uskaltaa työaikana edes aaveella olla.

Halveksin kyllä teitä lusmuja, jotka ette tee töitä vaan lepäätte laakereillanne ja lojutte lastenne kanssa kerhoissa ja puistoissa.

Hävetkää.

Varokaa, Suomi kaatuu naisiin, jotka tehtailevat lapsia kun ovat syrjäytyneitä ja eivät halua töihin ja lapsien teolla ja suurella kotihoidontuella takaavat elämisensä ja taloutensa :D

Hih, missähän päin näitä kymmenen lapsen työttömiä lusmumammoja, jotka rikastuu lapsenteolla oikein luuhaa :D

Ja varsinkin akateemisia lusmumammoja, jotka elättää itsensä kotihoidontuella ja lapsia tehtailemalla *kierii naurusta* :D

Tämä on paras ketju aikoihin, mitä olen lukenut. Onkohan tässä ketjussa ihan oikeasti joku tosissaan?

Vierailija
112/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntöjä hölläisi ehkäissyn osalta :) Huomattaisiin ettei se ollutkaan Jumala joka sitä siunattua rahaa toi, vaan yhteiskunta ja veronmaksajat jotka mahdollistivat katraan ruokkimisen. Lapsilisät on toinen mikä pitäisi poistaa esim. 4:n lapsen jälkeen. Rajansa kaikella :) Sen rahan voisi sitten lähettää maailman nälkää näkeville lapsille.

Vaikeiden perinnöllisten sairauksien määrän lisääntyminen vähenisi. Lapset säästyisivät kärsimyksiltä. Paljon hyviä asioita.

Vierailija
113/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä pitää muutenkin yhteiskuntaa toimeliaampana kuluttamalla itse ja perheensä eri tuotteita ja palveluita enemmän kuin kotihoidontuella.

sinun kohdallasi pitää paikkansa, ei koske meitä kaikkia. Kyllä rahaa käyttävät nekin perheet, joissa toinen on lasten kanssa kotona.

Minä esim. ostin säästämilläni kotihoidontuilla itselleni Lindroosilta kunnollisen kellon. Rollen, maksoi 6700 euroa. :)

Hyvä, että teit jotain järkevää sillä kotihoidontuella!

Juuri tämän takia ihmettelen kotihoidontuesta kohkaamista. Jos on varaa olla kotona kolme vuotta, johtuu se usein siitä, että puoliso tienaa tarpeeksi, ei kotihoidontuki yksin mihinkään riitä. Itse menen töihin, koska miehelläni ei ole varmuutta tuloista seuraavaan puoleen vuoteen (yrittäjä, taantuma, ei oikeutta mihinkään tukiin). Kotihoidontuki ei meidän perhettä elätä. Mutta veroillani maksan sitten lasten päivähoitopaikkojen lisäksi ainakin muutaman äidin kotihoidontuen.

Vierailija
114/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan lapsiasi.

Minä taas maksan työlläni monen mamman päivähoitopaikkaa kun he vievät lapsensa virikehoitoon. Mieluummin maksaisin sen 300 kuussa siitä, että he hoitaisivat sen esikoisenkin kotona kuin sen, että menee 1500-2000 euroa kuussa hoitopäivämaksuihin päiväkotiin.

Ja selvennykseksi vielä. Kotihoidontuen saaminen ei edellytä hoitovapaata. Me olemme saaneet neljästä lapsestamme kotihoidontuen, vaikka olemme kumpikin olleet töissä. Mutta emme ole vieneet lapsia päiväkotiin vaan järjestäneet hoidon muuten.

Joten kotihoidontuen saat sinäkin jos järjestätte hoidin muulla tavoin kuin viemällä päiväkotiin.

Työssäkäyvä pitää muutenkin yhteiskuntaa toimeliaampana kuluttamalla itse ja perheensä eri tuotteita ja palveluita enemmän kuin kotihoidontuella.

sinun kohdallasi pitää paikkansa, ei koske meitä kaikkia. Kyllä rahaa käyttävät nekin perheet, joissa toinen on lasten kanssa kotona.

Minä esim. ostin säästämilläni kotihoidontuilla itselleni Lindroosilta kunnollisen kellon. Rollen, maksoi 6700 euroa. :)

Hyvä, että teit jotain järkevää sillä kotihoidontuella!

Juuri tämän takia ihmettelen kotihoidontuesta kohkaamista. Jos on varaa olla kotona kolme vuotta, johtuu se usein siitä, että puoliso tienaa tarpeeksi, ei kotihoidontuki yksin mihinkään riitä. Itse menen töihin, koska miehelläni ei ole varmuutta tuloista seuraavaan puoleen vuoteen (yrittäjä, taantuma, ei oikeutta mihinkään tukiin). Kotihoidontuki ei meidän perhettä elätä. Mutta veroillani maksan sitten lasten päivähoitopaikkojen lisäksi ainakin muutaman äidin kotihoidontuen.

Vierailija
115/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä lusmumammat, jotka aurinkoisena päivänä seisovat vain puistossa kakaroidensa kanssa, eivätkä mene töihin. Itse olen vienyt kaikki lapset 10-kuisina hoitoon ja en kadu päivääkään. Ovat terveitä ja tasapainoisia lapsia ja minä olen saanut palvella yhteiskuntaa työpanoksellani.

Tuolla ne vain temmeltää puistoissa ja ottavat aurinkoa kotihoidontuella ja me täällä aherretaan yhteiskuntaa pystyyn ahkerasti avokonttorissa vittumaisen pomon katseen alla. Kun ei meinaa uskaltaa työaikana edes aaveella olla.

Halveksin kyllä teitä lusmuja, jotka ette tee töitä vaan lepäätte laakereillanne ja lojutte lastenne kanssa kerhoissa ja puistoissa.

Hävetkää.

Sinä sen kiteydit!!! Kiitos! =D Vastasit ap:n kysymykseen, ja minäkin alan uskoa tuohon tekstiin mitä kirjoitat. Kateutta sen on ja omien valintojen katumista!

Kyllä minuakin kaduttaisi, kun yrittäisin tehdä kaikkeni, että olisin parempi kuin ne muut naapurintytöt ja koulukaverit, hankkisin huippuammatin ja enkä ehtisi kotona muuta kuin pyörähtää lasteni kanssa.

Kyllä minuakin ärsyttäisi nähdä näitä äitejä, joilla on aikaa lapsillensa. Kyllä minuakin suututtaisi, kun olisin iskenyt liian aikaisin nyky-yhteiskunnan mahdottoman nopeatempoiseen oravanpyörään, josta ei niin vain pois hypätäkään. Stressiä ja väsymystä se varmasti on. Nyky-yhteiskunta vaatii työntekijöiltään liikaa! Ihan sama on ala mikä tahansa, niin työntekijöistä imetään viimeinenkin hienpisara.

Ja varmasti se kismittää, jos joku kotiäiti lepputtelee lastensa kanssa kotona ja kiilaa sitten rentoutuneena pakertamaan samaan ikeen.

Tulihan sieltä vastaus ap:n kysymykseen vihdoin ja viimein.

Harmi kun ette ole valintoihinne tyytyväisiä. Onhan se mahdollisuus höllätä ja tehdä uudelleenvalintoja.

Vierailija
116/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusmuilu ahdistaa niin vuorotteluvapaa on myös hyvä vaihtoehto teille.

Saisitte levätä ja pääsisitte oravanpyörästä pois. 65 vuotiaaksi on vielä pitkä matka ja töitä täytyy jaksaa tehdä monen vielä päälle 30 vuotta.

Vierailija
117/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä systeemissä on jotain mätää. Opitaan jo kehdossa että kyllä yhteiskunta huolenpitää ja varmin tapa on saattaa itsensä raskautetuksi ja elättää itsensä lapsilla. Kyllä tässä jonkinlaista siipien leikkaamista tarvittaisiin.

Ei Itäkeskuksen äiti ole tyhmä. Hän tietää että suuri lapsikatras on hänen turvansa. Ei hän ensisiaisesti ajattele lapsia vaan itseään. Itäkeskuksessa nämä äidit kulkevat lapset viimmeistä muotia olevissa vaatteissa ja vauva nukkuu ei-halpisvaunuissa rauhaista untaan.

Tämä on tämän päivän ilmiö. Turha Itäkeskusen äitä tästä on syyttää ja kivittää. Yhteiskunta mahdollistaa myös kieroutuneita ilmiöitä.

Esim. lapsilisiä leikkaamalla päästäisiin tulokseen ja ihmiset miettimään tekojaan ja niiden seurauksia.

Lapsi käytetään hyväksi ennen kuin he syntyvätkään. Heidän avullaa kiskotaan rahaa kaikista mahdollisista reijistä. Vedoten lapsen tarpeisiin vaikka itseasiassa kysymys on vain omista tarpeista.

Ja Itäkeskuksen äidit ei poikkea muista suomalaisista äideistä.

Vierailija
118/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sinulle voimahalin. Jos oikein ahdistaa niin kannattaa käydä tuosta pakkomielteestä juttelemassa jonkun kanssa.

Koita jaksaa tämän pahan olosi kanssa.

tässä systeemissä on jotain mätää. Opitaan jo kehdossa että kyllä yhteiskunta huolenpitää ja varmin tapa on saattaa itsensä raskautetuksi ja elättää itsensä lapsilla. Kyllä tässä jonkinlaista siipien leikkaamista tarvittaisiin.

Ei Itäkeskuksen äiti ole tyhmä. Hän tietää että suuri lapsikatras on hänen turvansa. Ei hän ensisiaisesti ajattele lapsia vaan itseään. Itäkeskuksessa nämä äidit kulkevat lapset viimmeistä muotia olevissa vaatteissa ja vauva nukkuu ei-halpisvaunuissa rauhaista untaan.

Tämä on tämän päivän ilmiö. Turha Itäkeskusen äitä tästä on syyttää ja kivittää. Yhteiskunta mahdollistaa myös kieroutuneita ilmiöitä.

Esim. lapsilisiä leikkaamalla päästäisiin tulokseen ja ihmiset miettimään tekojaan ja niiden seurauksia.

Lapsi käytetään hyväksi ennen kuin he syntyvätkään. Heidän avullaa kiskotaan rahaa kaikista mahdollisista reijistä. Vedoten lapsen tarpeisiin vaikka itseasiassa kysymys on vain omista tarpeista.

Vierailija
119/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kotiäitiys tilastollisesti vähentäisi infektiokierteitä. Yksittäistapauksia tosin on aina suuntaan ja toiseen, joten vouhottaa ei kannata. Olen kotiäiti ja kyllä mun kuopuksella on jo kolmannet putket korvissa :( Joskin yhtä lailla nuo 1-2 -vuotiaat on yksiä tautilinkoja avoimissa kerhoissakin, ei vain päiväkodeissa.

Olen muuten minäkin sitä mieltä, että ilmaisiin koulutuksiin saisi tulla jotain rajoitusta tai ennen kaikkea kunnollista opintoneuvontaa! Minä olen juuri tuollainen pitkään opiskellut, kun se vaan oli tapana silloin, kaikki haki opiskelemaan milloin mitäkin, ja kun valmistuttiin, ei töitä saanut mistään, joten ei kun uutta opiskelemaan. Moni olisi tyytyväinen ihan perusduuneihin, mutta kaikkeen tarvii olla pitkät tutkinnot väännettyinä. Täältä av:lta olen oppinut senkin, etä jotain siivoustöitäkään ei saa enää tehdä ilman alan koulutusta, liekö sitten totta vai ei. No nyt olen joka tapauksessa oman alani löytänyt kotiäitinä, mutta kyllä ne opiskeluvuodet muinoin olivat tosi ahdistavia. Jos opiskelu maksaisi oikeasti, luulen, että tulisi sitä opintojenohjaustakin. Meillä ainakaan ei lukiossa mitään sellaista ollut, koska kaikkihan haki yliopistoon, sieltä onni löytyy. Ja aina saattoi ilmaiseksi vaihtaa alaa, jos huvitti. Juu, en ollut kovin fiksu parikymppisenä. Mutta eipä yhteiskuntakaan koettanut järkiinnyttää. Ja kansakoulun käyneistä vanhemmistakin oli hienoa, jos tyttö opiskelisi pitkälle.

Vierailija
120/173 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sinulle voimahalin. Jos oikein ahdistaa niin kannattaa käydä tuosta pakkomielteestä juttelemassa jonkun kanssa.

Koita jaksaa tämän pahan olosi kanssa.

Taisi kalikka napsahtaa omaan nilkkaan.

Katsos meillä olisi varaa auttaa maailman lapsia. Lapsia jotka todella kärsivät. Emme ole kuitenkaan valmiita luopumaan omista eduista, niin itsekkäitä me olemme. Meillä pyyhkii hyvin ja meillä pyyhkii huonosti. Ja huonosti siksi koska meille annetaan mahdollisuus käyttää lapsia raha-sampoina. Se antaa mahdollisuuden "leikkiä" kotia. Meillä pitää asiat olla ensin hyvin. Meillä pitää olla mahdollisuus olla kotona, jopa kolme vuotta, josta tietysti on saatava palkkaa.

Luulen tulevaisuuden muuttavan asioita. On pakko tulla pilvilinnoista alas ja nähtävä todellisuus. Aivan liian moni pääsee yhteiskunassa kuin koira veräjästä. Lapsille on kasvatettu arvot joissa tähdennetään että mahdollisimman vähän työtä tekemällä ja kotona oleskelulla olet täydellinen.

Ihmeellistä mielialalääkkeiden kasvu on räjähdysmäisesti kasvanut. Tuleva sukupolvi curlattiin kotiäideiksi. Helppoa siitä saa vielä maksunkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän