Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerimmät möläytykset terveyskeskukseltasi?

Vierailija
10.02.2012 |

Eli tähän ketjuun kiitos kaikki ne pöhlöimmät kysymykset, ohjeet ja kommentit terveyskeskukseltasi joko paikanpäällä tai neuvontanumerossa.

Tai asia mikä sai savun nousemaan korvistasi.

Ihan vaan, että ollaanko se onnettomin kunta tuon palvelun saralla....

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei sulle niitä voi määrätä ku et oo 80v mummo, semmoset ne vaan niitä saa!"

Ja tämä siis reilu vuosis itten kun masennusjaksoni aikana hakeuduin lopulta terveyskeskukseen kärsittyäni unettomuudesta useita viikkoja vaarantaen siten jopa työturvallisuuden työharjoittelussa kun pitkin päivää torkahtelin väärissä paikoissa.

Sama lekuri kans ei ymmärtänyt kun selitin että käyn amisopintojani yo-linjalla. Alko selittää et mikä järki YÖKOULUSSA on käydä, vaihda päiväopintoihin.

Lopuski tyrkkäsi käteeni esitepaperin nuorten poliklinikasta jonne esim masennuksen takia saa mennä. Ei siis ottanut tätä ennen kuuleviin korviinsakaan et kävin ja olin siihen mennessä käynyt kahdesti viikossa jo hoidossa terapeutilla...

En sitten saanut edes ensiapuaunettomuuteeni, työharjottelu meni plörinäksi. Koska ko. lekuri oli sitä mieltä että unta auttavat lääkkeet on K80 kamaa.

Vierailija
22/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmestyi toiseen rintaan paise joka oli hyvin kipeä. Lääkäri puhkaisi sen, totesi olevan mätää ja määräsi antibiootti kuurin. Käski ottamaan yhteyttä jos vaivaa jatkuu. No parin kuukauden päästä rintaan kasvoi taas paise joka oli todella kipeä. Soitin tk:seen varatakseni ajan jolloin minulle sanottiin ettei mun tarvi sinne tulla, eikä syödä uutta kuuriakaa että kyllä se siinä ohi menee.

Sanoi siis noin vaikka aikaisemmin täsmensin etten ole imettänyt 2 vuoteen ja lääkäri käski tulla uudestaan jos tämä vaiva jatkuu. En saanut uutta aikaa sillä kerralla, mutta parin päivän päästä kyllä kun vastaaja oli eri.

Rinta taasen puhkaistiin ja määrättiin ultrattavaksi. Lääkäri totesi siinä näkyvän tulehduksen jälkitilan vaikka rinnassa olevasta näytteestä ei mitään epäpuhtauksia yms löytynyt.

Rinta oli jonkun aikaa oireeton kunnes tulin raskaaksi. Mitä pidemmälle raskaus eteni sitä ärhäkämmin tuo rinta oireili. Otin neuvolääkärissä puheeksi ja lääkäri totesi sen olevan vain harmiton finni koska raskauden aikana sille ei voi juurikaan mitään tehdä.

Olin etsinyt netistä tietoa jota löytyi hyvin vähän ja vaihtoehtoina oli joko kasvain tai syöpä. Intin lääkärin kanssa niin kauan kunnes hän suostui lähettämään minut jatkotutkimuksiin kirurgianpoliklinikalle.

Siellä sitten sain sen oikean diagnoosinkin. Rinta oli jostain syystä alkanut erittää uudelleen maitoa ja vioittuneen maitotiehyen takia se ei päässyt poistumaan rinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tää polvihan on ihan stabiili"

Tilanteessa jossa en pysynyt pystyssä sillä jalalla ja tiesi että nivelsiteet oli poikki. Ei halunnut kuvauttaa polvea, käski ottaa buranaa.

Oletti että olin tullut poliklinikalle keskellä yötä huvikseni hakemaan huomiota. Olin äitini kanssa, selväpäinen 25-v nainen. Kiitti. Yksityiselle ja heti leikkaukseen sieltä.

Vierailija
24/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli selkä vaivannu pitkäänja hartaasti. Soitin tk:hon josta käskivät soitella uudestaan jos pitkittyy..

Soittelin uudelleen kun selkä oli todella kipeä ja vaivannut (välillä kipeämmin, välillä ollut vähän parempi) jotakuinkin vuoden päivät. Taas sanoivat että jos pitkittyy.. Kerroin että on jo pitkittynyt. Inttämisen jälkeen lopulta sain lääkärin ajan. Lääkäri taivutteli ja tavutteli ja totesi: "Oletko todellakin noin huono?" Tarkoitti sitä kun en kunnolla taipunut mihinkään.. Oli selkä vähän kipeä..

Vierailija
25/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ei mitään ulkomaalaisia vastaan mutta olis se kiva jos lääkäri osaisi edes vähän puhua suomea ja tietysti että olisivat lääkäreitä..

Soittelin lapselle lääkärinaikaa. Tarjottiin sairaanhoitajanaikaaa. Sanoin että ei kun halua lääkärinajan (kyse pitkittyneestä vaivasta jonka kanssa jo useamman kerran sh:lla käyty). No hoitaja katsoi onko aikoja ja niitähän oli pilvin pimein tällepäivälle, huomiselle.. ihan miten haluaisin lastani tuoda. Joten kummalliselta hoitaja kuitenkin kuulosti, todella nihkeästi sitä aikaa antoi vaikka tuntui kuitenkin olevan. No aika sovittiin seuraavalle päivälle.

Kohta puhelun lopettamisen jälkeen TK:sta soitettiin minulle. Oli eri hoitaja kuin äsken ja ehdotti että jos kuitenkin vaihdettaisiin se lääkärinaika sairaanhoitajanajaksi. Sanoi että EI. Siihin hoitaja että kun me ei oikein uskalleta laittaa lapsia tälle kyseiselle lääkärille.. No minä sitten että perutaan koko aika menemme lääkärikeskukseen. Hoitaja: Niin on varmaankin parasta.

Vierailija
26/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ei mitään ulkomaalaisia vastaan mutta olis se kiva jos lääkäri osaisi edes vähän puhua suomea ja tietysti että olisivat lääkäreitä..

Soittelin lapselle lääkärinaikaa. Tarjottiin sairaanhoitajanaikaaa. Sanoin että ei kun halua lääkärinajan (kyse pitkittyneestä vaivasta jonka kanssa jo useamman kerran sh:lla käyty). No hoitaja katsoi onko aikoja ja niitähän oli pilvin pimein tällepäivälle, huomiselle.. ihan miten haluaisin lastani tuoda. Joten kummalliselta hoitaja kuitenkin kuulosti, todella nihkeästi sitä aikaa antoi vaikka tuntui kuitenkin olevan. No aika sovittiin seuraavalle päivälle.

Kohta puhelun lopettamisen jälkeen TK:sta soitettiin minulle. Oli eri hoitaja kuin äsken ja ehdotti että jos kuitenkin vaihdettaisiin se lääkärinaika sairaanhoitajanajaksi. Sanoi että EI. Siihin hoitaja että kun me ei oikein uskalleta laittaa lapsia tälle kyseiselle lääkärille.. No minä sitten että perutaan koko aika menemme lääkärikeskukseen. Hoitaja: Niin on varmaankin parasta.

Eikö tuosta voisi nostaa paikkakunnalla juttua vaikka lehden yleisönosastossa? Tai ottaa yhteyttä päättäjiin ja kertoa, mitä TKsta sinulle sanottu?

Jouduin myös kerran TKssa ulkolaiselle lääkärille. Se, että suomen taito ei natiivin tasolla, on todella huono asia. Olin silloin nuori ja hain jälkiehkäisytablettia, kun kumi oli mennyt rikki. Olin asiasta tosi hermona, että haittaako sellainen hormonicocktail kamalasti ja mitä murheita voi tulla. Lääkäri vaan tuhahti, että jos se on lääkkeeksi kehitetty, ei siitä voi olla haittoja. Ei oikein vakuuttanut.

Vierailija
27/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rautahampaat kasvavat maitohampaiden takana ja ovat jo melkein yhtä pitkät kuin maitohampaat. Maitohampaat eivät heilu lainkaan. Ajanvarauksen täti sitten kyseli, että "miten olette yrittäneet irroittaa maitohampaita" johon minä, että emme mitenkään, kun ne eivät heilu lainkaan. Pitkin hampain täti sitten varasi ajan meille, varmaan olisi hänen mielestään pitänyt itse kiskoa ne maitohampaat jollain konstilla sieltä suusta...

Vierailija
28/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettivät kotiin vaikka tulehdusarvomittari meni tappiin saakka. Seuraavana päivänä terveysasemalle josko sieltä saisi jotakin apua. Lääkäri suuttui kun mies oli lähetetty kotiin, tulehdusarvot yli 300. Keuhkokuume. Samantien suonensisäiseen antibioottitiputukseen ja suun kautta myös antibioottia kahtena eri lääkkeenä. Jäi terveysaseman osastolle viideksi päiväksi.

Tuon jälkeen ollaan kyllä mietitty monesti uskaltaako sairaalan päivystykseen edes yrittää mennä jos oikeasti jotakin on.

Vierailija
29/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhin lapseni oli 8v, hänellä oli ollut päiväkausia flunssa; kuumetta ja yskää. Vein terkkariin, jossa päästiin sh:n vastaanotolle. Tämä kävi kysymässä lääkäriltä, joka oli vastannut, että se on virustauti ja pitää vain levätä.

Muutaman päivän päästä tilanne oli ennallaan, kuume vain pysytteli 38 asteen yläpuolella ja vein uudelleen näytille. Nyt pääsimme lääkärin puheille. Tämä ei tutkinut mitenkään, totesi vain vain että kyseessä on virustauti ja pitää vain levätä ja juoda riittävästi.

Pari päivää myöhemmin kuume oli noussut yli 39 asteen ja oli jo hengitysvaikeuksia. Taas terkkariin. Olin jo menennessäni päättänyt, että tällä kertaa emme poistu ilman lääkitystä tai lähetettä johonkin. Tällä kertaa vaivauduttiin ottamaan pika crp, joka oli lähes 300. Sitten mentiinkin pikavauhtia Lastenklinikalle, jossa todettiin keuhkokuume. Tyttö makasi siellä 5 vrk.

Toinen tapaus: kuopuksella oli 4v:na pahaa ummetusta. Lääkäri vain totesi, että pitää syödä kuitupitoista ruokaa esim. ruisleipää. Ummetus vain jatkui ja lapsi kärsi vatsavaivoista. Juoksutin lääkärissä, mutta aina sama vastaus. Viimein suostuivat pitkin hampain tekemään tutkimuksia ja löytyi keliakia. Ruisleipäkin muuttui myrkyksi.

Vierailija
30/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenkuvan perusteella kipsattiin, mun sääriluun päässä oli pieni murtuma. MIes kyseli, voisiko olla nivelsidevaurio, mutta "ei ole tällä vammamekanismilla mahdollinen". 3kk kuluttua jalka ei edelleenkään ollut kunnossa (esim. ei voinut kävellä portaita), ja vihdoin mies sai lähetteen magneettikuvaan. No, ei siellä todettu kuin revenneet taka- ja sivuristisiteet ja kierukkavaurio.

Leikkaukseen mentiinkin sitten yksityiselle, koska julkisella puolella olisi ollut puolen vuoden jono. Polvi leikattiin siis lähes 5kk itse vamman jälkeen, vain koska siitä ei heti otettu magneettikuvaa, jossa ristisidevauriot olisivat näkyneet. Mies tekee fyysistä työtä, eli jalan kunnolla on jonkin verran merkitystä ihan oikeastikin...

Vierailija
31/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rautahampaat kasvavat maitohampaiden takana ja ovat jo melkein yhtä pitkät kuin maitohampaat. Maitohampaat eivät heilu lainkaan. Ajanvarauksen täti sitten kyseli, että "miten olette yrittäneet irroittaa maitohampaita" johon minä, että emme mitenkään, kun ne eivät heilu lainkaan. Pitkin hampain täti sitten varasi ajan meille, varmaan olisi hänen mielestään pitänyt itse kiskoa ne maitohampaat jollain konstilla sieltä suusta...

Käsket lasta tarttumaan hampaaseen ja yrittämään heiluttamaan sitä puolelta toiselle. Kyllä se siitä parissa päivässä alkaa heilumaan ja hampaan saa irti. Ihan ilman hammaslääkäriaikaa.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
32/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin hevosen selästä ja tunsin miten olkavarressa rusahti ja hirveä kipu tietysti. Ensiavussa odottelin ensin kahden tunnin verran ilman mitään kipulääkitystä ennen kuin kärttämällä sain vihdoin lääkärin tulemaan katsomaan kättä. Lääkäri tuli tosi kärttyisenä "no ohitit nyt sitten kolme ihmistä jonosta jonkun muksahduksen takia". Ilme vähän muuttui kuin vaatteiden alta kuoriutui kolminkertaiseksi turvonnut käsivarsi ja sain vihdoin kipulääkettäkin.

Olin leikkausjonossa naistenklinikalle endometrioosin takia ja yhtenä iltana alkoi sitten hirveät vatsakivut ja yöllä vatsa turposi järkyttävästi. Soittelin sunnuntaiaamuna sitten klinikalle ja kerroin vaivoista ja että on todettu endometrioosia suolistossa ja että pelkään suolistotukosta ja naistenkilinkan lääkäri oli nimenomaan kehoittanut soittamaan suoraan kirurgiselle osastolle, jos oireet pahenevat. Hoitaja siellä sitten sanoi, että "ehkä sulla on vaan vähän kova kakka, soita maanantaina uudelleen", jos vaiva jatkuu. (vatsa kipeytyi kipeytymistään ja menin lopulta yksityiselle, jossa todettiin täydellinen suolistotukos, täydeksi pullistuneet suolet ja kiidätettiin ambulanssilla Meilahteen hätäleikkaukseen). Että se siitä "kovasta kakasta" ja "odota maanantaihin".

Tuo hoitaja neuvoi myös ottamaan laksatiivia, mutta onneksi apteekissa sanoivat miehelleni, joka sinne apteekkiin riensi, että jos pelkää suolistotukosta, niin laksatiivia ei todellakaan pidä ottaa.

Vierailija
33/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eno kuoli kun eivät ottaneet tosissaan. Oli tippunut kännissä portaita ja kävi tk:lla päänsäryn takia(saatto käydä kakski kertaa, en muista tarinaa täysin). Sen takia tämä 19v nuorukainen sitten kuoli aivoverenvuotoon.

Vierailija
34/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket lasta tarttumaan hampaaseen ja yrittämään heiluttamaan sitä puolelta toiselle. Kyllä se siitä parissa päivässä alkaa heilumaan ja hampaan saa irti. Ihan ilman hammaslääkäriaikaa.

Nimim. kokemusta on.

Meidän 10-vuotiaalta revittiin juuri kaksi hammasta pois, iso juuri molemmissa. Eli ei välttämättä ne juuret ole sulaneet ja näinollen ei myöskään millään itse heiluttelulla irtoa...

Vierailija
35/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta vaijerista.Päivystyksessä ollut lääkäri oli laittamassa häntä putkaan selviämään,onneksi miehelläni oli oma veli mukana joka meinasi ottaa lekuria skrakasta kiinni kun ei lääkäri tajunnut tilanteen vakavuutta.Miheni toisti kokoajan samaa lausetta ja oksensi rajusti.Dg aivoruhje,afasia ja hemiplegia

Vierailija
36/81 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki diagnoosia säären pitkään jatkuneesta ihottumasta.

Veikkauksia sateli sitä mukaa, kun hän selasi oppikirjaansa:

1) syyhy (mahtaisiko tarttua myös saman sängyn muuhun väkeen)

2) jauhoallergia (jalassa?)

allergiatestien jälkeen tulos oli selvillä ja lääkäri soitti iloisena. Timoteiallergia oli kuulemma löytynyt. Hän kuvaili sen aiheuttamia hengitysoireita, ja oli kokonaan unohtanut, että alunperin selvitettiin sääri-ihottuman tilanne.

(Se ei sitten koskaan selvinnytkään)

Vierailija
37/81 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovan raskauspahoinvoinnin takia. Puhelimessa hoitaja kysyi että millä viikoilla olen. Kerroin että 9 viikolla ja hoitaja ihmetteli kauheasti että miten niin aikaisessa vaiheessa voi olla pahoinvointia...

Vierailija
38/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eno kuoli kun eivät ottaneet tosissaan. Oli tippunut kännissä portaita ja kävi tk:lla päänsäryn takia(saatto käydä kakski kertaa, en muista tarinaa täysin). Sen takia tämä 19v nuorukainen sitten kuoli aivoverenvuotoon.

Nuori mies oli kaatunut ja hakeutui mm päänsäryn vuoksi lääkäriin. Lääkäri tutki asiallisesti ja sanoi, että mikäli vointi ei parane/pahenee, tultava herkästi uudelleen.

Pari päivää myöhemmin mies soitti oireiden jatkuvan. Puhelimeen vastannut hoitaja kehoitti hakeutumaan heti kunnan päivystykseen, sillä tk oli juuri menossa kiinni. Potilas ei koskaan mennyt päivystykseen. Kuoli pari päivää myöhemmin kotonaan.

Asiaa selvitettiin jälkeenpäin tarkkaan hoitovirheen varalta, mutta onneksi potilaan yhteydenotot oli kirjattu tarkkaan, eikä virhettä löytynyt vaan potilaan oma syy, ettei hakeutunut päivystykseen ohjeen mukaan.

t. sh

Vierailija
39/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli ollut monta vatsatautia ja vaivat senkuin jatkuivat. Latvialaislääkäri totasi, että "miehet helposti stressi ennen häät. Sinällä sukupuolitauti".

Vierailija
40/81 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli ollut monta vatsatautia ja vaivat senkuin jatkuivat. Latvialaislääkäri totasi, että "miehet helposti stressi ennen häät. Sinällä sukupuolitauti".

asiakkaan sukupuolitautitestitulokset olivat ruudulla näkyvissä. Muistan vieläkin henkilön nimen ja että HIV:n perässä oli negaa.

T. ed. ehkä 38?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan