Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vkon 43/44 IVF/ICSI:läiset

07.11.2005 |

Aloitinpa nyt uuden pinon kun muistaakseni kaikki ovat jo olleen siirrossa. Korjatkaa ja pahoittelen jos ei näin ole.

Röönille pahoittelut negasta, mutta voisiko pp11 olla vielä vähän aikainen testauksen kannalta? Ja Ippylle myös pahottelut alkioden kadon vuoksi. Meillähän viidestä kaksi oli myös epänormaalisti hedelmöittynyttä enkä sitten tajunnut kysyä mitä se tarkoitti. Mutta onneksi teilläkin saatiin yksi mukaan!

Kuinka olette voineet? Minulla tänä aamuna pp4 alkoi kivistämään vatsaa kun aamulla heräsin ja suihkun jälkeen laitoin luget. Voisiko se johtua noista lugeista? Otin sitten buranan ja join vettä ja pahin meni ohi mutta on edelleen vähän vatsassa ei nyt kipua mutta outo tunne.

Muuten menny OK tuota tämänpäiväistä kipukohtausta lukuunottamatta.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan niitä lugeja, niin minäkin olen tehnyt vaikka tuhrua (myös punaista) on ajoittain tullut. Minulla vuoto ei ole ollut yhtäjaksoista vaan on välillä lakannut kokonaan ja sitten taas vähän tullut. Eilen tuli ihan verta hieman. Testiin asti on jatkettava lugeja vaikka vuotoa olisikin. Minullakaan ei ole kipuja ollut ja tuo on outoa kun välillä vuoto loppuu kokonaan. Luin lugejen käyttöohjeista, että tiputteluvuoto on yksi niiden sivuvaikutus. Ota sitten näistä selvää. Toivottavasti sinullakin vuoto loppuu tai edes vähenee. En ole enää yhtään optimistinen sen plussan suhteen, mies ei ollut eilen testin viivoja näkemässä ja epäilikin että oli nähnyt pelkän viivan paikan siinä toisen viivan kohdalla.:) No jokatapauksessa kaksi siinä oli oli sitten viivan paikka tai ei! Ei auta kuin odottaa ylihuomiseen!

Jaksamista teille muillekkin, jotka negaa testasitte, tilanne voi vielä kääntyä hyväksi!

Vierailija
82/123 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo hieman rauhoittunut aamuisista tunnelmista. Mieli on jo parempi, ehkä ihan pikkusen uskallan vielä toivoa...

Ei täs vielä oikein kunnon vuotoa ole, ramppaan veskissä yhtenään.

Työnteosta ei tule mitään, olen palstariippuvainen!

Tsemppiä piinailukavereille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille negan testanneille... mutta ehkapa viela onni kaantyy, jos olitte liian aikaisessa testailemassa? Ippu ja believe, pidan teille peukkuja, ja muillekin, jotka ei viela testailleet! Mulla vaihtelee fiilikset tunnin valein, toisaalta olen jo haaveilemassa aitiysvaatteista mutta toisaalta vahan peloissani joka kerta vessaan mennessa. Ja siihen ekaan ultraan on viela KAKSI VIIKKOA, tajuttoman pitka aika. Huomenna tulee viikko plussasta ja silloin ajattelin tehda kotitestin uudestaan nahdakseni, onko siella viela mitaan hormonia. Jos rintojen kipeydesta voi jotain paatella, niin on, mutta mielestani ne ei ole niin kipeat kuin viela viikko sitten. Kylla tassa kuulkaa vahemmastakin vainoharhaiseksi muuttuu...

