Oletko huomannut, että parikymppiset naiset eivät väistä kadulla ja käytävillä ketään?
Kuin heikkolahjaiset emakot he kävelevät vaikka päin muita ihmisiä. Ja kävelevätkin eivätkä pyydä anteeksi. Miksi monista nuorista naisista on tullut sivistymättömiä metsäsikoja? Ihan kuin heidät olisi päästetty ensi kertaa ihmisten ilmoille.
Kommentit (68)
keski-ikäiset miehet tai tietyntyyppiset keski-ikäiset naiset. Ei siinä tee itsekään mieli olla toiselle kohtelias, kun vastapuolelta tulee vain ylenkatsetta päin. Yleensä väistän puolikkaan ihmisen verran, jos toinen osapuoli väistää osaltaan samalla tavalla, niin ei mitään ongelmaa.
Tosin lisään siihen, että 15-vuotiaista ylöspäin ja nämä alle 20-vuotiaat ovat lisäksi pahimpia, kun kulkevat laumoissa.
Kävelen surutta päin, jos kävelevät vaikka kolme rinnakkain jalkakäytävällä. Ja katson että jos mahdollista, joku terävä reuna laukusta tms. ottaa kiinni.
löytyy kaikista ikäryhmistä. Kokemukseni mukaan parikymppiset neidit eivät ole sen epäkohteliaampia kuin muutkaan. Parempi väistää kuin törmätä päin, sama pätee yleensäkin liikenteessä.
Ja bussissa monet ovat ilmeisesti ostaneet kaksi lippua,yhden itselleen ja toisen käsilaukulle/hanskoille yms.Ehkä käytöstavat ovat jotenkin vanhanaikaisia.
olen ainoa joka väistää...
T: parikymppinen
mutta olen huomannut ettei 3-4kymppiset naiset voi väistää koskaan nuorempia koska he ovat varmaan niiin aikuisia!!
.. että ei lastenvaunuja turhaan hyökkäysvauvuiksi kutsuta..
LIHAVAT ei väistä, siis sellaiset yli satakiloiset jotka siis vievät käytännössä 2 ihmisen tilan. Sellainen tallustaa - yleensä h_i_t_a_a_s_t_i - aivan keskellä väylää tai käytävää. Ohi ei pääse kummaltakaan puolelta.
mutta olen huomannut ettei 3-4kymppiset naiset voi väistää koskaan nuorempia koska he ovat varmaan niiin aikuisia!!
Rinnakkain menevät keskellä tietä eivätkä tee elettäkään väistääkseen. Olen lopettanut väistämisen itsekin, törmätään vaan. En väistä väärää reunaa käveleviäkään, ne on yleensä koiranulkoiluttajamiehiä. Mikä velvollisuus minulla on tehdä tietä?!
Olemme yli 40-vuotiaita ja saaneet sellaisen kasvatuksen, että vanhempaa ihmistä kunnioitetaan. Esim. päästän aina vanhat ihmiset ensin, avaan oven, väistän kadulla.
Nuoret (N+M) tulevat päälle kuin tankki. Minäminäminäminä...
Minut nimittäin niputti kolme parikymppistä kimulia. Turkiskin repesi kun heittivät puskaan.
Jännä millainen käytös näillä tyttäreni ikäisillä nuorilla naisilla nykyään on!?
En tehnyt rikosilmoitusta. Kävi niin sääliksi.
Kyllä on kurja elämä, kun ei anneta latua ja vielä sen päätteeksi tönitään ja tuupitaan pusikkoon.
Naisista on kasvanut kovia itsepäisiä itsenäisiä naisia, jotka osaavat tapella jos tarvii.
90-luvun laman alla kasvoi joukko lapsia ja nuoria. Heidän piti oppi taistelemaan selvitäkseen. Heikot jäivät jalkoihin. Nämä jotka omistavat katuja ja tiettyjä kortteleita ovat oikeasti sen palan omistajia. Ei heille tulla väittämään vastaan. Kuningattaret omistavat sen pihan ja kadun. Jos väität muuta tulee pataan. Se on kylmää kyytiä.
Minä itse olen vanhempaa väkeä, mutta kyllä mulla riittää sympatiat näille katujen kimmoille, jotka pahimmillaan sylkee päin näköä ja kynsii, jos et väistä tai parkkeeraat autosi heidän paikalleen. Se on katujen laki, joka nykyään sanelee kuka olet.
Olisko ap törmännyt mun tyttäreen?
T: pUnkKari ÄItI
Olen pienikokoinen parikymppinen nainen. Etenkään lastenrattaiden kanssa liikkuvat eivät IKINÄ väistä, vaikka tilaa olisi! Toki rattaiden kanssa on hankala liikkua nopeasti, mutta jostainhan ihmisten on ohi päästävä, ei rattaat oikeuta valtaamaan esim. kaupan käytäviä niin, ettei kummastakaan reunasta pääse ohi. Sama teiden ja käytävien valtaaminen koskee mummoja, keski-ikäisiä naisia ja yläasteikäisiä pissiksiä.
Nuoret miehet sen sijaan väistävät aika reippaasti, jotain käytöstapoja sentään. Parikymppisillä naisilla en ole huomannut käytöstapojen puutetta, kyllä ne törpöt taitaa olla vähän nuorempia.
Niin ja yksi ihmisryhmä ei myöskään väistä koskaan - koiranomistajat! Turre viilettää kävelytien toisessa reunassa, omistaja toisessa ja remmi sitten ylittää koko tien, eikä mistään pääse kaatumatta ohi ellei koukkaa autotien kautta. En myöskään halua koiraa nyöhäämään lahkeisiini, joten miksi niitä piskejä ei voi vetää itseen päin kun joku tulee vastaan?
Naisista on kasvanut kovia itsepäisiä itsenäisiä naisia, jotka osaavat tapella jos tarvii.
90-luvun laman alla kasvoi joukko lapsia ja nuoria. Heidän piti oppi taistelemaan selvitäkseen. Heikot jäivät jalkoihin. Nämä jotka omistavat katuja ja tiettyjä kortteleita ovat oikeasti sen palan omistajia. Ei heille tulla väittämään vastaan. Kuningattaret omistavat sen pihan ja kadun. Jos väität muuta tulee pataan. Se on kylmää kyytiä.
Minä itse olen vanhempaa väkeä, mutta kyllä mulla riittää sympatiat näille katujen kimmoille, jotka pahimmillaan sylkee päin näköä ja kynsii, jos et väistä tai parkkeeraat autosi heidän paikalleen. Se on katujen laki, joka nykyään sanelee kuka olet.
Olisko ap törmännyt mun tyttäreen?T: pUnkKari ÄItI
Nelikymppinen purjelaiva jyrää ;)
Mua väistävät, koska kävelen päin ja KOVAA jos eivät väistä... Nelikymppinen purjelaiva jyrää ;)
Mä näytän aika nuorelta, en tosin pissikseltä tietääkseni :D Mutta olen 30-vuotias. Mua on joskus toden teolla ihmetyttänyt se, että jostakin syystä kun kävelen kadulla niin mun oletetaan kutakuinkin aina olevan se joka väistää. Usein ne jyrät on jotain 40-50 -vuotiaita naisia, tosin ei tuo ikää katso. Kyllä ne teinitkin tosiaan välillä välinpitämättöminä törmäilee.
Mä oon joskus miettinyt, että jos kaksi ihmistä kulkee samassa linjassa toisiaan vastaan niin millä perusteella se olen aina minä, jonka kuuluu väistää. Ihan kuin olisin läpinäkyvä ja mua ei huomattaisi ollenkaan ja sitten ihmiset vaan kävelee päin ellen mä hyppele sivuun. Olen myös miettinyt aina välillä, että mitä jos tällä kertaa kävelisin vaan samalla mentaliteetilla suoraan kohti, niin kuin se vastaantulija. Ehkä se törmäys tulisi. Vielä ei ole ollut pokkaa kokeilla tuota. Ehkä siinä onkin syy, mulla on liian pieni ego? Joidenkin ego taas on selkeästi sellainen, että MINÄ tulen ja muut varoo ja kumartelee.
monen ego on niin suuri ettei väistetä vaikka tulisi puukosta. Viisas vaihtaa katua.
Minulla on tapana väistää juuri ennen törmäystä. Monesti päällekävijä menettää tasapainonsa. Pyörähdys selänpuolelle etujalka tukijalkana.
Opin tuon tempun jo lukiossa.
Asvaltilla käännös voi olla hankalampi kitkan ansiosta siksi monesti riittää, kun siirtää leveitä hartijoita pois "linjalta".
Mielenkiintoista että naiset ovat alkaneet kävellä samalla tavoin. Pääsääntöisesti aina heikompi väistää voimakkaita. Se on kadunlaki the law of the streets.
Hirveän suuri osa näistä suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaneista kuskeista on ollut nuorai naisia. Sama ilmiö?