Vkon 43/44 IVF/ICSI:läiset
Aloitinpa nyt uuden pinon kun muistaakseni kaikki ovat jo olleen siirrossa. Korjatkaa ja pahoittelen jos ei näin ole.
Röönille pahoittelut negasta, mutta voisiko pp11 olla vielä vähän aikainen testauksen kannalta? Ja Ippylle myös pahottelut alkioden kadon vuoksi. Meillähän viidestä kaksi oli myös epänormaalisti hedelmöittynyttä enkä sitten tajunnut kysyä mitä se tarkoitti. Mutta onneksi teilläkin saatiin yksi mukaan!
Kuinka olette voineet? Minulla tänä aamuna pp4 alkoi kivistämään vatsaa kun aamulla heräsin ja suihkun jälkeen laitoin luget. Voisiko se johtua noista lugeista? Otin sitten buranan ja join vettä ja pahin meni ohi mutta on edelleen vähän vatsassa ei nyt kipua mutta outo tunne.
Muuten menny OK tuota tämänpäiväistä kipukohtausta lukuunottamatta.
Kommentit (123)
Täällä myös toivotaan ettei vuoto merkitsisi sitä huonointa vaihtoehtoa! Tsemppiä eteenpäin, kaikki on vielä mahdollista :)
-Myyry ja pp9
Vuoto ei ole lisääntynyt paremminkin päin vastoin ja vielä ei ole verta mukana, vaan ruskeaa tuhrua. Jotenkin vaan tuli niin petetty olo, kun en edes ehtinyt vielä testitikkujakaan hankkia vaan tuli kertarysäyksellä stoppi piinailuun. Jotenkin kyllä outoa kun vuoto alkoi näinkin pian siirrosta!? Minulla menkat aina alkaa tuhruvuodolla, joten sen suhteen olen melko pessimistisellä mielellä jatkon suhteen , mutta toivossa on hyvä elää. Kipuja ei ihmeemmin vatsassa ole, joten toivo vielä pienellä liekillä elää. Ajattelin nyt niitä lugeja teidän neuvosta vielä jatkaa, kun en erityisiä ohjeita lääkäriltä tähän tilanteeseen ole saanut.
Tsemppiä kaikille ja pidän peukkuja teidän puolesta!
Monennenko pp:n tienoilla yleensä menkat alkaa, jos raskaus ei oo lähteny käyntiin? Onko kellään tietoo?
ei vuoto ala ennen kuin lopetan luget. Inssi kierroissa on olleet luget tukena 2x200mg päivässä, ja nyt kun on 3x200 mg eli vielä tömäkämpi annos joten vasta testin jälkeen voi lopettaa luget ja jäädä odottelemaan menkkoja.
Mutta lienee yksilöllistä? Ainakin kun noita joitain ketjuja on lukenut niin toisilla
- alkaa vuoto vaikka luget mutta onkin raskaana
- alkaa vuoto vaikka luget mutta ei raskaana
- ei vuotoa ennen kuin lopettaa luget - ei raskaana
- ei vuotoa - raskaana
Tulikohan kaikki mahdolliset kombinaatiot nyt listattua eli käsittääkseni mikä vain mahdollista. Minä siis kuulun noihin joilla ei vuotoa ennen kuin lopettaa luget. Ja tietysti toivotaan että vuotoa ei tulisi ja olisikin raskaana (tai saa vuotaakin kunhan on paksuna)!
Believe, tuossa jo muut sanoi samaa, mutta sanonpa minakin, etta ala ihmeessa viela luovuta! Menkkojen ei kai pitaisi alkaa noin aikaisin, mutta mulle ainakin laakari sanoi, etta pienesta vuodosta ei kannata huolestua. Siellahan nyt on sorkittu ties mita ja jos/kun alkio kiinnittyy, niin siitahan voi hyvin tulla vuotoa. Siis ei viela kirvesta kaivoon niiden lugejen kanssa!
Itsekin tassa vahan pelkaan myos flunssaa... pikkasen kurkkua kuivaa siihen malliin, etta oliskohan iskemassa. EI olis kiva juttu just nyt. Voi kun aikaa vois pikakelata vaikka tuonne tammikuulle...
Kiitos viela Helille aiemmasta vastauksesta, 1 prosentti kuulostaa paremmalta kuin 2... yritan olla ajattelematta tuulimuna-asiaa. Kamala sana muuten, tuulimuna. Olis sille nyt jonkun vahan hienovaraisemman termin voinut keksia!
Aattelinpa nyt tulla kommentoimaan tuota menkkojen alkamisajankohtaa lugejen aikana, kun siitä nyt sattuu olemaan kokemusta. Mutta ihan ensin haluan kuitenkin toitottaa believelle sitä samaa, mitä muutkin eli tuollainen pieni tuhruttelu raskauden alussahan on tosi yleistä, joten ei kun häntä pystyyn vaan. Ja sitten takaisin tuohon vuotoon... eli omalla kohdalla tukihoitona oli luget 3 x 200 mg/vrk. Ensimmäiset tiplut oli havaittavissa pp12 ja kunnon vuoto alkoi pp13, jolloin sitten iltasella luovuin lugeista, koska pallerot ois kuitenkin tulleet tulvan mukana pois. Ja kyllä muuten huomaa, että on kasvateltu Puregonilla tuota kohdun limakalvoa. Ikinä ei oo ollu näin runsasta vuotoa, ja nyt jo neljättä päivää. Vuodan varmaan kohta kuiviin... ;)
Kyllä muuten jänskättää teidän kaikkien puolesta. Toivottavasti pistätte vähän tilastoja uusiksi ja näytätte pitkät noille hoitojen onnistumisprosenteille!
Onnellista isänpäivää kaikille... sitä ensimmäistä toivottavasti!
Kuten muutkin ovat tuossa sanoneet, se on kovin yksilöllistä miten luget pitävät menkat poissa. Minulla on takana kaksi epäonnistunutta siirtoa, joista toisessa vuoto alkoi pp.11 ja toisessa pp. 17
Aurinkoista isäpäiväviikonloppua kaikille ja PlussaOnnea!! :o)
joo ei tosiaankaan oo mikään kiva ilmaisu tuo tuulimuna. Ei ole sen puoleen latinoversiokaan: ovum abortivum. Siitä tulee mieleen, että on jotenkin itse abortoinut sen raskautensa. Tuulimunasta taas kuulosti siltä, että olen itsekin tuulihattu tai vastaava höpöhöpö pilvissäliihottaja. Mulle tuli semmoinen olo, että olen kehittänyt itse päässäni koko jutun, että se raskaus olikin joku mielikuvitusystävä...
täytyy kyllä myöntää, että aika vainoharhaisia nämä mun tulkinnat näistä nimityksistä :-D
Uutena tulijana tervehdin kaikkia tasapuolisesti :-)
Taidan sulautua mukavasti tähän joukkoon, koska IVF tehty kahdella alkiolla ja pp 6 menossa (ensimmäinen yritys). Samoja oireita tuntuu olevan muillakin; (niistä jo itse hieman huolestuneena, mutta muiden kommentit rauhoittivat mielta) nipistelyä, kipua yms.
Joku kertoi kokeneensa hoitopaikassa henkilökunnan taholta kiireen tuntua ja keskustelun puutetta...omakohtaiset kokemukset yksityisklinikalla ainoastaan positiivisia! Aikaa on ja keskustella ja kysyä saa riittävästi; henkilökunta myös kehoittaa soittamaan, jos tulee myöhemmin jotain kysyttävää. Ja tutkimuksiin varataan aina tosi pitkä aika. Lisäksi kaikkeen suhtaudutaan tosi hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti.
Pidän kaikille piinapäiviään viettäville oikein paljon peukkuja ja onnittelen kaikkia plussan bonganneita!!
minä olin jo ihan varmana täällä, että raskaana ollaan, kun nipistelee ajoittain ja alavatsa on raskaan ja " täyden" tuntuinen koko ajan.
mutta taitaa ollakin noiden progesteronien aiheuttamaa, prkl!
hermot on riekaleina, ja lisäksi iski vielä kamala flunssa. päässä humisee ja soi, joka paikkaa särkee, kurkku ja korvat kipeät. ei oikein uskalla vetää mitään lääkkeitäkään siltä varalta että tuolla mahassa joku asustaa. huoh.
pp9 siis meneillään. aion testata keskiviikkoiltana, ettei mee torstain duunit poskelleen jos katsoo miinukset heti aamusta. keskiviikkona ehtii illan itkeskellä ja tointua sit aamuksi jo vähän.
voi kun niin kovasti luulee tuntevansa, että siellä se nyt on... tai peräti kaksi!
jaksua kaikille odotteluun!
Testasin siis äsken prismasta ostetulla pregent sticillä ja kolmessa minuutissa tuli kaksi viivaa toinen kylläkin hailakkana mutta kuitenkin. Voihan olla että lääkkeet vielä vaikuttaa elimistössä ja siksi antoin positiivisen, kun nyt on vasta pp11! En uskalla vielä iloita enkä mitään, kun on tää viikonloppu mennyt vessassa ravatessa ja tuhrua ihmetellessä. Siis vuotoa on harvakseltaan pyyhkiessä vähän, joten mitään kunnon vuotoa ei ole tullut eikä kipuja ole ollut. Nyt on niin epätodellinen olo tuosta testistä, enkä osaa vielä siitä kunnolla iloitakkaan. Haamu on kuitenkin haamu! Onko kellään tietoa miten herkkä tuo testi mahtaa olla?
Epävarmoin terveisin believe:/
Wautsi.. :) Kyllähän se haamukin on plussa, mutta ymmärrän kyllä ettet vielä tahdo ilosta pomppia. En usko, että Pregnyl enää näkyy testissä, joten jos siihen kaksi viivaa tulee niin kyllä se silloin jostain muusta kertoo :) Onnea!
Itse testasin tänään pp.11 tyylipuhtaan negan :' ( Ei ole tunnelmat katossa ja tuntuu niin hemmetin pitkältä ajalta odotella aikaa, jolloin PAS:n pääsisi tekemään. Siihen menee ainakin parisen kuukautta... Miksi meillä ei ole koskaan onni matkassa?
Taidan käpertyä peiton alle murehtimaan...
Kiitokset nyt vaan onnitteluista, vaikka kyllä tämä nyt niin epävarmalta tuntuu. Vuotoa tulee niukasti edelleen, joten pessimismi nostaa päätään, vaikka normaalia olisikin. Odotan kiltisti keskiviikkoon jolloin selviää mitä tuolla alakerrassa on tapahtumassa ja vissiin veritestiin on mentävä vaikka vuoto tästä lisääntyisikin.
Ja älä sinä vielä sure negatulosta, testi voi muuttua vielä suuntaan jos toiseen kolmessa päivässä. Hormonin määrä veressä voi olla vielä niin pieni ettei se näy. Pidetään somet ja varpaat pystyssä, että tulos vielä muuttuu!
Olisko se siis ollut kiinnittymisvuotoa?! Haamu on ihan yhtä plussa kuin vahvempikin viiva. Toivon tuloksen kuitenkin vahvistuvan veritestissä. Onnea oikein paljon!
Meidän isänpäivä matelee aika masentavissa merkeissä, eli selvää negaa näytti testi. Tosin eilisilta venyi pitkästä aikaa hummaillessa pikkutunneille ja yö oli yhtä vessassa juoksemista. Aamupissa ei siis ollut niin väkevää kuin tavallisesti, ainakaan näin silmämääräisesti. Testi on kuitenkin niin herkkä, etten suuria toiveita elättele enkä hirveästi ylläty jos kierto alkaa tuossa torstain paikkeilla :-(
Myyrylle symppaavat halit...
Pahoittelut Myyry ja Heli, samalla liityn seuraanne...
Tänään pp 11, alkoi tuhru ja testasin aamulla tyylipuhtaan negan.
Tuskinpa se siitä miksikään muuttuu. Vuoto ei ole alkanut, pelkkää ruskeaa tuhrua vielä. Mitään oireita ei ole, ei myöskään menkkaoireita.
Mies pahastui aamulla, kun menin etukäteen testaamaan, hän ottaa niin vakavasti klinikan ohjeet ja moitti mua, kun ei saisi testata kuin vasta torstaina.
Believe, pidä kiinni siitä haamusta!!!! Olisin itekkin toivonut näkeväni ekan kerran edes haamun, mut ei...tästä ei siis tule yhtään mitään!
Tänne vaan piinailemaan.
Itselläni on menossa pp10. Pitäiskö mun olla jotenki huolissaan kun ei oo tullu mitään tuhruvuotoja, ainakaan vielä? Kuuluisko ne asiaan vai pitäiskö iloita ettei mitään oo vielä näkyny? Oon aivan noviisi tässä jutussa, eka IVF siis nyt tehty ja tulosta jännätään. Yritän pinnistellä tuonne perjantaiaamuun asti ja tehä sitte testin, sillon tulee se 2 viikkoo siirrosta. Saa nähä onko ketään enää kyytissä... nippailutki on loppunu, joita n. pp4-6 tienoilla oli. Tissit tosin tuntuu edelleen aika täyteläisiltä, mikä ei oo paha asia ollenkaan näin pienirintaselle ku minä ;D
Onnea (haamu)plussasta, Believe! Minäkin aion ostaa edullisimman testin eli Pregnant:n Citymarketista. Eiköhän se oo ihan yhtä luotettava ku apteekistaki ostetut. Ja tosiaan ainahan sen sitte veritestillä kuitenki joutuu/saa testata.
Harmillisia nuo negat, joita on nyt viikonloppuna testattu. Testatkaa nyt kuitenki vielä uudemman kerran, kun ootte testannu muutamaa päivää ennen 2 viikon täyttymistä. Jos se haamu tai ihan vahvaki plussa sieltä vielä ilmaantuis!
plussa mikä plussa, eikös se niin ole?
Ja pahoittelut kaikille negan testanneille, mutta verikokeessahan se totuus sitten paljastuu, onhan aina näitä tapauksia että negaa testattu ja sitten onkin ollut plussa.
Täällä mennään pp11 enkä ole testannut enkä aio ennen veritestiä testatakaan. Kaapissa on vain predictor-testi joten se nyt ei edes välttämättä näyttäisi vielä mitään.
Nipistelyt vatsasta jatkuu, lauantaina rinnat oli tosi kipeät, tuntui portaissa kävellessä, mutta nyt on taas normaalimmat eli vain jos sivusta painaa. Pari vihlaisua alapäässä ja muutaman kerran lievästi juilinut reisistä. Valitettavasti vain kokemus sanoo että mulle tulee lugeista ihan samoja oireita.
Ai niin, tervetuloa OnniAmanda piinailemaan kanssamme.
Nyt se on sitten verta, ihan selvää verta.
Voi kurjuus, viimeinenkin toivo meni. Voiko tästä vielä suunta kääntyä vai lopetanko luget tänään?? Onko jollain kokemusta?
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut juuri noihin aikoihin pientä vuotoa, jonka olen tulkinnut kiinnittymisvuodoksi! Toivotaan että tuo sunkin olisi sitä...