Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?

Vierailija
20.11.2011 |

Kommentit (247)

Vierailija
41/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.

Vitsinä ihan hauska. Kukaan äiti sen sijaan ei ajattele loppupeleissä (=tosissaan) noin.

Voit tietysti kuvitella näin jos se sinua helpottaa.

Vierailija
42/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes ihmetytä. Pitäisikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi on parasta mitä itselleni on tapahtunut, olen silti koko ajan vakuuttuneempi siitä että ihan kaikien naísten ei pitäisi tehdä lasta.

Lapsettomiksi saisivat jäädä esimerkiksi

- narkkarit

- alkoholistit

- mielisairaat

- naiset jotka syyttävä omia lapsiaan parisuhteensa ongelmista tai työttömyydestään

- naiset jotka vähän väliä rikkovat perheensä jonkun ybertyperän syrjähypyn vuoksi

- jatkuvasti miehiä vaihtavat vaihtelunhaluiset kanat jotka eivät pysty ajattelemaan muita kuin itseään ja omia mielihalujaan.

Näiden ihmisten kohdalla vapaaehtoinen lapsettomuus olisi oikein hyvä juttu.

AAMEN! allekirjoitan tämän täysin. Miehen sisko on tehnyt lapsia kolmen ukon kanssa ja elämänhallinta on kokojan hieman hakusessa. Eukko on ikuinen teini. Tunnen myös pari 38v pienen lapsen äitiä,miehet vaihtuu noin vuoden välein. Siinä onkin lapsille hyvä malli kun äiskää ei oikein parisuhde jutut huvita. Ei ole oikein arjen sietokykyä. Heti kun mies alkaa tympiä, niin mies vaihtoon ja taas on hetken kivaa. Sen sijaan että opeltais seisomaan ihan omin jaloin eikä aina nuohottais sen jonku äijän aknssa.

Vierailija
44/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää äitiyden sokaisemat vauhkoilijat jotka ei ymmärrä että lapseton voi oikeasti olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.

t. kolmen äiti

Vierailija
45/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.

Vitsinä ihan hauska. Kukaan äiti sen sijaan ei ajattele loppupeleissä (=tosissaan) noin.

Vierailija
46/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään.

Ainoastaan se ärsyttää, että usein lapsettomat ovat niin mahdottoman hyviä kasvattajia ;)

Vierailija
47/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Ainoastaan se ärsyttää, jos perustellaan lapsettomuutta haukkumalla lapsiperheiden valintoja tai vastaavaa.

Vierailija
48/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ja myös siskoni on vapaaehtoisesti lapseton. Saimme kumpikin miehen, jolla on lapsia jo valmiiksi, ja jotenkin tämä yhdistelmä ei tunnu myöskään ärsyttävän ulkopuolisia. On jotekin muiden mielestä hiukan kokonaisempi nainen, kun sentään edes kasvattaa lapsia, vaikkei ole synnyttänyt.

Edellisessä sukupolvessa yksi jo eläkeikäisistä tädeistäni on lapseton, vaikka hänellä on pitkä parisuhde, eli lapsettomuus on todennäköisesti valittua. Isovanhempieni sukupolvessa oli myös yksi täti, joka valitsi lapsettoman elämän.

Ihailin pikkutyttönä nimenomaan näitä lapsettomia naisia ja halusin tulla samanlaiseksi. Verrattuna lapsiperheellisiin naisiin lapsettomilla näytti olevan enemmän älyllistä elämää, liikkuvuutta, vapautta, kaiken kaikkiaan monitahoisempi elämä.

Vierailija
49/247 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei säälitä, eikä harmita. Miksi ihmeessä pitäis?

Jokainen rakentaa sellaisen elämän kuin itse haluaa yksilönä. Minä olen suvaitsevainen ihminen, ja hyväksyn erilaiset elämäntavat. Enkä usko, että kukaan minun hyväksyntääni kaipaakaan, koska itsekään en kaipaa valinnoilleni kenenkään ulkopuolisen hyväksyntää.

Olen erittäin onnellinen: minulla on ihana, rakas poika, jota en pois antaisi mistään hinnasta, mutta ymmärrän, että joku voi olla verrattain yhtä onnellinen kuin minä, vaikka lapsia ei olisikaan.

Minua ärsyttää lähinnä toisten elämäntavoista ja -valinnoista ärsyyntyjät.

Vierailija
50/247 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN VELA JA MINUA VIHATAAN

Olen töissä hoitoalalla ja en halua omia lapsia. Minua ollaan koko ajan syömässä pois töistä tämän vuoksi. Kaikilla muilla on lapsia. Jatkuvasti kyseenalaistetaan sitä, että voiko hoitoalalla olla ihminen, joka ei tee omia lapsia. Ehkä ovat kateellisia kun käytän vapaa-ajan itseeni ja minulla on varakas mies, joka ostelee kaikkea. Tulen pirteänä ja hyvin nukkuneena töihin. Kerrankin eräs kysyi, että käynkö töissä esittelemässä vaatteitani ja korujani vai miksi? Kaikkea muuta kenkkuilua olen saanut kuulla. Kerran minulla oli merkki työtakissa, jossa luki että teen työtä sydämellä. Siihen yksi sanoi, että voiko lapsia haluamaton nainen tehdä työtä sydämellä jne.

Vierailija
51/247 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 23:17"]

OLEN VELA JA MINUA VIHATAAN

Olen töissä hoitoalalla ja en halua omia lapsia. Minua ollaan koko ajan syömässä pois töistä tämän vuoksi. Kaikilla muilla on lapsia. Jatkuvasti kyseenalaistetaan sitä, että voiko hoitoalalla olla ihminen, joka ei tee omia lapsia. Ehkä ovat kateellisia kun käytän vapaa-ajan itseeni ja minulla on varakas mies, joka ostelee kaikkea. Tulen pirteänä ja hyvin nukkuneena töihin. Kerrankin eräs kysyi, että käynkö töissä esittelemässä vaatteitani ja korujani vai miksi? Kaikkea muuta kenkkuilua olen saanut kuulla. Kerran minulla oli merkki työtakissa, jossa luki että teen työtä sydämellä. Siihen yksi sanoi, että voiko lapsia haluamaton nainen tehdä työtä sydämellä jne.

[/quote]

Tosi asiatonta tollainen, kertoo jotakin ihmisestä.. en ymmärrä miten joku kehtaa edes ääneen tunnustaa tuolla tavoin oman tyhmyytensä.

Kysymykseen: Ei ärsytä, miksi pitäisi? Minua eivät ärsytä muiden valinnat elämässä kuin korkeintaan silloin, kun ne ovat fanaattisia ja niitä täytyy tuputtaa muille. 

Vierailija
52/247 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä- olin itsekin lähellä jäädä lapsettomaksi- tosin tahattomasti

Vierailija
53/247 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää pakosta lapselliset...

Kuka haluu nilkkakuulan???

Vierailija
54/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 18:28"]

Lapsettomuus on hyvä valinta, niin kuin lapsein tekeminenkin. Se mikä ärsyttää, on hyökkäävä asenne joidenkin taholta. Omaa valintaa pitää perustella haukkumalla lapsellisia. Minusta on ihan ok sanoa, että en kaipaa lapsia elämääni, tai etten tunne oloani luontevaksi lasten seurassa. Loukkaavien adjektiivien käyttäminen on merkki henkisestä epäkypsyydestä. Ja sama tietysti koskee lapsellisia, jotka mollaaavat lapsettomia. Yleensä ottaen inhoan kaikkea fanaattisuutta, olis kyse ihan mistä tahansa.

[/quote]

Sama. Aiemmin en olisi osannut kuvitellakaan että lapsettomien pitäisi jotenkin ärsyttää minua, tai että minun pitäisi ajatella lapsettomista niin etteivät he tiedä lastenkasvatuksesta mitään. Tältä palstalta olen oppinut viime aikoina paljon. Ensinnäkin, vaikka yrittäisi nostaa kätensä ylös ja huomauttaa että hei, eivät kaikki äidit ajattele noin, esim minä, siihen sanotaan tyyliin turpa kiinni, sä olet tätä mieltä koska olet äiti. Ikäänkuin halutaan vetää nekin äidit mukaan vastapuolelle, ketkä siellä eivät haluaisi olla.

Jos onkin  joku ärsyyntyvä kovaääninen joukko, pitäisi muistaa että meitä hiljaisia ihmisten välisen tasa-arvon kannattajia on paljon.

Vierailija
55/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2013 klo 03:05"]

Hei,

olen tuo lainaamasi ja törmäsin taas tähän ketjuun. Luulin aluksi sua provoksi (eli esim joku lapseton joka haluaisi mustamaalata äitejä...). Sen takia vastaukseni tuollainen.

Olet siis tosissasi ja siinä valossa vastaukseni on tökerö, todella tökerö. Ja sun vastaus siihen urhea. Mutta älä muita tai heidän helpotusta ajattele. Kyllä täällä pitää saada sanoa rehellisesti mikä on tilanne ja saada tukea. Mitä tähän osaisin sanoa? Olisi falskia sanoa että kohta se lapsi kasvaa (koska lapsuus on aika pitkä aika). Voimia. Ehket enää edes lue tätä ketjua, mutta jos luet, toivottavasti sulla on hoitoapua. Päiväkoti?

Vierailija
56/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Jos nyt saisin valita, jäisin itsekin vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Tosin on olemassa myös ärsyttäviä lapsettomia, mutta ne ovat vanhojapiikoja, ikää 50+ eikä koskaan ole ollut miestä.

Vierailija
57/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miksi ärsyttäisi. Outo kysymys, mutta vielä oudompaa jos joku vastaa siihen kyllä...

Vierailija
58/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse totesin, kun eräs työkaverini selitti lapsettomuuttaan mun olessa raskaana, että en mä odota selityksiä, en aio itsekään selitellä lapsilukumäärääni kenellekään. Jokaisella on vapaus valita itselle hyvältä tuntuva vaihtoehto.

Oikeastaan mua tavallaan surettaa se, että joku tuntee tarvetta perustella henkilökohtaista valintaansa puolitutuille. Ihan kuin lapsilukumäärä olis ihmisarvon mittari.  Tai ihan kuin elämä ei vois olla hyvää ja onnellista, jos ei toimi niin kuin kaikki muut.. Ikään kuin ainoa oikea tapa elää olis perinteinen stereotypia, ikionnellinen idylli, äiti, isä ja kaksi lasta omakotitalossa..

Mun mielestä on oikeasti hienoa, että ihminen kykenee tekemään omia ratkaisuja ja elämään niiden kanssa. Oma asenne vaikuttaa niin paljon toistenkin suhtautumiseen. Itselläni on suurperhe ja oon huomannu, että kun olen avoimesti ylpeä perheestäni ja kerron lapsistani positiivisessa sävyssä, valintaani arvostetaan, vaikka vastapuoli olisi valinnut toisin.Lähtökohtaisesti lienee niin, että kun itse hyväksyy itsensä valintojensa kanssa, on toistenkin helpompi hyväksyä nämä valinnat ja ihminen valintojen takana. Toisaalta, se joka joutuu itselleen perustelemaan kovasti valintaansa, perustelee sitä monesti myös toiselle tarpeettomastikin.

Vierailija
59/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2011 klo 20:55"]

tuli meille 2 kuukauden ikäisenä. Teki kaikki kakat ulos 3 kuukauden ikäisenä ja pissit heti kun oli täyttänyt 6kk, siihen asti tuli vielä satunnaisia pissejä sisälle. Kauankohan niitä lasten pyllyjä saa pestä ja vaippoja vaihtaa?

Kissa tekee tarpeensa vatiin. Putsataan se kerran vuorokaudessa. Ei tarvitse pestä pyllyä tai vaihtaa vaippoja.

Eläimet on helpompia hoitaa. 8-viikkoisenkin koiran voit jättää yksin kotiin siksi aikaa kun menet ruokakauppaan tai kampaajalle, vauvaa et voi jättää.

Miksi ärsyttäisi?

Sellaisia ihmisiä, jotka VIHAAVAT lapsia pidän vähän yksinkertaisina ja mieleltään vajaina, enkä myöskään pidä siitä, että lapseton ihminen selittää millaista lapsiperhe-elämä on ja millaisia lapset on. Kun eivät he sitä tunnu ainakaan kommenteista päätellen tietävän lainkaan.

Ja huvittavana piirteenä vielä: usein velat selittävät kuinka eivät jaksa sitä paskarallia ja nenänpyyhintää ja meteliä... ja seuraavaksi selittävät kuinka heille riittää ihanat omat kissat ja/tai koirat... neko sitten ei metelöi koskaan ja niidenkö kanssa ei paskaa joudu pyörittämään vielä pikkasen kauemmin kuin ihmislapsen kanssa?

Mutta nuo ovat siis vaan keskusteluista tulleita juttuja, tosielämässä kenenkään lapsettomuus ei todellakaan haittaa mua pätkääkään, ja ei, en edes kadehdi lapsettomia.

Tuota noin. Eli täällä nyt sitten taas yksi lapseton esittää perusteluja lapsettomuudelle ja eläinten helppoudelle.. Miksi pitää puolustella ? eikö se riitä että toteaa että en halua lapsia. Turha siitä on tehdä numeroa..

ja mä olen sun kanssa eri mieltä. Ensinnäkin lapset oppivat nukkumaan parissa vuodessa (yleensä tietysti poikkeuksia on) yönsä hyvin. Kissa taas aloittaa joka kevät ja välillä vähän muutenkin sen 16 elinvuotensa aikana maukumisen ennenkuin sä heräät ja jos et herää niin rupeaa raapimaan ovea tai kynsimään sohvaa, Minnes laitat kissan hoitoon kun lähdet etelään... lapsen voi ottaa mukaan :) Tässä muutama esimerkki ja vasta-argumentti sulle.. eli tästä asiasta voisi vääntää kättä loputtomiin.. mutta enpä jaksa vaivautua enempää.. Eli juuri kaltaisesi Vapaaehtoisesti lapsettomat ärsyttävät mua mutta esim poikani kummitäti rakastaa poikaani ehdoitta ja on itse vapaaehtoisesti lapseton mutta ei sitä tuo joka mutkassa esiin.

Vierailija
60/247 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 jatkaa.. lainasin siis väärää tekstiä. Tarkoitus oli lainata tätä henkilöä joka selitii kissan ja koiran hoidon helppoutta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän