Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tama ns. arvokeskustelu on mennyt niin overiksi Suomessa

Vierailija
31.01.2012 |

ja syyllistaa nyt kaikkia, jotka eivat ole VIHREIDEN POLITIIKAN kannalla, eika Haaviston ajatusten ja nakemysten kannattaja ja tahan astisten saavutusten vakuuttama. Niiniston aanestajasta tehdaan homofoobikko, rasisti ja persu. Minusta tama kuulostaa taysin jarkyttavalta taalta ulkomailta kasin. 27 vuotta olen asunut pois Suomesta ja meno taalta kaukaa nahtyna on mennyt Suomessa hyvin ahdistavaksi. Ihan kuin joku vaino olisi puhkeamassa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alistettuja ovat, vaikka kaikkien galluppien mukaankin 2/3 kansasta aikoo äänestää Niinistöä?

Vai onko se nyt oikeastaan niin, että Haavistosta ei saisi puhua halaistua sanaa, saati järjestää juhlia, tilaisuuksia tms..

t. Haaviston kannattaja, joka ei äänestä häntä homouden _takia_ todellakaan

Vierailija
22/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistön äänestäjät notkuvat harvemmin netissä kokopäiväisesti.

On eri asia äänestää Haavistoa hänen homoudestaan riippumatta kuin olla äänestämättä häntä homouden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia äänestää Haavistoa hänen homoudestaan riippumatta kuin olla äänestämättä häntä homouden takia.

Mutta sallittua.

Vierailija
24/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiseksi ilmapiiri täällä on muuttunut.

Itse esim. en ikimaailmassa voisi äänestää Haavistoa koska hän on vihreä. Vih-re-ä! Se on jäänyt, tai tarkoituksella jätetty, taka-alalle tässä kampanjassa.

Toiseksi, Haavisto on vain ylioppilas. Koko hänen CV:nsä on yhtä toivetta ja kuvitelmaa; rauhanneuvottelija, professori...

Nuo em. ovat ne syyt joiden takia Haavisto on minun silmissäni täydellisen epäuskottava ehdokas presidentiksi. Hänen sivariutensa tai homoutensa ovat minulle täysin yhdentekeviä asioita, toki myönnän hänen puolisonsa olevan sorttia josta minulta saa pitkän miinuksen.

En vielä eilen ollut varma äänestänkö Niinistöäkään, mutta istuvan presidentin ulostulo aktivoi minut, ja kävin tänäaamuna piirtämässä kutosen äänestyskuponkiin.

12 vuotta tätä setailua, tasa-arvoilua ja muuta unelmointia riittää!

Vierailija
25/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esim. en ikimaailmassa voisi äänestää Haavistoa koska hän on vihreä. Vih-re-ä! Se on jäänyt, tai tarkoituksella jätetty, taka-alalle tässä kampanjassa.

Toiseksi, Haavisto on vain ylioppilas. Koko hänen CV:nsä on yhtä toivetta ja kuvitelmaa; rauhanneuvottelija, professori...

Nuo em. ovat ne syyt joiden takia Haavisto on minun silmissäni täydellisen epäuskottava ehdokas presidentiksi. Hänen sivariutensa tai homoutensa ovat minulle täysin yhdentekeviä asioita, toki myönnän hänen puolisonsa olevan sorttia josta minulta saa pitkän miinuksen.

En vielä eilen ollut varma äänestänkö Niinistöäkään, mutta istuvan presidentin ulostulo aktivoi minut, ja kävin tänäaamuna piirtämässä kutosen äänestyskuponkiin.

Ei mitään lisättävää!

Vierailija
26/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sallittua.

Yritin sanoa, että kun joku Haavistoa homouden takia äänestämätön yrittää sanoa tätä Haaviston kannattajalle, tämä yrittää kumota argumentin sanomalla, että ei hän homouden takia Haavistoa äänestä vaan muista syistä.

Nämä ovat eri asioita, eivätkä kumoa toisiaan.

Vierailija
27/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt multa huomaamatta. Kannattaako Halonen siis Haavistoa?

Vierailija
28/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin 12 vuoden setailu riittää. Ei sitä lajia vähän aikaan yhtään.

Vierailija
29/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulloinkin saa olla voimassa vain yksi totuus ja juuri nyt se on homous ja vihreys. Mikää muu ei kelpaa eikä käy.

Vierailija
30/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vihreä tai homoseksuaali tai yliopisto-opintonsa kesken jättänyt.. Tuollaisten pitäisi pysyä lukkojen takana kellarissa, että kunnon kansalaisten yöunet eivät häiriintyisi ;-)

Vakavasti ottaen, kukaan ei pakota Haavistoa äänestämään, eikä hänestä edes pitämään! Mutta meillä, jotka pidämme, on siihen myös täysi oikeus. Onneksi sentään elämme vapaassa, demokraattisessa maassa.

Vierailija
31/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti ottaen, kukaan ei pakota Haavistoa äänestämään, eikä hänestä edes pitämään! Mutta meillä, jotka pidämme, on siihen myös täysi oikeus. Onneksi sentään elämme vapaassa, demokraattisessa maassa.

Haavisto on sulattanut niitten sydämet joille ei-homo tai ei-vihreä ei ole ykköskriteeri pressaa valitessa.

Vierailija
32/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään tähtäimessä ole, että jotkut olisivat tasa-arvoisempia kuin toiset? Sehän ei enää olisi tasa-arvoa. Mutta tällaiset kommentit:

...paljastavat, että itse asiassa ap ja tämä kaverinsa tässä lainauksessa eivät ole aidosti tasa-arvon kannalla vaan heitä ahdistaa tiettyjen ihmisten erilaisuus. Ja pelottaa, kun huomaa että ei oikeasti ole yhtä hyväksyvä kuin nyt "pitäisi olla".

Pelko pois. Kyllä aina tulee olemaan ihmisiä jotka ovat ennakkoluuloisia toisia kohtaan. Vähän homofobinen saakin olla, se on täysin ymmärrettävää. Emme me "muut" kuvittele että se on teissä mitenkään määräävä ominaisuus - samoin kuin seksuaalinen suuntautuneisuus ei ole määräävä ominaisuus Pekassa tai kenessäkään muussakaan.

Vierailija
33/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö, että Haavisto on ollut kampanjansa aikana näkyvästi esillä ja että häntä kannattavat ihmiset ovat sosiaalisessa mediassa olleet aktiivisia? Miten arvokeskustelu edes ylipäänsä voi mennä liian pitkälle? Niinistöläisten näkökulmasta ongelma taitaakin olla lähinnä se, että heidän mielestään haavistolaiset ovat vääränlaisten arvojen takana, eikä ollenkaan siitä, että leskusteluissa olisi menty liian pitkälle.

Vierailija
34/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syyllistäminen" tuo kummasti mieleen imetys- ja päivähoitokeskustelut! Niissähän on myöskin olemassa se ihannevaihtoehto, ja sitten toisten käytännön syistä valitsema toinen vaihtoehto. Mikä on ihan ok ja hyvä näin, mutta aina pieni osa niistä jotka eivät ole ilmeisestikään omaan ihanteeseensa päässeet, SYYLLISTYY koko aiheesta.

Ilmeisesti tosiaan nyt ovat syyllistyneet ne, jotka eivät ole tai ehkä haluakaan olla ihan niin suvaitsevaisia kuin minkä puolesta nyt ääneen hehkutetaan.

Vierailija
35/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vihreä tai homoseksuaali tai yliopisto-opintonsa kesken jättänyt.. Tuollaisten pitäisi pysyä lukkojen takana kellarissa, että kunnon kansalaisten yöunet eivät häiriintyisi ;-)

Niin, mutta eihän tässä nyt mistään oikeudesta olekaan ollut kyse. Kai sen nyt jokainen tietää, että meillä on oikeus äänestää ja oikeus olla jonkun ehdokkaan kannalla.

On kyse siitä, miten suhtaudutaan niihin, jotka eivät tätä yhtä ja ainoaa oikeaa hurmosaatetta kannata. Siitähän tässä keskustelussa on ollut kyse.

Kun ajattelee aikamoisen uljasta presidenttiemme joukkoa Ståhlbergin ajoista lähtien, minusta on oikeutettua miettiä, onko ylioppilas koulutustaustaansa vasten oikea jatke tähän riviin. Eiköhän tähän(kin) virkaan cv:tä tarkastella siinä missä muihinkin korkeisiin virkoihin.

Vierailija
36/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tuttavapiirini oli eduskuntavaalien aikaan persuvihajoukkopsykoosissa ja nyt Haavisto-hurmoksessa. Nyt edellisistä vaaleista viisastuneena pidän mielipiteeni omana tietonani etten joudu rasittavien hyökkäysten kohteeksi ja säilytän näin ystävyyden näiden psykoottisten ihmisten kanssa.

Vierailija
37/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omat mielipiteenne ja arvonne kerran ovat vakaalla pohjalla? Sen kun äänestätte Niinistöä tai vaikka ette äänestä ketään, niin yksinkertaistahan se on!

Minusta tällaiset avaukset antavat vaikutelman siitä, että kirjoittaja on loppujen lopuksi itsestään epävarma ja kokee jotein epämääräistä uhkaa tahoilta, joissa sellaista ei todellakaan ole.

Vierailija
38/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppäimistö, kuten ihan kaikilla nykyisin. Ä:n ja Ö:n pisteiden hävittäminen ulkomailla asumista teeskennellen on aika ysäriä.

Vierailija
39/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tarpeeksi näitä haavistolaisia. Ei heidän kanssaan voi keskustella kuin jos on samaa mieltä ja yhtä haavistolainen kuin he itsekin.

Vierailija
40/52 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällaisten keskustelupalstojen puolin ja toisin yliampuvasta keskustelusta?

Itse olen Haaviston kannalla, mutten todellakaan hauku saati syyllistä Niinistön äänestäjiä. Enkä tunne ketään muutakaan IRL joka näin tekisi. Oma miehenikin äänestää Niinistöä, ja ihan edelleen häntä rakastan :-)

Niin, mutta eihän tässä nyt mistään oikeudesta olekaan ollut kyse. Kai sen nyt jokainen tietää, että meillä on oikeus äänestää ja oikeus olla jonkun ehdokkaan kannalla.

On kyse siitä, miten suhtaudutaan niihin, jotka eivät tätä yhtä ja ainoaa oikeaa hurmosaatetta kannata. Siitähän tässä keskustelussa on ollut kyse.

Kun ajattelee aikamoisen uljasta presidenttiemme joukkoa Ståhlbergin ajoista lähtien, minusta on oikeutettua miettiä, onko ylioppilas koulutustaustaansa vasten oikea jatke tähän riviin. Eiköhän tähän(kin) virkaan cv:tä tarkastella siinä missä muihinkin korkeisiin virkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi