Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vkon 43/44 IVF/ICSI:läiset

07.11.2005 |

Aloitinpa nyt uuden pinon kun muistaakseni kaikki ovat jo olleen siirrossa. Korjatkaa ja pahoittelen jos ei näin ole.

Röönille pahoittelut negasta, mutta voisiko pp11 olla vielä vähän aikainen testauksen kannalta? Ja Ippylle myös pahottelut alkioden kadon vuoksi. Meillähän viidestä kaksi oli myös epänormaalisti hedelmöittynyttä enkä sitten tajunnut kysyä mitä se tarkoitti. Mutta onneksi teilläkin saatiin yksi mukaan!

Kuinka olette voineet? Minulla tänä aamuna pp4 alkoi kivistämään vatsaa kun aamulla heräsin ja suihkun jälkeen laitoin luget. Voisiko se johtua noista lugeista? Otin sitten buranan ja join vettä ja pahin meni ohi mutta on edelleen vähän vatsassa ei nyt kipua mutta outo tunne.

Muuten menny OK tuota tämänpäiväistä kipukohtausta lukuunottamatta.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen ollut kuvittelevani iltaisin tissit isommiksi ja turpeammiksi ja aamuisin arat. mutta taas tässä töissä istuskellessa ei tunnu miltään. Minä pistän ne lugejen piikkiin.

Menkkaoireita ei ole. Maanantain vatsakipukohtausta lukuunottamatta ollut OK. Pari pientä vihlausta ollut mutta ei enää sellaista kipua kun oli maanantaina että pakko oli mennä pitkäkseen kun sattui. Onneksi meni ohi.

Vierailija
42/123 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp7 menossa. Rintoja nippailee ja alamahaa ja tänään tuli päänsärkyä. Flunssainen olo ei ota hellittääkseen joka paikkaa särkee ja paleltaa. Tulis vaan tuo flunssa kunnolla eikä tällaista jatkuvaa huonoutta.

Piina tuntuu pitkältä ja pitäisköhän jo isänpäivänä testailla, jokohan tulos näkyis pp11?:)

Jaksamisia kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs täällä piinailut etenee? Hitaasti tietenkin, uskon sen. Täällä siis nyt jo kp2, eikä hcg-testin mukaan edes kiinnittymisyritystä. Toinen alkiokin oli onneksi ollut ihan kelpo yksilö, ja PASiin päästään vielä tämän vuoden puolella, jos tästä kierrosta tulee superlyhyt, mutta muuten siirtyy tuonne tammikuulle naikkarin joulutauon vuoksi. Niin ja tehdään ihan luonnolliseen kiertoon, joten nyt pääsee vähäksi aikaa viettämään " mömmö" -vapaata elämää. Ja tekee varmaan ihan hyvää tuonne yläkertaankin pitää pieni tauko. Kovasti kuitenkin peukutan teidän muiden puolesta! Ei varmaan yhtään houkuttele testaaminen ensi sunnuntaina...? ;o)

-Rööni-

Vierailija
44/123 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tulla tanne parin paivan tauon jalkeen ja huomata, kuinka peraan on kyselty :) Ensinnakin, pahoitteluni jalleen sulle Rööni, mutta kivaa jos paasette kokeilemaan taas jo ensi kuussa tai tammikuussa. Toivottavasti silla kertaa onnistuu!

Ma olin tosiaan siella veritestissa eilen aamulla ja sain tuloksen eilen iltapaivalla. Ehka elamani pisin paiva odotellessa tulosta labrasta, virtsatestin tuloksen saa sentaan saman tien... mutta tulos olikin sitten positiivinen! En osannut vastata hoitajalle oikein mitaan, kun kuulin. Totta kai olen aivan tajuttoman iloinen, mutta nyt se piina kuulkaa vasta alkoikin. Jokainen vatsavihlaisu (jotka kai kuitenkin kuuluu asiaan) tuntuu mulle olevan merkki siita, etta joku on huonosti... anteeksi, en halua olla taas nain pessimistinen, kun asia on ihana ja plussalla ollaan sentaan voiton puolella, mutta naista seuraavista viikoista tulee kylla elamani pisimmat! Mutta ihanaa kuitenkin ja onnellista, ja jalat maassakin siita voi iloita! Ainakin siis pystyn tulemaan raskaaksi!

Olin kylla salaa vahan jo plussaa toivonut ja arvannut, silla olen herannyt parina yona ja mulla on olut tosi pahoinvoiva olo, samoin nalkaisena on tullut nopeasti oksettava olo. Rinnat on edelleen arat, niin etta ei se ehka kaikki mennytkaan progesteronin piikkiin! Ja tosiaan vatsaa nipistelee, toivottavasti siis ihan normaalisti. Ma olen menossa ekaan ultraan (yksityiselle siis) kolmen viikon paasta eli jos ymmarsin oikein raskausviikolla 7, toivottavasti silloin nakyy etta kaikki on hyvin ja alkio ok eika kohdunulkoinen tai tuulimuna.

Tuonne odottajien puolelle en todellakaan viela uskalla menna, joten jatkan piinailua teidan kanssa ja toivon sydamestani, etta tama mun plussa oli vain ensimmainen pitkassa plussajonossa!

Niin ja tervetuloa viela luomuyrittaja (sori, unohdin nimesi tata vuodatusta kirjoittaessa!), tokihan tassa on luomua yritetty ties kuinka kauan itsekin! Piinaa kuin piinaa, piinallista kumminkin!

Nyt pistan peukut pystyyn teille kaikille piinailijoille, kylla ne plussat sielta tulee!

Vierailija
45/123 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä...pimitit meiltä noin mahtavia uutisia näin pitkään ;) Plussauutisia on ihana lukea, ne tuo toivoa tähän omaankin piinailuun. Toivon sinulla ja masukille turvallista ja ihanaa yhteistä matkaa! Paljon, paljon Onnea ja enkeleitä mukaan ja suuret Onnittelut tästä saavutuksesta! :)

Vierailija
46/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa todella kuulla että onnistuminen on mahdollista! monesko hoito sulla oli tää viimeisin?

mulla vaan edelleen aika tavalla mahassa nipistelee, välillä vasemmalla, välillä keskellä. ja mä hikoilen ihan hulluna kaikki yöt! onko muilla tällaista?myös rinnat on arat.

Olisi kiva saada lukea jostain, millaisia oireita progesteron aiheuttaa. johtunevatko nämä kaikki oireet siitä?

Kanji, onko siis niin että siitä ekasta ultrasta sit selviää varmasti, onko tuulimuna tai kohdunulkoinen?

Tsemppiä piinaajat, mulla pp7 juuri aluillaan. paskan makuista greippimehua ja ihanaa punkkua olen lipitellyt... = )

Vierailija
47/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ymmärrän tuon sun varovaisen suhtautumisen plussauutiseen. Minäki oon miettiny etukäteen (vaikka oma tilanne onki aika " surkee" ), että piina ei lopu siihen plussaan vaan sitte joutuu vielä oottamaan varmistusta sydänäänistä sinne rv6:een asti ainaki.

Mutta iloitse nyt silti! Kerro masuasukille terkkuja, minäki oon yrittäny omaa sissiäni tsempata jaksamaan. Eilen oli aika pahoja repimiskipuja masussa, mutta ei sieltä vielä ainakaan menkkoja tullu, joten piinailu jatkuu...

Vierailija
48/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Kanij! Ehkä tästä avautui plussa-aalto...yksikin plussa on aina hyvä lisä tilastoihin =). Paljon onnea 9 kuukauden matkalle! Ja varmasti mielellään pidetään täällä piinailemassa meidän kanssa edelleen.

Oma napa, pp7, eikä mitään erityistä edelleenkään, satunnaisia nippaisuja ja iltaisin rinnat vähän kipeät. Kukas onkaan seuraava testaaja?

Vierailija
49/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma! Toivottavasti tosiaan vedät meidät muutkin plussa-aallolle surffaamaan! Jo joo-o, tiedän oikein hyvin tuon tunteen, että plussan jälkeen se piinailu vasta alkaakin. Itse olin ihan pistoksissa tuossa elokuussa tuulimunani kanssa. Toivottavasti sulle käy paremmin, ja mullekin myöhemmin! Ja meille kaikille tietenkin...

Sonjaemma: hyvin ymmärrän tuon duuniahistuksen. Mulla tämä sietämisen olematon keveys alkoi hetikohta vauvayrityksen aloittamisen jälkeen. Likemmäs kolme vuotta olen siis tehnyt töitä enemmän tai vähemmän hampaat irvessä. Uudessa työpaikassa tilanne tuskin muuttuisi eikä niitä paljon olekaan. Vakipaikasta ei näköjään hullukaan luovu vaikka ei viihdy.

Believekö se oli kipeänä? Sitä tuntuu olevan liikkeellä, mullakin kurkku tosi kipeä ja töissä pitäisi puhua paljon ja yleensä vielä kuuluvalla äänellä. Lämpöäkin vähän oli ja väsyttänyt on aika lailla. Mutta nämähän ovat _ihan_selviä_ raskausoireita. Niinhän?? Ja mahaakin nipistelee ainakin kun ottaa vähän mielikuvitusta mukaan.

Pp siis 8 kuten aika monella muullakin? Testihinku taitaa vetää tuonne isänpäivälle muillakin kuin mulla. Silloin pp11 ja kaapissa Acon10 (kerroinkin kai?). Sillä tietenkin voisi näkyä jo silloin. Tuulimunakin näkyi...

Vierailija
50/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin yhtäkkiä tuohon Sonjaemman maintisemaan särkylääkkeen ottoon (Burana) tuossa 7.11. kirjotetussa viestissä. Mulle ainaki tähdennettiin sitä, että tästä lähtien aina raskauden varmistumiseen asti (ja tietty sen jälkeenki siis jos on raskautunu), on parasetamoli se särkylääke, joka on sallittu raskaana oleville. Tässä suora lainaus Buranan selosteosuudesta:

" Raskaus ja imetys

Raskauden aikana tulee käyttää pienintä tehoavaa annostusta lyhytkestoisesti. Käyttöä ensimmäisen ja kolmannen kolmanneksen aikana tulee välttää, ks. tarkemmin PF.

Erittyy äidinmaitoon, mutta normaaliannoksia käytettäessä imetystä ei tarvitse keskeyttää."

Eli saa Buranaa käyttää, mutta mahdollisimman pienellä annoksella. Kannatan silti kans tuota parasetamolia eli Para-Tabs ja Panadol käyttöön!

Eilen oli taas sellaset repimiset mahassa että alta pois! Onneksi tilanne on taas rauhottunu ja toistaiseksi kaikki hyvin Sissillä ja mulla :)

Vierailija
51/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sellainen fiilis ettemme millään ole voineet onnistua.. :( Se olisi jotenkin liian ihanaa. Koitan tässä kuitenkin sinnitellä sinne sunnuntaille saakka. Täällähän taitaa muutama muukin olla testaamassa isänpäivän kunniaksi :) Toivottavasti kaikille ilmestyisi ne maagiset kaksi viivaa siihen testiin.

Vierailija
52/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireitakaan kun ei ole kuin noita lugen aiheuttamia. Tänään on ilma kuplinut vatsassa...

Juu, en minä niitä buranoita ole aikonutkaan nyt nappailla jos särkyä tulisi. Mulla luki muistaakseni niissä kotiuttamisohjeissa että jos on kipuja niin voi ottaa särkylääkettä ja sitten oli listattu esimerkiksi burana ja pari muuta. Kun oli vasta pp4 kun ne kivut iski niin ajattelin että menee vielä toimenpidekipuihin eikä olisi vielä edes kiinnittynyt tuolloin.

En aio vielä testata viikonloppuna kun on niin aikaista. Taidan kiltisti odotella veritestiin, siirrän pettymystä...

Vierailija
53/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussan johdosta, pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja saatte viimein sen kauan kaivatun käärön! Toivottavasti meitä muitakin pääsee plussajunan kyytiin.

Flunssainen olo jatkuu, koko ajan palelee ja jalkoja särkee, rintoja nippailee myös iltaisin ja mahassa kuplintaa..mutta tuskimpa voidaan oireiksi laskea mitään noista. pp8 nyt menossa ja kyllä taidan sunnuntaina testailla, jos ei vuoto sitä ennen ala, ajattelin ettei sitten tule totuus liian julmasti vasten kasvoja jos labrasta soittavat negan tulleen. Onpahan sitä jo vähän varautunut etukäteen.

Ja piina sen kuin jatkuu...

Vierailija
54/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kiitos kaikille ihanista onnitteluista! Epailen, etta tama plussaus on tarttuvaa! :) Ja ihanaa kun taalla voi kertoa ja kuulla onnitteluita, kun emme ole halunneet kertoa viela kellekaan sukulaisille tai ystaville.

Joku kysyi, monesko hoitokerta meilla on meneillaan, ja ihan nololta tuntuu vastata, etta vasta eka IVF...nololta siksi, etta tiedan, etta niin monilla taalla on ollut jo monta hoitoa ja on melkein huono omatunto, etta plussaa tuli meilla ekalla yrittamalla (tosin niin kuin eilen kirjoitin, tassahan voi olla ties kuinka montaa mutkaa matkassa). Laakari suositti suoraan IVF:aan menemista kun meilla vuosi (okei, vasta vuosi...mutta ihan kamalaa kuumeilua yli 5 vuotta) yritysta takana ilman pienintakaan vihjetta onnistumisesta, mulla endotaustaa ja ovulaatiotakaan ei tapahtunut saannollisesti ja muutenkin hormonihaikkaa loppukierrosta. Ma olen 30 eli en mikaan ikaloppu viela (enhan?) niin etta ehka se kuitenkin vahan auttaa.

Ymmartaakseni (nyt kun olen kaynyt netista lapi kaikki mahdolliset keskenmeno- jne sivut) se kohdunulkoinen ja tuulimuna pitais voida todeta tai poissulkea ultrassa rv 7. Mutta kai se riippuu vahan siita, missa paikassa alkio on ja " nakeeko" ultra sen kunnolla. Mutta sinne rv 7:lle tuntuu olevan ikuisuus (ja sen jalkeen viela ainakin viitisen viikkoa piinaa. Ja ystavakin sai keskenmenon viikolla 16...) Tietaako kukaan, mika on tuulimunaraskauden todennakoisyys? Naita prosentteja yritan koko ajan pitaa mielessa: kohdunulkoisen raskauden riski on 2 prossaa (oliskohan IVF/endo-tapauksissa vahan enemman) ja kun sydanaanet kuuluu niin raskaus jatkuu 90 prosentin todennakoisyydella normaalisti... huh.

Ma aina ihmettelen sita, etta joku voi tulla ' vahingossa' raskaaksi tai etta jollain ylipaansa voi olla ongelmattomia raskauksia niin, ettei JOKU asia mene pieleen. Siitakin yritan aina muistutella itseani, etta joillain muilla menee sitten muut asiat huonosti ja itse saan ainakin olla hurjan kiitollinen siita, etta mulla on ihana mies, kiva duuni, paljon ystavia ja muutenkin (paitsi vauva-asian suhteen) asiat tosi hyvin. Mutta kuten kaikki tiedamme, kun vauvakuume iskee, niin siina unohtuu kaikki muu...

Sinnitelkaas sitkeasti sinne isanpaivalle ja toivottavasti mahdollisimman monilla on siina vaiheessa niille tuleville isille ihanaa kerrottavaa!

Vierailija
55/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama on nyt vahan asian vieresta, mutta kysynpahan kuitenkin. Tuntuuko teista, etta olette lihonneet hoitojen takia? Ma en tieda, johtuuko se suruun ja jannitykseen syomisesta (musta on tullut ihan kauhea karkin tankkaaja) vaiko hormoneista vai molemmista, mutta tuntuu, etta olen ivf-hoitoviikkojen aikana kerannyt huomattavan vatsarenkaan (siis munasarjaturvotuksen lisaksi). Mitkaan vaatteet ei ole mahtuneet varmaan kuukauteen paalle. Muistan, etta laihduin aikanaan aika paljon, kun lopetin e-pillerit (hah! ironista, etta tuli niitakin syotya 10 vuotta), joten ehka ne keltarauhashormonit varsinkin vaikuttaa nyt toisin pain?

Tuntuu, etta ystavat on jo jonkin aikaa pohtineet, mahdanko olla raskaana, kun tietavat kuumeilustani ja vatsa pompottaa. Mulla kun on yleensa kertynyt tota " pyoreytta" noin kauniisti sanottuna enemmankin peppuun ja reisiin, ei vyotarolle! Ja nyt tassa on niin jannittavat ajat, etta lohdutusruokaa pitaa syoda ihan jannitykseenkin :)

Vierailija
56/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuo kohdunulkoisen riski on vain 1%! Näin kerrottiin mulle, kun tuon lottovoiton sain reilu vuosi sitten. Nyt riski uusiutumiseen on 2%, olisitkohan kuullut tämän?

Tuulimunasta tiedetään loppujen lopuksi kai aika vähän, tai ainakaan varsinaista syytä sille ei tiedetä. Tuulimuna on syy moneen keskenmenoon (olikohan jopa yleisin syy?), ja sitähän ei aina saada selville oliko kyse siitä vai sikiön menehtymisestä. Tämän takia tuulimunaprosenttia on kai aika vaikea arvioida, minäkään en mitään varteenotettavaa prosenttia ole löytänyt.

Mutta ei nyt tälläisiä kurjia ajatella! Onnittelut vielä ja koeta olla murehtimatta! (Tiedän, kuulostaa raivostuttavalta, mutta parempaakaan en keksi sanoa...)

Vierailija
57/123 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis erityisesti Kanijille...

Vierailija
58/123 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta keskenmenosta ja itkin ja heräsin menin vessaan ja oli tullut ruskeaa vuotoa ja nyt itken. Taisin menettää pelin jo nyt pp9! Laitoin luget vielä, mutta kaipa ne täytyy lopettaa jos ja kun vuoto lisääntyy. Muutenkin kyllä on " menkkamainen" olo. Nyt ei kyllä naurata, kun piinailu loppui näin ikävästi jo nyt!:(

Plussaonnea muille..taidan jo vetäytyä!

Vierailija
59/123 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vuodot voi hyvinkin kuulua asiaan, joten älä heitä vielä " kirvestä kaivoon" ! Odota rauhassa (helppohan se täältäpäin on sanoa...) ja seuraa tilannetta. Mutta oon sitä mieltä, että ehdottomasti älä lopeta Lugeja ennenkuin oot saanu 100%:n varmuuden ootko raskaana vai et. Ihan vaan sen takia, että ainaki lukemani perusteella (ja kuulemani) pienet vuodot on ihan normaaleja.

Mulla on nyt pp7 ja mahasta niin kohdun kohdalta ku munasarjoistaki on repiny tosi kipeesti parina päivänä täydellisen menkkamaisesti joku päivä taaksepäin. Nyt se on rauhottunu. Kovasti jännittää tää oottaminen...

Isäntä tuumas aamulla, että hänellä on kurkku kipee joten mun pitää varoo sairastuttamasta itteeni " tässä tilanteessa" ... :) Hellyyttävän huolehtivaista ;)

Tsemppiä, Believe! Pidän peukut ja varpaatki pystyssä että vuoto loppuu ennenku on kunnolla ehtiny alkaakaan.

Muille kans piinaamiseen pitkiä hermoja :)

Vierailija
60/123 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lopeta lugeja missään nimessä vielä. Minulle lääkäri sanoi ja erikseen oikein tuntui teroittavan että vaikka vuotoa tulisi ennen testiä niin ei saa missään tapauksessa lopettaa lugeja. Pieni ja vähän isompikin vuoto kun on aika tavallista.

Kanijkos se kyseli siitä lihomisesta. Ainakin punktion jälkeen oli useita päiviä turvoksissa, taisin kirjoitellakin joskus pp5 tienoilla että housut tuntui taas normaalilta. Mutta minustakin tuntuu että olisi tullut lisää makkaraa nimenomaan tuohon vyötäron seudulle. On tosin jumpatkin jääneet muistakin syistä väliin viimeisen puolen vuoden aikana mutta silti.

PP8 ja en osaa tunnistaa mitään mikä ei voisi olla lugen aiheuttama oire...että ei ihmeempiä kuulu tännepäin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän