Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään meikkivoide ei näytä hyvältä ja ilman on vielä pahempi!

Vierailija
12.04.2026 |

Couperoottinen eli punoitusta on poskissa ja epätasaisen värinen muutenkin, otsa rasvoittuu, hienoja ryppyjä silmien ympärillä reilusti ja ihohuokoset on isot poskipäillä. Ihan ohuet meikkivoiteet (bb/cc-voiteet) näyttävät vähän aikaa tosi hyviltä, sitten alkaa naama jotenkin kiiltämään liikaa. Jos laittaa puuteria (vaikka kuinka varovasti) näyttää naama jotenkin liian talkitulta ja rypyt korostuu. Paksummat voiteet näyttää tunkkaisilta ja väri muuttuu herkästi liian tummaksi kun hapettuu iholla. Mineraalimeikissä oli tuo ongelma että oli liian matta lopputulos, ei enää toimi näin 40+ ikäisenä. 
En tiedä, ehkä omat odotukset on epärealistiset, että miltä tällainen jo ikääntyvä perusiho näyttää oikeasti ja mitä meikillä voi saavuttaa.

Muilla samantyyppisiä ongelmia? Onko joku tuote/konsti mitä haluat suositella?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene cc

Vierailija
2/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumene cc

Kokeiltu on, ei mennyt jatkoon. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyvälle iholle sopii parhaiten kevyt, kosteuttava ja hoitava meikkivoide, joka tuo kuulausutta eikä kerry juonteisiin. Suosi ohuita koostumuksia, kuten CC-voiteita, seerumimeikkivoiteita tai heleyttäviä tuotteita, jotka hoitavat ihoa C- ja A-vitamiineilla. Vältä paksuja, puuterisia tuotteita, jotka korostavat juonteita. 

Vierailija
4/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puuteria todella vähän. Ei silmien alle.

Vierailija
5/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovesi, seerumi, tarpeeksi kosteuttava voide (itse käytän yövoidetta päivälläkin), pohjustus voide, meikkivoide. Näitä käytän aina ja vain näillä saan ihon näyttämään suht hyvältä. On pintakuiva rasvoittuva iho ja rypyt korostuu mikäli voide alla ei ole tarpeeksi kosteuttava. Myös öisin oltava kunnolla kosteuttava yövoide tai rypyt näkyvät seuraavana päivänä meikkivoiteen läpi. 

Vierailija
7/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyvälle iholle sopii parhaiten kevyt, kosteuttava ja hoitava meikkivoide, joka tuo kuulausutta eikä kerry juonteisiin. Suosi ohuita koostumuksia, kuten CC-voiteita, seerumimeikkivoiteita tai heleyttäviä tuotteita, jotka hoitavat ihoa C- ja A-vitamiineilla. Vältä paksuja, puuterisia tuotteita, jotka korostavat juonteita. 

Paras mitä olen kokeillut ja käytän parhaillaankin on Chanelin Waterfresh meikkivoide. Se on kumminkin tosi kallis ja siinäkin on ongelmana toi liika kiilto jota pitää irtopuuterilla hillitä. Ap

Vierailija
8/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Oma iho kuntoon ja ei ole tarvetta meikkivoiteelle. 

Vierailija
9/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojooga. Tee joka päivä. YouTubesta löytyy ilmaiseksi ohjeita.
Itselläni on tehnyt ihmeitä jo parissa viikossa.

Vierailija
10/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo kasvojooga auttaa? Itsellä suurin onhelma on kasvojen punoitus. Ap

Vierailija
11/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kevyt aha-kuorinta kasvoille esim Phytomer saa Sokokselta käy myös rosacea/couperosa-iholle. Käy yksityisellä ihotautilääkärillä saamassa apua rosaceaasi: oli se sitten soolantra-voide, metronidatsoli-voide tai atselaiinihappovoide, kaikkia riittää illoin levittää, niin ei meikin alle tarvi ja näyttää meikkivoide vielä hirveämmältä (kokemusta). Ja minusta sinulla on mahdollisesti väärät ihonhoito tuotteet, sitten vielä vinkkiharrasta hikiliikuntaa 2 krt viikossa tulee hehku lähtee veri kiertämään ja kuonat.

Vierailija
12/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Erborianin tuotteita? Ihan sillä kysyn kun itselläni on samat ongelmat ja kiinnostaisi kokeilla tuon red correct-tuotteita. Ja niillä on myös jokin vesimäinen tuote, voisikohan olla hieman edullisempi vaihtoehto tuolle Chanelille? 

Ihon kiiltelyä en ole koskaan itse saanut mitenkään kuriin, ja mitä enemmän laitan iholle tuotteita, sitä enemmän se puskee rasvaa. Eli primerit yms on itselläni vain pahentaneet tilannetta.  

Vierailija
13/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo kasvojooga auttaa? Itsellä suurin onhelma on kasvojen punoitus. Ap

Kyllähän se auttaa kokonaisvaltaisesti kasvoihin. Kiinteyttää, lisää kollageenia, rypyt siloittuvst, iho kirkastuu, kohottaa ilmettä, ihon sävy tasoittuu. 
Voit etsiä lisää tietoa googlettamalla, Että auttaako myös punoitukseen.

Vierailija
14/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut Erborianin tuotteita? Ihan sillä kysyn kun itselläni on samat ongelmat ja kiinnostaisi kokeilla tuon red correct-tuotteita. Ja niillä on myös jokin vesimäinen tuote, voisikohan olla hieman edullisempi vaihtoehto tuolle Chanelille? 

Ihon kiiltelyä en ole koskaan itse saanut mitenkään kuriin, ja mitä enemmän laitan iholle tuotteita, sitä enemmän se puskee rasvaa. Eli primerit yms on itselläni vain pahentaneet tilannetta.  

Mulla on se niiden cc red correct meikkivoide, ihan ok mutta vahvemmin punoittavia alueita ei peitä vaikka kerrostaisi (mulla on toinen poskipää punaisempi). Ap

Vierailija
15/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirtir tai IT cosmeticsin CC.

Pientä kiiltoa saa ollakin, ei kannata puuteria juurikaan käyttää. Ennemmin vaikka painelet paperiin liian kiillon, jos sitä päivän mittaan tulee.
Catricen under eye brightnerer saa tummat silmänaluset häivytettyä tehokkaasti eikä tarvitse paksua meikkivoidetta silmänympärysiholle.

Jos haluat erillistä pohjustusta, osta punoittavalle iholle tarkoitettu versio Erborian CC cremestä, se vihreä tuubi.

Kaikki nämä ovat keskihintaisia, ei kalleimmasta päästä. 
Itse olen 50 v ja nämä toimii.

Vierailija
16/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kasvot hyvin kosteutettuna. Jos laitat meikkivoidetta, laita alle hyvä primer joka on tarkoitettu isihuokoisiselle iholle. Ei tarvitse laittaa joka paikkaan, ainoastaan ongelmakohtiin. Meikkivoiteen pysymiseen rasvaisella iholla auttaa myös, jos painelee ensin vähän irtopuuteria kostealla meikkisienellä iholle ja sitten laittaa meikkivoidetta ohuesti päälle. Itse käytän arkisin vain color correction peiteväriä punaisiin kohtiin enkä meikkivoidetta ollenkaan. Meikkivoidettakaan ei tarvitse aina levittää koko kasvoille, kunhan ihonväri on sama kuin meikkivoiteen.

Vierailija
17/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se niiden cc red correct meikkivoide, ihan ok mutta vahvemmin punoittavia alueita ei peitä vaikka kerrostaisi (mulla on toinen poskipää punaisempi). Ap

Mitä vesimäistä tuotetta tarkoitit? Ap

Vierailija
18/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho kiiltelee mutta puuteri ei sovi, niin kokeile 'blotting paperta. Ainakin essencellä on halpoja. Niillä siis painellaan rasvaisuutta pois. 

Vierailija
19/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Oma iho kuntoon ja ei ole tarvetta meikkivoiteelle. 

Ymmärrätkö termiä "ihosairaus"?

Vierailija
20/28 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin myös, että kävisit ihotautilääkärillä, jos punoitus on noinkin paha. Voi olla ruusufinniä ja siihen ei auta muu kuin jo tässä ketjussakin mainitut voiteet. Esim. Soolantra. Apteekista saa jotain reseptivapaata voidetta myös, mutta ei ole kovin tehokas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi