Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pysähdytkö autolla suojatien eteen, jos

Vierailija
21.10.2011 |

*onpas vaikea muotoilla tämä kysymys*

viereistä kaistaa (samaan suuntaan) on takaasi tulossa autoja? Pysähdytkö siis antamaan jalankulkijoiden ylittää suojatie.

Itse en pysähdy.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sattunut molemmat vaihtoehdot. Ajoin melkein rinnalla kun tämä edellä menijä päätti iskeä jarrut pohjaan suojatien edessä. Sain auton pysähtymään mutta oli kauhistuttava tilanne.

Jos suojatie tulee sulle noin isona yllätyksenä, pysyisin sinuna pois auton ratista. Kuskin on sovitettava auton nopeus siten, että sen saa turvallisesti pysäytettyä. Ajoit siis huolimattomasti ja liian lujaa.

Vierailija
42/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli tilanne, jossa minun oikealla puolellani suojatien päässä odotti jalankulkija. Odotti, ei ollut astumassa suojatielle. En ajatellut tätä lasta "päästää", koska en halua opettaa pieniä lapsia siihen, että autot pysähtyy aina heitä odottamaan. (Toki (!) suojatielle astuneen lapsen päästän tai jos aistin lapsesta, että hän saattaa sittenkin lähteä suojatielle vaikka pysähdyksissä.)

Asiaan. Siis, vastaantuleva autoilija päättikin pysähtyä päästämään lapsen. Siis lapsen, joka odotti kaukana hänestä, hänen vasemmalla puolellaan tyytyväisenä suojatien päässä. Lapsi tästä innostuneena säntää suojatielle. Tuli siinä itsellä kylmä hiki. Auto pysähtyi kyllä, mutta miten olisi käynyt jos ratissa olisi ollut vanhempi henkilö, jonka aistit jo heikentyneet.

Järkeäkin saa käyttää liikenteessä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*onpas vaikea muotoilla tämä kysymys* viereistä kaistaa (samaan suuntaan) on takaasi tulossa autoja? Pysähdytkö siis antamaan jalankulkijoiden ylittää suojatie. Itse en pysähdy.

Se onko takana autoja vai ei vaikuta, vaan se kuka on menossa yli ja kuinka aktiivisesti on menossa yli eli seuraako autoja vai ihan jotain muuta.

Itse mene kävelijänä puoliksi väkisin yli, jos tulee vähänkin pidempi väli. Toki seuraan autoa että näkee minut. Muuten tuntuu, että saa olla puolitiessä ja silti autoilijat vain painaa ohi päästäkseen tollona seuraaviin valoihin seisomaan.

Vierailija
44/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan muutenkin poikkeuksetta tietä jalankulkijalle.

Asun Keski-Euroopassa ja täällä on sellaiset liikennesäännöt.

Vierailija
45/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perässätulijan pitää pystyä pysähtymään.

kortti tuollaisilta pois jos peräänajoa pelkää.

Vierailija
46/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen perässäajavan tehtävä.

joka maassa.

Vierailija
47/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perässätulijan pitää pystyä pysähtymään.

kortti tuollaisilta pois jos peräänajoa pelkää.

Vierailija
48/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on kaksi kaistaa ja se viereisellä kaistalla tulija ei aiokaan ehkä pysähtyä suojatielle että miten pitäisi toimia.

Vierailija
49/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten uunot vetää bussikaistaa pysähtymättä ohi. Ei voi mitään. Samoin joissakin risteyksisä on pakko pyshtyä suojatien eteen, jos edessä on jo joku kääntymässä eikä risteykseen mahdu.

Kyllä ylitsemenijälle pitää antaa tietä.

Vierailija
50/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ajatko yli?

Vierailija
51/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä pysähdyn autolla ja odottajat suojatietä pitkin ylittämään kadun. Vaan ääliöt keksivät mukavuudenhaluissaan ihme tekosyitä siihen miksi pitää jarruttaa ja joutuu seuraamaan liikennettä. Suomessa tieliikennelakia pitää muuttaa ja aloittaa samalla esim puolen vuoden tehovalvonta niin johon rupeaa sujumaan. Vain Venäjällä olen törmännyt yhtä törppöihin autoilijoihin kuin Suomessa.

Vierailija
52/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi ei menisi läpi jos ei pysähtyisi.

Jos joku on suojatielle ASTUMASSA niin tottakai pysäytän! Sehän on PAKKO! Minähän rikkoisin lakia jos jatkaisin ajamista. HALOO!!!

Takana tuleva pysähtyy kun edessä oleva pysähtyy tai HÄN tekee liikenne virheen -en minä joka pysäytän suojatien eteen-

Vieressä kulkeva taas suojatien eteen joutuu pysähtymään jos siihen viereiseltä kaistalta kuski pysähtyy. Se on jo hemmetin vakava liikennerikos ja näissä tosiaan ihmisiä kuolee mutta se on kuskien syytä ja imenomaan niiden jotka ei pysähdy.

Suojatielle astuvassa aikova PITÄÄ päästää tai kuski rikkoo liikennesääntöjä ja on vastuussa seurauksista.

Jos SINÄ ajaisit jonkun suojatien eteen pysähtyvän perään niin olisko sinulla pokkaa sanoa poliisille että "ton virhehän se oli kun pysähtyi suojatielle"!

Miten tyhmä ketju tämä onkaan!?

Vierailija
53/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on pysähtynyt suojatielle niin siihen pitää pysähtyä.

Jalankulkijalla on myös vastuu liikenteessä, siinä missä autoilijoilla, pyöräilijöillä, mopoilijoilla: kaikki ollaan osaa liikenteessä.

30

Vierailija
54/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa Osuuspankista Siwaan ja siinä on yksi suojatien ja sen eteen pysähtyvät, jotta Niämisen Aune pääsee tien yli.

Vierailija
55/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi ei menisi läpi jos ei pysähtyisi. Jos joku on suojatielle ASTUMASSA niin tottakai pysäytän! Sehän on PAKKO! Minähän rikkoisin lakia jos jatkaisin ajamista. HALOO!!! Takana tuleva pysähtyy kun edessä oleva pysähtyy tai HÄN tekee liikenne virheen -en minä joka pysäytän suojatien eteen- Vieressä kulkeva taas suojatien eteen joutuu pysähtymään jos siihen viereiseltä kaistalta kuski pysähtyy. Se on jo hemmetin vakava liikennerikos ja näissä tosiaan ihmisiä kuolee mutta se on kuskien syytä ja imenomaan niiden jotka ei pysähdy. Suojatielle astuvassa aikova PITÄÄ päästää tai kuski rikkoo liikennesääntöjä ja on vastuussa seurauksista. Jos SINÄ ajaisit jonkun suojatien eteen pysähtyvän perään niin olisko sinulla pokkaa sanoa poliisille että "ton virhehän se oli kun pysähtyi suojatielle"! Miten tyhmä ketju tämä onkaan!?

KYSE EI OLE PERÄÄNAJORISKISTÄ, VAAN SIITÄ ETTÄ ON KAKSI RINNAKKAISTA KAISTAA, JOISTA MOLEMPIEN PITÄISI PYSÄHTYÄ SUOJATIEN ETEEN. MUTTA JOS ITSE PYSÄHDYT NIIN VIEREISELLÄ KAISTALLA AJAVA SAATTAA AJAA JALANKULKIJAN PÄÄLLE.

YMMÄRSITKÖ???? KAKSI KAISTAA! KAKSI KAISTAA RINNAKKAIN!!! TARKOITTAA KAKSI AUTOA RINNAKKAIN JOISTA TOINEN PYSÄHTYY JA TOINEN EI.

Vierailija
56/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on pysähtynyt suojatielle niin siihen pitää pysähtyä.

Jalankulkijalla on myös vastuu liikenteessä, siinä missä autoilijoilla, pyöräilijöillä, mopoilijoilla: kaikki ollaan osaa liikenteessä.

30

mutta vaaratilannehan tapahtuu juuri siinä kun viereisellä kaistalla kuski paahtaa menemään ja minä annankin jalnkulkijalle tietä. Toki pysähdyn se on selvä mutta onnettomuus voi silti tapahtua tässä kohtaa jos se viereisen kaistan ajaja ei pysähdykään.

Vierailija
57/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin siitä syystä että pelottaa jos ne toista kaistaa ajavat eivät tajuakaan pysähtyä ja sitten tapahtuu onnettomuus.

Joskus kun pysähdyn niin peileistä kauhulla katselen tajuaako se toinen sen että olen pysähtynyt suojatien eteen ja sen kuuluu myös pysähtyä ja antaa tietä.

Vierailija
58/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan täällä Helsingissä enkä peräkylillä.

Vierailija
59/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan täällä Helsingissä enkä peräkylillä.

että tietä ylittävä jalankulkija jää viereistä kaistaa paahtavan auton alle? Oikeastiko aina uskallat pysähtyä?

Minäkin pysähtyisin, mutta en uskalla jos lapsi on odottamassa. Häntä ei autoni takaa näy. Ja suurin osa autoilijoista EI pysähdy suojatien eteen vaikka viereinen auto olisi pysähtynyt.

Vierailija
60/101 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on ollut pari kertaa iltapimeällä tilanne, että jalankulkija on seissyt sen verran kaukana kadun reunasta, etten ole häntä huomannut ajoissa eli en ole ehtinyt pysähtyä *nolottaa*.

Seuraan aina peilistä viereistä kaistaa ja jos näyttää siltä, ettei toinen auto pysähdy, painan torvea varoitukseksi niin jalankulkijalle kuin viereisen kaistan autollekin.