Pysähdytkö autolla suojatien eteen, jos
*onpas vaikea muotoilla tämä kysymys*
viereistä kaistaa (samaan suuntaan) on takaasi tulossa autoja? Pysähdytkö siis antamaan jalankulkijoiden ylittää suojatie.
Itse en pysähdy.
Kommentit (101)
Se riippuu usein siitä, kuinka tosissaan jalankulkija on pyrkimässä tielle. Moni antaa autojen mennä ensin. Takaatulevilla autoilla ei ole mitään merkitystä asiassa.
Jos tilanne on turvallinen, pysähdyn.
vitun kusipää, niin pitäis pysähtyä sinunkin
niin en yleensä pysähdy. Ihan siksi, että lapsi ei välttämättä osaa varoa että viereinen auto ei pysähdykään. Aikuinen usein osaa siihen erittäin typerään tapaan varautua.
Mutta jos aion pysähtyä, niin aloitan hiljentämisen melko kaukana suojatiestä, siten että rinnalle tuleva auto tajuaa myös pysähtyä. Jos ei pysähdy niin jatkan matkaa.
vitun kusipää, niin pitäis pysähtyä sinunkin
Pitäisi pysähtyä, mutta mutta...
Kerran pysähdyimme päästämään lapsen suojatien yli. Kuskina ollut mieheni näki kuitenkin sivupeilistä, ettei viereistä kaistaa tuleva auto ole aikeissa pysähtyä. Huusimme ja huidoimme kuin hullut ja saimme onneksi lapsen huomion itseemme ja hän seisahtui meidän automme konepellin taakse. Viereistä kaistaa ajanut sujahti ohi.
Sekä lapsi että me pelästyimme toden teolla. :(
Miksi ihmeessä en pysähtyisi?
Takaatulevien ei kannata roikkua niin kiinni perseessä, että eivät ehdo pysäyttää jos jarrutan antamaan tietä jalankulkijalle!
Takaatulevien ei kannata roikkua niin kiinni perseessä, että eivät ehdo pysäyttää jos jarrutan antamaan tietä jalankulkijalle!
Julkaistu: 26.10.2011 09:59
Mopoautoilija ajoi suojatien eteen pysähtyneen auton ohi ja törmäsi pyöräilijään, joka kuoli. Asiasta kertoo Aamuposti.
Onnettomuus sattui viime viikolla Hyvinkään kekustassa. Pyörää ajanut nainen oli ajamassa suojatietä, kun mopoautolla ajanut nuorukainen törmäsi häneen.
Nainen kuoli vammoihinsa sairaalassa. Hän ei käyttänyt kypärää.
Aamupostin mukaan nuorukaista epäillään törkeän kuolemantuottamuksen lisäksi törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Ennen kuin poliisi antaa asian syyttäjälle syytteiden nostamista varten, sen on odotettava oikeuslääketieteellisten tutkimusten valmistumista.
IS
(Olen ap ja tein tämän avauksen sinä päivänä, jolloin olin pysähtynyt suojatien eteen ja mopoauto ajoi pysähtymättä ja oli todellinen läheltä piti -tilanne)
en pysähdy. Hengenvaarallista sille jalankulkijalle. Todellakaan en halua olla osasyyllinen kenenkään kuolemaan.
Mulla on autokoulussa liikennesäännöt opetettu, ja minä niitä noudatan. Todella kurjaa jos muut eivät niin tee mutta se ei ole syy että minäkin jättäisin säännöt noudattamatta.
Eli pysähdyn.
kaksi kaistaa samaan suuntaan? Tajuatko kuinka vaarallinen tilanne se on?
koska niilla ei osata ajaa. Asia mietintaan sadan vuoden kuluttua jos silloin olisi vahan opittu liikennekulttuuria.
Kaksikaistaiset tiet pois Suomesta taajama-alueella, koska liikennesääntöjä ei voi noudattaa "kun se luo vaaratilanteen jalankulkijalle"!
muodosta turvallisuusriskiä vaan ne takaa tulevat jotka eivät pysähdy vaikka selkeästi on opetettu jo autokoulussa että pitää pysähtyä!
Ainakaan katsomatta ensin peiliin.
Jos takaa viereisellä kaistalla tulee auto, en välttämättä pysähdy.
Mulle sattui tosi kamala tilanne ihan hiljattain, kun pysähdyin antamaan kahdelle koululaiselle tietä ja he lähtivät ylittämään katua ja mun vasemmalta puolelta kaahasi auto ohi, onneksi lapset eivät ehtineet kuin vasta astua siihen suojatielle mun auton edessä.
Samoin kerran talvella kävi läheltäpiti tilanne, kun viereistä kaistaa tullut auto kyllä viime tipassa huomasi tilanteen ja löi jarrut pohjaan mutta auto ei meinannut pysähtyä.
jossa menee aina vaan yksi kaista yhteen suuntaan...
Kyllä perässätulijan pitää pystyä pysähtymään. kortti tuollaisilta pois jos peräänajoa pelkää.
kaksi kaistaa samaan suuntaan? Tajuatko kuinka vaarallinen tilanne se on?
koska niilla ei osata ajaa. Asia mietintaan sadan vuoden kuluttua jos silloin olisi vahan opittu liikennekulttuuria.Kaksikaistaiset tiet pois Suomesta taajama-alueella, koska liikennesääntöjä ei voi noudattaa "kun se luo vaaratilanteen jalankulkijalle"!
Ei täällä vielä osata kahden kaistan käyttöä, joten ne voisi vallan mainiosti poistaa.
Kyllä perässätulijan pitää pystyä pysähtymään. kortti tuollaisilta pois jos peräänajoa pelkää.
Kun ei siellä osata kahta kaistaa käyttää.
Minä maalaisena kaupungissa käydessäni pysähdyn suojatien eteen ja varoitan jalankulkijaa jos joku ääliö aikoo suhaista vierestä vain ohi eikä pysähdy.Autokouluun tuollaiset kuskit takas.
Kun ei siellä osata kahta kaistaa käyttää. Minä maalaisena kaupungissa käydessäni pysähdyn suojatien eteen ja varoitan jalankulkijaa jos joku ääliö aikoo suhaista vierestä vain ohi eikä pysähdy.Autokouluun tuollaiset kuskit takas.
Minä asun miljoonakaupungissa Keski-Euroopassa eikä täällä tuota kaistat/suojatien eteen pysähtyminen vaikeuksia. Suomessa liikenteessä vallitsee kummallinen aggressiivisuus ja piittaamattomuus.
Itse ajan usein iltapäivisin Mäkelänkatua Helsingissä ja siellä kyllä tosi usein annetaan tietä jalankulkijoille ja itsekin teen niin.