Onko kivuttomilla supistuksilla oikeasti mitään tekoa?
Tämä on toinen raskauteni ja viikkoja olisi 34. Niitä kivuttomia harjoitussupistuksia tuntuu tulevan koko ajan. Siis myös levossa. Herään usein keskellä yötä, kun supistelee ja koko vatsa ihan hirveen kovana. Viime raskaudessa näitä ei pahemmin tullut.
Voisikohan tämä kenties ennustaa hieman aikaisempaa synnytystä? Esim. pari viikkoa ennen la:ta? :)
Kommentit (5)
Itselläni kaksi keskoslasta, molemmilta vain kivuttomia supistuksia, kuitenkin kohdunkaula pehmeni, lyhentyi ja alkoi aueta. En tuntenut muuta kuin puristusta.
Olin sairaslomilla ja makoilin, mutta
sitten menivät kuitenkin lapsivedet ennenaikaisesti.
Mikä niiden käytännön merkitys on. Muistan kun neuvolassa joskus sanottiin, että supistelee, mutta itse en tajunnut että niin todella on. Mutta mulla taitaakin olla vähän outo kohtu, koska synnytyssupistuksetkaan ei tuntuu missään.
ja olin sairaslomalla loppuraskauden.
synnytys oli silti vasta rv 43, täysin kypsymätön kohdunsuun tilanne oli vielä rv 41 kun kävin yliaikaiskontrollissa.
ei mene aina yks yhteen nämä asiat.
ps. mun lapsi oli silti pienikokoinen ja heikko kun syntyi, jos olis voinut kasvattaa sitä pidempään kohdussa, olisi ollut pienellä paremmat lähtökohdat
Itselläni on yksi lapsi, ja noita kivuttomia supistuksia oli jostain rv22 eteenpäin PALJON, pahimmillaan tuntui että niitä oli ihan perä perään, levossakin. Etenkin noilla viikoilla mitä sinulla on nyt :) kohdunsuu pysyi kiinni hyvin synnytykseen asti, mikä tapahtui rv39+4, mutta olisiko ne tehneet sen että lapsen pää oli jo tosi alas laskeutunut rv34. Lääkärikin ihan hätkähti silloin kun pää tuntui niin alhaalla :D
ja miksi sä toivoisit lapsen syntyvän etuajassa? Sitä helpompi sen alku yleensä on mitä kauemmin saa kypsyä kohdussa.