Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai ihme, tytär oli eilen koulussa keskustellut jonkun toisen tytön kanssa vaatteista.

Vierailija
29.11.2011 |

Toinen oli kehunut omelleni ja kolmannelle tytölle, kuinka hällä on kallis pusero, siihen meidän 11v oli sanonut, että hänelläpä on ale pusero 5 e ja eikö ole makee. Toinen siihen, että hän kyllä mieluummin ostaa aina kalliimpia. Omani kehui vaan, että hän on kuullut paljon kehuja omastaan, onko moni kehunut hänen?

Sitten toinen alkoi kehua kuinka hän käy kalliilla kampaajalla. No tyttäreni totesi, että hänen tukkansa leikataan kaikkein halvimmassa paikassa tai joskus äiti tasoittaa. Kotona tytär kertoi, että hänen kaunista pitkää tukkaa monet kehuu kauniiksi, muttei ole koskaan kuullut tuon tytön tukkaa kehuttavan, miksiköhän?

Sitten tuo toinen tyttö kehui kalliit farkkunsa, ne oli maksaneet 60 e, omani totesi löytäneensä farkut 15 e.

Sitten mentiin kenkiin, toisella oli jotkut hienot kengät, omalla lenkkarit ja siinä vaiheessa oma kuulemma totesi, että hän ei taida kuulua nyt tähän keskusteluun ja lähti pois nauraen.

Voi hyvä ihme, kuinka noin pienillä voi olla noin tärkeetä mitä kaikki maksaa? Ihan kiva kun on nätit vaatteet, ei siinä mitään, mutta miksi se hinta on tärkeetä?

Lapset haluaa uusia vaatteita jatkuvasti ja ne kasvaa. Mieluummin ostelen noita vaikka 5e puseroita 5 kpl kun vain yhden 25e puseron. Laatu on ihan samaa jossakin t-paidassa. Sama farkuissa, ei se merkki tee farkkukankaasta parempaa, malleissa on varaa valita.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskostettua, että vain ulkopuolisten ihmisten kehut ratkaisevat! Just näin kasvatetaan huonolla itsetunnolla varustettuja suomalaisia aikuisia!

Vierailija
22/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että mietin että millaiset ne hienot kengät olivaut :)

Vastaukset olivat taas yllättävän ennalta-arvattavia täällä. Kateutta ja köyhyyttähän se 'aina' on, jos ei ole merkkivaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskostettua, että vain ulkopuolisten ihmisten kehut ratkaisevat! Just näin kasvatetaan huonolla itsetunnolla varustettuja suomalaisia aikuisia!

Vierailija
24/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan äitinsä aivoilla, mistä äiti oli ansaitusti ylpeä.

Vierailija
25/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppi tälle iskostettua, että vain ulkopuolisten ihmisten kehut ratkaisevat! Just näin kasvatetaan huonolla itsetunnolla varustettuja suomalaisia aikuisia!

Vierailija
26/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellisuudessa sulle on todella kipeä paikka se että teillä ei ole rahaa muihin kuin halpoihin vaatteisiin. Muutenhan sulla ei olisi tarvetta todistella jonkun muun asennetta tyhmäksi.

sen tytön äiti :D :D :D Ja sulle on kipeä paikka se, että luulet, että ostamasi materia tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen, sellaisen että lopultakin kelpaisit :(

Av:lla minusta on ihan uskomattomimpia juttuja se, että ihmiset tosiaan olettavat kaikkien hyvin tai edes ok toimeentulevien ostavan aina mahdollisimman kallista ja sen hinnan olevan ylpeydenaihe.

Jos näin on jonkun kohdalla, niin sehän on pelkästään säälittävää.

Jotkut ostavat halvinta mahdollista, vaikka huonoakin, tuloista riippumatta. Jotkut ostavat halpaa, mutta mahdollisimman hyvää, tuloista riippumatta. Jotkut ostavat hyvää, hinnasta ja tuloista riippumatta. Jotkut ostavat kallista, vaikka huonoakin, ja edelleen TULOISTA RIIPPUMATTA. On paljon köyhiäkin, jotka ostavat kallista... Näistä vaihtoehdoista ensimmäinen ja viimeinen on yksinkertaisesti tyhmää käytöstä. Kyllä sen jokainen normaalijärkinen tajuaa.

Tosin suurin osa tolkullisista ihmisistä varmaakin ostaa tilanteen mukaan, joskus halvempaa ja joskus kalliimpaa. Itse esimerkiksi maksan mielelläni kengistä, jotta ne ovat nahkaa ja lesti hyvä. Sitten taas jostain pikkuhousuista tai alustopeista en maksa paljon mitään, koska niissä isommalla rahalla ei saa yhtään parempaa. Ja merkistä maksan vain syystä.

En ole ap, mutta tajuan pointin. Kun minun ei tarvitse ostaa itsetuntoa eikä opettaa sitä lapsillenikaan...

Vierailija
27/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kykenisi osallistumaan tuohon keskusteluun lainkaan. Sen hän tietää, että vaatteet tilataan Lontoosta. Meillä äiti ostaa vain laatua eikä sitä T-paitaan saan 5 eurolla millään. Mieluummin 5 kestävää, kaunista, venymätöntä kunnon paitaa kuin 5 halpaa kulahtanutta.

Vierailija
28/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tyttö ajatellut omilla aivoillaan!Vaan äitinsä aivoilla, mistä äiti oli ansaitusti ylpeä.

jokainen vanhempi kasvattaa lapsensa juuri sellaiseksi kun ne sitten tulevat olemaan. Kukaan ei sitten ajattele omilla aivoillaan??? Vai kuinka??

Olisiko parempi mennä niinkuin kaverit ajattelevat? sitäkö meniaat? Niitä reppanoita on kyllä ihan liikaa jotka tekee juuri niin kuin muutkin.

Vaan äitinsä aivoilla, mistä äiti oli ansaitusti ylpeä.

Vierailija
29/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno asenne pennullasi. Mistähän lie oppinut?

Vierailija
30/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaatko itse, miten laitat hänet kaikkien muiden yläpuolelle tekstissäsi. No, kirjoituaasun perusteella et vaikutakaan ns. "penaalin terävimmältä kynältä", joten koko jutun voi varmaan jättää omaan arvoonsa... sen pointti nimittäin jäi hämäräksi; oliko kyse nyt vain kalliiden vaatteiden kauhistelusta vai oman tyttäresi paremmuudesta ?

Vierailija
31/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua kehutaan, sua ei" Hieno asenne pennullasi. Mistähän lie oppinut?

Kannattaa miettiä mitä sanoo, ettei joku sano takasin. Totuus kai tuo kuitenkin vain oli? ohis.

Vierailija
32/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaatko itse, miten laitat hänet kaikkien muiden yläpuolelle tekstissäsi. No, kirjoituaasun perusteella et vaikutakaan ns. "penaalin terävimmältä kynältä", joten koko jutun voi varmaan jättää omaan arvoonsa... sen pointti nimittäin jäi hämäräksi; oliko kyse nyt vain kalliiden vaatteiden kauhistelusta vai oman tyttäresi paremmuudesta ?

Vierailija
33/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tällä hetkellä poikien vaatteet ja parturit maksaa enemmän kuin tytön vaatteet ja kampaaja. Pojat vaativat pumaa, adidasta, nikeä. Tytöille kelpaa henkkamaukka. Poikien hiukset tarvitsee siistimistä kerran kuussa kun tytölle riittää kampaaja pari kertaa vuodessa.

Vierailija
34/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta tyttäresi jalustalle nostaminen huomaatko itse, miten laitat hänet kaikkien muiden yläpuolelle tekstissäsi. No, kirjoituaasun perusteella et vaikutakaan ns. "penaalin terävimmältä kynältä", joten koko jutun voi varmaan jättää omaan arvoonsa... sen pointti nimittäin jäi hämäräksi; oliko kyse nyt vain kalliiden vaatteiden kauhistelusta vai oman tyttäresi paremmuudesta ?

Vierailija
35/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi ja ihmiset nyt vaan toimivat omien mieltymystensä mukaan. Aikuiset tuppaavat periyttämään omia mieltymyksiään lapsille tai ainakin kovasti yrittävät sitä, joskaan ei aina onnistu.

En tiedä, onko syytä nyt tuomita ketään huonommaksi tai paremmaksi kahden lapsen keskustelun vuoksi. Kakarathan jauhaa samaa mitä vanhempansakin, enkä tiedä kannattaako nyt polttaa päreitään siitä, jos joku on ap:n kanssa eri mieltä.

Eikös se ole pääasia että lapset tai ihmiset yleensä viihtyvät vaatteissaan, olivat vaatteet sitten halpoja, kalliita tai siltä väliltä?

Vierailija
36/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös kun olin saanut uuden pyörän. Kaverini saoi koulussa isoon ääneen, että minulle on varmasti ostettu halvempi pyörä kuin hänelle, koska me olimme köyhiä ja hänen omansa oli niin kallis! Tosiasiassa oma pyöräni oli laadukas ja myös kalliimpi kuin kaverini - ja ihan juuri siksi kun perheeni oli niin köyhä että pyrittiin ostamaan kunnollista ja kestävää ;)

Vierailija
37/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös kun olin saanut uuden pyörän. Kaverini saoi koulussa isoon ääneen, että minulle on varmasti ostettu halvempi pyörä kuin hänelle, koska me olimme köyhiä ja hänen omansa oli niin kallis! Tosiasiassa oma pyöräni oli laadukas ja myös kalliimpi kuin kaverini - ja ihan juuri siksi kun perheeni oli niin köyhä että pyrittiin ostamaan kunnollista ja kestävää ;)

Vierailija
38/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naureskellen toisen tytön touhuja (tunnen tytön oikein hyvin, kuten äitinsäkin ) en siis saisi mielestäsi korvaani lotkauttaa asialle? Mitä pitäisi tehdä mielestäsi?

Minusta meillä oli ihan mielenkiintoinen keskustelu aiheesta tyttäreni kanssa, onko sen nyt sitten sinusta väärin?

Miten on pois ap:lta jos joku hänelle puolituntematon ostaa kalliita vaatteita? Meitä on moneksi ja ihmiset nyt vaan toimivat omien mieltymystensä mukaan. Aikuiset tuppaavat periyttämään omia mieltymyksiään lapsille tai ainakin kovasti yrittävät sitä, joskaan ei aina onnistu.

En tiedä, onko syytä nyt tuomita ketään huonommaksi tai paremmaksi kahden lapsen keskustelun vuoksi. Kakarathan jauhaa samaa mitä vanhempansakin, enkä tiedä kannattaako nyt polttaa päreitään siitä, jos joku on ap:n kanssa eri mieltä.

Eikös se ole pääasia että lapset tai ihmiset yleensä viihtyvät vaatteissaan, olivat vaatteet sitten halpoja, kalliita tai siltä väliltä?

Vierailija
39/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata ostaa sen takia kun se on halpaa, laatua kannattaa ostaa, ettei tarvitse ostaa montaa kertaa.

ei tässä ole kyse siitä, etteikö kunnollista tavaraa osteta, sen takia, että se maksaa enemmän. Kyse on siitä, että pitää ostaa kallista sen takia, ettei voi ostaa halvempaa vain sen takia kun se maksaa vähemmän. Usein tuleekin kalliimmaksi ostaa huono tuote, kun sitten joutuu ostamaan uuden jos vanha heti hajoaa.

Nyt kuitenkin alunperin puhuttiin ihan kulutus vaatteista. Hyvälaatuisista t-paidoista ja farkuista, joissa ei nyt varmaankaan ole suuria laatueroja. Ihan yhtä huonoja tai hyvälaatuisa saa halvalla tai kalliilla. Ollaan kuitenkin ostettu molempia :) ap.

Vierailija
40/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä pitämään se jatkossakin! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi