Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset 2012!

25.01.2012 |

Hei!

En äkkiseltään huomannut, oliko joku jo ehtinyt perustaa lokakuussa lasketun ajan saaneille omaa viestiketjua?

Meidän perheeseen odotetaan kolmatta lasta, vanhin on 6v ja esikoinen nyt 4v. Tänä aamuna raskaustestiin pärähti kaksi viivaa ja ovulaatiotikutusten perusteella laskettu aika olisi 2.10! Viime kierrossa raskaus tärppäsi myös, mutta se päättyi keskenmenoon rv 6. Nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä, että tämä kaveri pysyisi matkassa lokakuuhun asti!

Terv. Äiskäri & "Elmeri" rv 4+0 =)

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih :) mun kakkapää tietsikka oli kirjautunut mun vanhoilla tunnuksilla tänne,mut siis sama sirpa edelleen :)

posti kuljetti kutsun eka ultraan,KUUKAUDEN päähän :( ja mää kun ootin et se ois jo pian mut ei!ois niin kiva jo saada varmuus et pikkusella kaikki hyvin.en oikeen luota tohon neuvolan ultralaitteeseen niin kovasti.piiitkä kuukausi tulossa. viimeyönä kun käänsin kylkeä tuntui ihan kamalan järkky vihlaisu masussa ja olin aivan varma et se siitä sitten.ei kuitenkaan vielä ainakaan vuoda ja olokin on edelleen "odottava" eli jatkuvasti yrjöttää,närästää,turvottaa jne... mut silti,nautin tästä odotuksesta !!! :) niin ja nuorimmaiseni oli kerhossa juorunnut et meille ehkä tulee syksyllä vauva.tosin en ole varma uskoiko kerhotäti kun ei ole kysellyt varmistusta multa... :)

202/266 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul kauhee hammassärky viisaudenhampaas, ja pakko huomen käydä hammaslekuril et nappaa sen pois. Mut ajatus puudutuksesta etoo, mut ilmankan en anna mitään tehdä. Kun siis mul normi tilassakin rupee oksettaa puudutusaine, niin mites nyt kun muutenkin etoo kaikki. Viimeks kun siis kävin, ja laitettiin puudutus, niin mul vispas kädet, päässä humis ja tosiaan oksetti...Ja sit ihmetellään miks välttelen hammaslääkäriä.

Muuten tääl voidaan oikein hyvin, ja turvotus vaan pahenee :) Panikointikin alkaa jäämään taka alalle ja osaan jo pikkusen nauttia tästä tilasta.

Tänään kerroin töissä yhdelle duuni kaverille, joka siis ohjeistaa mulle hommat. Se oli ihan intona, onnitteli kovasti. Mut sit kun jatkettiin puuhia, niin ei antanu mun enää edes roclalla vetää lavaa xD Mut kun ilmotin täpäkästi, että olen raskaana en sairas, niin sano et mun täytyy vaan sit sanoo jos joku homma tuntuu pahalta, ja levätä sit sen mukaa :) Jotenkin kivempi olo töissäkin kun edes joku tietää. Huomen aattelin nyt paikan "pomolle" kertoa. Kun luulisin sen ymmärtävän, kun sattuu oikealta ammatiltaan olemaan kätilö :D

Mul aristaa rintoi jo ihan kauheesti, on siis tosi kipeet, mahallaan enää voi nukkua kun sattuu. Mut en oo kyl huomannu et olis jo paisuneet.

Sanokaas nyt joku, joka käyny yksityisel ultras alkuraskaudes, et pitääks siel olla äitiyskortti? Ja jos pitää, niin pitääks mun pyytää et saisin neuvolasta aikasemmin ajan, tai siirtää ultraa (en millään haluis siirtää)?

Myrtti85 & Väinämö rv6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtti85: Mulle sanovat ku varasin yksityiselle ajan, että ei tarvii mukaan mitään muuta ku kelakortin. Otan varulta tosin tuon äitiyskortinki mukaan, mut tuskinpa sitä kyselevät.

Onneks yksityisen aika on pian. Kyllä mä mieluummin maksan sen hinnan ku odottelen vielä reilu 3 viikkoa ja hermoilen. Ja varmistuu tosiaan nuo viikot. Np-ultra aika mulla olis näitten laskujen mukaan vasta 13+4. Olisin halunnu jo aiemmin. Ja tosiaan täällä ei siis anneta lääkäriaikaa alkuraskaudessa ja tuonkin np-ultran tekee hoitaja. Siinäkin mielessä halusin nyt päästä yksityiselle, ku ei oo erityisen luottavainen suhtautuminen tähän kunnalliseen terveydenhuoltoon..

Joku täällä kirjottelikin siitä, ettei lääkäriaikaa ole, jos osallistuu seulontoihin. Kai se lääkäriajan puuttuminen on sitte noiden seulontojen takia. Mites muut, osallistutteko seulontoihin?

R & rv 10+3 tämän hetken tietojen mukaan

Vierailija
204/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi Myrtille, että yksityisellä ei tarvitse olla äitiyskorttia. Multa kysyttiin, että olenko jo sellaisen saanut... jos olisi ollut, niin hän olisi laittanut sinne merkinnän, mutta mullakaan ei vielä silloin ollut korttia, joten sain lausunnon paperille, jonka itse taittelin äitiyskortin väliin, kun sen sain.

Alkuviikko kuluikin sairastelun merkeissä :( Tuli vaan mieleen, kun kuumeessa sohvalla makasin, että mulla on jokaisessa raskaudessa ollut aika alussa kunnon flunssakuume. Nyt taas jo parempi olo, ja takaisin työpaikalla.

Hieman alkaa "jännittämään" lauantai, että kerronko muutamalle kaverille raskaudesta vai yritänkö feikata juhlimiseni... Ollaan menossa tyttökaveriporukalla laivalle. Mutta toisaalta odotan jo reissua kovasti, kun pitkästä aikaa pääsee oikein kunnolla kavereiden kanssa viettämään aikaa.

Muuten mun raskaudesta ei vielä tiedä kuin yksi työkaveri, jolle tuli kerrottua, kun hän ihmetteli mun poissaoloja töistä :) Käyn eri paikkakunnalla töissä (missä asutaan) ja välimatkaakin on 75 km. Eli neuvola-ajat ja ultra-ajat olleet niin keskellä päivää, etten ole niinä päivinä jaksanut ajella edestakaisin, joten ollut poissa töistä kyseiset päivät.

Jos nyt koittaisi aloittaa työtkin tältä viikolta :)

Anu ja pikkuruinen 7+4

Vierailija
205/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoittelin tuosta, että minulla oli lääkärin aika ekan kohdalla, kun en osallistunut seulontoihin ja en osallistu niihin nytkään ja nyt ei ole lääkärin aikaa enää. Ja en tiedä, kumpi tekee sen ultran keskussairaalalla, mutta uskoisin, että kätilö niin oli ainakin rakenneultrassa esikoisen kohdalla. (ja rakenneultraan mennään nytkin, kun minä ainakin haluan tietää kumpi siellä on, jos vain näkyy)Mutta olettaisin, että kerta se ultra on siellä viikolla 12 niin että ne tekee muutakin kuin vain ultraavat, koska seuraava neuvolaaika on vasta kuukauden päähän siitä.. mutta en toki tiedä, hyvin vähäiset ohjeet sieltä tuli kutsun mukana.. vain et virtsaa tarvitsee olla vähän rakossa, että ultraus onnistuu ja mahdollista tutkimusta varten.. mene ja tiedä sitten.. kuukauden päästä olen viisaampi.. tai no 4 viikon päästä! :) Ja kuten tekstistäni käy nyt ja varmaan aikasemminkin ilmi niin en osallistu seulontoihin, joten meillä ei ole sitä np-ultraa vaan ihan tavallinen ultra silloin viikoilla 12+5.

S + uusi öppis 8+5

Vierailija
206/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa np-ultraan rv:lla 10+6, nyt menossa 8+6. Meillä tutkimuksen tekee kuulemma lääkäri, sisäkautta. Ja rakko täytyis meidän saamien ohjeiden mukaan olla tyhjä, että näkyvyys olis parempi. Samalla pitää viedä mukana aamuvirtsanäyte, siihen sai purkit, ohjeet ym ekalla neuvolakäynnillä. Ja ultrasta mennään vielä labraan verikokeisiin, johon lähete kans saatiin neuvolasta. Ja tää np-ultrakäynti korvaa alkuraskauden lääkärikäynnin, joillain paikkakunnilla on kuulemma vielä erillinen lääkärikäynti tän lisäksi. Ja seuraava nla sitte vasta reilun kuukauden päästä ultrasta, olikohan 16 viikolla muistaakseni.

Pari päivää saan tässä viettää kotosalla, ku th kirjotti loppuviikon sairaslomaa. Teen asiakastyötä ja viime työpäivät ollu oksentaako vaiko eikö -linjalla ja iltasin oon ollu ihan äärettömän väsyny. Nyt sit aikaa vähän levätä ja kerätä voimia... Ja esimiehelle kävin eilen asiasta juttelemas, ku th kirjotti sl-todistukseen syyksi "raskausoireet". Eipä siinä paljo sit selittelemisiä enää :D! Mut esimies suhtautui tosi hyvin ja oli tyytyväinen, et täs vaiheessa jo kävin juttelemassa.

Vierailija
207/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa aiemmassa raskaudessa ja myös tässä, terveydenhoitaja sanoi,että virtsaa täytyy olla vähän rakossa,jotta sikiö nähdään paremmin(ainakin kun ultrataan emättimen kautta). Mutta pari lasillista vettä ennen tutkimusta riittää. Tyksissä ultran tekee äitiyspolilla asiaan erikoistunut lääkäri. En itse oikein luottaisi hoitajan tulkintoihin (vaikka itsekin hoitaja olen),varsinkin kun itseltäni otatan vielä sen verikokeen ja niiden tutkimusten yhteistuloksella mietitään onko vauvalla kaikki hyvin.Siksi haluan kokeneen ja luotettavan asiantuntijan lausunnon sikiön voinnista, en mitään epämääräisiä vastauksia. Verikokeeseen haluan ikäni puolesta,aiemmissa raskauksissa en ole käynyt kuin np-ultrassa. Mutta kuten tällä palstalla on todettu,kovin on erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla. Esim mulla on neuvolalääkäri heti seuraavalla viikolla ultrasta ja se olisi ollut vaikka ultraa ei olisi ollut. Tietyillä viikoilla lääkäri haluaa vain nähdä äidin ja tarkistaa,että kaikki on ok!

Tänään torkahdin keskellä päivää töissä, onneks kukaan ei huomannut - ehkä =) Joten piti tulla rv 9+3 asti ennenkuin totaaliväsymys iski. Tähän astikin olen ollut väsynyt, mutta vain haukotellut,ei ihan tällaista,mutta tämä oli odotettavissa...

Vierailija
208/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tieto, että ultratessa alkuraskaudessa tai np-ultrassa virtsaa pitäisi olla rakossa, jotta näkyy paremmin. (Tosin olen huomannut, että tämä käytäntö vaihtelee ihan paikan mukaan). Tyksin äitiyspolilla on muistaakseni 5 ultrakoulutuksen saanutta hoitajaa, jotka niitä ultria tekevät lääkäreiden lisäksi. Itselläni oli viimeksi juurikin hoitaja sitä ultraa tekemässä, mutta pyysi lääkäriä katsomaan/ tarkistamaan tilanteen kun huomasi poikkeavaa.

Vierailija
209/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, hyvä tietää tuo Tyksin juttu. Jouduin juoksemaan itse monta kertaa kahden raskauden aikana ultrassa(tyksissä) ja aina mulla oli lääkäri,mutta hyvä kun korjasit asian =) Ja tottahan se on, että jos päteväkin lääkäri epäilee jotain, kyllä hän pyytää kolleegan varmistamaan asiaan - siis jos on fiksu lääkäri!

Kiitos Sinulle =)

Vierailija
210/266 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas pitää rakon olla tyhjä, kun ultrataan alakautta! Vaikuttaapa kovin sekavalta koko systeemi, kun joka kunnassa on niin eri käytännöt.

Me osallistutaan seulontoihin. Meillä on lähipiirissä kaks muutakin huollettavaa oman perheen lisäksi, enkä tiiä riittäiskö voimat yhtään enempään. Mut katotaan sitten, jos semmonen tilanne tulee, että olisko meistä aborttiin kuitenkaan.

Seulonnoista huolimatta meillä on lääkärineuvola. Ultraus suoritetaankin ostopalveluna niin saattaa vaikuttaa asiaan.

Myrtti85, et tarvitse äitiyskorttia yksityiseen ultraan.

Eilen kävi yks kaveri kylässä ja sivumennen totesin vaan kuin närästää (oli tullut tintattua kahvia). Kaveri siihen, että miten sua vieläkin, ethän sä oo raskaana. Mun naamastahan näki kilometrin päähän, että ooooooon! Vähän harmittaa. Suhtaudun tähän jotenkin kummallisesti aikaisempiin raskauksiin verrattuna, en oo oikeen innostunut vielä kertomaan kellekään. Arvelen, että saan kuulla paljon huokailuja, silmienpyörittelyä ja päivittelyjä, kun näin tiheään tulee lapsia. Pojatkin on vielä ihan mammanpoikia.. Pikkukakkonenkin niin huono nukkumaan ja minä aika tiltissä, kun oon viimeisten 2v9kk:n ajan herännyt öisin vähintään kolme kertaa, viimeisen vuoden ajan vähintään 5 kertaa ja ihan tavallista on muutaman tunnin valvominen yöllä. Että eihän tästä voi itekään olla koko aikaa varma. Jos koskaan mistään voi olla varma.

Meenkin nyt nukkumaan:).

Timantti 8+1

Vierailija
211/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, että olen nukkunut huonosti viime aikoina. Nytkin kukun jo seitsemän aikaan ylhäällä, huoh. Oon keksinyt että mulle ei tule niin huono olo ja en oksentele niin paljon kun syön mausteista ruokaa. Nakkikastikkeeseenkin eilen ripsuttelin chiliä ihan huolella :D Turvotusta on kyljissä ja nilkoissa, koko aika ikävä olo ja ähkin ja puhisen, vaikka oon 170cm ja 48kg.. oli siinä junassakin vieressä istuvalla tädillä ihmettelemistä miksi oikein puuskutan kun joku höyrylaiva :D

Mua kiinnostaa miksi te jotkut ette halua osallistua seulontaan? Meille kun tuota tarjottiin, niin ihan huusin että tottakai haluan. Aika tuli siis tuolle 2.4. päivälle, mutta siinä lukee vain varhaisulträäni joten eikö tuota seulontaa ja np:tä sitten olekkaan??

Ihana kuulla että on tullut positiivisempia kokemuksia neuvolasta :) Mun raskaudesta tietää jo melkein kaikki, koska olen niin lörppäsuu :D pitää vaan pitää peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin. Mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija
212/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saas nähdä miten nyt käy, eilen illalla alkoi verinen vuoto ja jatkunut koko yön ainostaan vessassa käydessä.Mä toivon sormet ja varpaat ristissä että on vaan ne limakalvot kun vuotaa mutta pelkään kuitenkin pahinta että tää on keskenmenon ensimerkki..olisi ensimmäinen..neuvolaan soitin ja käskettiin seurata ja ottaa yhteyttä sairaalaan jos tulee kipuja tai vuoto vielä yltyy. 2viikon päästä vasta ultra että jos loppuu nii sit saa sen ajan olla tietämätön onko siellä vielä joku vai ei...

anjema 8+5

Vierailija
213/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille,

Mahtuisiko tänne mukaan vielä yksi odottaja? :)

Odotan nyt siis esikoistamme, joten kaikki on uutta ja jännää. Olemme avokin kanssa olleet yhdessä pian 11 vuotta. Ajateltiin, että tänä vuonna voisi aloittaa yrittämään vauvaa, mutta tämä olikin pikatoimitus ja tärppäsi kerralla, mikä tietenkin on ihana asia.

Viimeisten kuukautisten mukaan LA olisi 29.9.2012 mutta omien ovulaatiotuntemusten ja 14.2. tehdyn varhaisultran perusteella LA olisi 3.10.2012. Tunnen siis kuuluvani enemmän tänne lokakuisiin kuin syyskuisiin. Tänään on siis menossa joko 9+6 tai 10+6.

Raskaus on ollut tähän asti todella helppo. *koputtaa puuta* Ei ole ollut pahoinvointia vaan ainoastaan arat rinnat, mahan turvotusta, finnejä ja alussa kuukautismaisia kipuja, joihin heräsin öisin. Nyt sisällä kasvavasta elämästä muistuttaa lähinnä finnit ja pyöreä maha. Näytänkin siltä kuin olisin jo viikolla 20!

Vierailija
214/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku merkkiraja kun kaikki kirjoittamani teksti ei tule näkyviin? Ilmeisesti 1000 merkkiä on maksimi. :/

Voimia anjemalle, toivotaan ettei ole kyse mistään vakavasta. :(

Vierailija
215/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppejä Anjemille, toivottavasti on pelkkä säikähdys vain.

Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoteltua tänne, en muista edes milloin ja mitä viimeksi kertonut. Mutta neuvolassa oltiin maanantaina ja nyt ooteltu ultraan kutsua muttei ole vielä tullut:( Kuukauden verran ollut aika kauhet olotilat ja nyt pari päivää vähän helpompi taas hengittää:) Kuvotusta ei juuri ollenkaan..ihanaa:)

Onko jotkut jo olleet np-ultrassa?

Saltsi + Tirriäinen 9+3

Vierailija
216/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anjema, voi ei! Tuo ei ole olleskaan mukava kuulla. Mutta voisiko se olla hematooma tai keskenmennyt kaksonen? Ja eikös YLEENSÄ keskenmenoon viittaa valtava kipu ja jatkuva runsas vuoto? En tiedä, ei ole henkilökohtaista kokemusta. Ja jos olet ihan valtavan huolissasi niin mene käymään sairaalassa, kerro tilanne, ei ne lähetä sieltä pelokasta kotiin, vaikka yleensä ei mielellään ala ultrailemaan tai kuuntelemaan sydänääniä, jos viikkoja ei ole 30+. Mutta kyllä ne tilanteen vaatiessa ultraa tai kuuntelee, jos huoli on ihan valtava, ei tarvitse 2 viikkoa epätietoisuudessa elää! Toivottavasti kaikki on hyvin, jaksamista sinulle. pidetään peukut pystyssä, että kaikki on hyvin!

SueC, mielestäni ei ole rajaa paljon voi kirjoittaa merkkeinä, mutta ilmeisesti jonkinlainen aika raja on.. En toki ole varma, mutta itse huomannut, että jos ihan hirveän pitkään kirjoittaa viestiä, niin se ei enää sitä lähetä, alas tulee punainen teksti csff token: CSRF attack detected, senpä takia olen itse joutunut usein kopioimaan viestini ja aukaisemaan tämän kirjoitus ikkunan uudestaan, että olen saanut viestin lähetettyä.. mutta merkki määrää mitään ei ole.. Mutta hei, tuo teksti ja se että pystyn vielä kopioimaan oman tekstini vaikka olen jo yrittänyt lähettää sitä niin siihen voi myös vaikuttaa selain, mitä selainta käyttää.. itse käytän google chromea. ja tällä selaimella myös pystyy menemään taakse päin ja nähdä "kirjoitus" vaiheessa olevan tekstin, vaikka olisi sen jo lähettänyt, kun painaa takaisin näppäintä. en tiedä toimiiko kaikissa selaimissa samanlailla.. en ole tutkinut asiaa...

Ja vastaus kysymykseen miksi ei sikiöseulontoihin.. Mä en usko niihin. Ne eivät poista täysin riskiä, että ei syntyisi kehitysvammaista lasta eikä ne poista riskiä siitä, että abortoitaisiin täysin terve lapsi. Mä taas uskon siihen, että jos lasta ei ole tarkoitettu syntymään niin luonto korjaa sen pois.

Tällä vastauksella ei ole tarkoitus loukata ketään, se on vain oma mielipiteeni asiasta. Ja vaikka sanon näin niin se ei tarkoita, ettenkö pystyisi näkemään muitakin näkökulmia asiasta tai ymmärtämään toisen päätöstä esim. keskeyttää raskaus.

Vierailija
217/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sats vastauksesta. Mulle ei tullut tuollaista varoitusta vaan viestin lähetettyäni suuri osa tekstiä jäi aina uupumaan viestini lopusta. Yritin myös vielä copy-pastettaa tekstiä uuteen viestiin, mutta ei silläkään ollut vaikutusta. Vähän häröä. :) Käytän Firefoxia Macillä, mutta kokeilin nyt Safaria vaihteeksi eikä sillä näyttänyt olevan vaikutusta. En tiedä, mitä tällä palstalla on kirjoittamaani tekstiä vastaan. :D

// edit: Kokeilin uudestaan ja ilmeisesti tämä tekstieditori hylkii sydämiä, jollaisen tein käyttämällä numeroa kolme ja sitä "suu auki suurempaan" -merkkiä. :) Seuraavassa siis kopioituna puuttunut teksti.

Kävin 14.2. varhaisultrassa (viikkoja silloin 6+3/7+3), jossa näkyi pikkuinen alkio ruskuaispussinsa ja sykkivän sydämensä kanssa. Silloin tutkimustehtiin alakautta ja rakon piti olla tyhjä. Koska ultra oli ennen ensimmäistä neuvolaa, ei minulla ollut äitiyskorttia. Sainkin tuolta yksityiseltä klinikalta äitiyskortin, johon kirjattiin ensimmäiset tiedot ultrasta. Sain myös lausunnon paperilla, josta vein kopion neuvolaan. Täällä varhaisultra maksoi yksityisellä 89 euroa ja rapiat päälle. Mielestäni oli sen arvoista, koska muutoin joutuisin odottamaan tämän kuun loppuun ensimmäistä ultraa. Tämän kuun lopussa on siis np-ultra ja seuraava neuvola.

Eilen kävin verikokeissa ja jättämässä virtsanäytteen. Minulta selvitetään samalla myös vesirokon vasta-aineet, koska en tiedä, olenko sitä koskaan sairastanut eikä äitinikään muista. Mitä terveyteen muuten tulee niin minulla on diagnosoitu korkea verenpaine, johon olen syönyt lääkkeitä (toki pieniä määriä) parisen vuotta. Lopetin lääkkeet saadessani plussan. Sen jälkeen verenpaineeni onkin pysynyt normaalina ilman lääkitystä. Pitää kuitenkin seurata, miten tilanne kehittyy raskauden edetessä.

Vierailija
218/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni, ja ainakin täällä Kuopiossa, alle 10vko (ja uskoisin että se 10vko) ultra tehdään alakautta. Tuolloin rakon tulisi olla tyhjä, jotta näkyvyys on parempi. Ja sitten np-ultra pyritään tekemään vko 12, jolloin taas ultrataan mahan päältä (ainakin aluksi) ja tällöin taas rakossa tulisi olla virtaa näkyvyyden parantamiseksi. Vissiin noin 2h virtsaamatta riittää.

Eka nla oli to. Ja ultra olisi parin viikon päästä juuri tuolla 12 viikolla. Seulontoihin osallistun.

Joku puhui vuodoista.. Toivottavasti on loppunut! Minulla on tullut noin viikon ajan pyyhkiessä valkovuodon mukana verta. Välillä ihan vaaleanpunaista mutta välillä tippa tai pari kirkastakin. Neuvolassa sanoivat sen olevan normaalia, ja että yhteyttä pitää ottaa jos vuodon määrä lisääntyy tai kipuja tulee... Meillä toinen raskaus eikä edellisessä ollut, joten olen vähän kauhuissani/ ymmälläni.. Muilla vastaavaa nyt tai aiemmin?

Vierailija
219/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ihanaa olla taas kotona, vaikka reissukin meni mukavasti ja kivaa oli. Toivotaan ettei lokakuisista putoa kukaan pois. Itsekin huolestuin alkuviikosta kovaa alaselkä kipua, mutta nyt sekin on onneksi helpottanut.

Kuvotusolo on täällä väistynyt, mutta ruoansulatus tuntuu käyvän todella hitaalla. Syönnin jälkeen on pitkään sellainen olo kuin olisi kiviä syönyt ja turvotus jatkuu edelleen. Joku mainitsikin puuskututtamisesta. Itselläni on olo kuin painaisi sata kiloa ja on pakko huokailla ja puuskuttaa, hengästyn myös normaalia helpommin. Ihan älytöntä. Toivottavasti pian pääsisi nauttimaan keskiraskauden hehkeästä olosta. En muista ihan näin tukalaksi oloani aiemmissa raskauksissa. Lisäksi huimaa vähän väliä, mikä sekin on ärsyttävää...

Me osallistutaan seulontoihin. En ole sitä sen enempää edes miettinyt, mutta tuntuu että jos jotain häikkää olisi, haluaisin tietää siitä mahdollisimman nopeasti, jotta asiaan pystyisi valmistautumaan henkisesti. Verikokeet siis jo otettiin ja reilun parin viikon päästä sitten nt-ultra.

Joku ihmetteli myös viiltävää kipua yöllä. Täällä ihan sama. Aina kun yöllä käännyn vähänkin varomattomasti yleensä selältä kyljelleen, tuntuu repäisevää kipua. Se on mun tietääkseni kyllä ihan normaalia, samaa oli ainakin minulla myös aiemmissa raskauksissa. En tiedä mistä johtuu, kun päivällä ei kuitenkaan erilaiset liikkeet tee kipeää. Nyt jo unissaankin osaa vähän varoa, ettei ihan pyöri valtoimenaan. Viime yönä tuli sitten ensimmäinen suonenveto jalkaan. Huvittuneena jo ajattelin, että nytkö sekin vaiva alkaa.

Onko teillä muilla molemmilla puolilla kasvukipua kohdussa? Mulla selvästi tuntuu toisella puolella ja sitten jonkin ajan kuluttua toisella, eli yleensä venyminen tuntuu selvästi jommalla kummalla puolella, ei tasaisesti yhtäaikaa molemmilla.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

hmp ja masukki 10+4

Vierailija
220/266 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä taas yksi lokakuinen! En tiedä monesko oon, mutta meilläkin laskettu aika 10.10.

Äitilleen ensimmäinen.

Mulla oiretta ollut kova väsymys, pahoinvointia pitkin päivää, muttei ihan ylen ykköseen asti öklötä. Rinnat painaa ja on kipeet. Alko kasvamaan jo ihan ensimmäisistä viikoista, en tiiä mitä näitten meloneitten kanssa vielä tekee. Kohdun kasvukipua tuntuu joka päivä jonkun verran ja joka ainoa yö pitää herätä kolmelta vessaan. En tiiä miksi just kolmelta, mutta huomannut, että siitä on tullut vakio. Ja sitten on niin turvonnut kanssa, että olo on kuin sinivalaalla. Just nyt se ei vielä tunnu niin kivalta, kun en voi laittaa vauvamasun piikkiin, on vain turvonnut ja iso. Ja kaikki ruuat maistuu oudolta, mikään mistä ennen raskautta piti ihan sikana ei enää maistu.

Ultrattu on paristi vatsan päältä ja ensimmäiseltä vko 6 ei löytynyt sykettä, mikä pisti pelottamaan, mutta nyt vko 9 ja risat löytyi onneksi vilkas napero ja sykettäkin löytyi. Tosi paljon helpotti. Meidän lapsi elää!

Onko muilla muuten ollut rytmihäiriöitä? Mulla on muutamana päivänä käväissyt ja kun piti hätääntyä niin otin selvää onko normaalia,ilmeisesti kuitekin on vaaratonta.