Tunnusta: Ärsyttävätkö vapaaehtoisesti lapsettomat sinua?
Kommentit (247)
Mutta, myöskään vapaaehtoisesti lapsettomia ei pitäisi ärsyttää sen, että toisilla on lapsia vapaaaehtoisesti.
Valitsi kumman tahansa, ei tulisi arvostella toisen ratkaisua. Ihmetelläkin voi, mutta arvostella ja ärsyyntyä ei saa.
Ei kaikkien tarvitse haluta samoja asioita. Vain silloin ärsyttää, jos joku tosissaan esittää, että itse hankin lapseni 'koska niin kuuluu tehdä' tai muuten tyhmyyttäni. Minusta on vain parempi, ettei hanki lapsia, jos ei niitä halua.
Paremminkin ärsyttää ihmiset, jotka tekevät lapsia tai saavat niitä jostain velvollisuudentunteesta tai omaa huolimattomuuttaan, vaikkeivät oikein edes pidä lapsista. Sellaisten lasten lapsuus ei ole välttämättä ihan parhaasta päästä.
Lapsettomat alkavat ärsyttää vasta kun he alkavat esittää kasvatusalan asiantuntijaa.
Olin kyllä itsekin sellainen ennen kuin sain lapsen...siis besserwisser asiassa, josta en mitään tiennyt.
Ei kaikkien tarvitse haluta samoja asioita. Vain silloin ärsyttää, jos joku tosissaan esittää, että itse hankin lapseni 'koska niin kuuluu tehdä' tai muuten tyhmyyttäni. Minusta on vain parempi, ettei hanki lapsia, jos ei niitä halua.
Ihan samalla tavalla minua saattaisi ärsyttää kiivaasti oma ideologiaansa esille tuova äiti, homoseksuaali, vasemmistolainen, tms.
tuli meille 2 kuukauden ikäisenä. Teki kaikki kakat ulos 3 kuukauden ikäisenä ja pissit heti kun oli täyttänyt 6kk, siihen asti tuli vielä satunnaisia pissejä sisälle. Kauankohan niitä lasten pyllyjä saa pestä ja vaippoja vaihtaa?
Kissa tekee tarpeensa vatiin. Putsataan se kerran vuorokaudessa. Ei tarvitse pestä pyllyä tai vaihtaa vaippoja.
Eläimet on helpompia hoitaa. 8-viikkoisenkin koiran voit jättää yksin kotiin siksi aikaa kun menet ruokakauppaan tai kampaajalle, vauvaa et voi jättää.
Miksi ärsyttäisi?
Sellaisia ihmisiä, jotka VIHAAVAT lapsia pidän vähän yksinkertaisina ja mieleltään vajaina, enkä myöskään pidä siitä, että lapseton ihminen selittää millaista lapsiperhe-elämä on ja millaisia lapset on. Kun eivät he sitä tunnu ainakaan kommenteista päätellen tietävän lainkaan.
Ja huvittavana piirteenä vielä: usein velat selittävät kuinka eivät jaksa sitä paskarallia ja nenänpyyhintää ja meteliä... ja seuraavaksi selittävät kuinka heille riittää ihanat omat kissat ja/tai koirat... neko sitten ei metelöi koskaan ja niidenkö kanssa ei paskaa joudu pyörittämään vielä pikkasen kauemmin kuin ihmislapsen kanssa?
Mutta nuo ovat siis vaan keskusteluista tulleita juttuja, tosielämässä kenenkään lapsettomuus ei todellakaan haittaa mua pätkääkään, ja ei, en edes kadehdi lapsettomia.
Olen roikkunut muutaman päivän näillä sivuilla ja yrittänyt saada ihmisiä ymmärtämään että vaikka se on oma valinta niin yhteiskunta ja laki pistää lapsettomat eri arvoon. Huomasin sen kun jäin leskeksi viime kesänä ja meillä ei ollut yhteisiä lapsia ja olin alle 50v puolison kuolessa niin siinä meni kaikki lesken etuudet kun ei lapsia niin ei eläkettäkään, joten pitäkää nyt huolta että puskette niitä kakaroita tähän maailmaan jotta kaikki olisi samalla lähtöviivalla. Tasa-arvo onko sitä?
mutta niin ärsyttäisivät lapsiperhe-elon ihanuudestakin joka välissä toitottavat. Oma valinta. Lapsille on parempi syntyä perheisiin, joissa ovat oikeasti haluttuja.
Yhdessä vaiheessa itsekin harkitsin että jäisin sellaiseksi.
Ja jos raskautuminen ei olisi onnistunut ihan tavallisella parisuhdeseksillä, en olisi lähtenyt mihinkään lapsettomuushoitoihin. Olin 35 kun esikoinen syntyi ja täällä Suomessahan on propaganda-apparaatti, joka julistaa kypsemmän iän haitallisuutta raskautumismahdollisuuksien suhteen. Että höpskukkuu vaan.
Ymmärrän ihan hyvin etteivät kaikki halua tai edes voi saada lapsia.
aio koskaan hankkia lapsia. Haloo, tuskin kovin moni muukaan silloin vielä lapsia haluaa. Ei se vielä merkitse, ettei niitä lapsia joku päivä vielä tule.
aio koskaan hankkia lapsia. Haloo, tuskin kovin moni muukaan silloin vielä lapsia haluaa. Ei se vielä merkitse, ettei niitä lapsia joku päivä vielä tule.
jatkuvasti ja nosteta itseä perheellisten yläpuolelle. Kunnioitan ihmisten valintoja jos he osaavat kunnioittaa minun, oli lapsia tai ei.
Enkä koskaan utele erikseen syitä lapsettomuudelle, paitsi jos lapsiperheisiin suhtautuu vihamielisesti. Silloin saatan hieman näpäyttää takaisin, koska minusta tuollainen käytös on naurettavaa.
Lähipiirissä muutama sellainen pariskunta.
En ymmärrä miksi pitäisi ärsyttää. I live my life. They live their lives.
Outoja elämästä vieraantuneita ihmisiä, joista pysyn kaukana.
Tässä viestissä on hyvin tiivistetty vastaus koko typerään vapaaehtoisesti lapseton keskusteluun. Luonto valitsee tavalla tai toisella sen ketkä lisääntyvät ja ketkä.eivät.
Vaikka lapsi on parasta mitä itselleni on tapahtunut, olen silti koko ajan vakuuttuneempi siitä että ihan kaikien naísten ei pitäisi tehdä lasta.
Lapsettomiksi saisivat jäädä esimerkiksi
- narkkarit
- alkoholistit
- mielisairaat
- naiset jotka syyttävä omia lapsiaan parisuhteensa ongelmista tai työttömyydestään
- naiset jotka vähän väliä rikkovat perheensä jonkun ybertyperän syrjähypyn vuoksi
- jatkuvasti miehiä vaihtavat vaihtelunhaluiset kanat jotka eivät pysty ajattelemaan muita kuin itseään ja omia mielihalujaan.Näiden ihmisten kohdalla vapaaehtoinen lapsettomuus olisi oikein hyvä juttu.
Yksi pariskunta on toisen lapsemme kummeja, väitellyt tohtorinainen
Toinen pariskunta on opettajapariskunta. Saan heiltä hyviä vinkkejä välillä
He nimittäin ovat olleet fiksumpia kuin minä. Ärsyttäähän se tajuta että itse olis voinut toimia yhtä fiksusti, mutta kun on tyhmä niin mokasi.
Vitsinä ihan hauska. Kukaan äiti sen sijaan ei ajattele loppupeleissä (=tosissaan) noin.
Tavallaan säälin heitä vaikka itse ovat tiensä valinneet.
Ennen joskus kadehdin miehen siskon matkustelua ja vapautta miehensä kanssa. Mutta kun ajattelin että se tai lapset niin tottakai valitsin mielummin oman elämäni.
Sen jälkeen ollaan toki jo itekkin päästy matkustelemaan. Lastenkin kanssa jo pitkään ollut helppoa. Ovat 8v ja 6v. Nyt tulee kolmas ettei elämä liian helpoksi kävisi. =)
Miehen sisko ja hänen miehensä taas ovat jotenkin muuttuneet. Ovat sanoneet että suoraan että ovat kateellisia meidän lapsista mutta eivät enää uskalla lapsia hankkia kun ikää jo on ja elämä muuttuisi niin paljon.
Veikkaan kyllä että kohta tekevät kyllä lapsen kun tulee 40v täyteen ja alkaa olemaan viimeiset mahdollisuudet.