Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai ihme, tytär oli eilen koulussa keskustellut jonkun toisen tytön kanssa vaatteista.

Vierailija
29.11.2011 |

Toinen oli kehunut omelleni ja kolmannelle tytölle, kuinka hällä on kallis pusero, siihen meidän 11v oli sanonut, että hänelläpä on ale pusero 5 e ja eikö ole makee. Toinen siihen, että hän kyllä mieluummin ostaa aina kalliimpia. Omani kehui vaan, että hän on kuullut paljon kehuja omastaan, onko moni kehunut hänen?

Sitten toinen alkoi kehua kuinka hän käy kalliilla kampaajalla. No tyttäreni totesi, että hänen tukkansa leikataan kaikkein halvimmassa paikassa tai joskus äiti tasoittaa. Kotona tytär kertoi, että hänen kaunista pitkää tukkaa monet kehuu kauniiksi, muttei ole koskaan kuullut tuon tytön tukkaa kehuttavan, miksiköhän?

Sitten tuo toinen tyttö kehui kalliit farkkunsa, ne oli maksaneet 60 e, omani totesi löytäneensä farkut 15 e.

Sitten mentiin kenkiin, toisella oli jotkut hienot kengät, omalla lenkkarit ja siinä vaiheessa oma kuulemma totesi, että hän ei taida kuulua nyt tähän keskusteluun ja lähti pois nauraen.

Voi hyvä ihme, kuinka noin pienillä voi olla noin tärkeetä mitä kaikki maksaa? Ihan kiva kun on nätit vaatteet, ei siinä mitään, mutta miksi se hinta on tärkeetä?

Lapset haluaa uusia vaatteita jatkuvasti ja ne kasvaa. Mieluummin ostelen noita vaikka 5e puseroita 5 kpl kun vain yhden 25e puseron. Laatu on ihan samaa jossakin t-paidassa. Sama farkuissa, ei se merkki tee farkkukankaasta parempaa, malleissa on varaa valita.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan myönnä, että on olemassa ihmisiä, joille nimenomaa se materia ja sen kallis hinta on tärkeintä maailmassa ja niitä asenteita siirretään myös lapsiin. Ap kuvasi mielestäni tällaisen tapauksen.

Vierailija
42/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap:ta lytätään tuon viestin takia?!

Ei siinä ole mitään niin negatiivista, että tarvitsee noin kovasti kimpuun hyökätä!

Ja olen huomannut saman oman tyttäreni kaveripiirissä, tuon vanhempien rahalla kehuskelun. Tyttö vasta 9v!!!

Esimerkiksi pyöristä meillä oli syksymmällä keskustelu tytön kans: "oliko mun pyörä kallis?" "ei, mehän ostettiin se huutonetistä 20e:lla" ;"no onko se hyvä merkki?" ;"on se tosi hyvä"; "miksen määki saa samalaista pyörää kuin XXX ja XXX:llä on? Ne sanoi että ne maksoi yli 400 e" jne.

Ja minä olen työtön, joten meillä ostetaan paljon käytettynä. Olen yrittänyt tytölle opettaa, että se on ekoteko ostaa käytettyä. Onneks ymmärtää myös sen puolen, ja kehtaa sanoa kavereilleen että on saanut jonkin kirpparilta tai käytettynä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt haluaisi olla pahanilman lintu, mutta ap:n tyttö vaikuttaa aika röyhkeältä likalta. jos miettii millainen asema hänellä on luokassaan ja kavereiden kesken, niin tyttö saattaa olla ilkeä päälle päsmäri, joka haukkuu päin naamaa ne joista ei pidä tai jotka kokee tyhmemmiksi. Muistan vain touollaiset tyypit omilta koulu ajoilta, ja ne oli niitä kaikista pahimpia diivoja ja kyykyttäjiä. Luokassa ja kotona heidän sädekehänsä loisti, olihan heillä niin hyvät arvot ja kotona selvät rajat ( ei niitä kalliita vaatteita, tiukat kotiintulo ajat, kokeista saatava kiitettäviä..) Heidän egonsa oli ihan suunnattoman kokoinen. Halveksivat ja kiusasivat kaikkia jotka eivät sopineet heidän piiriinsä. "pissikset" "kovikset" ja "nössöt = tyhmät" olivat pelkkää riistaa. he itse olivat siis näitä suosittuja.

No, toivottavasti ap:n tyttö ei ole tällainen..

Vierailija
44/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuissa ainakin hinta vaikuttaa paljonkin, itse en ole vielä löytänyt oikeasti istuvia farkkuja alle 50 euron.. Olen monesti ostanut,mmutten ole niihin tyytyväinen. Hoikka olen, mutta lantio leveähkö.

Mutta siinä olet oikeassa, ettei kasvuikäisen kannata käyttää kalliita merkkivaatteita, ellei sitä rahaa sitten ole tuhlattavaksi asti. Eri asia vaikkapa laadukkaat tekniset ulkoiluvaatteet, jos urheilee ja ulkoilee paljon.

Vierailija
45/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyään 'tavallisena' pidetään MYÖS jotain merkkivaatteita. Omassa teini-iässäni maalla 80-luvulla vaatteista pilkattiin eniten sitä ainoaa tyttöä, jolla oli erikoisia ja hienoja, ulkomailta ostettuja vaatteina. Vasta aikuisena olen tajunnut, että nehän olivat hienoja.

Tällä halusin vain sanoa, että oman kokemukseni mukaan kalliit vaatteet eivät oikeasti kiinnosta suurinta osaa 11-vuotiaista. Ja nykyään ei asuta korvessa vaan 'hienostelun tyyssijassa' Espoossa.

Vierailija
46/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata ostaa sen takia kun se on halpaa, laatua kannattaa ostaa, ettei tarvitse ostaa montaa kertaa. ei tässä ole kyse siitä, etteikö kunnollista tavaraa osteta, sen takia, että se maksaa enemmän. Kyse on siitä, että pitää ostaa kallista sen takia, ettei voi ostaa halvempaa vain sen takia kun se maksaa vähemmän. Usein tuleekin kalliimmaksi ostaa huono tuote, kun sitten joutuu ostamaan uuden jos vanha heti hajoaa. Nyt kuitenkin alunperin puhuttiin ihan kulutus vaatteista. Hyvälaatuisista t-paidoista ja farkuista, joissa ei nyt varmaankaan ole suuria laatueroja. Ihan yhtä huonoja tai hyvälaatuisa saa halvalla tai kalliilla. Ollaan kuitenkin ostettu molempia :) ap.

Olin myös kun olin saanut uuden pyörän. Kaverini saoi koulussa isoon ääneen, että minulle on varmasti ostettu halvempi pyörä kuin hänelle, koska me olimme köyhiä ja hänen omansa oli niin kallis! Tosiasiassa oma pyöräni oli laadukas ja myös kalliimpi kuin kaverini - ja ihan juuri siksi kun perheeni oli niin köyhä että pyrittiin ostamaan kunnollista ja kestävää ;)

Voisit varsin hyvin ostaa kallista ja hyvälaatuista ihan vain olemalla hieman huolellisempi.

Vierailija
47/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvää käytöstä kehuskella vaatteiden hinnoilla, tapahtuipa se kehuskelu sitten siksi että vaatteet ovat kalliita tai halpoja. yllättävän paljon tuntuu ap:tä ja tytärtä vaatteiden hinnat kiinnosavan kuitenkin, joten jonkin lasita happamia sanoi kettu pihlajanmarjosita sanoisin minäkin. Taidanpa alkaa olla tosi ylpeä tytöistä meillä päin, pikemminkin kehuvat tosiaan ovatpa sitten bestiksiä tai vieraampia. Ei siellä vaatteistakaan hintoja tai merkkejä huudella vaan puhuvat kuinka kivalle paita toisen päällä näyttää tai miten mukavalle uusi hiusmalli vaikuttaa. Suosittelisinkin opettamaan omalle tytöllesi että vaikenee mikäli ei ole mitään hyvää sanottava, kenties kaverit oppisivat saman.

Vierailija
48/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateus paistaa ap:n viestistä läpi... Toisella tytöllä oli jotkut HIENOT kengät ja omalla lenkkarit.

Haloo!!! Marraskuun lopussa kylmällä lenkkarit? Sitä paitsi lenkkarit eivät ole hyvät jalalle. Oma lapseni laittaa lenkkarit jalkaan vain liikuntatunnille ja ulkoleikkeihin. Kouluun laitetaan sitten muuten nahkaiset, hyvälestiset kävelykengät.

Vierailija
49/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen kun oltiin keskusteltu ja hymyssä suin vuoteessaan

totesi, "voi kun olen onnellinen kun meillä on katto pään päällä ja mulla on molemmat vanhemmat ja ne on onnellisesti naimisissa".

En aio selittää teille, kuinka iso tai pieni koti meillä on, etten pahoita teidän mieltä tai kehua kuinka meillä menee miehen kanssa, mutta kun täällä niin arvostellaan tuota lasta ja minua, tekee mieli vaan kertoa teille :)

Meillä lapsen kanssa on aina puhuttu ja keskusteltu kaikista maailman asioista. Sen taksi näitä juttuhetkiä meillä on ihan joka pv. Ei ne ole mitään erikoisia ihmetapahtumia, ihan jokapäiväisiä mielipiteen vaihtoja.

Meillä on vanhempi lapsikin, joka on jo muuttanut pois kotoa. Hänkin soittelee joka pv ja jutellaan ummet ja lammet puhelimessa, vaikka on jopa poika.

ap.

Vierailija
50/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateus paistaa ap:n viestistä läpi... Toisella tytöllä oli jotkut HIENOT kengät ja omalla lenkkarit.

Haloo!!! Marraskuun lopussa kylmällä lenkkarit? Sitä paitsi lenkkarit eivät ole hyvät jalalle. Oma lapseni laittaa lenkkarit jalkaan vain liikuntatunnille ja ulkoleikkeihin. Kouluun laitetaan sitten muuten nahkaiset, hyvälestiset kävelykengät.

Vierailija
51/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa täältä pönkitystä itsetunnolleen. Ottaahan se koville kun on köyhä!

Vierailija
52/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesi, "voi kun olen onnellinen kun meillä on katto pään päällä ja mulla on molemmat vanhemmat ja ne on onnellisesti naimisissa".

ap.

todella erikoiselta 11-vuotiaalta. Puhuu ilmeisesti koko ajan äitinsä suulla.

Vierailija
55/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin cittarista yms marketeista.

Ei siinä mitään, kyllähän meilläkin lenkkareita käytetään, mutta ei marraskuussa eikä oikeastaan sateisilla syyskeleilläkään. Silloin on jo siirretty gore-vaihtoehtoihin.

Vierailija
56/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
57/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Jos meidän 11v horisisi jotain tuollaista, olisin huolissani. Olisi ehkä katsonut uutisia jostain maailmalta ja olisi peloissaan.

Normaalisti äiti on ihan ookoo mutta vähän nolo.

Alkaa teini-ikä olla jo nurkan takana ja pikkuihminen tietää jo muka kaiken paremmin kuin vanhempansa ;o)

Vierailija
58/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Jos meidän 11v horisisi jotain tuollaista, olisin huolissani. Olisi ehkä katsonut uutisia jostain maailmalta ja olisi peloissaan.

Normaalisti äiti on ihan ookoo mutta vähän nolo.

Alkaa teini-ikä olla jo nurkan takana ja pikkuihminen tietää jo muka kaiken paremmin kuin vanhempansa ;o)

En osaa sanoa millaisia teillä muilla lapset on, kun meillä nuo molemmat on olleet samanlaisia. Luulin, että lapset ovat tuollaisia.

En nyt kuitenkaan ala psykiatria konsultoimaan aiheesta, kun ei tässä vielä ole kovin vakavia ongelmia tullut esille. ap.

Vierailija
59/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tytön isä oli tyttärelleni sanonut, että se on mahtava ja toivonut sen pysyvän juuri sellaisena kuin on. Kehunut että on ollut tosi hyvänä vaikutteena heidän tyttärelleen. Opettajat aina kehuu tyttöä kanssa. Saa kaikenmaailman plakaatteja, sen takai kun on koulussa "toiminut oikein" jne.

Olen ajatellut, että se on kaikille aina samaa, en ajatellut, että tuo on jotenkin epänormaalia ja erityistä, ettei jokainen noita kehuja saisi!! Nyt te vasta avasitte mun silmät :o) ap

Vierailija
60/88 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt haluaisi olla pahanilman lintu, mutta ap:n tyttö vaikuttaa aika röyhkeältä likalta. jos miettii millainen asema hänellä on luokassaan ja kavereiden kesken, niin tyttö saattaa olla ilkeä päälle päsmäri, joka haukkuu päin naamaa ne joista ei pidä tai jotka kokee tyhmemmiksi. Muistan vain touollaiset tyypit omilta koulu ajoilta, ja ne oli niitä kaikista pahimpia diivoja ja kyykyttäjiä. Luokassa ja kotona heidän sädekehänsä loisti, olihan heillä niin hyvät arvot ja kotona selvät rajat ( ei niitä kalliita vaatteita, tiukat kotiintulo ajat, kokeista saatava kiitettäviä..) Heidän egonsa oli ihan suunnattoman kokoinen. Halveksivat ja kiusasivat kaikkia jotka eivät sopineet heidän piiriinsä. "pissikset" "kovikset" ja "nössöt = tyhmät" olivat pelkkää riistaa. he itse olivat siis näitä suosittuja.

No, toivottavasti ap:n tyttö ei ole tällainen..

Kohteli kaikkia todella törkeästi, mutta opettajan mielestä oli sellainen herran enkeli. Mä oon aina ollut sellainen prinsessatyttö, tykännyt vaatteista ja niin edelleen. Muistan aina, kun minulla oli vaikkapa hame tai tukka kiharalla, tämä "kunnon suomalainen maalaistyttö" lällätti kovaan ääneen, että minä olen tyhmä kun olen kihartanut hiukseni (siis ala-asteella). Jos puolustin itseäni häntä vastaan, oli opettajan asenne se, että leuhkin kiharoillani/hameellani/tms. ja tämä toinen tyttö on oikeassa, koska hän ei välitä sellaisesta hömpästä.

Ap:n lapsi kuulostaa ihan samalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi