Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!
Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.
Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.
Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.
Kommentit (240)
nuo mitä siellä nyt on myynnissä on asiakaspalautuksia eikä mitään heti valmiita tuotteita.
Niin, aiemmin oli seinä täynnä palautuspipoja =D 80 pipoa... heh
Itsekkin tilasin tuotteita kyseisestä yrityksestä niitä kuitenkaan saamatta. Syyskuun puolen välin jälkeen yrittäjä pahoitteli fb sivuillaan toimitus viivettä ja sanoi kaikkien vanhojen tilausten lähtevän seuraavan viikon aikaan ja uusien toimitusaika olisi tämän jälkeen viikko, ellei jopa alle.
Itse olin tilannut ja maksanut muutaman viikon sitä ennen ja ajattelin että olen uusi tilaaja. En silloin siis kysellyt tuotteiden perään ennen kuin vasta lokakuussa. Viesteihin ei aluksi vastattu ja viimein kun sain viestin väitti lähettäneensä minulle muka jo viestiä mutta MINÄ olin se joka ei ollut kuulema vastannut.. Siinä sitten ilmeni että melkein 100e:n arvoista tilaustani ei ollut edes aloitettu valmistamaan ja tilauksesta kuitenkin oli jo 2 KUUKAUTTA.
Tämän jälkeen viesteihin ei taaskaan saanut vastausta ennen kuin aloin kirjoittaa suoraan fb sivuille ja vaatia tilauksiani. Loppujen lopuksi sain tilauksestani yhden tuotteen ja muista rahat takaisin. Ja tähän meni 3kk. Rahojen takaisin saaminen oli erittäin hankalaa.
Yrittäjä tarjosi että olisi tehnyt uudet tuotteet vanhojen "postin hukkaamien" tilalle, mutta en suostunut, koska lukuisista kyselyistä huolimatta yrittäjä ei vastannut että oliko edes laittanut tuotteitani postiin ja jos niin milloin. Aina vaan jokaisessa s-postissa mihin vaivalla sain vastauklsen yrittäjä suoraan sivuutti kysymyksen eikä siis vastannut onko tuotteeni edes tehty.
Jos todellisuudessa on vain noin 10 pakettia mitkä ovat posti matkalla kadottanut kuten yrittäjä näin väittää. Kertoo se mielestäni vain siitä että yrittäjä on valehdellut asiakkailleen edes lähettäneensä tuotteet. Yhdessä vaiheessa yrittäjä sanoi, että jättää paketit postilaatikkoon, mutta kun on tapahtunut niin paljon häviämisiä niin vie jatkossa ihan sisälle siihen kassalle ja postissa on nyt nipsulalle oma laatikko. Kuitenkin muutama viikko sitten yrittäjä sanoi jättävänsä kaikki paketit johonkin lähilaatikkoon eikä sinne kassalle vaikka näin oli sanonut. Tässä hän vetosi siihen että posti menee kiinni klo 17 ja laatiko tyhjennetään vasta klo 20 ja näin asiakkaat saaavat nopeammin tuotteensa.. No 3 kk odotin eikä näkynyt..
Itse en ole huomannut että fb sivuilla on numero. Enkä jaksa uskoa että se on sielä koko aikaa edes ollut. Väittihän yrittäjä myös että fb on itsestään muuttanut sivun asetuksia niin ettei sinne voi muut kirjottaa kun alko tulemaan liikaa kielteistä palautetta.
Tuotteita odotin niin kauan ihan vaan sen takia että ne on todella kivoja ja olin ne jo valmiiksi maksanut. Aluksi ihmettelin miksi ihmiset kirjottavat hänen fb seinälle eikä yksityiseti s-postia, mutta sekin selvisi hyvin nopeasti.. Suosittelin paikkaa useille ystävilleni, mutta onneksi he eivät kerinneet tilata mitään ennenkuin selvisi kuinka epärehellinen yrittäjä on..
Eikö tuossa juuri lukenut että toinen ompelija teki pipot?
Perustakaa facebookkiin sivusto, jonka otsikkona tyyliin "emme ole saaneet maksettuja tuotteita Nipsulalta"
ja sit sinne kaikki, jotka ovat maksaneet eivätkä saaneet tuotteita. jokainen kirjoittaa oman tarinansa. näin saisitte suurimman osan toisistanne kiinni ja voisitte jutella myös keskenänne!
ja sit yhteys poliisiin.
On tuo sama numero ollut kaikilla kaikilla yritystieto sivuillakin siitä asti kun yritys on perustettu.
Erikoista sinäänsä et ihmiset eivät osaa soittaa tilaustensa perään. Toivottavasti saa asiansa hoidettua kuntoon ja jatkaa toimintaa keskusteluista huolimatta.
Joku oli maininnut että lopettaa mittatilaustyöt, tämä ei pidä paikkaansa vaan myös tulevan verkkokaupan valikoimisssa on vaihtoehto tilata mittatilaustöitä.
Ihan vinkkinä lopuksi tilauksia odottaville:
Ensin yhteys yrittäjään(Sähköposti,puhelin,Fb)
Jos ei saa sovittua asiaa yrittäjän kanssa sen jälkeen voi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen josko he saisivat selvitettyä asian.
Mikäli yrittäjä ei vielä kuluttaja-asiamiehenkään tiedusteluihin vastaan voi asiasta tehdä rikosilmoituksen. Huomaattehan kuitenkin että mikäli asiassa ei ole tapahtunut mitään rikosta/ilmoitus on perätön voi myös ilmoittaja joutua vastuuseen. Huvikseen ei kannata mennä rikosilmoituksia edes suunnittelemaan.
On tuo sama numero ollut kaikilla kaikilla yritystieto sivuillakin siitä asti kun yritys on perustettu.
Erikoista sinäänsä et ihmiset eivät osaa soittaa tilaustensa perään. Toivottavasti saa asiansa hoidettua kuntoon ja jatkaa toimintaa keskusteluista huolimatta.Joku oli maininnut että lopettaa mittatilaustyöt, tämä ei pidä paikkaansa vaan myös tulevan verkkokaupan valikoimisssa on vaihtoehto tilata mittatilaustöitä.
Jos ei saa sovittua asiaa yrittäjän kanssa sen jälkeen voi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen josko he saisivat selvitettyä asian.
Mikäli yrittäjä ei vielä kuluttaja-asiamiehenkään tiedusteluihin vastaan voi asiasta tehdä rikosilmoituksen. Huomaattehan kuitenkin että mikäli asiassa ei ole tapahtunut mitään rikosta/ilmoitus on perätön voi myös ilmoittaja joutua vastuuseen. Huvikseen ei kannata mennä rikosilmoituksia edes suunnittelemaan.
Mä olen ollu siinä käsityksessä, että kyllä ihan kaikki ovat kyselleet tilaustensa perään.
Että asiakas joutuu kyselemään tilauksiensa perään sähköpostin , facebookin tai puhelimen kautta, vieläkö pitäisi oven taakse mennä!? Kyllä on niin amatöörimäistä yrityksen pitämistä että!
ILMAN erillisiä soitteluita??? Ihmeellistä touhua!
Erikoista sinäänsä et ihmiset eivät osaa soittaa tilaustensa perään. Toivottavasti saa asiansa hoidettua kuntoon ja jatkaa toimintaa keskusteluista huolimatta.Joku oli maininnut että lopettaa mittatilaustyöt, tämä ei pidä paikkaansa vaan myös tulevan verkkokaupan valikoimisssa on vaihtoehto tilata mittatilaustöitä.
Kyllä nipsulan sivuilla lukee erään haalarin kohdalla mm. näin: `kokeilin uutta väriyhdistelmää...` EIKÖ se silloin ole ihan yrittäjän itsensä tekemä??? EIkä kenenkään toisen taikka mitään palautustuotteita.. Ja edelleen monet odottelee tilaustaan.
Ja KYLLÄ se on yrittäjän velvollisuus ilmoittaa jos tuote on myöhässä.. Ja jos tuotetta ei kuulu näy eikä yrittäjä ilmoita toimituksen viivästyvän, niin on todellakin kuluttajalla oikeus/velvollisuus ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja tehdä rikosilmoitus.
Kyllä nipsulan sivuilla lukee erään haalarin kohdalla mm. näin: `kokeilin uutta väriyhdistelmää...` EIKÖ se silloin ole ihan yrittäjän itsensä tekemä??? EIkä kenenkään toisen taikka mitään palautustuotteita.
Näköjään sinulla ainakin, viestissähän ei ollut kyse tästä yhdestä tuotteesta minkä on lisännyt eilen vaan yleensä heti valmiista.
`Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita heti myyntiin tai `kokeilee eri väriyhditelmiä`.. VAIKKA monet odottelee tilauksiaan.. Sama se mihin kansioon hänen nyt tekemänsä vaatteet päätyvät, heti valmiit kansioon vai tänään valmiit vai tulevat mallikappaleet mitä lie..Mutta miten hänellä on aikaa tehdä muita tuotteita kuin mittatilaustyöt odottavat!!?? Siitä oli kysymys
myyntiin pitkin talvea, vaikka on tilaustuotteissa ollut viiveitä. Eikös molemmat ompelijat kannattaisi valjastaa tekemään niitä tilaustuotteita, ne kun on jo maksettukin?! Ihan samaa ompelua se on aplikoiko vaatteeseen sen värisen kuvion kuin Nipsula on suunnitellut vai sen värisen, jonka asiakas haluaa.
Ja eikös tästä Nipsulan viestistä fb-sivuilta voi aika suoraan päätellä että tilaustuotteita ei enää verkkokaupasta saa "Suosittelen odottamaan verkkokaupan avaamista näiden haalarien tilaamisten kannalta, mieluiten teen tässä vaiheessa tilaustyöt alta pois ja siirryn kokonaan heti-valmiisiin tuotteisiin verkkokaupan puitteissa. Myös tätä pilvihaalaria sinne on tulossa, ainakin mustavalkoisena ja pinkki-valkoisena. Verkkokauppa pyritään avaamaan tässä vuodenvaihteen aikana."
Nythän yrittäjä sivuillaan kehottaa soittamaan. Aiemmin ei ole koskaan kehottanut soittamaa, vaan nimenomaan yrittäjä on itse toivonyt yhteydenottoa sähköpostitse ja lomakkeen kautta fb:stä. Tuota lomaketta mainosti viimeksi kun jonkun "sähköpostit eivät olleet menneet perille". Olen tässä seurannut, koska yrittäjän selitykset loppuvat. Kaikkeen löytyy pätevä selitys, mutta joskus nekin väkisin on kaikki käytetty. Esimerkkinä vaikkapa tuo sähköpostijuttu. Yrittäjähän vaihtoi sähköpostiosoitteen, jotta sitä ei asiakkaiden sähköpostiohjelmat tulkitsisi roskapostiksi. Sitten yrittäjä lisäsi vastaanottokuittauksen omaan sähköpostiinsa, eli aina kun lähettää nipsulaan sähköpostia, tulee bumerangina takaisin kuittaus sähköpostin vastaanottamisesta. Ja lisäksi yrittäjähän kehottaa käyttämään fb-sivun lomaketta, jota käyttämällä myös itse saa kopion viestistään.
Niin ja viimeisimpänä yrittäjä korosti, että vastaa sähköposteihin arkisin ma-pe kaksikertaa päivässä, aamupäivisin ja alkuillasta. Kuitenkin itselläni kesti viikkoja saada vastaus sähköpostiin. Useita viestejä lähettelin ja viimeisimmän jouluna. Yrittäjä sitten sanoi ettei ole vastannut koska ei lukenut sähköpostia jouluna. Olin lähettänyt monta viestiä ENNEN joulua ja jolunakin ymmärsin yrittäjän fb-viestin perusteella, että hän kyllä lukee sähköpostia.
Ja samanlaisia vastauksia saan kuin joku kirjoittaja tuossa yllä. Suora kysymys, oletko postittanut tuotteet silloin kun lupasit...ei vastausta.
Eikös se olisi reilua myös yrittäjää kohtaan laittaa nimet näkyville jos palautetta haluatte toiminnasta antaa keskustelupalstalla.
käytännössä toimii toi verkkokaupan pyöritys.
Eli merkkaako yrittäjä johonkin ruutuvihkoon tyyliin
pilvihaalari, maksettu silloin ja silloin, lähetetty silloin ja silloin. Ostaja oli se ja se.
Vai miten se pysyy kärryillä mikä on lähetetty ja milloinkin?
Eikös se olisi reilua myös yrittäjää kohtaan laittaa nimet näkyville jos palautetta haluatte toiminnasta antaa keskustelupalstalla.
Yleensä taloushallinta ohjelmissa on mukana varastonhallinnat yms.
yhteydenottoa kuluttaja-asiamieheen. Ei. Oikea osoite on kuluttajaneuvonta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/
Kuluttaja-asiamies hoitelee suurempia kuvioita kuin asiakkaan ja myyjän välisiä kiistoja.
Jos kuluttajaneuvojan neuvotkaan eivät tepsi, niin seuraava askel on kuluttajariitalautakunta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6ed196a7-c31b-4c38-8004-d6564e93085…
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/397a67d6-3ef0-4307-9904-277b1c4f8d4…
Jos ei homma etene niin kuluttajaneuvontaan ja tarvittaessa poliisiin yhteys. Ihan oikeasti, älkää maksako mitään etukäteen.
Yrittäjän olisi pitänyt miettiä kuinka monta ompelutyötä saa valmiiksi viikossa ja myydä vain sen verran vaatteita. Jokainen toimitus seurattavana eli pakettina tai kirjattuna kirjeenä koon mukaan, niin voisi todistaa lähettäneensä tuotteet.
Siis mitä ihmettä??? Nipsulalla on selvästi toimitusongelmia ja viitsii vielä kirjoittaa agressiivis-sävytteisiä viestejä. Tällaistako teidän asiakkaanne joutuvat kuuntelemaan?
Mikäli joku valehtelee/mustamaalaa yritystänne niin senkun tekemään rikosilmoitus asiasta mutta omasta mielestäni tuo kirjoittelunne tänne oli asiaton. Ja toisaalta Itella voisi olla kiinnostunut myös teidän kirjoittelustanne. Aikamoista Itellan syyttelyä koska minun on erittäin vaikea uskoa että Itella olisi kaikki nuo lähetykset kadottanut (vaikka Itellalla paljon ongelmia onkin).
Oikeasti yrityksen kannalta olisi parempi keskittyä ongelmien ratkaisuun ja olla provosoitumatta nettikirjoitteluista. Ei nuo teidän kirjoitukset anna yhtään sen positiivisempaa kuvaa yrityksetänne...