Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!
Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.
Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.
Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.
Kommentit (240)
on verkkokauppa ja päivässä lähtee parikymmentä lähetystä ja koskaan ei ole mitään hävinnyt, välillä kyllä menee pitkään ennenkuin menee perille. Tällä viikolla on tullut kirjeitä jotka postitettu joulukuun alussa. Perille siis tulee muttei sovittuna aikana aina, yleensä kyllä.
pitänyt verkkokauppaa parisen vuottaa eikä posti ole hukannut yhtään kirjettä.
Sivuilta poimittua, ei suoria lainauksia:
Nipsula ei saa kaikkia lähetettyjä sähköposteja
Nipsulan lähettämät sähköpostit ei tavoita vastaanottajia
Postin kulkeminen kestää viikkoja
Posti hukkaa lähetyksiä
Posti varastaa lähetyksiä
Niin näyttää kyllä siltä, että siellä hämmennetään asiaa jopa sellaisten toimesta, joilla ei tilauksia kyseiselle yrittäjälle edes tällä hetkellä ole.
Hei vain kaikille!
Täällä näytetään suoltavan sellaista sontaa ettei mitään järkeä.
Kannattaa tosiaan perehtyä asioihin ennenkuin tälläistä kirjoittelee.
Nämä ovat vakavia syytöksiä, Nipsula on laillinen yrittäjä ja tekee taatusti kaikkensa sen eteen että kaikki saavat tuotteensa!
Yksikään asiakas ei jää ilman tuotteita vaikka se postin matkassa menisikin "hukkaan". Asiasta on soitettu polisiille,ja postille useamman kerran. Jätetty kirjalliset selvityspyynnöt viimeksi tänään.
Meidän sopimusehdoissa lukee selkeästi että korvaamme JOKAISEN tilauksen joka ei syystä tai tosesta mene perille.
Rahat saa pyytämällä takaisin, täällä on turha kitistä ettei rahoja palauteta jos ei niitä edes pyydä takaisin. Yrityksellä on korvausvelvollisuus, joko korvaamalla uudella tuotteella tai palauttamalla asiakkaalle rahat.
Tämä on aivan järkyttävää että ihmiset tällä tavalla puhuvat täyttä puuta heinää tietämättä asioista mitään.
Nipsulalla on koko 7kk toimintansa aikana kadonnut alle 10 kirjettä, viivästyksiä on paljon mutta suurin osa menee aina perille joskin viipyen matkalla.
Meiltä lähtee postia viikoittain hieman alle sata kirjettä, joten tuo katoamisten määrä on aika pieni, vai mitä?
Nämäkin asiakkaat jotka fb sivuilla valittavat kirjeen seikkailevan, eivät viitsi vaivautua sinne kuittaamaan saaneensa vaatteensa, vaan laittavat sähköpostia ja sivuille jää roikkumaan pitkät listat ihmisten kommentteja jotka todellisuudessa ovat vaatteensa saaneet.
Tästä aiheutuu tämä lumipalloefekti joka näyttää täälläkin vyöryvän, soppaa hämmennetään jopa sellaisten ihmisten toimesta jotka eivät koskaan ole Nipsulasta mitään tilanneet.
Tekevät vain omia johtopäätöksiään ja nerokkaita päätelmiä asioista.
Niin, ja postin leimauksista, silloin kun asiakkaalle ilmoitetaan postia lähtevän, silloin meiltä postia lähtee ja piste.
Leimauspäivistä on kyselty postilta, vastaus oli että joskus saattaa kasa kirjeitä lojua jossakin ja yhtäkkiä ne löytyykin jostakin ja ne leimataan.
Kuluttaja-asiamieheen olemme olleet yhteydessä, eräänkin asiakkaan tapauksessa hän oli ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, ja kas kummaa, kyseltyäni asiakkaalta kirjeen kohtaloa, se olikin juuri saapunut perille ja leimattuna sinä päivänä kun me olimme hänelle postituksesta ilmoittaneet.
Että josko hyvät ihmiset ottaisitte asioista selvää ennenkuin vedätte omia nerokkaita johtopäätöksiänne.
Mm. eräs kirjoittaja: "Nyt se jakelee lähetystunnuksia, ei ennen ole lähettänyt mitään vaan nyt vasta näitä jakelee." EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Muutimme postitustavan seurattaviksi juuri siitä syystä ettei kirjeet tunnu menevän perille, tällä tavalla varmistamme sen ettei YKSIKÄÄN tilaus enää mene hukkaan eikä seikkaile matkalla viikkotolkulla.
Tottakai jaamme lähetystunnuset asiakkaille, vai pitäisikö ne pitää itsellä?!
Pakko oli tulla korjaamaan asia kun tämän keskustelun huomasin, josko ymmärtäisitte hiukan ottaa asioista ensin selvää??
Hyvää joulua vain!
-Nipsula-
Ihan knoppitietona.
Googlen Haku "posti hukkaa kirjeitä"
Osumia: 279000kpl
Keskustelua sivusta seuranneena ja nipsulan vastauksen luettuani. Lukaskaapa alla oleva linkki.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsa…
käydä asiallista keskustelua yrityksen luotettavuudesta kuin herjata esimerkiksi seksuaalista kyvyttömyyttä ja levitellä huhuja konkurssista, kuten tuossa uusi-suomen jutussa on tehty.
Itse olen ainakin pahoillani yrittäjän puolesta että tämmöiseen soppaan on joutunut, mutta varmasti olisi monen asian voinut hoitaa toisinkin. Taas oli fb-sivuiltaan poistanut keskustelun, jossa asiakkaat kertoivat että jouluksi luvatut tuotteet eivät ole saapuneet jouluksi. Eikös noihinkin kommentteihin yrittäjä voisi vastata pahoitellen ja kertoa tehneensä kaikeensa, jotta posti ehtisi perille?
Seinältä ei ole poistettu tänään ensimmäistäkään keskustelua. Sivut ovat suljettuna eikä yllläpito ole paikalla kuten aamuisessa viestissä on sanottu.
Asiakkaiden omat seinäkirjoitukset ovat poistuneet näkyviltä sivujen sulkemisen takia ja ne näkyvät taas 27.12 kun sivut avataan.
Mistäs tämän nyt keksit että sieltä jotain on poistettu?
Luulin että yksi postaus olisi kokonaan poistettu, mutta siellähän se olikin. Pahoittelen.
Olinkin juuri tulossa korjaamaan, että eipäs sieltä mitään puutukaan.
niin ei kannata tilata. Möisikö siksi Facebookin kautta kun olisi saanut jo esim. Huutiksesta potkut?
En mustamaalaa, vaan puhun tosiasiaa omasta kokemuksestani kun tilasin vaatteita. On töykeää väittää valheeksi omaa ja muutamien lähimpien ystävieni kokemusta. Vaatteet on upeita ja tekijälle suotu hieno kädentaito, mutta osittain palvelu tökkii todella pahasti, harmillista. Hieman kyllä ihmettelen, miten viitsitään syyttää viivästyksistä Itellaa kun yrittäjä ei ole itse saanut toimitettua postiin 3kk takaista tilausta ja tämä ei ole todellakaan ainut tapaus kun viivästyksen syy on itse yrittäjä eikä Itella! Itse sain oman tilaukseni 1,5kk sisällä vaikka toimitukseksi luvattiin 1-2 vkoa ja posti kyllä toimitti paketin todella nopeasti minulle, eli kyseessä oli vain yrittäjän oma viivästys. Ymmärrän toki sen että Itellakin saattaa mokailla mutta missä vaiheessa yrittäjä ottaa vastuun niistä viivästyksistä joihin on itse syypää. En usko että sallittua vierittää kaikkea syytä Itellan syyksi kun useimmissa tapauksissa syy on oikeasti yrittäjässä. Minua henkilökohtaisesti hävettää todella paljon että menin useille ystäville ja tuttaville suosittelemaan Nipsulan ihania vaatteita ja nyt ku he ovat saaneet odottaa pitkiä kuukausia tilauksiaan niin tuntuu että saan itsekkin paheksuvia ajatuksia kun menin hehkuttamaan kyseistä yritystä. Tuollaisesta kohtuuttomasta viivästyksestä, jossa tilaus oli tarkoitettu pukinkonttiin (jonne se ei ehtinyt) oli seurauksena kaupanpurku, todennäköisesti on tulossa myös toinen kaupanpurku kun toinenkaan tilaaja ei jaksa odotella enää parin kk:n takaista tilaustaan ja pelkää että vaate on nopeasti kasvavalle vauvalle jo liian pieni. En uskalla suositella yritystä eteenpäin, enkä tilata enää itse ja harmittää kyllä kovasti kun vaatteet on niin ihania. Kaveripiirissäni olisi muitakin innokkaita tilaajia ollut mutta kyllähän tieto kulkee niin eivät he haluakkaan tilata tai paremminkkin uskalla. :( Ilmiselvää on kuitenkin se että yrityksen toiminnaassa on vikaa paljon jos ja kun löytyy todella paljon tyytymättömiä asiakkaita! Ei kukaan turhasta valita.
