Lisäättekö jotain kaupan hernekeittoon?
Onko muita, jotka höystävät tölkkihernekeiton HK:n sinisellä? ;oP
Kommentit (18)
oksettaa koko ajatus...
omatekoinen on niiiin hyvää =)))
Tämä on laskiaisena jossakin pulkkamäessä ja keitto tehdään trangialla. Luonnossa maistuu hyvälle, vaikkei höystetäkään. Emme siis kuljettele mitään muuta, kuin pullollisen vettä, 3-4prk hernesoppaa ja astiat + tranfian tietty. Niin ja juoma on termarissa. Astiatkin on muuten hieno innovaatio...!
Laskiaissoppamme on jo perinne, monen monen vuoden ajan.
Sinappi sopii hyvin hernekeiton mausteeksi.
Ostat kuivattuja herneitä. Liota yön yli. Siinä ainekset. Itse laitan läskin sijasta jauhelihaa.
Ostat kuivattuja herneitä. Liota yön yli. Siinä ainekset. Itse laitan läskin sijasta jauhelihaa.
että meillä ei kukaan koskaan halua hernaria, mutta joskus sitten vaan tekee mieli, ja se pitää sitten saada, ei se mielihalu kestä seuraavaan päivään :D
Siitä tulee paljon parempaa kuin itsetehty keitto mielestäni.
En ymmärrä miksi pitäisi nähdä itse tekemisen vaiva kun kaupastakin saa tosi hyviä valmiina! Palvikinkkua kunnon kappaleina sekaan ja kelpais vaikka perluskoonille. Kermaperseet täällä hienostelee ja haukkuu eineksiä.. syökööt kengurupihvejänsä kultalautaselta, aivan sama mulle.. :D
mutta niinpä, miksi tehdä itse kun kaupan on ihan yhtä hyvää (ja halpaa)?
kermaa, sinappia ja pekonia. Ja omatekemä on paras :).
Paras eines, ja ainoa, jota syömme :) vaikkakin erittäin harvoin.
Ehdottomasti sinappia sekä paljon mustapippuria ja paprikajauhetta. Vaihtoehtoisesti myös kunnolla tabascoa auttaa.
Meillä kotona (-80-luvulla) syötiin purkkihernekeittoa niin, että sen joukkoon paistettiin lenkkimakkarasiivuja. Se oli mielestäni niiiiin hyvää! Takuulla ainoa eines, jota oli tarjolla. Myöhemmin tajusin, etteivät muut välttämättä laita makkaraa hernekeittoon ;-)
oksettaa koko ajatus...
omatekoinen on niiiin hyvää =)))
Kyllä afrikan nälkäänäkevä tykkäisi eikä oksentaisi.. Enkä usko että jos sitä eteesi tuotaisiin vaikkapa jossain kylässä, et oksentaisi vaan söisit, ihan tavallista ruokaa. (ai niin, sun kaveritkin on tosin nin hienoja etteivät voi ostaa purkkihernesoppaa, tuskimpa käyttekään muualla kun stockan herkussa ;))
Jotenkin nää hienostelijat oksettaa mua.
Makkaran avulla sain lapset alunperin syömään keittoa.
Hyvää kylmänäkin, joskus vedän suoraan purkista kuten laskettelijat kuulemma tekee.
hernekeittoon? Hyh... kukin tavallaan. Imeväthän jotkut persettäkin, miksei sitten makkaraa hernekeiton seassa?
Hernekeitto purkista kattilaan, sekaan vettä ja sinappia, lopputolos herkkua =)
ja syön juuston ja sinapin kera.
nykyään teen hernarin itse,kun on niin helppo tehä.