Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi sydämellä: Etkö haluaisi omakotitaloon, vaikka voittaisit lotossa?

Vierailija
01.12.2011 |

Siis en usko, että joku haluaa nimenomaan kerrostaloon, vaikka saisi käyttää asumiseen kuinka paljon rahaa tahansa. En voi käsittää.

Miljoonalla saa jo ihan minkälaisen omakotitalon tahansa. Ja voi palkata sen puutarhurin, jos ei itse jaksa väkertää kasvien kanssa.

Eiköhän kuitenkin kerrostaloasujat asu sen sijainnin takia kerrostalossa (esim. kaupunkien keskustat), kun siellä ei omakotitaloja ole?

Vai kieltäytyisikö joku, jos vaihtoehtona olisi omakotitalo kaupungin keskustasta vai kerrostaloasunto?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä niille jotka kerrostalossa tekevät itse jotain "remonttia", miten te edes teette siellä mitään? Mihin sirkkeli, maalaustasot jne? Tiedän sen kokemuksesta itse, niin vittumaista kun mitään et voi tehdä likaamatta/pölyttämättä paikkoja

Vierailija
122/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä tuollainen ajatus on peräisin?

Tottakai me remontoidaan. Ostimme asunnon hyvässä kunnossa 6 vuotta sitten mutta nyt on tarkotus laittaa suurin osa pinnoista uusiksi ensi vuoden aikana. Keittiöstä aloitetaan ja viimeisimpänä on luvassa kylpyhuoneremontti mutta katsotaan nyt paljonko tuohon ensimmäiseen vaiheeseen menee rahaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kerrostaloasujat remontoi ikinä, edes omaansa?

Jos ostaa uuden tai vasta remontoidun, ei sille ole tarvetta. Ei seinät ja lattiat siistillä asumisella niin tuhoudu, että niitä pitäisi olla jatkuvasti uusimassa. Jos vaihtelua halutaan, voi toki rempata, mutta ei tämmöistä kovin usein tapahdu. Ei kai omakotitalossakaan tapetoida vuoden välein vaikka olisi kuinka oma lupa?

Siksi mä kyselinkin kun ihmettelen sitä että väitetään omakotitaloissa olevan remontoidin tarvetta kokoajan suunnilleen. Ei meillä paikat rikki mene tai piloille sen kummemmin kuin kerrostalossa asuvallakaan.

Vierailija
124/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä niille jotka kerrostalossa tekevät itse jotain "remonttia", miten te edes teette siellä mitään? Mihin sirkkeli, maalaustasot jne? Tiedän sen kokemuksesta itse, niin vittumaista kun mitään et voi tehdä likaamatta/pölyttämättä paikkoja

huoneet tietysti pitää tyhjentää yksi kerrallaan ja tavarat suojata.

Vierailija
125/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua rivitalossa näin normaalina ihmisenä, mutta jos lotossa voittaisin niin ostaisin omakotitalon, JOS olisi varaa palkata työntekijät tekemään KAIKKI hommat... En jaksaisi ajaa isoa nurmikkoa, enkä nikkaroida mitään, enkä huolehtia ison pihan kolaamisesta jne. Jotta muuttaisin omakotitaloon jonkun muun pitäisi hoitaa ihan kaikki talon vaatimat hommat :) Mukavuudenhaluinen laiskimus kun olen :D

Vierailija
126/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkeli, herranjumala. Onneksi ei tarvitse edes miettiä mitään sirkkeleitä kotonaan. Jos jotain niin isoa remonttia tarvitaan, tilataan firma sitä tekemään ja häivytään itse siksi aikaa muualle.

Vierailija
127/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo kaupungin keskustassa? No en haluaisi omakotitaloa Korkeavuorenkadulta (Hki), spora kolistelisi nurkilla ja tuhannet autot vetäisivät ikkunoiden edestä, jalankulkijat kurkkisivat ikkunoista ja nuoriso kuseskelisi muun "puutarhassani". Sillä lottovoitolla ostaisin asunnon kävelyetäisyydeltä Stockasta, kauniista vanhasta talosta, jossa upea rappu, maisema-arkkitehdin suunnittelema piha, korkeat huoneet ja tunnelma, jota ei saa puutalotehtaalta.

Mutta hei tää on vain mun unelma, sä saat käyttää lottovoittosi latoon Ypäjän keskustassa.

Vierailija
128/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkeli, herranjumala. Onneksi ei tarvitse edes miettiä mitään sirkkeleitä kotonaan. Jos jotain niin isoa remonttia tarvitaan, tilataan firma sitä tekemään ja häivytään itse siksi aikaa muualle.

Meillä oli sellainen ihme tilaa vievä leikkuri kotona, kaverilta lainassa.

Tulihan siitä pölyä, mutta ei voinut mitään.

Nyt asutaan omakotitalossa ja aika paljon mies tekee itse jos on tarve, mitään suuria juttuja ei ole tarttenut tehdä. Sirkkeli on autotallissa, sitä se tarvitsi kun teki uuden aidan.

Ei noi mun mielestä ole sellaisia juttuja joita tarvitsee kammoa, asui sitten kerros- tai omakotitalossa.

Vierailija
129/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei tää on vain mun unelma, sä saat käyttää lottovoittosi latoon Ypäjän keskustassa.

etuoven kohde 460757 olis aika passeli :)

Vierailija
130/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo kaupungin keskustassa? No en haluaisi omakotitaloa Korkeavuorenkadulta (Hki), spora kolistelisi nurkilla ja tuhannet autot vetäisivät ikkunoiden edestä, jalankulkijat kurkkisivat ikkunoista ja nuoriso kuseskelisi muun "puutarhassani". Sillä lottovoitolla ostaisin asunnon kävelyetäisyydeltä Stockasta, kauniista vanhasta talosta, jossa upea rappu, maisema-arkkitehdin suunnittelema piha, korkeat huoneet ja tunnelma, jota ei saa puutalotehtaalta.

Mutta mä en haluaisi keskustasta sitä kerrostaloasuntoakaan. Mua ei sais sinne mistään hinnasta asumaan vaikka olisi kuinka upea asunto ja rappu.

Mieluiten asun jossain lähiössä lasten kanssa.

Vierailija
131/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa omakotitaloon ainakaan niin kauaa, kun lapset on alle 10 v. Haluan elämältä muutakin kuin talon ja lapsien hoitoa. Olen siis kotiäiti.

Vierailija
132/134 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kodin kauneus ja tyyli on tärkeää, mutta minä ja mieheni olemme ns. täysiä tumpeloita käytännön hommissa, eli jos remonttia kaivattaisiin niin palkkaisimme ulkopuolisen sen tekemään. Seinät voin maalata/tapetoida mutta en mitään missä tunkeudutaan talon rakenteisiin esim. reiän poraaminen seinään :D. Mielestäni ehkä kerran 5 vuodessa (max) tapahtuva seinän maalaaminen ei suinkaan ole yhtä rasittavaa pihan/puutarhanhoito tai lumien luominen.

Mä asun omakotitalossa ja ei meille aina remontoida, viimeksi rempattiin keittiö vuonna 2007, ihan itse tosin vaikka oltaishan me voitu joku palkata se tekemään.

Nyt mietittiin että kun meidän vanhin lapsi muutti pois, niin voitaisiin maalata huone ja ehkä jotain tapettia? ei se edes sitä kaipaa mutta ihan huvin vuoksi.

Mun on vähän vaikea uskoa että kerrostaloasukit vuodesta toiseen saa asuntonsa pysymään siinä kunnossa että se ei ikinä vaadi mitään? vai ettekö te vaan välitä päivittää kotia ikinä yhtään mitenkään muuten kuin ostamalla uusia tyynytjä ja verhoja?

Ihan uteliaisuudesta kysyn tätä, en vittuilakseni. Vielä sen verran että en mä ainakaan ostaisi kerrostaloasuntoa jossa ei olla tehty mitään sen jälkeen kun se on valmistunut jos on kyse vaikka jostain vanhemmasta talosta. Ei kiitos orannseille keittiönkaapeille tai muovisille ruskeille vessanlattioille ja kaakeleille!

Vierailija
133/134 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa rakentaa taloa eikä ostaa uudempaa. Olen täysin kyllästynyt tähän! Pölyä ja likaa joka paikassa vaikka kuinka siivoisi. Käymme molemmat töissä, joten on todella tylsää kuluttaa vapaa-aika remonttihommissa.

Tiedän, että tämä on väliaikaista, mutta silti tässä on tiettyjä asioita, joita tulee aina. Pari edellistä talvea oli tuskallisia jatkuvien lumitöiden takia. En myöskään pidä haravoinnista ollenkaan. Ja sitten se sijainti vielä! Pk-seudulla omakotitalon sijainti väkisin on jossain määrin syrjäinen. Auto on välttämätön, koska työmatkat julkisilla kestäisivät toista tuntia. Autolla olen työpaikallani kymmenessä minuutissa. Mutta jokainen tyylillään! Jonkun mielestä tällainen voi olla kivaakin. Itse tosin arvostan eri asioita.

Vierailija
134/134 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sen sijaan kattohuoneistot terassilla sekä etu-Töölöstä että Riosta, noin alkajaisiksi.

noista, saati molempia. Ihan tavallinen yli sataneliöinen töölöläiskerrostaloasunto, ei edes ylin kerros, maksaa 700-800000 euroa.

ensinnäkin, kuka täällä määritteli että se asunto pitäsisi saada miljoonalla? Lottovoitto voi olla vaikka 15 miljoonaa, eiköhän sillä jo saa. Voi luoja, että piti taas jonkun tulla heittämään tietävää kommenttia.