Ärsyttävimmät lapsettomien kavereiden piirteet, listatkaa!
Kommentit (125)
ihastutti kovin! Kun mulla ei ollut lapsia, en tosiaan jaksanut kuunnella puolituttujen löpinöitä raskausvaivoistaan saati sitten jälkikasvustaan. Päätin silloin, etten kyllästytä ketään jauhamalla aikoinaan omistani. Kolme lausetta jälkikasvusta riittää, enemmän on liikaa. Tietty hyvien ystävien kanssa tota sääntöä saa rikkoa puolin ja toisin.
Nykyään tungen koirani jokaiseen lapsikeskusteluun ihan tarkoituksella. Jos joku juahaa mulle lapsijuttuja yli 5 minuutin, alan pokkana puhua "mun vauvasta" siihen päälle, siis ihan herättääkseni sen toisen osapuolen, että vaihdetaan jo puheenaihetta. Muuten esim. työpaikan kahvitauot muuttuisi sietämättömiksi parin kolmen naisen vetämiksi lapsiperheryhmäterapiaistunnoiksi. Aika äkkiä puheenaihe vaihtuu sitten ihan toiseen asiaan. Myönnän tietäväni, että muutamat pitävät mua omituisena, mutta sehän sopii;-)
Eikö tuu mieleen, että se sun kaveri yrittää olla EMPAATTINEN? Vaikka siis ei ole äiti, yrittää samaistua sun kokemuksiin. Oisko parempi vaan todeta kaikkiin sun juttuihin, että "joo, enpä tajua tota ollenkaan."
Hän vain tekee sen vähän yli. Jos ymmärrät? Hän on sellainen. Jos hänelle kertoo miten kurjaa oli kun peukalo murtui, häneltä on murtunut koko käsi. Jos hänelle kertoo miten itse hyppäsi benjihypyn, hän on tehnyt sen pidemmällä köydellä. Ei siis niin ettäkö hän välttämättä aina olisi tehnyt niin, vaan asiat värittyvät. Eikä hän aina jätä tilaa toisen tunteelle tai ongelmalle, vaan hän jyrää sen omallaan. Se on hänen persoonassaan.
MUTTA yleisestikin ärsyttää, jos joku lapseton on ihan hirveästi tietävinään kaikesta. Koska siitä ei voi tietää ennenkuin oikeasti tietää. Ei vain ole ollenkaan sama asia herätä yhtenä yönä eikä saada heti unta, kuin valvoa vauvan kanssa kuukaudesta toiseen.
On pelottavaa tietää että AP:n kaltaisia ihmisiä on vapaana ja heillä on pääsy lapsiin. Heille lapsi on selvästi joku ego tai status lisä, eli lapsia on hankittu vain itsekkäistä syistä: halutaan hankkia joku, joka rakastaa ja tykkää äiskästä ehdottomasti. Ei näitä AP:n kaltaisia äitejä voi pätkääkään kiinnostaa lapsen hyvinvointi.
.
Siis mikä AP:n käytöksessä on jotenkin sairasta tai sellaista, ettei hän saisi kulkea vapaana ja olla esimerkiksi sinun lapsesi opettaja.
Hänhän kysyi aloituksessaan lapsettomien kavereiden ärsyttävimpiä piirteitä ja ihmetteli nyt, miksi vastaajat luettelivat selvästikin luonteenpiirteitä vastaukseksi (mahd. yksittäisten tuttaviensa, lapsettomien sellaisien heikkouksia).
siis että tullaan esim ovesta sisään eikä isompiakaan lapsia viitsitä edes tervehtiä...sit mua ärsyttää suunnattomasti se kun miehen sisko irvistelee aina kun lapset esim nauravat kovempaan ääneen...iik kun korviin ottaa!
On pelottavaa tietää että AP:n kaltaisia ihmisiä on vapaana ja heillä on pääsy lapsiin. Heille lapsi on selvästi joku ego tai status lisä, eli lapsia on hankittu vain itsekkäistä syistä: halutaan hankkia joku, joka rakastaa ja tykkää äiskästä ehdottomasti. Ei näitä AP:n kaltaisia äitejä voi pätkääkään kiinnostaa lapsen hyvinvointi.
Monet lapsettomat ihmiset eivät hanki lapsia, koska kokevat sen eettisesti arveluttavaksi: mistä sitä voi tietää syntyykö lapsi vaikeasti vammaisena tai saa syövän ja kuolee nuorena kivuliaasti? Lapsen kärsimys on vanhemman syytä, koska tämä päätti itsekkäästi (ja tiedostaen riskit) tyydyttää omaa hoivaviettiään.
Monet vanhemmat ovat aivan yhtä pahoja kuin lapsen hyväksikäyttäjät. Kummassakin tapauksessa riskeerataan lapsen hyvinvointi oman mieltymyksen tyydyttämisen vuoksi. Heille lapsi on lemmikki, jota näytellään sitten muille... kuvottavaa toimintaa. En sano että kaikki vanhemmat olisi tälläisiä, mutta nämä ihmiset, jotka halventavat ja ivaavat lapsettomia täällä selvästi ovat tälläisiä itsekkäitä omahyväisiä hyväksikäyttäjiä.
On ironista että monet ideologisista syistä lapsettomat olisivat paljon parempia vanhempia, kuin nämä vastuuttomat hullut, jotka leikkivät jumalaa ja ovat vielä ylpeitä omista riskeistään (mitä eivät siis itse joudu kärsimään jos asiat menevät huonosti sillä lapsi on se joka niistä kärsii).