Lokakuiset 2012!
Hei!
En äkkiseltään huomannut, oliko joku jo ehtinyt perustaa lokakuussa lasketun ajan saaneille omaa viestiketjua?
Meidän perheeseen odotetaan kolmatta lasta, vanhin on 6v ja esikoinen nyt 4v. Tänä aamuna raskaustestiin pärähti kaksi viivaa ja ovulaatiotikutusten perusteella laskettu aika olisi 2.10! Viime kierrossa raskaus tärppäsi myös, mutta se päättyi keskenmenoon rv 6. Nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä, että tämä kaveri pysyisi matkassa lokakuuhun asti!
Terv. Äiskäri & "Elmeri" rv 4+0 =)
Kommentit (266)
täällä seuraillaan vieläkin. vähän on vuotoa vieläkin mutta onneksi (koputan puuta) ne kivut on pysyny poissa. Päätin eilen illalla että maanantaiaamuna soitan yksityiseltä ultra-ajan niin pääsee tarkistamaan tilanteen, makso mitä makso.
täytyy jatkaa sormien ja varpaiden pitämistä ristissä ja toivoa parasta.
anjema 8+6
Kovat tsempitykset anjemalle, et vauva on ja pysyy lokakuuhun asti matkassa mukana!!
Mul on nyt tullu jatkuva etova olo, joka helpottaa vaan kun syö jotain. Ja tällästä ei ole ollu koskaan aikasemmissa raskauksissa. Pönttöä en ole joutunut halailee, mut kaukaa ei ole hakenu.
Ja yks mikä liittyy vissii tähän raskauteen, on kauhee sitruuna tuoksu fetissi xD Kaikki pesu aineet, raikastimet, tuoksukynttilät yms. pitää olla voimakkaasti sitruunan tuoksusia. Niitä sit imppailen hullunlailla, mut en sentäs ole ruvennu syömään :D
Ja tosiaan väsymystä on ilmassa, en niinkän päiväl väsy, mut illal alkaa tosi aikasin väsyttämään, mut ei lasten takia pääse "vasta" kun ysiltä nukkumaan.
Enää vähän reipas viikko sinne yksityiseen ultraan, en jaksas millään oottaa, et näkee jotta kaikki on kunnossa. Jos sen jälkeen osaisin nauttia 100% raskaudesta! Ja näkee samal pysynkö tääl lokakuisis, vai siirrynkö peräti marrasmasuihin. Kahdes raskaudessa meinaa viikot heittäny jonkin verran alas päin, ja jos nytkin, niin meen aika auttamattomasti marrasmasujen puolelle :)
Myrtti85 & Väinämö rv6+4
mä olen aiemmissa raskauksissa osallistunut vaan np ultraan.ja tänään just koitin pähkäillä miten tällä kertaa.onhan mulla ikääkin vähän enemmän kun aiemmin.mut sit toisaalta,mitä jos jotain sitten ilmeniskin et ois kohonnut riski,pelkäisin koko loppuraskauden hullunlailla kuinka pienen käy.lapsivesipunktioon en uskalla ainakaan,eikös siinä ole keskenmenon riski? joten taitaa jäädä tässäkin raskaudessa vaan np ultraan ja pitää toivoo ettei siinä ois viitteitä poikkeamiin.ei musta varmasti ois kuitenkaan päättämään pikkuihmisen elämää.vaikka ymmärrän toki senkin että voi olla niin vaikeita vammoja ettei pieni selviäisi,onhan sekin kamala synnyttää elinkelvoton lapsi.vaikeita asioita mun mielestä päättää nuo tutkimukset,hyvät ja huonot puolensa teki niin tai näin.
olen kuullut lähipiiristä ihania uutisia parin päivän sisällä :) ihana kun on nyt ihmisiä joiden kans saa näitä onnentunteita jakaa :)
jostain lehdestä luin et keskenmenon riski on suurimmillaan 9 viikolla (ei tommosia pitäs lukee kun muutenki hirvittää) onneks on toistaseks mennyt kuitenki niin hyvin et uskallan jo vähä mietiskellä tulevaa :)
toivon että myös teillä kaikilla muilla menee hyvin eikä kukaan menettäisi pikkuistaan.se on kamala tunne kun alkaa tiputtelemaan,iskee valtava epätoivo.onneks se ei aina ole keskenmenon merkki.mulla vaan on aina ollu :( koskaan ei oo muuten vaan tiputellut.(ja tää ei ollu tarkotus lisätä pelkoa!!on monia joilla alkuraskaudessa tiputtelee vaik kaikki hyvin)
Moi vaan ja tervetuloa uusille.
Pidän kovasti peukkuja Anjema, toivottavasti tiputtelu ei pahene.
Jos muistan oman km:n oikein, niin se alkoi tuhruvuodolla iltapäivällä. Menkkakipumaiset kivut alkoivat muutaman tunnin kuluessa. Yöllä oli jo hieman enemmän jomotusta, mikä laantui seuraavaksi päiväksi. Tätä meni pari päivää, mutta sitten kivut voimistuivat kunnolla ja vuodin aika paljon yhden päivän. Illalla sitten soittelin synnärille. Kovat kivut ja vuoto tulivat siis neljäntenä päivänä. En tiedä miten muilla on km mennyt, mutta jos sulla Anjema on ollut vuotoa jo monena päivänä ilman oireiden pahenemista, niin se on kai hyvä merkki.
Seulonnoista, että aion mennä seulontoihin liittyviin verikokeisiin ja np-ultraan. Voi tuohon ultraan kai osallistua niinkin, ettei niskapoimua mitata. Ilmoittelevat sitten, onko riski koholla. Jos on, voi vielä päättää, haluaako lapsivesipunktioon, siinä on kai noin yhden prosentin keskenmenoriski. En ole päättänyt mitä teen, jos riski on koholla, menenkö edes lapsivesipunktioon.
Kahden pienen lapsen äitinä sitä miettii, että pystyykö edellisiä huomioimaan riittävästi, jos uudella tulokkaalla olisi isot ongelmat. Ja taloudellisesti se olisi kovaa, jos joutuisin jäämään kotiin pitkäksi aikaa. Mutta en mene asioiden edelle. Jos tuollainen asia tulisi päätettäväksi, se olisi kuitenkin hyvin vaikeaa.
Eka nla takana. En ole vielä saanut kutsua np-ultraan. Harkitsen vielä yksityistä.
Olo on vähän helpottunut, väsyttää vähemmän ja pää on kirkkaampi. Mutta turvotus ei ole kadonnut mihinkään, eikä jatkuva syömisen tarve. Äklötys on pysynyt aisoissa.
TaigaQ ja Tirppu rv 8+9
Huh. Käytiin yksityisellä varhaisultrassa. Viikot pitää paikkaansa omien laskujen mukaan, ei siis la ole siirtymässä. Kaikki oli kunnossa. Jotenki silti on pieni pelko, että jos meneekin vielä kesken. Mutta jostain taisin lukea, että suurimmat riskit km:ään on ohi kuitenkin jo vko 10 jälkeen. En tiedä pitääkö paikkaansa..
Lääkäri tutki tarkkaan, mittasi jo niskaturvotuksenkin. Kerroin sitte, että kunnalliselta tuli aika vasta kuun loppuun. Oli sitä mieltä, että on turhan myöhäistä tehdä np-ultraa viikolla 13+4, ku se on kuulema parhaiten mitattavissa vko 11-12. Aion soittaa tuonne ja kysyä saako siirrettyä viikkoa aiemmalla kuten neuvolastaki lupailivat. Noh, epäilen, mutta saahan sitä yrittää.
Vointi tuntuu pahenevan aikalailla.. Koko ajan yököttää eikä tuo oksentelukaan harvinaista ole. Toisekseen mulle on noussu tunteet pintaan tosi voimakkaasti.. Ekoilla viikoilla olin varmaan kuukauden koko ajan tosi pahalla tuulella ja nyt tuntuu, että alan itkemään ihan ilman mitään syytä yhtäkkiä. No se kyllä loppuukin yhtäkkiä. Jospa tämä tästä kun päästään vielä pidemmälle.
rv 10+6
Kysympä täällä, mitä luulette olisko tuosta jogurtista hyötyä raskaus ajan masun vääntämisiin? Mulla siis nyt jo ummetusta, ja kerää mahaan ihan hulluna ilmaa, ja tästä syystä masussa vääntää jatkuvasti. Ja tää ongelma oli edellisessäkin raskaudessa.
Myrtti85 & Väiski rv6+5
anjema, onhan kaikki hyvin?
eikös tuo keskenmeno riski ole ohi vasta rv 12 jälkeen, koska siinä vaiheessa lapsen kaikki elimet ovat kehittyneet. ainakin siinä neuvolasta saadussa kirjassa lukee, että yleensä ennen vkoa 12 tapahtuu spontaanit keskenmenot...
itse olen ollut viime viikkoina oikein kunnon hormooni hirviö, kiukuttanut ja itkettänyt ihan hirveästi... Ei oo ollu puolisolla helppoa... nyt viikonloppu ollut rauhallisempi... itseäni vielä joo turvottaa, mutta on alkanut helpottumaan ihan selvästi, ei oo enää niin jatkuvasti niin paha olo...
myrtti, en osaa sanoa niistä jugurteista auttaako, mun isä on ainaki kehunut valion olo jugurtteja, että auttaa vatsaan (hän joutuu syömään paljon lääkkeitä niin on vatsa sekaisin niistä). Että voisi ehkä auttaakin joku sellainen jugurtti. ummetukseen, kannattaa välttää banaania ja juustoa ja syödä luumuja, täysjyvää ja pieniä määriä lakritsia ja jos vaan pystyy niin yrittää liikkua mahdollisimman paljon. itselläni lievää ongelmaa myös, mutta ei vielä hirveän hälyyttävää... jos mikään muu niin lakritsi yleensä viimeistään auttaa ummetukseen (se todettu n. vuoden ikäisellä siskon pojalla aikanaan, lakritsia kun alkoi saamaan niin alkoi pikku hiljaa vatsakin toimimaan paremmin ja paremmin).
S+ uusi öppis rv 9+1 enää 3 vkoa ja 4 päivää ultraan!
täällä ollaan vielä...koko päivän voi olla vuotamatta ja sitten illalla vuotaa taas hieman.kipuja ei ole ja toivottavasti ei myöskään tule.tietäis vaan että miten tuolla masussa voidaan, no huomenna soitan sen ajan. toivotaan että saa suht nopeasti. varmaan tää epätietoisuus ja pelko väsyttää niin että olen ihan valmista kauraa viimestään kl 21 iltasin.
toivottavasti tämä huimaus kuuluisi raskausoireisiin eikä tähän vaanivaan keskenmenoon.
huokaus...
anjema 9+0
Heippa kaikki kanssa odottelijat! Löysin tieni vasta nyt tänne palstalle, enkä ole koskaan ennen kirjoitellut mihinkään netin keskusteluihin, mutta tämä näytti niin asialliselta että ihan piti itsekin kirjoittaa :)
Elikkäs testi tehty jo muutama viikko sitten ja neuvolassakin käyty, LA olisi 11.10 ja pikkukakkosta odotellaan. Esikoistyttö syntynyt heinäkuussa 2010.
Tällä pariskunnalla ikää 25 ja maalla mukavasti asustellaan... Ultraan tuli kutsu 30.3 ja aika mateleeeeeeee!! Hirveän etova olo ollut ja olen oikein nauttinut siitä, koska se konkreettisesti muistuttaa että masussa on elämää. Odotan niin sitä kasvavaa masua ja potkuja, raskaana olo on ihanaa.
Onnea muillekin ja niinniin hirveästi peukkuja että saadaan masuasukit syliimme lokakuussa!
Lauantaina käynnistyi uusi raskausviikko. Jokos te muut olette viikottain kuvailleet masujanne? Myöhemmin on kiva katsoa kehitysprosessia. :) Uskomatonta, että kohta on raskaudesta 1/3 täynnä. Jotenkin tuntuu, että päivät kuluvat hitaasti, mutta pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna aika menee nopeasti. Tosin seuraavaan ultraan ja neuvolaan tuntuu olevan ikuisuus, vaikka niihin on kohta enää viikko aikaa.
Tällä viikolla saapui postissa myös tilaamani doppleri. Vielä ei kuitenkaan vauvan sydänääniä kuulunut, ainoastaan oman sydämen syke ja mahan kurinaa. Tosin ohjeissa sanotaankin, että äänet alkavat kuulumaan viikoilla 12-14. Laitoin juuri tilaukseen yhden mammamekon kesän juhlia ajatellen. Niitä kun ei ollut kovin montaa alun perin varastossa, niin piti napata yksi itselle. Mammahousut ostin jo heti alkuraskaudesta, kun normaalit housut painoivat mahaan niin että alavatsa kipuili koko päivän. Housujen oston jälkeen kipuilu loppui.
Huomenna menen ehkä yhteen mammatapaamiseen, sillä olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden samassa elämänvaiheessa olevien kanssa. Siitä sitten viikon päästä onkin yhden ystävän synttärit, joissa on kuoharia tarjolla. Pitää keksiä valkoinen valhe, miksen voi juoda. :)
Kertokaa mulle apuja pahoinvointiin? Mul ei ole aikasemmissa raskauksissa ikinä ollu pahoinvointia, ja nyt tää alkaa menee ihan uskomattomaks. En edelleenkän ole pönttöö halaillut, mut ei kyl enää kaukaa hae.
Myrtti85 & Väiski rv6+6
Anjema, musta toi kuulostaa ihan normaalilta tiputtelulta! Ja Myrtti mä oksennan viis kertaa päivässä, joten sinuna olisin ihan tyytyväinen pelkkään huonoon oloon :) Tästä on tullut jo rutiinia ja kaikki läheiset on tottunut että käyn välillä oksentamassa vatsan tyhjäksi ja sitten taas homma jatkuu ihan normaalina :) Masukuvia en kyllä vielä rupea ottamaan kun ei mitään havaintoa missään, ihan lättänä olen. Viikonloppuna näin hoikkaa ystävääni joka on vk 20, eikä olisi mitenkään päin osannut arvata että on raskaana, ei edes vatsaa kokeilemalla..
Ärsyttää kun nuo viikot tippui melkein parilla sillon ultrassa, lisää pelkoaikaa :(
Marlenah ja ötökkä 8+0
Täälä väsynyt olo vaan jatkuu, muuten ei ole ollut hirveemmin oireita. Välillä tuntuu kuin ei olisi ollenkaan raskaana.
Ekaa neuvola käyntiä saa vielä odotella ens viikon tiistaille asti (viikkoja silloin 10+2) ja samalla on meiän pikkuneidin 2-vuotisneuvola vihdosta viimein eli kuukauden myöhässä. Meillä neuvolassa oma terveydenhoitaja tekee puolikasta työaikaa ja hänen puolittajansa on meille tuttu, niin en hänelle sitten halua ainakaan näin alussa mennä, niin nuo ajat on hieman kiven alla ollut. Kuulemma ens viikollakin ehtii hyvin laittaa Lähetteen ultraan.
Myrtti85: Itse en ole kärsinyt pahoinvoinnista, ainakaan vielä, mutta serkkuni senkin edestä. Hän alkoi juomaan muistaakseni Berocaa, niin se kuulemma auttoi pahoinvointiin. Ja tuota suosittelin ystävällekin viime keväänä ja hänelläkin se auttoi. Tosin ei poistanut pahoinvointia, mutta olo oli kuulemma paljon siedettävämpi Berocan aloittamisen jälkeen.
Mites ootteko te kertonut jo muille olevanne raskaana? Me ollaan kerrottu jo muutamalle ystävälle, mun siskolle, miehen siskolle ja miehen äidille. Omille vanhemmilleni ja veljilleni kertoilen varmaankin asiasta parin viikon päästä, kun ollaan sinne menossa kylään. Haluan siis kertoa uutisen kasvokkain. Loput ystävät ja tuttavat saa kuulla uutisen sitten kun heitä sattuu kasvokkain näkemään. Me ei hirveesti olla tätä asiaa muutenkaan salailtu ja tosi moni on tiennyt meiän lapsettomuushoidoista, joten jos joku on suoraan kysynyt, että ootko raskaana, niin oon vastannut kyllä. Jos nyt sitten sattuu käymään huonosti ja tulee keskenmeno, niin on ainakin monta tukijaa :)
Nyt ottaan pienet päikkärit ennen kuin pikkuneiti herää omiltaan.
Millaisia ohjeistuksia olette saaneet neuvolassa lisävitamiinien ja hivenaineiden käyttöön ja tarpeeseen? Lueskelin tuossa artikkeleita ja tutkimuksia, jotka osoittavat, että raskausaikana olisi syytä syödä monenkinlaisia vitamiineja ym. normaalin ruokavalion lisäksi. Meillä terveydenhoitaja jo ekaa neuvolaa varatessa kyseli, että käytänhän foolihappoa, koska se on erittäin tärkeää alkion kehitykselle alkuvaiheessa. Mites muilla? Itse käytän Mini Sun Multivitamin Dailya ja lisäksi olen vielä välillä popsinut ylimääräistä D-vitamiinia. Siitäkin on kovin ristiriitaiset annostussuositukset raskaana. Olen käyttänyt myös maitohappobakteereita muutaman viikon ajan.
Itse olen sitä mieltä ettei lisävitamiineja paljon tarvitse, jos syö monipuolisesti, mutta pisti vähän mietityttämään nuo lukemani tekstit, joissa kovasti korostettiin tärkeiden vitamiinien ym. merkitystä sikiön kehitykselle ja myöhemmälle terveydelle. Pitänee kysellä seuraavalla kerralla neuvolasta tarkemmin, vaikka en ihan usko, että hekään tietävät muuta kuin viralliset suositukset ja ne tuppaa joskus olemaan ristiriidassa erilaisten tutkimustulosten kanssa. Neuvolassa kai edelleen suositellaan 10-20 mikrog. D-vitamiinia raskaana oleville, vaikka jotkut tutkimukset osoittavat, että parhaimman hyödyn saisi vasta 50-100 mikrog. vuorokausiannoksesta. Tiedä häntä sitten...
Täällä olo ihan hyvä ja ensimmäinen työpäiväkin meni loman jälkeen mukavasti. Tosin se olikin vain 4 h. Yöllä sain aivan tajuttoman vihlaisun alavatsaan oikealle puolelle, kun olin nousemassa sängystä. Säikäytti aika pahasti ja koko loppu yön jouduin tukemaan masua tyynyllä, kun tuntui painetta. En tiedä mikä lie oli, tänään ei ole ollut sen kummempia tuntemuksia. Toivottavasti säikäytti turhaan ja masussa kaikki hyvin.
Mutta tällaisia ajatuksia tällä kertaa.
hmp + masukki rv 11+0
hmp, meillä tais vaan kysyä, että syönkö jotain raskaus- ja imetysvitamiinia ja syönkö d-vitamiinia? Ja kun sanoin syöväni, niin keskustelu oli suurin piirtein siinä. Ite en paljoa jaksa murehtia hivenaineita ja vitamiineja, kun syön monipuolisesti ja arvelen niiden imeytyvän parhaiten oikeasta ruuasta. Minä murehdin enemmän noita kemikaaleja...
Mun tietääkseni se viikon 9. paikkeilla oleva keskenmenoriski johtuu istukasta. Jos istukka ei alakaan toimia niin kuin pitäisi niin vauva tulee kesken. Ainakin yhden ystävän lukuisat keskenmenot ovat tulleet juuri 9. viikon paikkeilla ja hänen ongelmansa on ollut istukka. Kun syy löytyi ja alkoi pistämään itselleen verenohennuslääkettä, niin istukka pysyi toiminnassa ja vauva syntyi täysiaikaisena ja terveenä.
Myrtti, voithan kokeilla ihan tavallisia maitohappobakteerejakin, auttaisko vatsaan. Minä tykkään luumuista, taattua toimintaa:). Tänään kattelin semmosta laatupätkää kuin Vanessa ja pikkuväki ja siellä terveydenhoitaja suositteli pahoinvointiin B6-vitamiinia. Oisko sitä sit just tossa Beroccassa?
SueC, minen paljoa vatsaa kuvaile:). Päivät vaan menee enkä edes muista semmosia ottaa. Pikkukakkosen odotusmahasta on vissiin pari kuvaa, mut toisaalta riittävät meille ihan hyvin.
Meillä tästä raskaudesta ei tiedä vieläkään kuin mun sisko ja sen mies sekä asian arvannut ystävä. Torstaina tapaan yhden kaukana asuvan ystävän, niin tulee ehkä möläytettyä:).
Nää on mulle raskaita viikkoja, kun vanhat tutut masentavat raskausvaivat ovat palanneet. Mun on vaikea nukahtaa ja uni karkaa tosi helposti. Jos siis pojilta saisin nukuttuakin niin muuten vaan valvoskelen aamuyön tunnit...
Oon välillä niin väsynyt, että tekis mieli vaan itkeä. Mikä on toinen mun alkuajan raskausvaiva. Oon normaalisti perustyytyväinen ja optimistinen ja yleensä koen asioiden olevan hyvin ja luotan niiden sujumiseen. Nyt on mieli apea enkä oikeen osaa jakaa sitä, kun en osaa sanoittaa tätä olotilaa. Semmonen epämääräinen lievä ahdistus ja apeus vaan valtaa mielen.
Ukkelikin on vielä selkävaivainen eikä pysty poikia hoitamaan niin en pysty paljoa päivisin lepäämään. Oon illalla kuudelta jo niin poikki. No, kun sais viikkoja täyteen niin alkaa sit taas helpottaa.
Timantti 8+5
Viikonlopun laivareissusta on selvitty. En jaksanut alkaa keksimään valkoisia valheita, joten raskaudestani tietää nyt kolme kaveriani sekä yksi työkaveri. Omille lapsille, vanhemmille ja muille olisi tarkoitus kertoa vasta np-ultran jälkeen.
Itse en ole vielä tehnyt päätöstä, haluanko osallistua seulontaan. Aikaisemmin mulla ei ole ollut np-ultraa, joten tämän päätöksen tekeminen on ihan uutta mulle. Tavallaan en koe asia tärkeäksi, koska en ennenkään ole joutunut tätä asiaa murehtimaan... mutta toisaalta... en tiedä vielä.
Mulle neuvolassa painotettiin monivitamiinin tärkeyttä, ja sitä olenkin syönyt ihan alusta asti. Itselläni on multivitan purkki, jossa on jo d-vitamiinia. Joten neuvolatäti oli sitä mieltä, että lisää d-vitamiinia en tarvitse.
Uutena ja tavallaan rasittavana oireena on ollut nyt viikon verran paha olo, joka iskee kesken syömisen! Tämä on ihan uutta mulle, enkä tiedä mikä asiaan auttaisi. En siis pysty syömään kunnolla, kun kesken syömisen iskee todella paha oksennushalu. Vielä ei onneksi oksennus ole iskenyt, mutta kaukana se ei ole ollut. Toivottavasti menee äkkiä ohi.
Anu ja pikkuruinen 8+2
Täällä ollaan Anjeman kanssa samassa kelkassa eli eilen alkoi joskus klo 13 aikaa verinen vuoto. :( Ihan kirkasta verta. Onneksi sitä ei ole tullut kovin paljoa ja iltaa kohden sekä edelleen tänä aamuna vuoto on vähentynyt ja ollut ruskeaa. Eilen alkoi kauheasti pelottamaan, että tässäköhän tämä nyt sitten on, kun keskenmenon riskirajakin on juuri ylittymässä. Soittelin sitten tietenkin neuvolaan ja parille yksityiselle klinikalle. Molemmilta klinikoilta sain ajan torstaille ja taidan mennä samalle, jossa kävin varhaisraskauden ultrassa. Olisihan np-ultra viikon päästä, mutta tämä on sen verran tärkeä juttu, että haluan saada lisää tietoa kuluista huolimatta. Positiivista tässä on se, ettei ole ollut kipuja ollenkaan. Mitään erityisiä neuvoja en tämän suhteen saanut. Käskettiin vain seurailla tilannetta ja soittaa tänään uudelleen, jos vuoto lisääntyy tai tulee kipuja. Pitäkää kuitenkin peukkuja, että kyytiläisellä on kaikki hyvin ja pysyy menossa mukana!
Itse otan Multitabsin raskaus ja imetys -vitamiinia. Ekalla neuvolakerralla kysyttiin vitamiinien ottamisesta ja sitten kun vastasin, niin todettiin vain että hyvä ja keskustelu oli siinä. Samalla tavalla siis Timantti76:n neuvolakäynnillä. :)
Me ollaan kerrottu raskaudesta molempien vanhemmille ja isosiskolleni, enempää sisaruksia ei kummallakaan ole. Lisäksi olen kertonut yhdelle hyvälle tutulle, joka on myös raskaana. Muutoin olen ajatellut pysyä pitkään vaiti asiasta. Lähinnä ollaan haluttu kertoa läheisille, koska jos menee kesken, niin ei sitten tarvitse kertoa, että olinpa raskaana ja nyt en enää ole. Olisimme asiasta kuitenkin hyvin allapäin.
SueC 11+3 (10+3)
Kovasti peukutuksia SueClle että pikkanen pysyy matkassa mukana, ja kaikki on hyvin!
Mulla eilen sit iski migreeni kohtauksen kunnolla päälle, ja pakko oli harjottelu paikasta lähtee kesken päivän, kun panadolista ei tuntunut apua löytyvän. Mut pääsin käymään lääkäris joka laitto Panacod reseptin migreeniä varten, kun en omia täsmälääkkeitä saa syödä. Yleensä saanu ekas nla lääkäris tuon reseptin. Ja toki pää kipu lisäs huonoo oloa, ja eilinen oli aika makoilu painotteinen päivä.
Ja tosiaan nyt tuo väsymys painaa muutenkin. Heräsin tänään seiskalta ekan kerran, mut totesin et väsyttää viel niin paljon et meen hetkeks takas nukkumaan, nousin sit kasilta ylös uusiks, mut edelleen olo et vois mennä takas nukkumaan.
Pahaaoloa yritin nyt taltuttaa sillä, et söin heti leipää, josko vähän auttas. Eilen illal sain peräti syötyä sit lämpöstä ruokaakin, kun saatiin ruoka sillee valmiiks, et ei just sil hetkel ollu kuvottava olo.
Mä en ole viel alottanu mitään vitamiineja, mut tarkoitus on kyl ollut, mut enpä sit tajunnu eilen ostaa samal kun nuita särkylääkkeitä hain.
En millään jaksas oottaa ens maanantaihin kun on se yksityinen ultra! Vaik jotenkin paremmin uskon et tuola oikeasti on pieni ihmisen alku, kun on tätä huonovointisuutta :)
Hyvää ja aurinkoista tiistain jatkoa muille masukeille!
Myrtti85 & Väiski 7+0
Täällä ilmoittautuu ensimmäistään odottava, jolla on laskettu aika 24.10.2012.
Nyt siis menossa 7+6.
Kävin 6+6 yksityisellä ultrassa melko runsaan verenvuodon takia, ja helpotukseksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja sydämen lyöntikin jo näkyi.
Välillä verenvuoto oli jo pois, mutta nyt on tullut taas takaisin, eli pieni huoli on päällä. Ei pahemmin ole kipuja, välillä tosin hetkellisesti polttaa ja vihloo. Huomenna on vihdoin ensimmäinen neuvolakäynti.
Lisäksi on kova väsymys ja kuvotus pitkin päivää.
Päivä kerrallaan ja parasta toivoen.
Onnea kaikille odotukseen!
Mulla aivan sama mielipide ja perusteet miksi en halua itse (eikä mieskään halua) mennä seulontoihin. Rakenneultrassa korkeintaan käydään mut ei niitä muita. Mut kuten Sats sanoi omalta kohdaltaan, meillä pätee sama eli se on meidän näkökulma ja muilla saa olla omansa :)
anjema, toivottavasti vuoto loppuu! Eiköhän se ole ihan normaalia alkuraskauden vuotoa jos kohtuullisen niukkana pysyy. Itsellä oli ekassa raskaudessa niukkaa vuotoa jossain alun vaiheessa. Varmasti pelottaa kyllä jos yhtään runsaampaa tai kipuja. Tsemppiä!
Eka neuvola on nyt meilläkin takana. Seuraava aika on 3.4. ja sillon tapaan sekä th:n että lääkärin. Hemoglobiini oli kamalan alhaalla, lisäsyy väsymykseen... Ens viikolla labraan ja ootan kutsua ultraan, toivottavasti ei kovin pitkälle menis mut varmaan jonoa on.
Niin ja tervetuloa uusille!