Onko sellaista ihmistä olemassakaan, josta kaikki pitäisivät?
Kommentit (17)
Kyllä se on hyvä ettei kaikkien kanssa tarvitse olla saman katon alla.
Ei. Voi olla ihmisiä, joista suurin osa ihmisistä pitää, mutta ei sellaista, josta _kaikki_ ihmiset pitäisi.
Ei.
-Ihminen, josta pitävät melkein kaikki
Mä olen niin hajuton ja mauton tyyppi, että suurin osa ihmisistä ei noteeraa mitenkään. No eivät ainakaan ole tykkäämättä.
"Pitää" on aika laaja ja suhteellinen käsite. Tiedän esim. työni kautta ihmisiä, joiden osaamista ja ammattitaitoa arvostan ja kunnioitan, mutta joista en kuitenkaan persoonina pidä.
Ei. Mutta sellaisia kyllä on, jotka tulevat toimeen kaikkien kanssa. "Pitää" ja "tulla toimeen" ovat eri asioita.
Mahdotonta. Löytyy aina ihmisiä jotka vetävät johtopäätöksiä pelkästä ulkonäöstä tai jostain muusta, kuulematta käytännössä mitään ihmiseltä itseltään. Ja vaikka sinulla olisi "maailman parhaan tyypin" maine, joku olisi sinulle kateellinen, katkera tms. ja ei pitäisi sinusta.
Julkkiksia toiset palvovat ja toiset inhoavat.
Ei varmasti. Toiset pitävät enemmän sosiaalisemmista ja puheliaammista ihmisistä ja toiset hiljaisemmista ja vetäytyvämmistä, toiset lämpimistä ja sydämellisistä ja toiset analyyttisistä ja asiakeskeisistä, toiset teoreettisista ja toiset käytännöllisistä jne. Kaikkia ei voi miellyttää. Mutta kaikkien kanssa täytyy kuitenkin tulla toimeen sen verran kuin on välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Julkkiksia toiset palvovat ja toiset inhoavat.
Ja samassakin julkkiksessa voi olla monia puolia. Itse esim. arvostan monia urheilijoita, muusikoita ja näyttelijöitä heidän saavutustensa perusteella, vaikka ihmisinä he eivät niin miellyttäviltä vaikuttaisikaan.
Tiedän henkilön, josta pitää valtaosa hänet tavanneista. Ainoa henkilö, jonka tiedän häntä moittineen, omaa useiden mielestä psykopaattisia ja narsistisia piirteitä.
Ei. Mutta kaikkien pitäisi kuitenkin kyetä toimimaan asiallisesti ja tekemään tarvittaessa yhteistyötä myös sellaisten ihmisten kanssa, joista ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus?
"Teloitettiin" eli jotkut ei sittenkään tainneet pitää hänestä.
Petteri Orposta pitävät kaikki.