Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, onko mun mieheni oikeasti äärettömän tyhmä..?

Vierailija
17.10.2011 |

Siltä saattaa tulla todella epäloogisia kommentteja, käsitän nyt miksei koskaan pärjännyt koulussa ja etenkin matematiikka oli tuskaa. Miehen kanssa on välillä käsittämättömän vaikea keskustella, koska hän ei tunnu ymmärtävän syy-seuraussuhteita. Voiko kyse olla jostain "häiriöstä" vai oikeastiko ihminen on niin..hmm..tyhmä? Myös vitsejä ymmärtää usein aika huonosti ja viikonloppuna tuli lastenohjelmassa visailu jossa kysyttiin että "mikä vuodenaika on ohi silloin kun lumet alkavat sulaa ja purot solisevat". Mieheni vastasi että kevät. Katsoin pitkään ja telkkarista kuului vastaus että talvihan se tietysti. Mies siihen "gröhöm, ymmärsin kysymyksen hiemna erilailla..".

Apua. Mua todella huolettaa, miksen tajunnut tällaisia aiemmin, meillä on lapsikin.. Tuntuu huikealta meidän eromme, olen itse korkeakoulutettu ja pärjännyt aina hyvin, hyvin "järki-ihminen" ja kumppanin kanssa näin sitten:/

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä pitkä laina-aika on järkevä. Veroprossa on todella pieni lainan ansiosta. Jopa sijoitusneuvoja sanoi ettei lainaa juuri kannata lyhentää koska se on niin halpaa. Järkevää asua kivasti kivassa kämpässä. Mieti vuokrallaolijoita, maksavat toisen ihmisen kämppää saamatta itse mitään. Ehkä miehesi on jopa fiksumpi kuin sinä, ehkä et edes ymmärrä kaikkia pointteja.

Vierailija
22/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä tätäkin foorumia selaillu niin pääasiassa tulee sellanen fiilis että lapsen saannin jälkeen naisesta tulee omasta mielestään jonkin sorttinen yli-ihminen ja ulospäin se valitettavasti näkyy vähän vastaavanlaisena kun te näette miehenne. Ihan järkyttävän typerää läppää koko foorumi täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repesin tälle. On joku taas Porvoosta..

Vierailija
24/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen bruttotulot tällä hetkellä kun olen kotona on 2500e ja kannattaisi ottaa lainaa 300 000?

Vierailija
25/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaista teillä oli seurusteluaikana. Pelkkää pusihalia ja paneskelua? Ette keskustelleet ollenkaan?

Mä en nimittäin voisi rakastua tyhmään mieheen. Meillä on keskustelut olleet pääasiassa ihan suhteen alkuajoista lähtien, ja ne ovat edelleen suhteen suola. Tyhmyys ei kolise sitten yhtään, eikä keskustelutaidottomuus.

Vierailija
26/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tehän voitte taidoillanne täydentää toisianne.

Vierailija
27/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä pitkä laina-aika on järkevä. Veroprossa on todella pieni lainan ansiosta. Jopa sijoitusneuvoja sanoi ettei lainaa juuri kannata lyhentää koska se on niin halpaa. Järkevää asua kivasti kivassa kämpässä. Mieti vuokrallaolijoita, maksavat toisen ihmisen kämppää saamatta itse mitään. Ehkä miehesi on jopa fiksumpi kuin sinä, ehkä et edes ymmärrä kaikkia pointteja.

Kuulepas, kun maailma muuttuu. Ei ole viisasta tuollainen meno. Nythän sitä ensiasunnon lainan korkovähennystä ajetaan alas koko ajan askel kerrallaan. Sinne menee sekin etu ja veroja saa maksaa kyllästymiseen asti.

Vierailija
28/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin taipuvainen ajattelemaan, että tuo muutos on nyt tapahtunut ap:n korvien välissä. Hän on itse herkemmillä fiiliksillä jos on masennusajatuksiakin ollut, ja psyyke alkaa etsiä sitten sen turvallisen elämän piiristä niitä heikkoja kohtia.

Se on ap vain niin, että ne on toiset miehet kenen kanssa on se mieletön keskusteluyhteys että tuntuu kuin voisi kuunnella toisen juttuja kaiket päivät. Toiset on kuitenkin sitten niitä miehiä kenen kanssa mennään naimisiin, eli kenen kanssa koet olevasi tunnetasolla kotona. Tiedän monia pariskuntia joilla esim. huumorintaju ei vain mene yksiin. Itsellämme on se hyvä tilanne, että meillä on samanlainen huumorintaju ja pystyny myös käymään älyllisiä keskusteluja mieheni kanssa. Mutta on myös henkilöitä, joiden kanssa käyn tavatessamme vieläkin analyyttisempia keskusteluja. Se on elämää..

Vierailija
29/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, mitn alan nostaa omaa mielialaani? Tällä hetkellä ei ole paljoa mahdollisuuksia irrottautua kotielämästä, meillä 1v on todella kiinni minussa ja olen väsynyt yövalvomisista yms. sairasteluista. Miten saan jotain virikettä ja älyhaastetta itselleni?

Vierailija
30/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nyt vain ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin sinä. Hän ei ole tyhmä, mutta yrittää vastailla kohteliaan ympäripyöreästi silloin kun otat esille aiheen, johon hänellä ei vain ole minkäänlaista kiinnostusta. Hän tekee näin, jotta ei loukkaisi sinua. "Tyhmältähän" se toki saattaa kuulostaa.

Mainitsit, että miehesi tietää maailman kriiseistä, maista, lipuista etc. paljon. Kokeilepa joskus faktuaalis-asiallista keskustelua maailmanpoliittisista tilanteista ja niiden kehityksestä, luulen että miehesi on selvästi paremmin suuntautunut sellaiseen kuin tunneälyanalyysiin.

Vierailija
31/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ap luit aspergerista, ettei vaan löydy miehestä muita piirteitä?

Meinaan kun mä aloin epäillä miehessä sitä mahdollisuutta, aloin tietoisesti opetella sanomaan asiat ihan suoraan, ja se ei tosiaan ole helppoa, kun yleensä ihmiset tajuaa jo vihjeestä. En kyllä tiedä, onko tuosta apua ollut, mutta eipä haittaakaan.

Vierailija
32/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä kyllä epäilen kovasti.

Tällä hetkellä ei pankista lainaa tipu kovin helpolla.

Meillä bruttotulot väliaikaisesti vähän alhaalla 5000 ja pankkivirkailija ei suostunut lainoittamaan toista asuntoa, oltais tarvittu 250 000 lainaa ja vakuutena olis ollut 2 asuntoa arvot yhteensä 550 000.

Vierailija
33/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuullun ymmärtämisen dysfasia ja keskittymishäiriö. (Ne voi joskus jäädä huomaamattakin.) Häneltä menee usein tehtävät ohi ja puhuu asian vierestä tai ymmärtää aivan väärin, mistä juuri puhuttiin. Ohjeet pitää pilkkoa pienempiin palasiin.

Mites mieheltäsi sujuu kielet?

Vierailija
34/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suju kielet, ei suju matikka. Koulussa oli hyvä ainoastaan huolellisuusnumero. Muuten 5-6 linjalla kaikki. On todella hidas kaikessa. Saattaa puuttua kuittien tai mainosten kanssa nysväykseen kun toiset jo tekevät ja menevät.

Vierailija
35/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi edellistä miesystävää (toisen kanssa naimisissa ja lapsia, eron jälkeen toisen kanssa 7 v suhde) olivat mysö suoraan sanottuna tyhmiä. Työnsä (duunareita amispohjalta) osasivat hyvin, mutta siihen se sitten jäikin. Kaikenlainen keskustelu oli aika turhaa, koska esim. tavallisimmat sivistyssanat olivat utopiaa. Maantiedosta ei mitään hajua (matkojen suunnittelu: missä on Espanja?), historiasta puhumattakaan (oliko Talvisota joskus 1800-luvulla?) Laskea molemmat osasivat, ettei tarvinnut onneksi kaupassa kertoa, mihin ruokiin on varaa. Kielitaito nolla, vaikka peruskoulut kuitenkin käyty.

Eka mies oli tosi kiva muuten, hyvä isä jen, ja ero tuli muiden asioiden takia. Toinen oli komein mies, minkä tunnen ja aika pitkälle mentiin ulkonäön kanssa, myönnän: tosi pinnallista, mutta luulin rakastavani häntä, kunnes petti törkeästi.

Nyt olen naimisissa korkeasti koulutetun miehen kanssa, ja vasta tajuan, millaista on, kun voi puhua mistä vaan, ja toinen osaa ottaa kantaa ja ainakin haluaa tietää lisää, jos aihe on vieras. Hassuinta on, että eka mieheni sanoi nykyisen tavatessaan ensi kertaa, että "hienoa, kun löysit ihmisen, joka on yhtä fiksu kuin sinäkin" ja ihan vilpittömästi. En koskaan tuonut julki mitenkään tämän ekan miehen "tyhmyyttä", tajusin sen vasta tämän nykyisen miehen tavattuani, kuinka mukavaa on, kun joku on samalla aaltopituudella.

Poikani (amisduunari) asui avoliitossa ekonomin kanssa, ja tiesin alunperin, että tuosta ei tule mitään koulutuksen erilaisuuden vuoksi ja onneksi tyttö muutti ulkomaille, ja suhde päättyi. Ei sellaisessa littossa olisi ollut järkeä: mies ajaa loka-autoa ja vaimo istuu pankin johtoportaassa jakkupuvussaan. Ei sellaiseta kukaan mies kestä.

Vierailija
36/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseen yhtä lailla vastannut kevät;)

Ehkä mun miehen pitää ottaa ero...

Vierailija
37/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että talvisota kirjoitetaan pienellä...

(oliko Talvisota joskus 1800-luvulla?)

Vierailija
38/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suju kielet, ei suju matikka. Koulussa oli hyvä ainoastaan huolellisuusnumero. Muuten 5-6 linjalla kaikki. On todella hidas kaikessa. Saattaa puuttua kuittien tai mainosten kanssa nysväykseen kun toiset jo tekevät ja menevät.

Noihin piirteisiinkö ihastuit miehessäsi aikoinaan?

Vierailija
39/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysimme toisem yhteisen harrastuksen parissa, ja ihastuin siihen että mies on liikunnallinen ja kiinnostunut tosiaan samasta kuin minä harrastuksen osalta. Myös ulkonäköön ihastun. Tästä on nyt aikaa lähes 10v ja nykyään todella panostaisin eri asioihin. Tuolloin olin vasta eronnut eksästäni, jonka vetämättömyys liikuntapuolessa oli häirinnyt jo pitkään. Viihtyi yliopistolla ja viikonloppuisin baareissa, jälkimmäinen kävi itselleni liiaksi. Liian nopeasti sitouduin sitten seuraavaan..:/

Vierailija
40/88 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen lapsi ja kyllä on älykäs.

Tosi juuri harrstuksessa ohjeet menee ohi korvien ja toimii monesti mallin avulla.