Apua, onko mun mieheni oikeasti äärettömän tyhmä..?
Siltä saattaa tulla todella epäloogisia kommentteja, käsitän nyt miksei koskaan pärjännyt koulussa ja etenkin matematiikka oli tuskaa. Miehen kanssa on välillä käsittämättömän vaikea keskustella, koska hän ei tunnu ymmärtävän syy-seuraussuhteita. Voiko kyse olla jostain "häiriöstä" vai oikeastiko ihminen on niin..hmm..tyhmä? Myös vitsejä ymmärtää usein aika huonosti ja viikonloppuna tuli lastenohjelmassa visailu jossa kysyttiin että "mikä vuodenaika on ohi silloin kun lumet alkavat sulaa ja purot solisevat". Mieheni vastasi että kevät. Katsoin pitkään ja telkkarista kuului vastaus että talvihan se tietysti. Mies siihen "gröhöm, ymmärsin kysymyksen hiemna erilailla..".
Apua. Mua todella huolettaa, miksen tajunnut tällaisia aiemmin, meillä on lapsikin.. Tuntuu huikealta meidän eromme, olen itse korkeakoulutettu ja pärjännyt aina hyvin, hyvin "järki-ihminen" ja kumppanin kanssa näin sitten:/
Kommentit (88)
Matemaattisesti lahjakas tai koulunsa käynyt neropatti ei ole välttämättä yhtä kuin mieletön keskusteluyhteys. Keskusteluyhteys syntyy tai ei synny. Siihen vaikuttaa vastapuolen ulkonäkö. Vaikka mies olisi hyvä keskusteluyhteyksiltään niin se ei riitä, jos kalun koko on pieni tai naamavärkki on ruma taulu.
Yhteys syntyy monista asioista. Pelkkä älykkyys ei todellakaan riitä.Miksei saa mennä naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa on mieletön keskusteluyhteys?
Itse en voisi rakastua tyhmään mieheen.
Minä periaatteessa voisin rakastua tyhmään mieheen, jos mieletön keskusteluyhteys löytyy ja riittävän kiinnostava ulkonäkö.
Ruma ja älykäs ån ehdoton turn off. Sellaiselle en voi antaa edes mahdollisuutta leikkiä ritaria.
Toivottavasti ei työpaikallaan aaveile.
Eräs asia mikä pisti tapetille.
Miten tässä keskustelussakin naiset ovat älykkäämpiä ja miehet (kauniisti sanottuna) putkinäköisiä?
Tietynlaisten naisten vika.
Ap:ta tämä tuskin koskettaa hän teki provon, hänen miehensä on tuskin heikkomielinen. Mitenhän tämäkin provo syntyi.
Vuosien masennus, traumaattinen nuoruus ym. vei muistin, toimintakyvyn jne. Nykyään unohdan aivan kaiken, vastasin tuohon ap:n kysymykseen "kevät", en pysty oppimaan uutta kieltä sillä vaikka olin nuorena lahjakas kielissä, nykyinen kapasiteetti ei riitä ymmärtämään ja/tai muistamaan edes alkeita. 3 vuotta olen tahkonut erään helpohkon kielen alkeita!!
Vuosien masennus, traumaattinen nuoruus ym. vei muistin, toimintakyvyn jne. Nykyään unohdan aivan kaiken, vastasin tuohon ap:n kysymykseen "kevät", en pysty oppimaan uutta kieltä sillä vaikka olin nuorena lahjakas kielissä, nykyinen kapasiteetti ei riitä ymmärtämään ja/tai muistamaan edes alkeita. 3 vuotta olen tahkonut erään helpohkon kielen alkeita!!
Sinulla on vain tärkeämpää puuha, kuin kielten joutava opiskelu.
odotellessa ap:n vastauksia tai ilmestymistä.
Mitä helppoa kieltä opiskelit?
Yleissivistyksellä ei välttämättä voi kehuskella, vieraat kielet ovat ihan poissa laskuista, maailmanmenoa katsoo aika rajoittuneesta näkökulmasta. Kouluaikaan urheilu kiinnosti enemmän kuin kirjojen lukeminen. Nyt on harmitellut kielitaidon puutetta, mutta luulen kyllä, että vaikka harmittaakin, niin motivaatio lähteä nyt opiskelemaan edes niitä englannin alkeita on kuitenkin aika matala.
Muutenkin on enemmän käytännön ihminen, tekee ennemmin käsillään kuin ajattelee aivoillaan.
Välillä tulee aina tuskastuminen, kun esimerkiksi "viralliset" tekstit joudun suomentamaan ja kaikki lomakkeet täyttämään. Veikkaan kyllä, että ei tuollaisia asioita ole joutunut koskaan oikeastaan hoitamaankaan, aina löytynyt apu lähipiiristä. Lukihäiriökin kyllä varmaan vaikuttaa siihen, ettei edes jaksa keskittyä mihinkään haastavampaan.
Tästä huolimatta mies on aivan ihana, olkoonkin juntti :)
Ja tuo ap:n esimerkkikysymys meni minultakin väärin :)
kun et ymmärrä miehesi erityislaatuista älykkyyttä?
Miksei saa mennä naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa on mieletön keskusteluyhteys?
Itse en voisi rakastua tyhmään mieheen.
Kaikkein parasta olisi, että pariskunnan koulutus tai lukeneisuus (tai itseoppineisuus) on suurin piirtein samaa luokkaa. On keskusteluyhteyttä ja aitoa toisen arvostamista. Valitseehan ihmiset ystävänsäkin niin, että heidän kanssa juttu luistaa ja on luontevaa olla.
Yleensä se pariskunnan fiksumpi osapuoli (mies tai nainen) on se, joka kokee ettei kaikesta voi puhua. Hän siis joutuu asettamaan sanansa tarkoin, ettei vaikuta ylimieliseltä tai ettei toinen joudu noloon asemaan tietämättömyytensä tähden. Samanaikaisesti toinen tosissaan uskoo, että he pariskuntana voivat puhua "ihan mistä vaan" eikä huomaa miten keskustelunaiheet valikoituvat hänen oman kompetenssinsa mukaan. Tämä on ihan tosielämässä nähty.
Mitä tulee vuodenaika-esimerkkiin: minulla on kaksi akateemista tutkintoa ja olisin vastannut ensin "kevät" kunnes luin tarkemmin.
Aloitukseni ei ollut provo vaan täyttä totta. Samoin perustelut sille, miksi kiinnostuin nykyisetsä miehestäni. En vain ehtinyt enää kirjoittelemaan, lapsirakaskin hoidettava..
Mutta mikään supertyhmä mieheni ei voi olla, koska muistaa historian asioita, seuraa uutisia ja puhuu politiikasta. Duunissaankin ilmeisesti pärjää, siellä tehtaassa. Mun ongelmani on, että marmatan toisesta ja tyhmyyttäni otin miehen liian heppoisin perustein, olen monesti ajatellut että mieheni ansaitsisi toisenlaisen naisen: sellaisen, joka olisi samaa koulutustasoa(amis) kuin hän eikä vaatisi liikoja, näkisi kiltin miehen ihanana ja kehuisi. Minä huomaan nykyään aivan liikaa vikoja. Mietin usein, että mieheni on todella juntti, ja v-tuttaa kun tämä jaksaa nykyään selittää että perussuomalaiset hänestä kerrankin fiksu puolue. Joopa.. Mieheni on hidas ja todellakin keskittyy asioissa eivät epäolennaisuuksiin. Lapsikin menettää hermot hitaan isänsä kanssa, jota joutuu odottamaan aina aivan loputtomiin, joka ei otsaa sumplia asioita ollenkaan käytännöllisesti, vaikka olevinaan nimen omaan käytännön eikä älyn ihminen. Niin, puolisoa pitäisi arvostaa ja tässä meille se ei kyllä nyt täyty ollenkaan. Mutta mun pitäisi nyt varmasti kestää ja jaksaa ja koittaa muuttaa omia asenteita (ummistaa silmäni?) jotta jaksaisin, kun lapsi tosiaan on tehty.
Myös tarinan kulku on samaa.
Olisi mielenkiintoisempaa, jos ap suunnittelisi tarkemmin provonsa.
Tekstin hätäisyys saa epäilemään että hän tekee samalla töitä.
Tarkastellaampa hänen lähettämiä viestejä tai ainakin niitä, joissa tulee selväksi että hän on ap.
Millaisissa ammateissa viestien lähetystiheys on tuollaista?
tuossa aloituksessa nyt on niin uskomatonta että se olisi provo?? Rasittavia nuo provoanalysoijat.
eikös hän sanonut, että lapsi on hoidettavana. Eli todennäköisesti kotiäiti.
Minua rasittaa nuo jatkuvat provoepäilyt ja ihan tavallisista aiheista. Onko se joltain pois, jos joku oikea ketju saa enemmän vastauksia kuin tuon provointoilijan provot?
niin miksi sitten ei eroa ja etsi sitä parempaa?
Minusta te olette vaan erilaisia ihmisiä mutta ikävää jos näet jotenkin paremmaksi asiaksi miettiä kumppanin älyä. Kyllähän sen nyt näkee jos on vajaan kanssa tekemisissä, olet hänelle antanut ja perhettäkin hankkinut tälläselle!!
Olet kotiäiti, nalkutat ja pidät itseäsi parempana: koska olet korkeasti koulutettu.
Mitä jos sanoisit miehelle että ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtisi opiskelemaan?
se ettei ole lapsena tahtonut käydä koulua voi olla täysin eri asia kuin mitä voisi nyt aikuisena tehdä.
Minusta parisuhteessa kuuluu asioista puhua ja näin perustava asia kuin toisen pitäminen tyhmänä koska ei käy koulua hyvin on naurettava.
Mitä jos kannustaisit häntä opiskelemaan?
Terkuin äiti jonka mielestä KEVÄÄLLÄ lumet sulaa.
niin miksi sitten ei eroa ja etsi sitä parempaa? Minusta te olette vaan erilaisia ihmisiä mutta ikävää jos näet jotenkin paremmaksi asiaksi miettiä kumppanin älyä. Kyllähän sen nyt näkee jos on vajaan kanssa tekemisissä, olet hänelle antanut ja perhettäkin hankkinut tälläselle!! Olet kotiäiti, nalkutat ja pidät itseäsi parempana: koska olet korkeasti koulutettu. Mitä jos sanoisit miehelle että ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtisi opiskelemaan? se ettei ole lapsena tahtonut käydä koulua voi olla täysin eri asia kuin mitä voisi nyt aikuisena tehdä. Minusta parisuhteessa kuuluu asioista puhua ja näin perustava asia kuin toisen pitäminen tyhmänä koska ei käy koulua hyvin on naurettava. Mitä jos kannustaisit häntä opiskelemaan? Terkuin äiti jonka mielestä KEVÄÄLLÄ lumet sulaa.
Mikä vuodenaika on OHO silloin, kun lumi sulaa.
En ihmettele kommenttiasi, koska itsekään et ole penaalin terävin kynä :)
miestään pidä tyhmänä siksi, ettei se ole käynyt koulua, vaan noiden muiden syiden takia, mitä hän on sanonut. On minullakin yksi tuttava, joka on kyllä opiskellut yliopistossa ja varmaan kirjafiksu, mutta tavallisessa keskustelussa vain todella hidas ja puuttuu ihan ihme yksityiskohtiin ja kaiken saa selittää moneen kertaan. En mitenkään jaksaisi sellaista kumppaninani.
niin miksi sitten ei eroa ja etsi sitä parempaa? Minusta te olette vaan erilaisia ihmisiä mutta ikävää jos näet jotenkin paremmaksi asiaksi miettiä kumppanin älyä. Kyllähän sen nyt näkee jos on vajaan kanssa tekemisissä, olet hänelle antanut ja perhettäkin hankkinut tälläselle!! Olet kotiäiti, nalkutat ja pidät itseäsi parempana: koska olet korkeasti koulutettu. Mitä jos sanoisit miehelle että ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtisi opiskelemaan? se ettei ole lapsena tahtonut käydä koulua voi olla täysin eri asia kuin mitä voisi nyt aikuisena tehdä. Minusta parisuhteessa kuuluu asioista puhua ja näin perustava asia kuin toisen pitäminen tyhmänä koska ei käy koulua hyvin on naurettava. Mitä jos kannustaisit häntä opiskelemaan? Terkuin äiti jonka mielestä KEVÄÄLLÄ lumet sulaa.
Mikä vuodenaika on OHO silloin, kun lumi sulaa. En ihmettele kommenttiasi, koska itsekään et ole penaalin terävin kynä :)
selvän virheen. Onkohan kovinkaan älykästä korjata tuollaista virhettä ketjun lukijoille?
Vaikka olisi päivän tai viikon. Niin huomaa hetkessä, jos toinen on tyhmempi.
Ap elää nyt jotain vaikeampaa aikaa ja skitsoilee itsekseen.
Matemaattisesti lahjakas tai koulunsa käynyt neropatti ei ole välttämättä yhtä kuin mieletön keskusteluyhteys. Keskusteluyhteys syntyy tai ei synny. Siihen vaikuttaa vastapuolen ulkonäkö. Vaikka mies olisi hyvä keskusteluyhteyksiltään niin se ei riitä, jos kalun koko on pieni tai naamavärkki on ruma taulu.
Yhteys syntyy monista asioista. Pelkkä älykkyys ei todellakaan riitä.
Minä periaatteessa voisin rakastua tyhmään mieheen, jos mieletön keskusteluyhteys löytyy ja riittävän kiinnostava ulkonäkö.
Ruma ja älykäs ån ehdoton turn off. Sellaiselle en voi antaa edes mahdollisuutta leikkiä ritaria.