Te, jotka ette ole ystavillenne hoidoista kertoneet: miten olette piinailuaikana valttyneet kiusallisilta kysymyksilta? Meilla on ollut ties mita kissanristiaista ja kaverithan huomaa heti, kun ei juo. Ennen testausta join tyyliin lasin punkkua, mutta kun ilta on pitka ja loppuillan juo kokista, ainakin mun ystavapiirissa heraa heti arvailut. Ja ma kun en tassa vaiheessa halua puhua asiasta viela mitaan (riittaa tama ihan omakin jannitys, en kaipaa ystaviani utelemaan koko ajan, missa mennaan... te kohtalotoverit olette tietysti eri asia! :)) Huomennakin olen sopinut treffit ystavien kanssa, oliskohan mulla sitten " paansarkya" kun en voi juoda viinia.... muita ideoita? Ei nyt kauheesti viittis valehdellakaan pain naamaa, mutta jotain viatonta...

Vierailija
84/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, piinaahan tämä on. Nyt on menossa pp11 ja huomaan alkavani jännittään testaamispäivää aivan sikana!!!!! Tavallaan oon aivan varma ettei oo tärpänny, mutta silti se pienenpieni toivon siemen kytee sisällä että josko sittenki sissi ois jaksanu sinnitellä ja taistella elämän puolesta.

Sinä saat jännätä sitä ensimmäistä ultraa, jossa saat kuulla pienokaisen sydämenlyönnit. Ihanaa!!!!

Nyt on alkanu tuntuun, että tää " viimeisin piinailu" siirron jälkeen on ollu se kaikkein pahin aika... vessakäynnit on edelleenki kaoottisissa tunnelmissa tehtyjä. Onneksi vielä on menny toistaiseksi kaikki hyvin eikä mitään ei-toivottuja tuhrutteluja tai vuotoja oo ollu.

Mitenkäs muut piinailijat, joko testit polttelee kaapinpohjalla??? Millon meinaatte testata? Heti kun on pp14? Millä merkillä ajattelitte testata?

Vierailija
85/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp12 ja ei ole oikein uskoa plussaan. Rinnat ei ole oikeastaan ollenkaan enää kipeät kuin hiukan painellessa. Vatsassa satunnaisia vihlaissuja mutta ne nyt voi olla lugen aiheuttamia. Jotenkin tänä aamuna heräsin ja aloin asennoitumaan jo että negahan sieltä on tulossa. Sellaisen oudon asian olen huomannut tuossa lugeja laitellessa muutaman päivän että tunsin selvästi siellä syvällä kovahkon pallukan, ilmeisesti kohdunnipukka. Mutta tänä aamuna en enää sitä tuntenut, en tosin kovasti tunnustellutkaan mutta aiemmin se oli ihan selvä.

En muista aiemmissa kierroissa sitä huomannut kun noita lugeja olen käytellyt inssinkin tukena. Mutta nyt siis tänä aamuna en sitä tuntenut. Ja normaalisti mulla jos on rinnat olleet arat niin sekin on loppunut muutama päivä ennen menkkoja.

Niin että negatunnelmissa tässä mennään. Kaksi päivää pitäisi sinnitellä...

Vierailija
86/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänä aamuna testin uudelleen (paketissa kaksi testiä) ja viiva oli ehkä vähän vahvistunut sunnuntaisesta. Mieskin oli tänään todistamassa kahta viivaa ja myönsi nyt etten ollut näkyjä sunnuntaina nähnyt. En uskalla edes ajatella,että nytkö tämä on totta ennen kuin veritesti huomenna tuomion julistaa! Siinä olet ippu oikeassa, että tämä piinan loppupuoli on ollut henkisesti rankkaa, kun varsinkin minulla oli sitä tuhrua viikonlopun. Nyt on tuhrut loppuneet, joten siltäosin on varmempi mieli. Oireita ei ole ihmeemmin, paitsi eilen tuli huono olo kun en ollut syönyt pitkään aikaan ja palelua on ollut varsinkin iltaisin.

Tsemppiä tässä piinassa kaikille!:)

Vierailija
87/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on palellu nyt muutamana päivänä töissä niin että on pitäny pitää nuttua päällä, mutta nyt vasta alkoki oikein kunnolla paleleen kun kuin noita sun hyviä uutisia, Believe! Aivan ihanaa!!!!!!!!!!!!!! Kyllä se veritesti tuo sen lopullisen varmuuden tuohon haaleaankin plussaan, usko pois! Kyllä oon onnellinen sun ja miehes puolesta!