Tää nainen huijaa edelleen!!
Oli laittanut jokin aika sitten äityleihin fbssä itkuvirren siitä, että on joutunut sulkemaan fb ompelusivunsa perättömien hyökkäyksien vuoksi ja on tullut ero puolisosta ja muutto ja kaikkea kamalaa. Jotkut sitten säälistä tekivät tilauksia hänelle, ja nyt niiden perään huudellaan taas. Uskomatonta!
Ja siis taustalla tosiaan tämä 2012 suljettu nipsula, ja nyt ilmeisesti tänä vuonna aloittanut jonkun uuden jutun, mikä mennyt vielä nopeammin pieleen ja sivusto suljettu.
Nyt pyytäisin arvon Äityleiden apua vaikeassa asiassa.
Tästä tulee pitkä teksti, toivottavasti jaksat lukea ja kommentoit asiallisesti mitä itse tekisit jos sinulle olisi vastaava tilanne tapahtunut. Olen miettinyt tämän julkaisun tekemistä jo jonkin aikaa, mutta en ole osannut pukea ajatuksiani sanoiksi, mielessä on päällimmäisenä ollut järkytys ja suru miten julmia ihmiset voivat olla.
Olen siis Tammikuusta lähtien pitänyt käsityösivustoa josta tuli todella suosittu hetkessä, ja sainkin paljon tilauksia ja kiitosta valmistamistani tuotteista.( Pääasiassa asusteita ja lastenvaatteita). Olen ommellut lapsille vaatteita jo 12vuoden ajan eli en ole noviisi näissä hommissa.
Kaikki sujui koko talven ja alkukesän ajan hienosti, toimitin päivässä kymmeniä paketteja asiakkaille ja sain kiitosta, itsetunto ompelua kohtaan kasvoi ja uskalsin ottaa uusia tilauksia vastaan.
Sitten alkoi surkeiden sattumusten sarja. Lapseni isä jätti minut tuosta noin vain, ja jouduin tämän vuoksi muuttamaan pois hyvin lyhyellä varoitusajalla. Muuttomatka 200km, muutin kaksin 10v poikani kanssa, kyllä! Kaksin koska siihen hetkeen en saanut apua. Mukana myös toki 1v neitokainen mutta hänestä ei ollut apua kuin konsertin pitämisessä takapenkillä 😅 Peräkärryllä hiissaten tavaraa yli kymmenen kertaa tuon välimatkan. Tänä aikana (2,5viikkoa muutettiin) oli tullut viestejä asiakkailta etteivät ole saaneet lähettämiäni tuotteita, ja kun en aina pystynyt heti vastaamaan sain otsaani leiman : HUIJARI! Ja nyt on ilmeisesti tehty myös pari rikosilmoitusta minusta, olen saanut potkut facebook-kirppiksiltä vaikka olen ylläpitäjien kanssa jutellut ja todistanut heille että yli 90% minua huijariksi väittävistä on saanut vaatteensa kiitosten kera ( viestit minulla tallessa) ja olen näillä kirppiksillä kauppaa tehnyt yli kymmenen vuotta.
Kuitenkin tilanne on nyt se että jouduin sulkemaan ompelusivuston koska tämä mustamaalaaminen on ihan järkyttävää, sivuilleni tuli minua haukkumaan ihmisiä jotka koskaan eivät ole mitään minulta tilanneet, ainoastaan kuulleet kun jossain sivuilla minua ovat huudelleet enkä ole vastannut.
Tietenkään nämä haukkujat eivät ole korjanneet että en ollutkaan huijari vaan ovat saaneet vaatteensa, tässä postikin ryssi jotain kun lähetysten saapumisaika oli pitkä.
Olen pahoittelut, palauttanut rahoja satoja euroja, joitain saanut takaisin kun onkin tullut perille posteja asiakkaille mutta edelleen on muutamia jotka väittävät että ei ole kirje tullut ja näin ollen olen tehnyt tuotteet, lähettänyt,maksanut rahat takaisin sopimuksella että asiakas ilmoittaa jos/kun postia saapuu ja maksaa sitten uudelleen. Arvatkaapa moniko maksaa? :( Paras esimerkki oli tästä kun taannoin eräälle palautin rahat eikä ollut muka saanut tekemiäni rusettipantoja vauvalleen, no. Hän sai rahat takaisin mutta minä näin eräästä ryhmästä hänen julkaisemansa kuvan jossa pieni neiti poseeraa mun tekemä panta päässä. Eipä vastannut tämä asiakas viesteihin kun yritin perään kysellä.Suututtaa, vituttaa, ahdistaa ja itkettää koko tilanne !! 😣
Ja tosiaan tämän muuttorumban ja eron aiheuttaman paskan ja kaiken vuoksi ensimmäisenä ei ole ollut todellakaan mielessä tämä Facebook. 😓
Haluaisin jatkaa ihanien ompelusten tekemistä mutta tämä mielipaha on jotain lamaannuttavaa, tyydynkö vain siihen että olen nyt joku koko kansan huijari vai mitä minun pitäisi tehdä? Auttakaa ihanat äitylit❤️
Tilaan paljon etsystä käsityöläisiltä. Avoimuus ja läpinäkyvyys on valttikortteja, tulee olo että tilaus valmistuu ja jos tekijälle tulee joku ongelma, esimerkiksi haluamani kangas tuleekin myöhempään, minulle on siitä ilmoitettu. Saan päivitetyn aikataulun yms. Perus itkuvirsi tuolta..
235. Ainoa mahdollisuutesi lienee alkaa kaupata ilman omaa nimeäsi tai muuta tunnistettavaa sinuun liitettävää nimeä (esim. yritysnimi, sama verkkosivuosoite tms.) Somelynkkaus kun tapahtuu, niin maineen meno on ikuinen. Mutta voi kyllä tuollaisessa asiassa aloittaa alusta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan paljon etsystä käsityöläisiltä. Avoimuus ja läpinäkyvyys on valttikortteja, tulee olo että tilaus valmistuu ja jos tekijälle tulee joku ongelma, esimerkiksi haluamani kangas tuleekin myöhempään, minulle on siitä ilmoitettu. Saan päivitetyn aikataulun yms. Perus itkuvirsi tuolta..
Yksinyrittäjällekin vaan voi tulla joskus tilanteita että ei edes tuohon ilmoittamiseen pysty sillä aikataululla kuin mitä nykyiset nettikauppaan tottuneet kuluttajat odottaa. Ja osa on sellaisia, että tuntuvat oikein etsivän someraivon kohdetta johon iskeä, ja myöhästynyt toimitus ilman ihan välitöntä selitystä voi johtaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinyrittäjällekin vaan voi tulla joskus tilanteita että ei edes tuohon ilmoittamiseen pysty sillä aikataululla kuin mitä nykyiset nettikauppaan tottuneet kuluttajat odottaa. Ja osa on sellaisia, että tuntuvat oikein etsivän someraivon kohdetta johon iskeä, ja myöhästynyt toimitus ilman ihan välitöntä selitystä voi johtaa tähän.
Tottakai. Mutta tässä tapauksessa on kyse ihan täysin järjestelmällisestä vaikka ei ehkä tahallisesta huijaamisesta. Vain ja ainoastaan siitä, että ko henkilöllä ei pysy langat käsissä, eikä osaa lainkaan aikatauluttaa työtään. Lopputulemana huijaa vielä asiakkaita siitä, onko tilaukset postitettu vai ei. Käsittääkseni on myös jättänyt kokonaan rahoja palauttamatta. Joka on sitten jo rikos. Kaikista ei vain yksinkertaisesti ole tälläiseen yrittämiseen. Tämä on tosiaan alkanut jo vuonna 2011 ja yhdeksän vuotta myöhemmin edelleen sama homma. Ei siis ole oppinut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Mutta tässä tapauksessa on kyse ihan täysin järjestelmällisestä vaikka ei ehkä tahallisesta huijaamisesta. Vain ja ainoastaan siitä, että ko henkilöllä ei pysy langat käsissä, eikä osaa lainkaan aikatauluttaa työtään. Lopputulemana huijaa vielä asiakkaita siitä, onko tilaukset postitettu vai ei. Käsittääkseni on myös jättänyt kokonaan rahoja palauttamatta. Joka on sitten jo rikos. Kaikista ei vain yksinkertaisesti ole tälläiseen yrittämiseen. Tämä on tosiaan alkanut jo vuonna 2011 ja yhdeksän vuotta myöhemmin edelleen sama homma. Ei siis ole oppinut mitään.
Ok, kuvittelin tuosta tektistä että ongelmia on ollut lähinnä silloin yllätyseron ja -muuton aikaan, ja silloin olisi vaan jäänyt tällainen huijarin stigma. Mutta toki asia on eri jos on vuosia jatkunut sellainen että sanotaan että on postitettu mutta ei olekaan, arvioidaan toimitusajat ihan väärin jne.
Soitin postin kuluttajaneuvontaan ja asiakaspalvelija sanoi heti yrityksen nimen kuultuaan, että en ole asiassa yksin. Kehotti ottaaman yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos yrittäjä ei ota vastuuta.