Apua, onko mun mieheni oikeasti äärettömän tyhmä..?
Siltä saattaa tulla todella epäloogisia kommentteja, käsitän nyt miksei koskaan pärjännyt koulussa ja etenkin matematiikka oli tuskaa. Miehen kanssa on välillä käsittämättömän vaikea keskustella, koska hän ei tunnu ymmärtävän syy-seuraussuhteita. Voiko kyse olla jostain "häiriöstä" vai oikeastiko ihminen on niin..hmm..tyhmä? Myös vitsejä ymmärtää usein aika huonosti ja viikonloppuna tuli lastenohjelmassa visailu jossa kysyttiin että "mikä vuodenaika on ohi silloin kun lumet alkavat sulaa ja purot solisevat". Mieheni vastasi että kevät. Katsoin pitkään ja telkkarista kuului vastaus että talvihan se tietysti. Mies siihen "gröhöm, ymmärsin kysymyksen hiemna erilailla..".
Apua. Mua todella huolettaa, miksen tajunnut tällaisia aiemmin, meillä on lapsikin.. Tuntuu huikealta meidän eromme, olen itse korkeakoulutettu ja pärjännyt aina hyvin, hyvin "järki-ihminen" ja kumppanin kanssa näin sitten:/
Kommentit (88)
mä olen amis, ja mies on siis amis, mutta siinä ei mun mielestäni tosiaankaan piile se ero. Mä tunnen kuitenkin ihmisiä, jotka eivät ole edes perus/kansakoulua selvittäneet, eivätkä osaa varmasti laskea yhtään kertolaskua, mutta silti ei heidän kanssaan mielestäni ole ollut jotenkin niin äärettömän vaikea kommunikoida.
Olen huomannut, että tällaiset triviaalit jutut eivät vain kiinnosta. En tiedä.
ei se koulutus fiksuudesta kerro mitään. Osa porukasta elää tukien varassa ja jättää tietoisesti kouluttamatta itseään.
Saattavat toteuttaa koulutuksen tarpeensa kirjastossa tai käyskennellä yliopistolla ilman lupaa.
Eikö se tietty osa kansansta valitse tietoisesti kouluttamattomuutensa, varmistaakseen tulonsa, kun ei heitä välttämättä palkattaisi töihin erilaisuutta syrjivässä yhteiskunnassa? Minusta on ihan fiksua tyytyä vähempään ja valita varma, vaikkakin pieni tulonlähde.
joka oli nuorena poikana fiksu ja filmaattinen, komea kaveri. Nyt 40v ihan puhki ja taantunut muistamattomaksi ja tosi kapea-alaiseksi tajunnaltaan. Aina puurtanut töissä ja polttanut kynttilää molemmista päistä ja lopullinen niitti oli naimisiin meno ja kaksoset...
Välineet analysoivaan ja syvälliseen keskusteluun on olemassa, mutta ei kiinnosta ottaa niitä käyttöön.
Sarkasmi kuullostaa vain katkeralta ja vittumaiselta, en jaksa kuunnella sitä ollenkaan.
=D
Eikö se tietty osa kansansta valitse tietoisesti kouluttamattomuutensa, varmistaakseen tulonsa, kun ei heitä välttämättä palkattaisi töihin erilaisuutta syrjivässä yhteiskunnassa? Minusta on ihan fiksua tyytyä vähempään ja valita varma, vaikkakin pieni tulonlähde.
eikö luostaritkin maksa veroja?
Nyt on juttu niin, että te laitatte vauvan hoitoon 2xkk, ja harrastatte yhdessä sitä mikä teidät toi yhteen alunperinkin. Kun ei ole yhteistä aikaa ja lapsi imee kaiken huomion ja energian, voin kokemuksesta kertoa, että se toinen alkaa tosi äkkiä tuntua maailman ärsyttävimmältä kusipäältä.
Joka suhteessa on puutteensa. Jos ainoa ongelma on se, ettei mies tarjoa sinulle riittävästi älyllistä viihdykettä, hanki se jostakin toisaalta. Vaikka av:lta:) Ei voi toiselta ihmiseltä kaikkea vaatia.
Mikset voisi keskustella aiheista jotka miestäsi kiinnostavat? Koska olette eri mieltä politiikasta?? Sehän juuri tekee keskustelusta mielenkiintoista ja älyllisesti haastavaa!!
Älä ainakaan eroa vielä pariin vuoteen, pikkulapsiaika on tuollaista.
Apua. Mua todella huolettaa, miksen tajunnut tällaisia aiemmin, meillä on lapsikin.. Tuntuu huikealta meidän eromme, olen itse korkeakoulutettu ja pärjännyt aina hyvin, hyvin "järki-ihminen" ja kumppanin kanssa näin sitten:/
Jotenkin tuntuu kyllä siltä et sinä se tyhmä oot kun viitsit tuommosta paskaa kelata ja korostaa korkeastikoulutettua minääsi...Hanki elämä!
yritin sitä aspergeria tarjota, kun ilmeisesti he ovat monesti hyvinkin älykkäitä jossain, mutta sosiaalisesti yms. arkipäivän asioissa sitten aivan ääliöitä. (ketäs näitä kuuluisia olikaan, mozart, juice leskinen, isaac newton, einstein..)
Kyllä kai ap saa miettiä onko mies tyhmä, vai jotenkin "erityinen", ilman että hänen omaa älykkyyttään tarvii tässä ruveta mollaamaan?