Täällä on tosiaan pp11 menossa ja mahan nippailut on loppuneet. Niitä oli sillon ehkä pp4:n tienoilla ja eilen vähän. Palelemaan on alkanu nyt parina viimesenä päivänä ja nukkuminenki on kyllä maistunu paremmin ku tavallisesti mutta en osaa sanoo oisko tää sellasta väsymystä jonka raskaaksi tuleminen aiheuttaa koska nukun muutenki sillon tällön päikkäreitä...

Vierailija
88/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ippu sulla on aika samanlainen tilanne kuin mullakin(eka IVF, ja ilmeisesti nimimerkistäsi päätelleen ollaan aika samanikäisiä) mutta mulla pp 8 nyt menossa. Mitään oireita ei ole ollut pientä nipistelyä lukuunottamatta. Mulle lääkäri sanoi, että testi tehdään 14. päivänä siirrosta, sitä ennen se voi näyttää kuulemma negaa vaikka olisikin oikeasti plusssa. Ja ainakin mun tilanteessa myös kuukautiset alkavat jo ennen testauspäivää, jos alkiot eivät ole kiinnittyneet ollenkaan. Mutta minkäänlaisia kuukautisia edeltäviä tuntemuksia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. On tää kyllä kauheta piinaa! Mä yritän keksiä kaikenlaista tekemistä ettei jäis " tyhjää aikaa" , jolloin ajatukset alkaa harhailemaan toivon ja epätoivon välimaastossa. Tsemppiä ja toivoa kaikille!!

Vierailija
89/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipun ja Believen oirehtimiset ainakin kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti, toivottavasti... muille myös lähetän plussapalloja ¤¤¤¤¤

Oma napa myös järjestää ihmeteltävää. Eilen tuli pientä tuhrua (kp26), mutta tänään ei ole vielä ainakaan näkynyt lisää. Lisäksi kun lampsin töistä kotiin niin tuntui vähän sellaista tärähtelykipua. Tai kipu on oikeastaan liian vahva sana, tuntemushan tuo vain oli. Se tuntui vasemmalla, oikealtakin on kyllä nipistellyt. Varsinainen jännitys tässä on se, että tuulimunaraskaudessa tuhrua tuli kp25 ja plussa pari päivää sen jälkeen... ja eilen sammuin tunniksi (niin kyllä viimekin viikolla) ja lämpöä on vähän tavallista enemmän, joka voi sekin kyllä johtua flunssantapaisesta.

Ihanhan tämä on kuin Idolsissa että jänskättääkö. No ihan sikasikahirrveesti!

Vierailija
90/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normaalit menkat jo päällä lugeista huolimatta, eilisen päivän jaksoi tiputella, mut nyt on tosi runsaat (varmaan piikittelyjen ansiota). Tähän jää nyt luget tällä kertaa. Teen muodon vuoksi testin torstaina ja koitan saada soittoajan lääkärille perjantaiksi, kun voin soittaa päivällä kotoa.

Mietin tässä jo seuraavaa siirtoa, kun pakkaseen me saatiin alkioita. Lääkäri sanoi, että siirto voitais tehdä lääkkeelliseen kiertoon tammikuussa, yksi välikierto siis. Mun laskujen mukaan se menisi just joulunpyhiin ja seuraava helmikuun alkuun, kun olemme lähdössä 2 vko lomareissuun....voi kurjuus!!

Koitan ruinata nyt alkaneeseen kiertoon siirtoa...onko kellään kokemuksia, et miten tarkkaan se pitää voida ajoittaa? Käytetäänkö jotain muuta kuin ovistikkuja? Mul ei ole mistään luonnolliseen kiertoon tehdyidtä jutuista kokemusta.

Meil varmaan tehdään alkioille pitkä viljely, et nähdään, että onko niissä jotain vikaa.

Oliko jollain muullakin jo jatkosuunnitelmia??? (hitsi, kun täs ei voi tsekata viesteistä samalla kun kirjottaa).

terkuin satuliisa, epätoivon ja jonkun vähän lievemmän välimaastosta

Vierailija
91/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Believe, Onnea! Minähän sanoin, että plussa se on ;)

Satuliisa, meillä on jo jonkinlaiset jatkosuunnitelmat tehtynä. PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon heti, kun on mahdollista eli tämän vuodon jälkeen yksi kierto välissä ja sitten aloitetaan. Viimeksi lääkkeellinen PAS tehtiin täysin samaan aikaan, kuin tämä tuleva ja se toi plussan :) Ehkä nytkin... Täytyy soitella klinikalla ja kysäistä miten tuo aikataulu suunnitellaan. Toivottavasti joulupyhät eivät tule sotkemaan aikatauluja!

En tiedä miten luonnolliseen kiertoon suunniteltu PAS etenee, mutta tämä lääkkeellinen menee siten, että kierron puolivälin jälkeen laitetaan jarrupiikki. Sitten odotetaan vuodon alkamista ja kun se ilmaantuu aloitetaan Progynovat. Ultralla tarkastellaan kohdun limakalvoa ja kun se on hyvä tehdään siirto. Onneksi meilläkin on pakkasessa neljä alkiota, joista toivottavasti edes joku selviää siirtoon saakka.

Lopuksi Onnea kaikille piinailijoille, oireet kuulostavat lupaavilta :) Täällä on peukut pystyssä teidän puolesta!

-Myyry

Vierailija
92/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tähän nyt alkaneeseen kiertoon (kai se nyt on jo alkanut) ei jarrupiikkiä puolivälissä vielä laiteta vaan tää on välikierto ja sit seuraavaan?? Ymmärsinkö oikein?

Eikö Primoluteja tarvita loppukierrossa? Mä olen ihan pihalla ja niiiin kärsimätön.

Kyl toi joulu taitaa jonkun verran sotkea...tiedättekö miten yksityiset on auki joulunaikaan?

Vierailija
93/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tähän vaan seuraavaan :) Pitää vielä klinikalta tarkistaa tuo homma.

Mua ottaa ihan pirusti päähän, että taas pitää odotella " kuukausitolkulla" . Ja varsinkin, jos joulutauko siirtää hoitoa tammi-helmikuulle... *murinaa* Meidän klinikka on joulun aikaan kiinni kaksi viikkoa.

Niinhän se olikin ettei Progynovaa aloiteta heti vuodon alettua. Viimeksi sain päivämäärän mitä ennen sitä ei saa aloittaa (juuri sen joulutauon vuoksi, ettei mene siirto väärälle päivälle). Söin Progynovaa 8 päivää ennen ultraa.

Kuis me nyt jaksetaan odotella uutta vuotta ja uusia kuvioita? Kai sitä pitää suunnata ajatuksensa vaikka joulun viettoon..

Myyry kärsimättömänä

Vierailija
94/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nimimerkistäni saa tuon mun syntymävuoden eli aika vanha ekalle yritykselle taidan olla ;) mutta ite koen, että se on hyvä asia. Oon ehkä vähän rauhallisempi ja tasasempi nyt ku jos oisin ollu tässä tilanteessa esim. 10 vuotta nuorempana.

Mutta toki suurin syy siihen, että vasta nyt ollaan isännän kans yrittämässä on se, että ei oltu valmiita vauvan tuloon aikasemmin. Papin edessäkään ei olla käyty ja oma aikansa meni mun tupakoinnin lopettamisenki kans. Tuli poltettua lähes 20 vuotta n. ½-1 aski päivässä ja olin luopunu jo toivosta, että pääsisin eroon sauhuttelusta. Sitte sain reseptillä Zybania ja se autto! Nyt oon ollu tupakoimatta reilu 1,5 vuotta mikä on todellinen etu tässä vauvaprojektissaki tietty.

Onko sulla ennestään yrityksiä tai onnistumisia takana? On tosi kivaa, kun saa huomata muitaki oman ikäsiä olevan samassa jamassa ku ite on. Alunperin kuvittelin, että oon " Suomen vanhin yrittäjä" :)

Tässä sitä nyt sitte jännitetään, pp11 menossa ja kuulostelen kroppaani todella tarkasti... jokainen nipsaus saa hermot yhä enemmän reikaleeksi ja sitä seuraava vessakäynti on helvetilllinen... melkein itken etukäteen epäonnistumista... niin raastavaa tää jännitys ja odotus on!

Vierailija
95/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mä testaan huomenna! vaikka lupa olis vasta torstaina. En jaksa odottaa, ei se varmaan ole yhdestä päivästä kiinni. välillä on nippaillut mahasta ja vihlaissutkin mutta kun olen eka kertaa ICSIssä ollut, en tiedä, josko nämä ovat progesteron -emätinkapselien vikaa... Näistäkö te puhutte, kun puhutte " lugeista" ? Siellä ihan kierron alussa söin Primolutia, ja ajattelin että se on nyt niitä lugeja. Käsitteet on mulla pahasti sekaisin.

pelottaa jo miten osaan ottaa negan vastaan, jos se tulee. sitä vaan on kuvitellut koko ajan olevansa kovasti raskaana kun nippailua on ollut ajoittain. lisäksi sain vielä kamalan flunssan! inhaa olla kun ei oikein mitään flunssalääkkeitä saa ottaa... ja töissä joudun toki olemaan koko ajan - free kun olen.

eikös ole niin että tuon progesteron-kuurin aikana kuukautiset ei tule joka tapauksessa? näin olen luullut. toisi sanoen kuukautisten poisjääminen ei tällöin tarkoita, että olis raskaana.

tietääkö joku, mitkä progesteronin aiheuttamat oireet ovat? olis kiva tietää, niin ei luulis kaikkea raskaudeksi. rinnat aristi jossain vaiheessa, mut se meni ohi - meniköhän vauvakin?

huih!

Huomiseen!

Vierailija
96/123 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ikäinen minäkin, vm. 67 ja ekaa yritellään että ette te täällä yksin ole. Itsellä syy myöhäiseen aloitukseen on se että tapasin mieheni vasta vajaa kolme vuotta sitten. On kyllä ollut aiemmin suhteita ja olin jopa naimisissakin mutta silloinen mies päätti että hän ei haluakaan lapsia (oli yksi entisestä suhteesta ja se kuulema riitti -piste).

Kukas se kyselikään noista luge-oireista. No mulla ainakin tuo rintojen herkkyys, ehkä väsymysta, nippailua mahasta, satunnaiset vihlaisut häntä- tai häpyluusta, olikohan muuta...? Mulla ollut insseissä luget tukena ja samoja oireita ollut eikä ikinä plussan tapaistakaan.

Tunsin taas sen pallukan kun latoin iltapäivällä luget, on tämä kummallista.

Niin ja tosi paljon pahoitteluja negan testanneille ja niille joilla menkat alkanee. Ja believelle hurjasti onnea!

Minä kärvistelen siis torstai-iltapäivään asti. Mitään vuotoa ei ole ollut, mutta silti asennoidun jo negaan.

Vierailija
97/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Ninanii on testannut? Oliko muita testaajia?

Täällä pp13 ja ei mitään uutta länsirintamalta. Pientä kuvotusta eilen illalla, mutta se voi viitata myös lähestyviin menkkoihin. Nyt sitten pitää miettiä josko kävisin veritestissä jo tänään jossain välissä vai huomenaamuna hirmu aikaisin. Alunperin käskettiin huomisaamuna, mutta sitten minulla piti olla työmatka ja soitin hoitajalle ja lupasi mennä jo tänään. Tulokset tulee kumminkin vasta huomenna iltapäivällä. No, reissu peruuntui mutta kerran lupa tuli niin ajattelin jos kävisi joka tapauksessa tänään...saisi huomenna nukkua pidempään...

Vierailija
98/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luget on valmistenimeltään Lugesteroneja, joissa vaikuttavana aineena on progestiini.

Progestiinia sisältävät mm. lääkkeet kuten Primolut, Terolut, Lugesteron. Progesteroni taas on keltarauhashormooni ja sen määrä nousee ovulaatiovaiheen puolivälissä ja ennen seuraavia kuukautisia progesteronitaso laskee nopeasti. Raskauden alkaessa progesteronitaso taas nousee.

Jokos oot testannu??? Mikä oli tulos?

Kävin tuolla http://groups.msn.com/lapsettomuus -sivulla ja siellä oli sellanen kohta, jossa kerrottiin HCG-pitoisuuden noususta raskauden edetessä ja huomasin, että arvo nousee radikaalimmin just 2-3 viikkoa hedelmöityksestä. Jäin heti miettimään, että oisko järkevää vielä sinnitellä muutama lisäpäivä tuohon 14 piinapäivään että sais varmasti oikeen tuloksen... No, tuskin minä ainakaan jaksan oottaa ;)

Kysyit vielä noista progesteronin aiheuttamista oireista. Kun käytät jotain lääkettä, pakkauksessahan on aina mukana seloste, josta käy ilmi mm. lääkkeen aiheuttamat oireet.

Mulla on käytössä Lugesteron ja sen mainitaan aiheuttavan mm. rintojen nipistelyjä ja niitä oireita mulla välillä on ollukki, samoin on nipistelly munasarjoista/kohdusta välillä. Sehän tässä ärsyttävintä onki että lääke aiheuttaa samanlaisia oireita kuin alkanut raskaus!! Niin että et voi tietää ihan tarkkaan ennen testaamista, kummasta " oireesta" on kyse.

Vierailija
99/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa tänään pp12 eli perässä tullaan hitaasti mutta varmasti ;) Ajattelin mennä tänään töiden jälkeen kaupunkiin ostaan testin perjantaiaamulle valmiiksi.

Eilen piti sitten vollottaa oikein tosissaan ku katoin OC:n ja sitte TV2:lta tuli 21.30 Seportaasi SFT:n puolelta, jossa seurattiin kahta synnyttävää äitiä. Kyllä oli niin herkkää kateltavaa, että ei siinä voinu muuta ku itkee!!!!!

Eilen nippaili taas siihen malliin, että menkat ois ollu tulollaan mutta ei sieltä mitään tullu :), onneksi! Eli edelleen saan jännätä. Mulle on vähän kans epäselvää tää Lugesteronin vaikutus menkkoihin, siis että pitääkö lääke ne pois vai onko lääkkeellä mitään vaikutusta niihin. Ja onko lääkkeellä joku " eri tarkotus" jos kyseessä on ollu inssi tai IVF/ICSI?

Valaiskaa tietämätöntä, jos tiedätte.

Vierailija
100/123 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ippu, minäkin katsoin sen SFT:n dokkarin ja se sai kyllä kyyneleet silmiin. Syntymä on niin suuri ihme. Voi kun saisi itsekin sen vielä kokea..

Lugeista.. Se on niin yksilöllistä, että miten vaikuttavat menkkoihin. Toisilla menkat tulevat aina vasta niiden lopettamisen jälkeen ja toisilla taas jo piinapäivien aikana, jos alkio ei ole kiinnittynyt.

Lugeja käytetään kohdun limakalvon ylläpitämiseen eli sen tarkoitus on sama oli sitten kyseessä inssi tai ivf/icsi.

TSEMPPIÄ ja ONNEA viime metreille! :o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme