Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut, että parikymppiset naiset eivät väistä kadulla ja käytävillä ketään?

Vierailija
25.11.2011 |

Kuin heikkolahjaiset emakot he kävelevät vaikka päin muita ihmisiä. Ja kävelevätkin eivätkä pyydä anteeksi. Miksi monista nuorista naisista on tullut sivistymättömiä metsäsikoja? Ihan kuin heidät olisi päästetty ensi kertaa ihmisten ilmoille.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannu et teinit etuilee kauppajonossa, lyhyen ajan sisällä käyny kolme kertaa niin

Vierailija
42/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannu et teinit etuilee kauppajonossa, lyhyen ajan sisällä käyny kolme kertaa niin

ne etuilijat on poikkeuksetta vanhuksia. Siihen vaan tunkee mummo väliin jos on sentinkin rako edellä jonottavaan. Samat tyypit myös hönkii niskaan jonossa ja astuvat suunnilleen kantapäille, sehän se joo nopeuttaakin kassalle pääsyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oppinut, että on vain yksi ryhmä jotka eivät koskaan väistä ja etuilevat aina: venäläiset.

Vierailija
44/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut moista, sensijaan olen huomannut, että erittäin monet keski-ikäiset naiset eivät väistä ketään ja menevät aina eteen esim. kaupoissa. Tämän lisäksi tukkivat usein kaupoissa kulkuväylät kun jäävät juoruamaan kärryjen kanssa (ja sanomattakin taitaa olla selvä, että ne kärryt on "barrikadeina" siinä käytävällä).

Johtuukohan siitä, että ovat suurta ikäluokkaa ja kuvittelevat sen takia olevansa jotakin enemmän kuin mitä oikeasti ovatkaan? Vai kenties siitä, että naisilta todistetusti puuttuu ns. pelisilmä mikä auttaa miehiä liikenteessä, oli kyseessä autolla ajo tai jaloilla kävely..

Vierailija
45/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen ego on niin suuri ettei väistetä vaikka tulisi puukosta. Viisas vaihtaa katua.

Minulla on tapana väistää juuri ennen törmäystä. Monesti päällekävijä menettää tasapainonsa. Pyörähdys selänpuolelle etujalka tukijalkana.

Opin tuon tempun jo lukiossa.

Asvaltilla käännös voi olla hankalampi kitkan ansiosta siksi monesti riittää, kun siirtää leveitä hartijoita pois "linjalta".

Mielenkiintoista että naiset ovat alkaneet kävellä samalla tavoin. Pääsääntöisesti aina heikompi väistää voimakkaita. Se on kadunlaki the law of the streets.

että KADUNLAKI LAW OF THE STREETS!!!!

Eijjumalauta!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LOL

Vierailija
46/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos ihmiset huomanneet, että täällä moni uppiniskaisesti sanoo ettei väistä koska muutkaan ei väistä. Tästähän on luonnollinen seuraus, että suurin piirtein kukaan ei sitten tosiaan enää väistä toisiaan.

Eli olkaa te niitä "edelläkävijöitä" jotka ottavat muut huomioon. Ei maailma parane sillä että alennutaan huonompien tasolle. Olkaa te kohteliaita ja väistäkää, niin ehkä jatkossa yhä useampi muukin ymmärtää tehdä saman.

Suomi on sen verran harvaanasuttu maa, etät luulisi täällä olevan tilaa ihan meille kaikille...

Vierailija
47/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittäny huomiota moiseen väistämisongelmaan ja Helsingissä asun. Tai ehkä mä sitten oon sellainen että usein väistän itse ja en siksi ole kiinnittänyt huomiota. Ei se väistäminen ole mulle ainakaan mikään iso juttu, ei mun jalat siitä kulu.

Vierailija
48/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos ihmiset huomanneet, että täällä moni uppiniskaisesti sanoo ettei väistä koska muutkaan ei väistä. Tästähän on luonnollinen seuraus, että suurin piirtein kukaan ei sitten tosiaan enää väistä toisiaan.

Eli olkaa te niitä "edelläkävijöitä" jotka ottavat muut huomioon. Ei maailma parane sillä että alennutaan huonompien tasolle. Olkaa te kohteliaita ja väistäkää, niin ehkä jatkossa yhä useampi muukin ymmärtää tehdä saman.

Suomi on sen verran harvaanasuttu maa, etät luulisi täällä olevan tilaa ihan meille kaikille...

Tuo on ihan hyvä näkökulma, mutta musta tuntuu että tuo on oikeasti jokin egojuttu. Minut kun on opetettu olemaan nöyristelevä ja muita miellyttävä, niin automaation omaisesti väistän näitä "vahvoja hahmoja" jotka itsetietoisena meinaavat päälleni jyrätä. Mutta luulen tosiaan, että vaikka en todellakaan haluaisi niin jokin olemuksessani viestittää, että mut saakin jyrätä. Ja nää viestit on usein tosi hienovaraisia juttuja, ei mitään silmiinpistävää alistumista.

Ennen tosiaan väistin aina automaattisesti ja tiedostamatta kaikkia. Sitten kun aloin tiedostaa asian ja huomasin olevani vastaatulijoiden silmissä näkymätön (eli autom. oletus siellä päässä että mua päin voi kävellä), se alkoi tietysti ärsyttää. Mutta ei edes se ärsytys muuta asiaa, vaan näkymätön olen edelleen.

t. se nuoren näköinen, olisko ollut 42

Vierailija
49/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olin tulossa sanomaan, suurin piirtein joka toinen sanoo että "minähän en väistä!" Muutos voi lähteä omasta asenteesta ja käytöksestä, ei kukaan voi mollata toista asiasta jossa itse käyttäytyy ihan yhtä lapsellisesti. Hyi hävetkää!

Vierailija
50/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, ettei lihavat naiset väistä. Ja he kävelevät myös todella hitaasti. Kyllä ehkä vähän jopa vituttaa kun itsellä on kiire ja askel muutenkin pikkaisen nopeampi.

Vierailija
51/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitenkään kummallista. Korkeammassa arvoasteikossa olevat kävelevät päin. Osoittavat sillä arvoasteikkonsa parittelu asteikolla. Tarkoituksena on ilmeisesti nokkia heikompi osapuoli syrjään.

Ravintoloiden ja kauppojen edustalla tai sisätiloissa tapahtuva päälle käynti tarkoittaa sitä että korkeammassa asemassa oleva haluaa laadukkaimmat tuotteet itselleen ja hätistelee raadolta heikommat veks.

Monelle saattaa tulla järkytyksenä se oma todellinen järjestyksensä yhteiskunnassa, vaikka kuuluisikin ns. yhteiskunnan kermaan.

Vierailija
52/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä näkökulma, mutta musta tuntuu että tuo on oikeasti jokin egojuttu. Minut kun on opetettu olemaan nöyristelevä ja muita miellyttävä, niin automaation omaisesti väistän näitä "vahvoja hahmoja" jotka itsetietoisena meinaavat päälleni jyrätä. Mutta luulen tosiaan, että vaikka en todellakaan haluaisi niin jokin olemuksessani viestittää, että mut saakin jyrätä. Ja nää viestit on usein tosi hienovaraisia juttuja, ei mitään silmiinpistävää alistumista.

Ennen tosiaan väistin aina automaattisesti ja tiedostamatta kaikkia. Sitten kun aloin tiedostaa asian ja huomasin olevani vastaatulijoiden silmissä näkymätön (eli autom. oletus siellä päässä että mua päin voi kävellä), se alkoi tietysti ärsyttää. Mutta ei edes se ärsytys muuta asiaa, vaan näkymätön olen edelleen.

t. se nuoren näköinen, olisko ollut 42

Tuossa tulee eloon se todellinen luokkayhteiskunta. Kaupungin karuilla kaduilla paljastuu kuka on kuka ja se on todellisuutta. Siitä ei pääse aristokraatitkaan mihinkään.

Kaduilla vallitsee omat villit sääntönsä. Jokainen on omillaan. Olet heränyt todellisuuteen. Olet ohikulkijoille yhtä merkityksetön, kuin närhen paska.

Mieleeni tulee elokuva Rocky 3. Mitä valmentaja sanoi Rockylle?

- Sinulta puuttuu tiikerin pallot. Mene hakemaan ne.

Vierailija
53/68 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut menettäneeni kunniaani

olet menettänyt kunniasi.

Vierailija
54/68 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kärryillä kulkevalla etulyöntiasema ja omistaa tie, jossa kävelee??? Sopii rueta leikkimään painavan kärrynne kanssa, sillä kesällä voitte jonkun jalat rikkoa törmätessänne tahalleen. Kerran törmäs mun jalkaan kun kävelin varmaan liian hitaasti metroon. Sanoin, että älä mun päälle tule, että muita ihmisiä saa huomioida ni oli ämmä hiljaa ja nolona. Ei ne äiditkään yhtään sen hienompia väistämisen suhteen ole ja jos todella haluatte rikkoa muiden jalat ni mikäs siinä. Pahoinpidelkää vaan ihmisiä jos hyvämieli tulee, sama se on lyökö vai tekeekö sen vaunuilla.

Vierailija
55/68 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muuten pääse ohi. Tosi usein ihmiset silloin väistää, ei kaikki välttämättä edes huomaa olevansa tiellä, varsinkin jos ovat selin toiseen.

Varsinkin rullaportaissa tulee tosi typeriä tilanteita kun joku ei kehtaa sanoa mitään vaan jää vaan seisomaan ja huokailemaan jonkun tien tukkeeksi jääneen urpon taakse (siis "vasemmalla kaistalla"). Siinä sitten kaikki muutkin jäävät siihen samaan sumppuun. Tosi vaikeaa joskus avata se suunsa.

Vierailija
56/68 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin, että johtuuko se tyhmyydestä vai täydellisestä välinpitämättömyydestä muita ihmisiä kohtaan.

Toissa päivänä kuntosalilla oli 2 teiniä, siis tyttöjä. Koko ajan olivat muiden tiellä kälättämässä, miksi ei voi mennä kahvilaan, kun ei ole näköjään pienintäkään aikomusta treenata.

En ymmärrä, nämä olivat kyllä alle 2-kymppisiä, mutta hyvää vauhtia tulossa itsekeskeisiksi parikymppisiksi.

Vierailija
57/68 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Helsingissä kukaan väistä ketään. Siltä se ainakin näyttää. Ihan totta se lehdessäkin ollut juttu että ihmiset kyllä antavat aikaa enemmän (kuin ennen) perheelleen -omalle pienelle ydinperheelleen, ei kenellekään muulle. Toki löytyy poikkeuksia, katukuvassa harvemmin kuitenkaan.Melko surullista.

Ja sitten ihmetellään kun joissain ydinperheissä tapahtuu hirmutekoja.

Hiven yhteisöllisyyttä ja yhteisvastuullisuutta ei olisi pahitteeksi, ainakaan siis täällä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
58/68 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai takkiin jossa lukee jotain tyyliin national kicxbozer league team of united states america.

Herättää vastatulijoissa kunnioitusta ja sopivaa pelkoa. Takaan että väistävät ja antavat latua.

Vierailija
59/68 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ottanut joskus yhtee,mut en asukaan kaupungin sykkeessä :))

Vierailija
60/68 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Ja olen siis itsekin vasta 24-vuotias, mutta taidan olla sitten poikkeustapaus. Mutta pakko on väistää aina, kun vastaan tulee näitä "maailmanomistajia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan