Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!

Vierailija
20.12.2011 |

Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.

Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.

Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laitoin tänne näin: "Itse en ole ainakaan saanut jouluksi luvattuja

ja marraskuun lopulla maksettuja tuotteita. Uudet tuotteet luvattiin lähettää, mutta ei ole kuulunut..."

Olen lähettänyt sähköpostia edelleen, vihdoin on vastattu ja uudet pitäisi tulla lähipäivinä. Tulen tänne ilmoittamaan kyllä heti, kun saan tilaukseni.

Vierailija
82/240 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laitoin tänne näin: "Itse en ole ainakaan saanut jouluksi luvattuja

ja marraskuun lopulla maksettuja tuotteita. Uudet tuotteet luvattiin lähettää, mutta ei ole kuulunut..."

Olen lähettänyt sähköpostia edelleen, vihdoin on vastattu ja uudet pitäisi tulla lähipäivinä. Tulen tänne ilmoittamaan kyllä heti, kun saan tilaukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Jos joku haluaisi että tätä kommentointia täällä tutkittaisiin niin ensin tehtäisiin tutkintapyyntö poliisille. Sitten `poliisi` arvioi kannattaako alkaa tutkimaan ja onko väitteessä perää (onko täällä tapahtunut uhkailua, tappouhkauksia yms. VAKAVAA puolin tai toisin). Tämän jälkeen `poliisi selvittää onko yrittäjän mainetta mustamaalattu syyttä vai onko kyse vain tosiasioiden kertomisesta tai muusta vastaavasta. ELI todennäköisesti asia jätetään tutkimatta. Ne on vähän eri kaliiberin juttuja joita aletaan tosissaan tutkia ja varsinkin ne joissa joitakin syytteitä nostetaan. Asia mikä huolestuttaa yrittäjän puolesta on se milloin uutislehdistö saa tästä vihiä.. nimittäin tämä on asia joka kiinnostaa ihmisiä ja lapsiperheitä.

Ainahan ihmiset keskustelevat syystä ja syyttä. Kaikki ihmiset näkevät mielipiteet erilaisina. Itse yrittäjän läheisenä olen huomannut että juoruille on parempi sulkea silmät ja korvat. Tärkeintä on että itse uskoo omiin tekemisiinsä. Kyllä ne juoruilut loppuvat aikanaan kun posti taas kulkee ja homma toimii. Jos alkaa joka pikku risahduksesta ja pahasta sanasta vastatoimiin niin se karkottaa asiakkaita. Asiakkaat pelkäävät että nostaako yrittäjä syytteen myös vaatteiden palautuksista, negatiivisesta palautteesta yms.

Itse olen ollut suht. tyytyväinen asiakas, myös jatkossa, mutta jos homma alkaa mennä siihen suuntaan että syytteitä nostetaan puolin ja toisin niin parasta sitten itse pysyä kaukana.

Vierailija
84/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja marraskuun lopulla maksettuja tuotteita. Uudet tuotteet luvattiin lähettää, mutta ei ole kuulunut...

Vierailija
85/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette kirjoittaneet tänne aivan totuudenmukaisesti ja voitte vannoa asian oikeudessa ja teillä on tallella meilejä, niin kopsatkaa aiempi kirjoituksenne uuteen viestiinne ja kertokaa, että tämä viestinne oli ja on täysin totta.

Olis kiva tietää, kuinka paljon täällä on ollu paskapuhetta ja valhetta.

kirjottelijaa ja syytettä ei nosteta.

Vinkkinä vaan :-) Jos ei halua korvauksia maksella.

Vierailija
86/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kopsata sen kirjoituksensa uuteen viestiin ja sanoa, että tämä on totta.

nyt on vasta pari ilmoittanut, että ovat kirjoittaneet totta

kiitos

Vierailija
87/240 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli paljon kommentteja puuttuvista posteista?

Vierailija
88/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kopsata sen kirjoituksensa uuteen viestiin ja sanoa, että tämä on totta.

nyt on vasta pari ilmoittanut, että ovat kirjoittaneet totta

kiitos

Kaikki tänne aiemmin kirjoittaneet ei ehkä ole juuri nyt paikalla, kaikki kun ei päivystä täällä :)

Vierailija
89/240 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli paljon kommentteja puuttuvista posteista?

Vierailija
90/240 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tusinatavaraa, mitä joka lasten vaatteita myyvissä paikoissa, jossain vaatteissa taskut ei ollu symmetrisiä.. osaisin ite tehdä samanlaisia.

Enpä kyllä tykkää me&i:n vaatteistakaan

Vierailija
91/240 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ajan postitellu paljonkin huutiskamaa eikä yksikään paketti ole kadonnut.

olen myös lukenu huutismyyjien kuvauksesta, että eivät korvaa postin kadottamia tuotteita ja sitten on vielä selvennys, että tuhansista lähetyksistä huolimatta ei ole vielä koskaan posti kadonnut.

Vierailija
92/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mustamaalaa, vaan puhun tosiasiaa omasta kokemuksestani kun tilasin vaatteita. On töykeää väittää valheeksi omaa ja muutamien lähimpien ystävieni kokemusta. Vaatteet on upeita ja tekijälle suotu hieno kädentaito, mutta osittain palvelu tökkii todella pahasti, harmillista. Hieman kyllä ihmettelen, miten viitsitään syyttää viivästyksistä Itellaa kun yrittäjä ei ole itse saanut toimitettua postiin 3kk takaista tilausta ja tämä ei ole todellakaan ainut tapaus kun viivästyksen syy on itse yrittäjä eikä Itella! Itse sain oman tilaukseni 1,5kk sisällä vaikka toimitukseksi luvattiin 1-2 vkoa ja posti kyllä toimitti paketin todella nopeasti minulle, eli kyseessä oli vain yrittäjän oma viivästys. Ymmärrän toki sen että Itellakin saattaa mokailla mutta missä vaiheessa yrittäjä ottaa vastuun niistä viivästyksistä joihin on itse syypää. En usko että sallittua vierittää kaikkea syytä Itellan syyksi kun useimmissa tapauksissa syy on oikeasti yrittäjässä. Minua henkilökohtaisesti hävettää todella paljon että menin useille ystäville ja tuttaville suosittelemaan Nipsulan ihania vaatteita ja nyt ku he ovat saaneet odottaa pitkiä kuukausia tilauksiaan niin tuntuu että saan itsekkin paheksuvia ajatuksia kun menin hehkuttamaan kyseistä yritystä. Tuollaisesta kohtuuttomasta viivästyksestä, jossa tilaus oli tarkoitettu pukinkonttiin (jonne se ei ehtinyt) oli seurauksena kaupanpurku, todennäköisesti on tulossa myös toinen kaupanpurku kun toinenkaan tilaaja ei jaksa odotella enää parin kk:n takaista tilaustaan ja pelkää että vaate on nopeasti kasvavalle vauvalle jo liian pieni. En uskalla suositella yritystä eteenpäin, enkä tilata enää itse ja harmittää kyllä kovasti kun vaatteet on niin ihania. Kaveripiirissäni olisi muitakin innokkaita tilaajia ollut mutta kyllähän tieto kulkee niin eivät he haluakkaan tilata tai paremminkkin uskalla. :( Ilmiselvää on kuitenkin se että yrityksen toiminnaassa on vikaa paljon jos ja kun löytyy todella paljon tyytymättömiä asiakkaita! Ei kukaan turhasta valita.

Vierailija
93/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset keskustelut on kielletty? kyllähän nyt ihmisillä on oikeus keskustella ja jakaa kokemuksiaan joko nimen kanssa tai ilman tällaisilla keksustelupalstoilla. ei toki valehtelu, tahallinen ilkeys ja mustamaalaaminen ole sallittua mutta asiallinen keskustelu tottakai. eikä minun mielestäni kenenkään tarvitse alkaa yrittäjälle kertoilemaan kuka on sanonut mitäkin. eihän näin suuri joukko ihmisiä voi asioita temmata takataskusta, jotain perää asioissa on ainakin minun järkeni mukaan kun siitä kovasti puhutaan.

Vierailija
94/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin kovasti näyttää totuuden siementä olevan näissä jutuissa, ei kai kukaan niin sairas ole, että tällaisia asioita ihan tuulesta tempaise. Tai tietenkin joku sellaistakin voi tyhmyyksissään tehdä. Toivottavasti kuitenkaan ei ja itse ainakin myös ompelijana toivotan Nipsulalle kaikkea hyvää, ja toivon että asiat saat kuntoon. Ihania vaatteita kumminkin teet!

Vierailija
95/240 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni kuulisin mikä on tilanne? Mielelläni kuulisin myös yrittäjän kommentteja.

Vierailija
96/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Nipsulan asiakas, en edes nettisivuilla tai heidän FB-sivuillaan vieraillut, mutta ihmetellyt kun tämä thread pomppii täällä vauvan keskustelujen alkupäässä koko ajan. Lueskelin ketjua ja olen kyllä todella pahoillani ompelijan/yrittäjän puolesta.

Itse olen yksityisyrittäjänä toimivan ompelijan tytär, ja voin vuosien kokemuksesta sanoa että a) työtä heillä on helvetillisesti, ja b) asiakkaat nalkuttavat KOKO ajan jostakin; toimitusajoista, hinnoista, postituksesta, jopa kankaiden hajusta! :(

Mielestäni yrittäjä vastasi ihan asiallisesti että jos 100 tilausta viikossa - kapasiteetilla hukakan on mennyt 10 kpl, se ei ole todellakaan paljoa. Ja postituksessa (myös äitini yrityksessä) töissä olleena voin sanoa että usein todellakin jotkut paketit ja kirjeet saattavat jäädä ROIKKUMAAN jonnekin nurkkaan, laatikon taakse/alle/päälle, ja toimitukset viivästyvät.

Äänestäkää jaloillanne kuluttajat, jos ette ole tyytyväisiä. Ostakaa vaatteet kaupasta, sieltä Me&A:lta, tai ommelkaa itse?

Niin ja jos ajatellaan että yksi henkilö ompelee kaikki nämä tilaukset (uskoakseni enemmän kuin sen postittamansa 100 tuotetta/vk?, jos on edes mahdollista yhdelle ompelijalle), miten hänellä olisi aikaa vastailla meileihin? Äitini joutui yksinkertaisesti toimimaan niin, että hänen ompelimon puhelimensa on päällä VAIN KERRAN VIIKOSSA, joka on "puhelinpäivä", koska muuten puhelin soisi koko ajan ja ompelu keskeytyisi koko ajan = töitä ei saisi tehtyä. + Tämän lisäksi hänellä käy liikkeessä myös asiakkaita, mittauttamassa / lyhennyttämässä / vaihtamassa vetskaa jne.

Ja vielä, mielestäni on asiatonta muistuttaa yrittäjää työntekijöiden pakollisten maksujen maksusta. Hoh hoija...

Vierailija
97/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostiin 1-2 arkipäivän kuluessa, niin eikös yrittäjän silloin todellakin pitäisi vastata sähköposteihin. Jos on kiire niin sitten ei luvata nopeaa vastausta, eikö?

Vierailija
98/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ompelijana allekirjoitan tuon työmäärän ja ei kyllä tällä työllä rikastu todellakaan, mutta on kuitenkin ensiarvoisen tärkeää olla rehellinen kaikin puolin, ja ei kannata luvata sellaista mitä ei pysty pitämään. Eli malttia vaan tilausten vastaanottamisessa ja jos tulee takapakkia niin rehellisesti ilmoittaa kaikille omalla sivullaan jos jokin on pielessä. Ihmisiähän kaikki kuitenkin on ja jos silti joku viitsii vaivautua valittamaan niin saa kyllä kovasti katsoa peiliin.

Vierailija
99/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ompelijana allekirjoitan tuon työmäärän ja ei kyllä tällä työllä rikastu todellakaan, mutta on kuitenkin ensiarvoisen tärkeää olla rehellinen kaikin puolin, ja ei kannata luvata sellaista mitä ei pysty pitämään. Eli malttia vaan tilausten vastaanottamisessa ja jos tulee takapakkia niin rehellisesti ilmoittaa kaikille omalla sivullaan jos jokin on pielessä. Ihmisiähän kaikki kuitenkin on ja jos silti joku viitsii vaivautua valittamaan niin saa kyllä kovasti katsoa peiliin.

pakko sanoa noista toimitusajoista,jos ihmiset odottaa vaatteitaan kuukausi kaupalla,ei voi yrityksellä olla kaikki hyvin ja turha syyttää postia.

Vierailija
100/240 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulusta sovitaan, siinä on syytä pysyä (hallinta tilausten määrällä) ja jos jotain yllättävää tapahtuu ja toimitusaika venyy niin ilman muuta pitää ilmoittaa asiakkaille välittömästi. Omasta toiminnasta on kannettava vastuu, sitä ei voi vierittää muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan