HS: Lihavuusaktivistista kertova dokumentti jättää käsittelemättä sen faktan, että lihavuus on yleistynyt jyrkästi
"Amerikkalainen Aubrey Gordon (s. 1983) on lihavuusaktivisti, bloggaaja, kirjailija ja podcast-juontaja, jonka keskeisenä viestinä on lihavuuden normalisointi sekä laihduttamisen vastustaminen turhana ja haitallisenakin."
https://www.hs.fi/taide/art-2000010778603.html
Joo, sumopainija-look on nyt kuuminta muotia. Täälläkin näkee joka päivä Prismassa toinen toistaan hyllyvän löllyvän lällyvän hytkyvän ihraisempia kehopositiivisia neitosia ja pyyleviä pullapoikia. Sanonpa vaan, että moni kehopossu on niin tyhmä, ettei hyödynnä kaikkea sitä hyvää tietoa, jota olisi saatavilla esim. ruokien kalorimääristä ja elintavoista ylipäänsä. Pullapoikia ei taida edes mielessä käydä, että kannattaisi laihduttaa..
Kommentit (37)
Lihavuus lisää mm. aivoinfarktiriskiä.
Hm aikuinen voi päättää itse, mutta on surullista nähdä lihavia lapsia. Toki niitä on ollut aina eikä ketään pitäisi kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Hm aikuinen voi päättää itse, mutta on surullista nähdä lihavia lapsia. Toki niitä on ollut aina eikä ketään pitäisi kiusata.
Mutta nykyään niitäkin on paljon.
"Kun lihavuuteen liittyvät terveydelliset kysymykset kuitataan järjestään lääkärien fatfobiana, ollaan jo todella hataralla pohjalla."
Lainaus tuosta HS:n arvostelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja tietämystä haitoista on enemmän, joten vanhempien vastuulla olisi tehdä jotain.
Lihavuusaktivisti 😁😁😁😅🤣🤣. Mitä muuta keksitään. Lihavuusaktivisti 😂😂🤣.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusaktivisti 😁😁😁😅🤣🤣. Mitä muuta keksitään. Lihavuusaktivisti 😂😂🤣.
Naisten kohdalla pitäisi kyllä käyttää termiä kehopositiivisuusaktivisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja tietämystä haitoista on enemmän, joten vanhempien vastuulla olisi tehdä jotain.
No kerro sitten mitä vanhempi voi tehdä! Kulkea koko ajan lapsen perässä vartioimassa vai? Enkä nyt tarkoita pikkulasta, vaan teiniä.
Itse otin painonpudotuksen tueksi Ozempicin. Sekään ei kuitenkaan ole joidenkin mielestä hyvä ja on väärin laihdutettu ja vali vali vali. Mikään ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin painonpudotuksen tueksi Ozempicin. Sekään ei kuitenkaan ole joidenkin mielestä hyvä ja on väärin laihdutettu ja vali vali vali. Mikään ei ole hyvä.
Hyvä on olla normaalipainoinen. Mutta ei kelpaa, pitää syödä ahneuksissaan itsensä valaaksi ja sitten valittaa.
Anteeksi mitä? Olen ylipainoinen, en valas. En ole myöskään valittanut mitään. Sulla juoksi täysin ohi se mitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Malilainen kansa edustaja Fat Diarrakin on siinä luulossa että pystyt synnyttämään terveen lapsen 👩🏿🦱🚬🍻
Miksi ylipainoinen ei voisi synnyttää tervettä lasta?
Itse olin ylipainoinen tullessani raskaaksi ja ylipainoinen kun synnytin. Terve lapsi syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin pulska lapsi. Söin ja liikun samoin kuin sisarukseni, mutta silti muut olivat hoikkia ja minä pullea.
Murrosiässä laihduin ihan itsestään ja minusta tuli hoikka aikuinen.
Lihavien lasten arvostelun voisi lopettaa. Se haittaa normaalia kehitystä enemmän kuin muutama liikakilo.
Toivotravasti ihmiset tajuaisivat miten vaarallista lihavuus voi olla. Ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai niitä pitää pilkata ja syrjiä, muuten luulevat lihavuuden olevan normaalia.
Sekö kannustaa heitä yrittämään laihdutusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut aina. Ei lainkaan nykyisessä mittakaavassa. Koko isossa koulussa oli yksi tai kaksi sellaista, jotka nykyisin katoavat massaan ja olisivat lihavien lasten joukossa keskivertoa. Eivät olleet silloin. Toki se ainoa lihava lapsi kantoi kovaa surua asiasta, mutta heillä oli kova motivaatio laihduttaa kun muuttivat omilleen.
Käyn harvoin omaa varsinaissuomalaista kylää kauempana. Täälläkin on alkanut näkyä huomattavan lihavia ihmisiä satunnaisesti, mutta kaupunkireissu avaa silmät. Muutoksen huomaa kun sen näkee edessään hyppäyksittäin. Samaten pohjanmaalaisten lihominen. Siellä se näkyy olevan astetta edellä, on paljon sellaisia ihmisiä, joista näkee, että he tekevät muutakin kuin nököttävät paikoillaan, ja silti ovat huomattavan paksussa kunnossa. Ruoka on kovin amerikkalaistunutta. Ei ymmärretä lainkaan, miten paljon syödään ja mitä.
huh huh
hyh hyh