Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai ihme, tytär oli eilen koulussa keskustellut jonkun toisen tytön kanssa vaatteista.

Vierailija
29.11.2011 |

Toinen oli kehunut omelleni ja kolmannelle tytölle, kuinka hällä on kallis pusero, siihen meidän 11v oli sanonut, että hänelläpä on ale pusero 5 e ja eikö ole makee. Toinen siihen, että hän kyllä mieluummin ostaa aina kalliimpia. Omani kehui vaan, että hän on kuullut paljon kehuja omastaan, onko moni kehunut hänen?

Sitten toinen alkoi kehua kuinka hän käy kalliilla kampaajalla. No tyttäreni totesi, että hänen tukkansa leikataan kaikkein halvimmassa paikassa tai joskus äiti tasoittaa. Kotona tytär kertoi, että hänen kaunista pitkää tukkaa monet kehuu kauniiksi, muttei ole koskaan kuullut tuon tytön tukkaa kehuttavan, miksiköhän?

Sitten tuo toinen tyttö kehui kalliit farkkunsa, ne oli maksaneet 60 e, omani totesi löytäneensä farkut 15 e.

Sitten mentiin kenkiin, toisella oli jotkut hienot kengät, omalla lenkkarit ja siinä vaiheessa oma kuulemma totesi, että hän ei taida kuulua nyt tähän keskusteluun ja lähti pois nauraen.

Voi hyvä ihme, kuinka noin pienillä voi olla noin tärkeetä mitä kaikki maksaa? Ihan kiva kun on nätit vaatteet, ei siinä mitään, mutta miksi se hinta on tärkeetä?

Lapset haluaa uusia vaatteita jatkuvasti ja ne kasvaa. Mieluummin ostelen noita vaikka 5e puseroita 5 kpl kun vain yhden 25e puseron. Laatu on ihan samaa jossakin t-paidassa. Sama farkuissa, ei se merkki tee farkkukankaasta parempaa, malleissa on varaa valita.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi asia kuin mitä myönnät itsellesikään. Minkä ikäinen tyttö?

Vierailija
2/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsesi tukka ole kaunis sen takia, että olet sen itse tasoittanut. En myöskään usko, että sen toisen tukkaa olisi jätetty kehumatta sen takia, että hän käy kalliilla kampaajalla.

Sinun lapsellasi on ilmeisesti paremmat tukkageenit kuin sillä toisella. Kannattaisi muistuttaa lastasi myös siitä, ettei kaikki ole omista valinnoista kiinni. Toiset joutuvat tulemaan toimeen paljon vähemmällä kuin toiset, eikä siinä ole suinkaan kysymys rahasta.

En kyllä ihan usko siihenkään, että jos kaikessa valitsee halvimman niin saa aina paremman. Ei toki kalliskaan ole aina parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi asia kuin mitä myönnät itsellesikään. Minkä ikäinen tyttö?

Olin vaan tyytyväinen kun tytär oli ollut samaa mieltä kun minä, eli ei lastakaan kiinnostanut se mitä joku mkasaa. Selitätkö hieman mitä minä nyt en oivalla? ap.

Vierailija
4/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeasti vaivaannuttanut ollenkaan? eipä sillä, typerää leuhkia, mut harva tuon ikäinen esim 'kävelee nauraen pois' kun jotain ulkonäköön/vaatetukseen liittyvää on kyseessä.

Vierailija
5/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan viitsi kehua, kun tuolla tytöllä on tuollainen asenne.

En väitäkkään että halvin on aina parasta, joskus kannattaa laittaa rahaa kiinni, ettei tervitse ostaa kahta kertaa. Huonoa ei kannata ostaa sen takia että se on halpaa.

Asenne kuitenkin tuolla toisella tytöllä oli se, ettei halvalla voi ostaa vaan sen takia kun hinnan täytyy olla kova, että sillä voi kehua. ap.

Ei lapsesi tukka ole kaunis sen takia, että olet sen itse tasoittanut. En myöskään usko, että sen toisen tukkaa olisi jätetty kehumatta sen takia, että hän käy kalliilla kampaajalla.

Sinun lapsellasi on ilmeisesti paremmat tukkageenit kuin sillä toisella. Kannattaisi muistuttaa lastasi myös siitä, ettei kaikki ole omista valinnoista kiinni. Toiset joutuvat tulemaan toimeen paljon vähemmällä kuin toiset, eikä siinä ole suinkaan kysymys rahasta.

En kyllä ihan usko siihenkään, että jos kaikessa valitsee halvimman niin saa aina paremman. Ei toki kalliskaan ole aina parempi.

Vierailija
6/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun tyttö voi tuon tehdä. Ollaan oltu ostoksilla tytön kanssa ja sehän ne valinnat tekee. Ei todellakaan halua ostaa niitä kalliita vaatteita, vaan valitsee sen joka on edullisin. Minä en määrää sitä, ihan itse tekee sen valinnan.

Meillä nyt ei olisi varmaan rahastakaan kiinni, se vaan on ollut meillä aina ihan luonnollista, minäkään en tarvitse kalliita vaatteita egoani nostamaan tai mies komeaa autoa penistään jatkamaan. Kai se on tarttunut tyttäreen. ap.

ei oikeasti vaivaannuttanut ollenkaan? eipä sillä, typerää leuhkia, mut harva tuon ikäinen esim 'kävelee nauraen pois' kun jotain ulkonäköön/vaatetukseen liittyvää on kyseessä.

Vierailija
7/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun tyttö voi tuon tehdä. Ollaan oltu ostoksilla tytön kanssa ja sehän ne valinnat tekee. Ei todellakaan halua ostaa niitä kalliita vaatteita, vaan valitsee sen joka on edullisin. Minä en määrää sitä, ihan itse tekee sen valinnan.

Meillä nyt ei olisi varmaan rahastakaan kiinni, se vaan on ollut meillä aina ihan luonnollista, minäkään en tarvitse kalliita vaatteita egoani nostamaan tai mies komeaa autoa penistään jatkamaan. Kai se on tarttunut tyttäreen. ap.

Vierailija
8/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella tytöllä kuulu olla tulevaisuutta. Tottakai ap. on tehnyt jonkun virheen kasvatuksessa. Lasten kuuluu olla loukkaantua jos niille jotain sanotaan. Nyt kuuluu haukkua ap. ihan maan rakoon.

Vierailija
9/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitää kuitenkin päästä jossain (=av:lla) pätemään. Säälittävää.

Vierailija
10/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, mitä koulussa on keskusteltu... :=DD

Vierailija
11/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, kenen 11-vuotiaat raportoivat noin tarkkaan kotona, mitä koulussa on keskusteltu... :=DD

Vierailija
12/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnoista, vaan todellisuudessa hän hakee meiltä vahvistusta oman tyttärensä oletetulle "fiksuudelle" ja toisaalta taas tyttären koulukaverin oletetulle "tyhmyydelle".

Vierailija
13/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, kenen 11-vuotiaat raportoivat noin tarkkaan kotona, mitä koulussa on keskusteltu... :=DD

Kertoo kyllä paljon siitä millaset välit joillakin vanhemmilla ja lapsilla on.

Vierailija
14/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnoista, vaan todellisuudessa hän hakee meiltä vahvistusta oman tyttärensä oletetulle "fiksuudelle" ja toisaalta taas tyttären koulukaverin oletetulle "tyhmyydelle".

Oikein ymmärist, en tosiaan kertonut hinnoista vaan tuon toisen lapsin tyhmästä asenteesta. :)

Vierailija
16/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tytöllä ole kalliita vermeitä (ja ehkä mietityttää mitä tyttö ajattelee asiasta kun on vaikkapa 14 v):

- Kirjoitat asiasta av:lle

- Olet kysynyt asiasta tytöltä noin yksityiskohtaisesti muiden lasten vaatteiden hintoja myöten - tai sitten kyseessä on todella poikkeuksellinen lapsi, joka kertoo uskomattomalla tarkkuudella asioista oma-aloitteisesti

- Tyttö muistaa, mitä mikäkin vaate on maksanut, tai sitten sinä olet vähän täydentänyt tuota juttua. Mun mielestä on yhtä epänormaalia muistaa, että omat farkut maksoivat 15 eur kuin että ne maksoivat 60 eur, siis 11-vuotiaalle, jonka ei pitäisi joutua miettimään liikaa perustarpeiden hintoja.

- Samoin mistä tyttö tietää käyvänsä "kaikkein halvimmassa paikassa" hiustenleikkuussa? oletteko puhuneet asiasta?

- Oliko 11 v todella sanonut ettei hän kuulu tähän keskusteluun ja lähtenyt nauraen pois? Yleensä tuon ikäisillä se olisi aika poikkeuksellista, eikä niinkään kepeä juttu, jollaisena sen ehkä halusit tuoda esiin.

Vierailija
17/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku uskaltaa kehua omaa lastaan, alkaa kyllä susilauma haukkua ja kasata paskaa niskaan. Kyllä on onnetonta luuhkaa taas liikenteessä. Ei voi kun ihmetellä millasta porukkaa suomalaiset on. Ei voida koskaan sanoa, että hieno homma, osaapa sun lapset ajatella omilla aivoilla! :)

Ehei, aletaan vaan vetään kaikkee kuraa kehiin, surkeeta aivotonta kadetta porukkaa. ohis.

Vierailija
18/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ymmärist, en tosiaan kertonut hinnoista vaan tuon toisen lapsin tyhmästä asenteesta. :)

että teillä ei ole rahaa muihin kuin halpoihin vaatteisiin. Muutenhan sulla ei olisi tarvetta todistella jonkun muun asennetta tyhmäksi.

Vierailija
19/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskostettua, että vain ulkopuolisten ihmisten kehut ratkaisevat! Just näin kasvatetaan huonolla itsetunnolla varustettuja suomalaisia aikuisia!

Vierailija
20/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tytöllä ole kalliita vermeitä (ja ehkä mietityttää mitä tyttö ajattelee asiasta kun on vaikkapa 14 v):

Tytto varmaan osaa ajatella sitten 14v ihan itse ja ostaa mitä haluaa.

- Kirjoitat asiasta av:lle

Juu, olin asiasta yllättynyt ja pillunkarvojen ajelu ei mua kiinnosta, tuli mieleen tehdä avaus tästä aiheesta.

- Olet kysynyt asiasta tytöltä noin yksityiskohtaisesti muiden lasten vaatteiden hintoja myöten - tai sitten kyseessä on todella poikkeuksellinen lapsi, joka kertoo uskomattomalla tarkkuudella asioista oma-aloitteisesti

En kysellyt mitään, alkoi juttelemaan, niinkuin normaalistikin jutellaan, kun oltiin menossa nukkumaan. Kertoi kaiken ihan oma-alotteisesti, yksityiskohtia myöten.

- Tyttö muistaa, mitä mikäkin vaate on maksanut, tai sitten sinä olet vähän täydentänyt tuota juttua. Mun mielestä on yhtä epänormaalia muistaa, että omat farkut maksoivat 15 eur kuin että ne maksoivat 60 eur, siis 11-vuotiaalle, jonka ei pitäisi joutua miettimään liikaa perustarpeiden hintoja.

Kyllä, kaikki tarkat rahamäärät tuli tytön suusta. Hänellä on todella hyvä muisti.

- Samoin mistä tyttö tietää käyvänsä "kaikkein halvimmassa paikassa" hiustenleikkuussa? oletteko puhuneet asiasta?

Juu, naurettu ollaa, kun tietää mitä muualla tukanleikkuu maksaa ja sitten tietää tietysti mitä me maksetaan.

- Oliko 11 v todella sanonut ettei hän kuulu tähän keskusteluun ja lähtenyt nauraen pois? Yleensä tuon ikäisillä se olisi aika poikkeuksellista, eikä niinkään kepeä juttu, jollaisena sen ehkä halusit tuoda esiin.

Näin hän oli asian sanonut ja näin mulle sen kertoi. Tyttö nyt vaan on tuollainen. Puolustaa kaikkia joita kiusataan ja ei kuuntele tuollaisia juttuja itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan