Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vkon 43/44 IVF/ICSI:läiset

07.11.2005 |

Aloitinpa nyt uuden pinon kun muistaakseni kaikki ovat jo olleen siirrossa. Korjatkaa ja pahoittelen jos ei näin ole.

Röönille pahoittelut negasta, mutta voisiko pp11 olla vielä vähän aikainen testauksen kannalta? Ja Ippylle myös pahottelut alkioden kadon vuoksi. Meillähän viidestä kaksi oli myös epänormaalisti hedelmöittynyttä enkä sitten tajunnut kysyä mitä se tarkoitti. Mutta onneksi teilläkin saatiin yksi mukaan!

Kuinka olette voineet? Minulla tänä aamuna pp4 alkoi kivistämään vatsaa kun aamulla heräsin ja suihkun jälkeen laitoin luget. Voisiko se johtua noista lugeista? Otin sitten buranan ja join vettä ja pahin meni ohi mutta on edelleen vähän vatsassa ei nyt kipua mutta outo tunne.

Muuten menny OK tuota tämänpäiväistä kipukohtausta lukuunottamatta.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta tuli - ei haamusta tietoakaan.

virallisesti testipäivä olisi vasta huomenna, mutta olis siellä varmaan edes haamu ollut, jos jotain olis tapahtunut.

tuntui niin varmalta olo. tuntui että on raskaana. mutta taitaa olla nää niitä hormonien aiheuttamia oireita sit tosiaan.

en jaksa. itkemättä ei voi olla puolta tuntiakaan.

haluan heti uuden kierroksen, vaikka edellisen hoitokierroksen aikana olin koko 6 viikkoa kipeä - ennen punktiota ja sen jälkeen yhteensä kaksi viikkoa tosi sairas...

tiedättekö, aloitetaanko epäonnistuneen ICSIn jälkeen heti uusi hoito? Kun kuukautiset alkaa, piikitys päälle?

mä en jaksa...

Vierailija
102/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani :( Tiedän paremmin kuin hyvin miltä sinusta tuntuu.. *halaus*

Klinikoiden käytännöt noiden hoitojen kanssa vaihtelevat aika paljon. Toiset suosittelevat pidempää taukoa kuin toiset. Elimistölle tuo piikittäminen on kuitenkin aikamoista rääkkiä. Me olemme aina pitäneet niin lyhyen tauon kuin vaan on ollut mahdollista. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että yksi kierto pitää olla välissä ennen uutta hoitoa. Eli tämän kierron jälkeen yhdet menkat ja sitten toisista voi piikitys alkaa. Menee siis sinne tammikuun puolelle samoin kuin meidän PAS.

Koita jaksaa, kyllä se aurinko vielä meillekin paistaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa aivan vietävästi sun saama tulos, oon todella pahoillani. Mutta niinku sulle tuossa joku muukin ehti lohdutuksen sanoja sanoo, niin kyllä se vielä paistaa sullekki, usko pois!

Mulla on kans sellanen informaatio gyneltä, että epäonnistuneen hoidon jälkeen pitäis olla vähintään 1 kierto välissä, mieluiten 2 että elimistö ehtii palautua " oikeaan rytmiin" . Hoidot kun ei oo mitään helppoja... kuten kaikki tiedetään.

Vierailija
104/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitteluni. Itse kävin tänään verikokeessa ja huomenna saan soittaa tuloksen. On niin pelko pepussa että sama tuomio on mullakin tulossa.

Kotona on vain predictor testi joten en ole sitä viitsinyt käyttää kun se nyt voi näyttää ihan mitä tahansa tässä vaiheessa. Ja kun kerran verikokeeseen on mentävä niin turhapa tuota ostelemaan ylimääräisiä testejä. Mielenrauha tosin on koitoksella...

Meillä klinikalla sanottiin että yksi normaalikierto pitäisi olla välissä eli jos nyt tulee negaa niin tammikuulle sitten seuraava hoito. Meillä ei vain yhtään saatu pakkaseen joten helahoito alusta asti :(.

Vierailija
105/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu toivosta ennenku oot saanu tulokset!!! Vaikka helppohan tässä on toiselle neuvoja antaa... ite on aivan samassa jamassa oman peppunsa kans. Mä oon alkanu pelkään testin tekemistä niin että varmaan venytän sitä sunnuntaille perjantain sijaan... Kyllä se negan näkeminen saa itkun aikaseksi, se on varma. Tosin positiivinenki tulos panee itkemään...

No huh hui tätä meikäläisen päätä taas..., sori.

Anyway, mä toistan saman jonka kirjotin aikasemminki eli että sieltä msn:n sivulta löyty hyvä " kaavio" HSG-arvon nousemisesta eri viikkoina hedelmöityksestä ja sen mukaan ehkä vasta 3. viikolla näkyis vahvimmin hyvä tulos. Mene tiedä sitte... Ja kuka piru sitä jaksaa oottaa ku tää 2 viikkooki on yhtä hel...tiä!

Vierailija
106/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi luopua, mutta itseään tässä yrittää säästellä, ettei pettymys olisi niin suuri. Vatsassa aina välillä vihlaisee ja pientä etomista välillä, mutta mikään muu ei anna toivoa. Eilen illalla oli taas rinnat vähän kipeät nyt ei taas tunnu kuin jos oikein painaa sivusta. Vuotoa ei ole ollut minkäänlaista.

Palelustakaan en osaa sanoa kun meillä on byroossa aika viileää ja muutenkin olen sellainen vilukissa.

Toinen puoli aivoja yrittää luoda uskoa hommaan, toinen (se järkevämpi) aivolohko yrittää valmitua negaan. Miten sitä ensi yönä saa nukuttua kun jännittää tulosta. Vaikka pitäisihän näihin negoihin olla jo tottunut tässä matkan varrella...

Vierailija
107/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille lohdutuksesta.

ei meilläkään ole pakkasessa mitään. meillähän kävi ensi sikahyvä tuuri ja saatiin 13 munasolua, joista 12 hedelmöityi. sitten yllättäin ne eivät ryhtyneetkään jakaantumaan, kahta lukuunottamatta. nämä kaksi sitten laitettiin. ei tullut kaksosia.

kai ne reseptit saa ja voi lääkkeet ostaa jo tämän vuoden puolella? tämän varaan me laskettiin, jotta saatais ne korvatut lääkkeet. kulut menee just nyt sen 600 ¿:n omavastuun yli.

voi paska! mä kun aattelin että uutta hoitoa heti putkeen vaan...

Vierailija
108/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä heti vaan lääkkeidenostoon kun saat reseptit käteen. Hyvähän se vaan ois, jos ehtisit saada ne tälle vuodelle, säästäisit pitkän pennin!

Minä myös täällä pp13 -jännityksessä riudun. Mahanseudusta ei oo nippaillu nyt taas pariin päivään ja tuntuu että rinnatkaan ei ois niin täyden tuntuset ku aiemmin... negatiivinen asenne alkaa hiipimään.

Ostin eilen uuden raskaustestin (Clearblue) apteekista. Ois ollu yks kotona oottamassa kaapissa, mutta jostain syystä aloin muka epäileen ettei se antais oikeeta tulosta huomisaamuna... Taidan olla aika pimee ;)

Mitenkäs testaamattomat, joko ootte tehny testin? Taitaa mun lisäksi enää olla Sonjaemma ja OnniAmanda jälellä? Korjatkaa, jos oon väärässä.

Vierailija
109/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ippu67, ihan normaalilta minusta nuo sinun testauspähkäilyt kuulostaa ;). Mullahan on kaapissa predictor mutta en ole testannut kun sehän nyt voi näyttää mitä vaan ja herkempiä en raaskinut ostaa turhaan kun ne nyt voi näyttää väärin, niinhän? Ajattelin odotella verikokeen tulosta.

Pp 14 ja iltapäivällä sitten voin soitella verkikokeen tulokset. Totuuden hetket siis käsillä tänään. Verikokeessahan kävin jo eilen iltapäivällä, pp13.

Illalla palelin kotona, tosin varmasti sään yllättävä kylmeneminen ehkä saattoi vaikuttaa asiaa. Ja muutaman kerran yökkäillyt, siis en oksentanut mutta tullut sellainen yöks-refleksi.

OnniAmanda taisi olla muutaman päivän perässä tulossa?

Vierailija
110/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään pp 10 eikä testata ennen kuin 14 päivää on täynnä (säästetään hermoja, hih!). Ostan testin vasta edellisenä iltana, jos ei menkat siihen mennessä ole alkaneet.

Ippu kysyit yleensä meidän tilanteesta: Ollaan oltu noin viisi vuotta naimisissa, mutta tää on eka kerta (luomukausia lukuunottamatta) kun raskautta yritetään hoidoilla. Mulla on niin vaikea endometrioosi, että sitä on jouduttu hoitamaan ja leikkomaan niin ankarasti, että nyt eka tilaisuus yritykselle. Tässä on tietenkin sekin vaara, että jos raskaus ei ala ja sitä joudutaan yrittelemään monta kuukautta, niin endometrioosi pääsee riehaantuun ja sitä pitää alkaa taas hoitaan. Että kyllä tässä on monessa suhteessa toiveet korkeella. Vaikka miehen kanssa ollaan alunperin tää tilanne puhuttu ja sovittu, että sitten ollaan kaksin jos tää ei onnistu. Mä oon Ippu sun kanssa samaamieltä siitä, että nuoruuden kouhotukset on takana, (lisäksi ammattihommat siinä mallissa että ei paineita siihen suuntaan, rauhallinen parisuhde ja asiat muutenkin kunnossa) että jotenkin tuntuu että ois valmis ihan vaan keskittymään näihin vauva-asioihin. Mutta toivotaan nyt kauheesti kaikille sitä kauan odotettua plussaa!!!

Vierailija
111/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten täällä on piinailut edenneet. Ihan ekaks pahoittelut Niinanii negasta, vielä se sinullekkin aurinko paistaa niinkuin jo täällä on tsempattukin. Ipulla, sonjaemmalla ja Onniamandalla taitaa vielä ainakin olla jännät hetket edessä, toivotaan nyt niitä plussiä ihan urakalla tulevaksi. Pidän teille peukkuja!:) Itse soittelin tänään vastauksen ja kyllähän ne halpistestit oikeassa olivat, testi oli plussa, hgg oli 204 pp14 ja hoitaja sanoi alkion vankasti kiinnittyneen! Nyt alkoi todellinen piina niinkuin Kanij taisi tuolla aikaisemmin sanoakkin. Ultra olis vasta 5.12, jolloin selviää onko kaikki kohdallaan. Oon jotenkin nyt niiiin helpottunut, että sain kokea edes tämän plussan elämäni aikana ja varovasti toivon kaiken menevän hyvin. Jatketaan piinailua ja eletään toivossa!

Vierailija
112/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla hyviä uutisia!

Ippu67 ja OnniAmanda, mulla on samoja fiiliksiä. Tuolla muilla palstoillahan on käyty kiivaitakin keskusteluja ikäasiasta, omasta puolestani on jokaisen oma asia. Eipä niin että olisi ollut aiemmin edes siinä jamassa parisuhteet tai elämäntilanne, että olisi lapsenteko ollut järkevääkään. Onneksi onni löytyi vielä kuitenkin näinkin " myöhään" ja nyt olisi kyllä valmis ja olisi aikaa ja kaikki kunnossa lapsen tulla. Ja kun on maailmalla nuoruudessa huideltu niin voi keskittyä perheeseen. Kuulostaa jostain itsekkäältä mutta työn puolestakin mammaloman pituinen breikki ei tekisi yhtään pahaa...

Vierailija
113/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaonnea! *tuulettaa*

Vierailija
114/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt jännittää tämä päivä sun osalta kun saat veritestin tuloksen. En malta lähtee töistäkään ennenku oon saanu kuulla!!!!

Believe, onnea vielä kerran plussasta! Yritetään loppujen kans tulla perässä sun ja Kanij:n joukkoon :)

Vierailija
115/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, hcg 403 eilen pp13 joten kai tässä aika tukevasti raskaana ollaan. Kolmen viikon päästä sitten ultrassa nähdään mitä siellä on.

Pitkä tie takana, pitkä tie edessä...

t. Hämmentynyt ja onnellinen sonjaemma

Vierailija
116/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on täällä koko päivän jännittänyt tuloksiasi. Ihanaa, että myös te onnistuitte! Enkeleitä matkalle ja turvallista raskausaikaa! :)

Vierailija
117/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät väreet meni pitkin selkää kun luin just sun plussasta!!!!!!!!!!!!!! IHANAA!!

Vierailija
118/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea plussan johdosta! Otahan nyt rennosti ja yritä nauttia, vaikka tiedän että piina jatkuu!

Vierailija
119/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitteluista ja tuesta ja tsemppauksesta.

Kun vielä osaisi ottaa rennosti...

Vierailija
120/123 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä sitten hetkeen oo kurkkinutkaan tänne. Uutisia oli näköjään molemmilta laidoilta. Niinanii: kohtalotoverille lähetän lämpöiset lohtuhalit (((o)))

Believelle ja Sonjaemmalle onnittelut, toivottavasti matkanne jatkuu turvallisesti! Ainakin hcg:t näyttävät hyviltä.

Omalle navalle olen tosi käärmeissäni, negaa kehtaa näyttää (viimeksi testasin ti-iltana) ja vuotokaan ei kunnolla ala. Maanantaina alkoi tuhruttelu, ja sitä on jatkunut tähän asti, mrrr... Onko teillä kellään kokemusta kaavinnan jälkeisistä menkoista, ovatko olleet tavalliset? Mulla nämä ovat nyt toiset (kun nyt alkaisivat kunnolla!!) ja viime kierrossa oli kolme päivää tuhrua ennenkuin neljäntenä alkoi kunnon vuoto. Tässä kierrossa on menossa jo neljäs tuhrupäivä. Ei ennen tälläista ole ollut. Tarkoittaako huonoa keltarauhasta? Määrätäänkö tälläiseen lugeja vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme